Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Armata romana a refuzat sa folosesca IAR99 pentru misiuni de politie aeriana, motivand ca acest aparat nu corespunde pentru aceste misiuni .Vom vedea ce va fi cu schimbarea flotei de Mig-uri 21 , dupa alegerile parlamentare, anticipate, sau la termen, anul viitor.
Chinezii se misca foarte bine si la capitolul inzestrare cu tehnica militara.
http://www.gandul.info/inte...inaugural-7880177
Skip ads

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Redau mai jos un articol preluat din presa electronica:
,,Am primit articolul de mai jos de la domnul general Stefan Voian.Tema ni se pare interesanta ca punct de pornire pentru o dezbatere a subiectului, la care va invitam pe toti. Daca am fi vorbit despre generalul Voian, titlul cel mai potrivit ni s-ar fi parut "Pilotul care nu s-a catapultat niciodata" - o realizare remarcabila pentru un pilot de incercare. L-am pastrat mai jos pentru cele cateva date din biografia acestui as, ca invitatie la un studiu aprofundat.[n.red.]
Se pare ca unii generali si politicieni au uitat ca ROMANIA a intrat in NATO si UNIUNEA EUROPEANA.
Daca in anii “90 “ ROMANIA avea, cu adevarat, nevoie de un avion de lupta MULTIROL pentru ca era singura si abandonata intr-o zona fierbinte a EUROPEI (razboaie la sud-vest, razboaie in est, posibil conflict in vest), astazi ne aflam intr-un context geopolitic si strategic complet diferit.

In calitatea si pozitia sa de “granice“ la marginea de est a spatiului aerian NATO si UE, ROMANIA are nevoie, inainte de toate, de un avion de lupta pentru POLITIE AERIANA si APARARE AERIANA INITIALA si nu de un avion MULTIROL.

Daca, prin absurd, s-ar produce o agresiune armata impotriva ROMANIEI, sunt convins ca UE ne va sprijini, iar NATO va interveni in forta, in baza Articolului 5 al TRATATULUI de la WASHINGTON si, daca va fi nevoie vor asigura capacitatea corespunzatoare de lovire a agresorului.

Desigur, ar fi ideal ca ROMANIA sa-si permita achizitionarea unui avion de lupta MULTIROL, dar acesta este mult mai scump decat un avion cu capacitati limitate sau dedicate, in primul rand, pentru POLITIE AERIANA si APARARE AERIANA INITIALA.

Cerintele operationale pentru viitorul avion de lupta al Fortelor Aeriene Romane au fost elaborate in perioada 1997-2000, cu mult inainte de intrarea in NATO si UE si, chiar daca ulterior au fost revizuite, aceasta activitate s-a limitat la caracteristici si performante fara a modifica statutul de avion de lupta MULTIROL.

Daca nu consideram ca “lovirea” si “cercetarea “ unui presupus adversar sunt misiuni de baza pentru fortele noastre aeriene, daca avem incredere in NATO si UNIUNEA EUROPEANA si daca ne uitam la “buzunarul nostru “, atunci ar trebui sa revizuim cerintele operationale pentru viitorul avion de lupta si sa uitam de un “STRIKE FIGHTER“ pentru o optiune de “AIR DEFENCE”.

Gl. Fl. Aer. ( R ) Stefan VOIAN



Generalul Stefan Voian - pilotul care nu s-a catapultat niciodata

A absolvit Scoala de Aviatie in 1967, apoi - Facultatea de Tehnologia Constructiilor de Masini (TCM) din Timisoara . In perioada 1975-1980 a fost pilot de incercare pe IAR 93. A facut parte din lotul de selectionare a viitorului cosmonaut roman (nu a promovat din motive de dosar, era divortat). In perioada 1980-1985 a fost pilot instructor la Comandamentul Aviatiei Militare. Pastradu-si gradul militar, in perioada 1985-1989 – loctiitor pentru zbor al comandantului Aviatiei Civile.
A fost comandantul grupului de specializare pentru zboruri pe MIG 29. In aceasta calitate a facut si selectia membrilor grupului: locotenent coloneii Constantin Constantineanu si Ioan Dudas, maiorii Vasile Ganea, Ioan Tudor si Panait Mares, precum si capitanii Ion Necsoiu si Adrian Edu. Lor li s-au adaugat 16 tehnicieni si in¬gineri specializati în subtilitatile aviatiei militare. Fiecare dintre cei opt piloti aveau în spate o experienta de zbor deosebit de vasta. Grupul a facut specializarea in URSS – in Kazahstan. Acumulase 1500 ore de zbor pe avioane cu reactie (inclusiv MIG15, MIG21 si MIG 23).,,
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Vine cineva pe 8 iunie la air showul ce se va tine pe aeroportul international Mihail Kogalniceanu?Vor evolua celebrii piloti de la Thunderbirds si vor fi de asemenea demonstratii aeriene ale MiGului 21 si ale celor de la aeroclub.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Opinia unui pilot militar despre Eurofighter versus Gripen versus F16:

http://www.focusblog.ro/201...mani-tin-cu-ursu/
Skip ads

  • Cipri19

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu sunt bolnav dupa aviatie. Ba chiar am dat la aviatie civila acum un an, dar din pacate, am picat proba cu giroscaunul. Iata cateva poze din 20 iulie de la baza 71.
O escadrila de A-10 Warthog ale americanilor. Avioane anti-tank.

Batranele noastre Mig-21 Lancer, care odata au fost de exceptie.

Un Warthog la aterizare.

GAU-8 Avenger, gatling gun-ul de pe un Warthog. Foloseste munitie cu calibrul 30mm , 70 de focuri pe secunda. Gaureste cam orice, instant.

IAR-330 Socat.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
http://www.money.ro/cum-ara...rica_1062061.html
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Intrucat in iulie am fost in concediu la Paris, am facut o vizita si la Muzeul aerului si spatiului de la aeroportul Le Bourget, Paris. Initial am zis ca in 2 ore nu avem ce face, dar am petrecut 5 ore in acest muzeu. Sunt de toate: machete, avioane, elicoptere, baloane, rachete (Arian 1 si Arian 5 in marime naturala).
Haideti sa va incant cu cateva poze:

Asta a fost doar o foarte mica selectie... Wink
  • Cipri19

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ultimele doua poze cu carlinga sunt cumva din acel 747-200?
Skip ads

  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Da. Iar acel Twingo era in burta acestuia.
  • radumihalache

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Foarte frumoase pozele, felicitari! Data viitoare cand ajung la Paris primul lucru care-l fac e sa ma duc la Muzeul aerului si spatiului.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Elektra One, un avion electric construit de romani a castigat premiul pentru inovatie in domeniul aviatiei, Lindbergh Electric Aircraft Prize. Parintele aparatului de zbor 100% ecologic este Calin Gologan, plecat in Germania in urma cu 20 de ani. impreuna cu un alt inginer roman, Sorin Mares. Ei au realizat un avion solar, care poate zbura pana la 3 ore si atinge o viteza de croaziera de 160 de kilometri la ora.
Avionul electric se incarca in timp ce sta in hangarul dotat cu panouri solare. Pe langa faptul ca e ecologic, avionul produce mult mai putin zgomot decat unul obisnuit.
Elekra One cantareste 200 kg cu tot cu baterie, are un singur loc si costa 145 de mii de dolari.

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Gripen NG versus F-16block52, cu toate datele si armele pe masa:

http://rumaniamilitary.word...i-armele-pe-masa/
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Aeroclubul "Moldova" Iasi in doliu ...
Dorel Hodea (54 de ani) ºi soþia lui Constanþa (51 de ani) au fost gãsiþi joi, 27 octombrie, decedaþi în locuinþa lor din cartierul Nicolina. Din primele cercetãri a rezultat cã cei doi au murit intoxicaþi cu monoxid de carbon, dupã ce s-au încãlzit la aragaz.

Sursa: Adevarul.ro

Dumnezeu sa-i odihneasca Sad
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dumnezeu sa ii ierte si sa ii odihneasca.
Am privit si eu stirea pe Pro Tv si nu am inteles cum un asemenea om a putut sa faca greseala asta.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cum aratã în prezent aviația SUA: Unul din trei avioane de luptã este un robot

http://www.capital.ro/detal...robot-159307.html
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
O zi foarte trista in istoria aeronautica. Malev si-a incheiat operatiuniile, probabil pentru totdeauna.

Avioanele se indreapta catre proprietar chiar in acest moment. http://www.flightradar24.com/MAH5350#!

Cam asa incepe finalul povestii romantice a transportului cu avionul. Vom ramane cu autobuzele zburatoare de la Easyjet, Ryanair si Wizzair.



Decat sa merg undeva cu Wizzair-ul, prefer masina.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Concurenta corecta nu poate genera decat progres.
Ce ai cu Wizz-ul? Very Happy
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
N-am nimic cu Wizz-ul. In afara de faptul ca vor sa ne pacaleasca pana si pe noi, cei din domeniu. Rolling Eyes

Dar pana acum, zburatul era un privilegiu. La Wizz, numai priviliegiu nu e, in cativa ani biletele se vor cumpara de la comandantul navei, bagajele le vei tine in brate, lumea va sta pe culoar, etc. Doar sa iasa profitul

In schimb, Lufthansa nu moare niciodata Wink
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Acum stii ca exagerezi. Si vremurile s-au schimbat,zborul trebuie sa fie accesibil tuturor.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,094
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu am zburat de multe ori cu Wizz si a fost OK! La Wizz CEO e fostul CEO (sau cam asa ceva) de la Malev!
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR