Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Acum stii ca exagerezi. Si vremurile s-au schimbat,zborul trebuie sa fie accesibil tuturor.


Stiu, din pacate. Rolling Eyes

Faza cu gentile in mana nu e exagerare Laughing

@marius. Sunt ok ca transportator (atat timp cat nu au chestii mai complicate cu ei). Dar zborurile low-cost nu au atractia celorlalte. Cel putin pentru mine. Nu pot sa-mi aleg locul, sunt inconjurat de tot felul de indivizi cu plase de rafie...

De ex. Mi-au anulat un zbor din Aprilie. Ca nu mai zboara, si-au schimbat program bla bla. Am ramas cu tkt-ul pe care vrea sa-l pun in august.
Pentru august, imi cer diferenta de tarif! De parca, din propria mea initiativa am ales sa nu mai zbor in data initiala. Ma obliga, sa-mi iau in imediata luna dupa data de plecare. In contract nu scrie niciunde asa ceva.

La companiile normale, iti poti muta zborul, in orice zi, in orice luna, indiferent de disponibilitatea din acea zi, fara sa platesti diferenta de tarif.
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
tonytm, e la fel ca la masini. Daca dai mai putini bani, trebuie sa mai faci concesii si sa nu ai aceleasi pretentii.
Tu nu vezi tocmai partea amuzanta a zborului. "Fa, sa ai grija la bagaje ca am sarmalele si gogosarii in ele". Very Happy
In plus, aceste zboruri low cost nu si-au pierdut latura romantoca cum zici tu. Duc cu ele vise, tristete, speranta intr-un viitor nou, mai bun sau aduc vise sfaramate sau implinite, nerabdarea si bucuria revederii etc. Du-te intr-un aeroport la plecarea/sosirea unui avion si priveste de pe margine sau stai foarte mult departe de tara si o sa imi dai dreptate.

Ca vorbeam de latura romantica a mijloacelor de transport. Oricare ar fi ele.




Ultima modificare facuta de pirvu_daniel la Sam 04 Feb, 2012 11:58 am, modificat de 3 ori in total
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ideile cu mersul pe culoar le avea CEO de la Ryanair! Dar i-a trecut. In schimb ultima gaselnita a lui era sa puna taxa la folosirea WC-ului din avion. Nu mai stiu daca a fost pusa in aplicare sau nu.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
florin71 a scris:Cum aratã în prezent aviația SUA: Unul din trei avioane de luptã este un robot

http://www.capital.ro/detal...robot-159307.html

*
Da, doar ca executa misiuni foarte specifice, de multe ori ceea ce pana mai ieri faceau echipele de comando la sol... Wink
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
tonytm a scris: Decat sa merg undeva cu Wizzair-ul, prefer masina.

Eu, decat sa merg cu 800 de Euro, prefer companiile low cost la 100-150, de ce sa ingras o groaza de personal daca singura diferenta este ca nu mi se da o masa in avion, si ea adesea de cacao Question
"Profesionistii" cred ca ar trebui sa aiba asta in cap... zborul NU mai e un lux... e o meserie banala, ca oricare alta.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cu 800 euro mergi intercontinental....sau vrei neaparat 1 zi la destinatie in Europa.

PS: MAH nu a falimentat din cauza ca nu avea pasageri. Avea cea mai mare rata de ocupare (78%) din Europa.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Cu 800 de euro.........sau vrei neaparat 1 zi la destinatie in Europa.

Nu e mult prea mult?
Preturile la companiile "normale" sunt mult prea mari. Cred ca nu mor de foame 2-3 ore cat dureaza un zbor catre marile capitale europene. Am trait mult prea mult in lipsuri ca sa nu ma doara banii aruncati aiurea.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
In general aveam la mine o mica gustare in bagajul de mana. E drept e mai rau cu lichidele - apa de baut, etc. Dar si alea ca sa iesi mai ieftin poti sa-ti cumperi din aeroport dupa ce treci de controlul de securitate. Nu e asa scumpa ca in avion.

Mai nou, mai apare o companie low cost in Romania: Air Valle din Italia. Pe Iasi incep din primavara zboruri catre Roma, Torino, Paris. Zborurile se vor efectua cu Fokker 100. Deocamdata se pot lua bilete cu 29 euro / segment cu taxe incluse!
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
http://www.bzi.ro/cum-se-po...ssic-video-277728
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Noile supersonice vor înconjura Pãmântul în 10 ore

http://www.adevarul.ro/life..._0_725327780.html
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
,,,, Dobritoiu indeparteaza o parte din ceata de peste multirol

Ministrul Apararii, Corneliu Dobritoiu, a declarat pentru Agerpres ca o echipa de experti romani se va deplasa in Portugalia saptamana aceasta pentru a evalua starea tehnica a unor avioane F-16 pe care Romania ar urma sa le cumpere la mana a doua din Portugalia si Olanda. Potrivit reprezentantului MApN, dupa realizarea evaluarilor, se vor face simulari pentru a stabili care este suma necesara achizitiei, arata agentia de presa.

“Echipa urmeaza sa plece saptamana aceasta. Astazi am avut discutii si cu sprijinul tehnic american, militari de la Fortele Aeriene Americane din Europa. Ei, impreuna cu expertii nostri, vor evalua starea tehnica a aparatelor din Portugalia, urmand ca in luna august, conform solicitarii partii olandeze, sa mergem si in Olanda”, a declarat Corneliu Dobritoiu pentru agentia de presa citata.

Ministrul Dobritoiu a aratat ca MApN face “toate simularile financiare in asa fel incat sa oferim decidentilor politici o viziune, o imagine asupra efortului financiar necesar achizitiei unui multirol de tranzitie [...] In mod normal, noi ar trebui sa asiguram tranzitia catre aparatul F-35, daca Romania are viziune strategica, daca Romania vrea sa joace un rol strategic relevant aici, la granita de est a Aliantei.”

Astfel, Romania ar urma sa cumpere 24 de avioane multirol, “suficiente pentru instruirea pilotilor. Nu se pune problema dislocarii acestor aparate in perioada de tranzitie in teatre operationale, la mari distante de granite, ci doar ne punem problema instruirii pilotilor, indeplinirii misiunilor si instruirii echipajelor de mentenanta precum si modernizarii infrastructurii operarii unui aparat de generatia a 5-a. Pilotii se vor instrui in America pentru ca au cea mai complexa baza de pregatire a pilotilor”, a declarat Dobritoiu pentru Agerpres.

Ministrul Dobritoiu a mai explicat ca pregatirea pilotilor dureaza intre doi si trei ani aratand ca Romania va trimite in SUA, pentru instruire, un numar mai mare de 48 de piloti, “pentru ca promovabilitatea este undeva la 60-70% si la nivelul pilotilor americani” dar si pentru a putea asigura doi piloti pe avion in momentul in care se va incheia procesul de pregatire.

“In ceea ce priveste F-16, vor fi cu simpla si dubla comanda. Ramane sa vedem care este starea tehnica a aparatelor respective, care este si oferta partii olandeze si apoi vom evalua nevoile pentru a aduce aceste avioane la performante operationale normale si in functie de asta vom lua o decizie. Cam o treime ar trebui sa fie duble comenzi. Dar e cale lunga pana acolo. Mai intai noi trebuie sa ne asiguram instruirea pilotilor pe simpla comanda si apoi sa instruim instructorii de zbor in asa fel incat ei, aici, acasa, sa asigure pregatirea celorlalti prin dublele comenzi”, a mai spus Dobritoiu.

AGERPRES via HotNews,,

Sursa:Ministrul Apararii, Corneliu Dobritoiu, a declarat pentru Agerpres ca o echipa de experti romani se va deplasa in Portugalia saptamana aceasta pentru a evalua starea tehnica a unor avioane F-16 pe care Romania ar urma sa le cumpere la mana a doua din Portugalia si Olanda. Potrivit reprezentantului MApN, dupa realizarea evaluarilor, se vor face simulari pentru a stabili care este suma necesara achizitiei, arata agentia de presa.

“Echipa urmeaza sa plece saptamana aceasta. Astazi am avut discutii si cu sprijinul tehnic american, militari de la Fortele Aeriene Americane din Europa. Ei, impreuna cu expertii nostri, vor evalua starea tehnica a aparatelor din Portugalia, urmand ca in luna august, conform solicitarii partii olandeze, sa mergem si in Olanda”, a declarat Corneliu Dobritoiu pentru agentia de presa citata.

Ministrul Dobritoiu a aratat ca MApN face “toate simularile financiare in asa fel incat sa oferim decidentilor politici o viziune, o imagine asupra efortului financiar necesar achizitiei unui multirol de tranzitie [...] In mod normal, noi ar trebui sa asiguram tranzitia catre aparatul F-35, daca Romania are viziune strategica, daca Romania vrea sa joace un rol strategic relevant aici, la granita de est a Aliantei.”

Astfel, Romania ar urma sa cumpere 24 de avioane multirol, “suficiente pentru instruirea pilotilor. Nu se pune problema dislocarii acestor aparate in perioada de tranzitie in teatre operationale, la mari distante de granite, ci doar ne punem problema instruirii pilotilor, indeplinirii misiunilor si instruirii echipajelor de mentenanta precum si modernizarii infrastructurii operarii unui aparat de generatia a 5-a. Pilotii se vor instrui in America pentru ca au cea mai complexa baza de pregatire a pilotilor”, a declarat Dobritoiu pentru Agerpres.

Ministrul Dobritoiu a mai explicat ca pregatirea pilotilor dureaza intre doi si trei ani aratand ca Romania va trimite in SUA, pentru instruire, un numar mai mare de 48 de piloti, “pentru ca promovabilitatea este undeva la 60-70% si la nivelul pilotilor americani” dar si pentru a putea asigura doi piloti pe avion in momentul in care se va incheia procesul de pregatire.

“In ceea ce priveste F-16, vor fi cu simpla si dubla comanda. Ramane sa vedem care este starea tehnica a aparatelor respective, care este si oferta partii olandeze si apoi vom evalua nevoile pentru a aduce aceste avioane la performante operationale normale si in functie de asta vom lua o decizie. Cam o treime ar trebui sa fie duble comenzi. Dar e cale lunga pana acolo. Mai intai noi trebuie sa ne asiguram instruirea pilotilor pe simpla comanda si apoi sa instruim instructorii de zbor in asa fel incat ei, aici, acasa, sa asigure pregatirea celorlalti prin dublele comenzi”, a mai spus Dobritoiu.

AGERPRES via HotNews,,

La cat costa acum F35, nu stiu cum isi permite Dobritoiu sa minta afirmand ca vom cumpara F35 peste cativa ani.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
,,“Buba” lui F-22 a fost descoperita

Buba ascunsa a Raptorului a fost identificata sub forma unei supape din componenta vestei de zbor. Conform esalonului superior al US Air Force, supapa cu pricina este responsabila de simptomele de hipoxie cu care s-au confruntat pilotii de F-22 in trecut.

Potrivit unei declaratii a lui George Little, purtatorul de cuvant al Pentagonului, Secretarul Apararii, Leon Panetta a fost de acord cu ridicarea graduala a restrictiilor de zbor impuse in luna mai flotei de aeronave F-22.

“The Air Force is confident the root cause of the issue is the supply of oxygen delivered to pilots, not the quality of oxygen delivered to pilots,” a declarat Little ieri, in cursul unei conferinte de presa.

O valva din componenta vestei pentru zboruri la mare altitudine, provoca umflarea/dezumflarea vestei la momente nepotrivite. Valvele respective urmeaza sa fie inlocuite. De asemenea volumul de aer care va ajunge la piloti va fi marit prin eliminarea unor filtre cu carbon (introduse in circuit pentru a stabili cu certitudine daca fluxul de aer este sau nu contaminat).


Procesul de ridicare a restrictiilor va incepe imediat, conform declaratiilor lui Little. De asemenea o escadrila de avioane Raptor ar putea fi detasata in Japonia, la Baza Aeriana Kadena, din moment in moment.

Sursa:
Stars&Stripes,,


http://www.resboiu.ro/2012/.....st-descoperita/
Skip ads

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
,,,Americanii testeazã avionul care ar putea zbura de la New York la Londra într-o orã. Primul zbor al AERONAVEI HIPERSONICE
de Ionela SAMOILÃ Postat la: 13.08.2012 19:30 Ultima actualizare: 13.08.2012 19:45

Forþele aeriene americane (USAF) au anunþat cã vor testa, mâine, un aparat de zbor experimental hipersonic, a cãrui vitezã de 5,8 ori mai mare decât cea a sunetului ar permite parcurgerea distanþei dintre Londra ºi New York în mai puþin de o orã.

Potrivit Daily Mail, aeronava se numeºte X-51A Waverider ºi poate atinge 7.242 de kilometri pe orã în doar câteva secunde (5,8 Mach). Totul este posibil graþie statoreactorului cu care este dotat, un sistem fãrã compresor ce asigurã un flux continuu al combustibilului în stare gazoasã.

Aeronava hipersonicã se aflã la baza aerianã Edwards, localizatã în Deºertul Mojave. Waveroder va fi ridicat la 1.500 de metri deasupra Oceanului Pacific, ataºat de un bombardier B-52. Întreaga operaþiune nu va dura mai mult de 300 de secunde, iar corpul aparatului nu va fi recuperat.

X-51A Waverider a fost finanþat de NASA ºi de Pentagon, cu scopul de a folosi tehnologia hipersonicã la dezvoltarea armamentului militar. Costurile proiectului s-ar fi ridicat la suma de 140 de milioane de dolari.

Sursa:

http://www.gandul.info/inte.....rsonice-9944689
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Dupa cum bine stiti, USL vrea sa cumpere jafuri de avioane F16, de la portughezi, apte din toate punctele de vedere pentru REMAT.Daca vreti sa incercam sa impiedicam acest lucru, desi sansele sunt foarte mici, votati aceasta petitie online si trimiteti-o si la altii.

http://www.petitieonline.co...mica_prin_offset/
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
,,Despre avioanele F16 de la portughezi (scurt istoric) ºi posibila lor achiziþie

Ministrul Apãrãrii Naþionale, Corneliu Dobriþoiu, prezent la “Aeronautic Show 2012″ pe data de 22 septembrie a declarat cã ” România respectã la literã toate directivele Uniunii Europene în ceea ce priveºte achiziþia avioanelor multirol F-16 din Portugalia”.
“O sã ieºim cu o propunere de decizie la nivelul CSAT. Suntem în concurenþã, dupã cum ºtiþi, cu bulgarii. Referitor la achiziþie, vã asigur pe dumneavoastrã, pe toþi cetãþenii României, inclusiv partenerii din UE, cã România respectã absolut toate directivele UE pentru aceastã achiziþie, la literã”, a spus ministrul referindu-se la achiziþia avioanelor multirol din Portugalia.

Ministrul a mai spus cã “deºi existã temeri cum cã ar trebui organizatã o licitaþie, aºa cum cere Comisia Europenã, avioanele vor fi cumpãrate în cadrul unui acord interguvernamental privind tehnica militarã în uz, ceea ce eliminã necesitatea organizãrii unei licitaþii.

Corneliu Dobriþoiu a declarat pentru agenþia Agerpres, în luna august, cã România ar putea cumpãra F-16 din Portugalia, starea avioanelor fiind una “foarte bunã”.

Scurt istoric al avioanelor F-16 de la portughezi

Avioanele de luptã F-16 au intrat în dotarea forþelor aeriene portugheze prin Programul Atlantis I si Atlantis II, demarat odatã cu semnarea unei Scrisori de acceptare a ofertei, în august 1990. Acordul a fost considerat drept o platã parþialã pentru utilizarea (de cãtre SUA) a Bazei aeriene Lajes din Insulele Azore. Acordul includea nu numai livrarea a 20 de avioane F-16 bloc 15OCU (17 clasa A ºi 3 clasa B) cu motoare de PW, dar, de asemenea, ºi sprijin logistic iniþial,piese de schimb, echipamente de sprijin, manuale, ghiduri pentru piloþi ºi pentru personalul care asigura întreþinerea avioanelor, manuale de instruire, participarea la grupul de coordonare tehnicã F-16, la programul de integrare structuralã, la programul de îmbunãtãþire a sistemului de rãzboi electronic (EWSIP-Electronic Warfare Systems Improvement Program).

Avioanele au fost nou-construite la standard Block 15OCU, ceea ce le face aproape identice cu ADF F-16 (Air Defense Fighter).

Avioanele au lumina de identificare pe partea pe care este fixat ciocul avionului.

Modelele din clasa B nu dispun de antena HF.

Configuraþia avionului este aproape standard, dar a fost îmbunãtãþitã cu un element: laser Gyro Ring, unghi amplu HUD.

Primele 2 avioane au fost livrate pe 18 februarie 1994, iar alte 4 avioane au fost livrate pe 18 iulie în acelaºi an.

În 1996 forþele aeriene portugheze au solicitat 25 de F-16 clasa A/B din excedentul forþelor aeriene americane, împreunã cu 5 F100-PW-220E motoare de schimb.

Costurile estimate au fost de 258 milioane dolari. Avioanele Block 15 second-hand urmau sã fie utilizate pentru atac la sol (înlocuind cele 50 A-7P) începând cu 1998.

Pe 20 noiembrie 1997, Pentagonul a anuntat ca a pus la dispozitie pentru a fi transferate 25 de avioane second-hand F-16A / B Bloc 15 Falcons de la fortele aeriene americane.
Avioanele erau transferate cu titlu gratuit (Portugalia le putea aduce în Europa, fie dez-asamblate, fie de cãtre piloþi portughezi. Portugalia urma sã cumpere motoare noi ºi piese de schimb).

Pe 14 noiembrie 1998, guvernul portughez a dat undã verde pentru achiziþie. Contractul includea 25 de avioane folosite (21 clasa A si 4 clasa B) urmând sã fie re-motorizate cu motoare F100-PW-220E.Dintre acestea, doar 20 de avioane urmau sã formeze un escadron de atac. Celelate cinci avioane puteau fi folosite ca “surse de rezervã”.

Potrivit presei scrise cele 20 de avioane au fost modernizate pentru zborul de zi ºi noapte, indiferent de condiþiile meteo. Valoare totalã a achiziþiei a fost de aproximativ 268 de milioane de dolari ºi includea transferul avioanelor, kiturile de modificare, suportul logistic ºi programul de instruire, urmând ca plata sã se faca departajat pâna în 2004. Scrisoarea de accept a ofertei a fost semnatã în 30 noiembrie 1998, pentru 25 de avioane F-16 si 20 de kituri de modernizare.
Toate avioanele s-au aflat în hangarele fortelor aeriene americane, au fost transferate în Portugalia (aliat al NATO)
printr-un amendament – Amendamentul regional de sud pentru export ºi control al armelor – ºi au fost modernizate în þarã.Din 2001 angajaþii de la LMTAS au modificat primele 2 avioane, având tehnicieni din forþele aeriene portugheze drept observatori. La rândul lor, LMTAS ºi USAF urmau sã asiste forþele ariene portugheze în efectuarea modificãrilor majore ale capabilitãþilor F-16. Portughezii urmau sã modifice 18 avioane.
Portugalia este a 15-a þarã care utilizeazã avioane F-16 pentru a-ºi suplimenta flota ºi a 4-a þarã care opereazã cu avioane F-16 ce au aparþinut forþelor aeriene americane.

Sursa: AGERPRES, www.f-16.net,,
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Suntem prea saraci ca sa luam ceva ieftin, practic vorbind, au distrus un centenar de istorie in aviatia mondiala, imi pare rau s-o spun, dar am ajuns intr-o situatie penibila.Daca si tari ca Uganda au ajuns sa detina avioane de generatie mai noua decat ale noastre...patetic.
Ni s-au facut promisiuni, ne spuneau in adunari : "Cand veti fi mari, veti zbura pe cele mai bune avioane pe care le vor avea aliatii de oferit, nu cum si-au batut joc rusii de noi" , dar cei din urma au fost oameni de cuvant si au inzestrat asa cum se cuvine fortele noastre aeriene.Drept dovada, in aviatie avem tipuri de avioane care au servit patria pentru 30-40 de ani sau mai mult, avioane ca MiG-21, An-24/26/30, Il-28, Il-18 (chit ca nu le mai avem, zboara acum pe undeva prin Rusia sau Kazakhstan cu alte inmatriculari) si avioane care n-au fost apreciate indeajuns pentru a fi pastrate in continuare ca : MiG-23, IAR-93 si bineinteles, venerabilul MiG-29.Radiolocatia cu radarele P-37, P-14, P-8 au lasat deseori aliatii cu gura cascata, din pacate nu mai au piese de schimb pentru ele si au inceput deja sa le ia locul radare de provenienta vestica precum Gap Filler.Artileristii si Rachetistii se pot mandri cu Volhovul, Osa, KUB, CA-95, care, chiar daca sunt depasite moral, isi fac treaba exact cum si-o faceau si acum 35 de ani.
In conditiile in care au si micsorat bugetul MApN-ului, eu nu vad acea luminita de la capatul tunelului, ba chiar cred ca ne aflam intr-o situatie critica, vom deveni incapabili sa asiguram protectia propriului spatiu aerian.Daca cei de la conducere nu vor sesiza asta curand, se vor trezi cu o mare durere de cap, resursa MiG-urilor e aproape expirata, eu nu stiu ce mai asteapta, trecerea pe noul avion de vanatoare va dura pe putin 3 ani daca vor fi achizitionate de pe acum.
Se rasucesc in morminte piloti ca Alexandru Serbanescu, Horia Agarici, Lucian Toma care s-au sacrificat in lupte aeriene pentru eliberarea tarii cand vad situatia actualilor aviatori, cred ca ne e destinat sa ni se faca politie aeriana de catre alte state NATO cum se intampla in Tarile Baltice.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
,,Câteva date despre cum ºi-a integrat Polonia flota de F-16 cumpãratã de la americani

Prezentat ca un succes strategic ºi economic, contractul de achiziþie a celor 48 de avioane F-16 noi americane de cãtre Polonia, se pare cã are numerose probleme ce þin de costurile foarte mari de operare, de cele pentru asigurarea logisticã ºi mentenenþã dar mai ales de instruirea piloþilor polonezi.

Conþinutul materialului de mai jos, face parte dintr-o prezentare fãcute de oficiali polonezi în cadrul unei dezbateri despre problemele legate de integrarea F-16 în Polonia.

Instruirea piloþilor prost planificatã

În 2003, Polonia a cumpãrat 48 de avioane de luptã F-16. Primul avion a aterizat la baza aerianã din Krzesiny în noiembrie 2006. Livrãrile au fost finalizate în 2008. Trebuia ca piloþii Forþelor Aeriene Poloneze sã fie instruiþi în SUA, însã organizarea a fost deficitarp astfel încât, în 2010, Polonia avea tot atâþia piloþi instruiþi câte avioane achiziþionase. În 2012 Forþele Aeriene Poloneze trebuiau sã aibã 72 de piloþi istruiþi. Deºi acum pregãtirea acstora are loc în Polonia, FA poloneze au planificatã ºi aprobatã posibilitatea de a instrui piloþi în SUA pânã în 2015 (dar nu mai mult de 3-4 pe an). Doar 6 piloþi au fost instruiþi în Polonia pânã la sfârºitul lui 2011.

Mentenanþa avioanelor nu este încã integratã în Polonia

În ciuda diverselor planuri de a crea un centru de servicii în Polonia, în cadrul companiei WZL-2 Bydgoszcz, pânã în prezent Polonia nu ºi-a dezvoltat capacitatea de a întreþine avioanele în þarã. De aceea, e nevoie ca mai multe componente ale avionului sã fie reparate în SUA. Pânã la sfârºitul lui 2010, aproximativ 800 de componente au fost trimise înapoi producãtorului (ceea ce înseamnã o medie de 200 de componente pe an). Producãtorului îi ia 100-110 zile sã repare componentele. Mai mult decât atât, problema transportului ºi a administrãrii ocupã atât de mult timp încât se ajunge ca o componentã stricatã sã nu fie utilizatã o perioadã de 216 zile, în medie.

Rata de funcþionalitate/operativitate a avioanelor F-16 este scãzutã

Forþele Aeriene poloneze estimeazã cã rata de funcþionalitate a avioanelor F-16 este undeva între 65-70%. Asta înseamnã cã doar 30 din cele 48 de avioane sunt pregãtite de luptã. Surse neoficiale susþin cã doar 10 din cele 32 de avioane de la baza aerianã Krzesiny sunt pregãtite de luptã. Un raport a arãtat cã, în 2007, un avion F-16 se strica la fiecare 7 ore de zbor (în medie).

Costuri mari pentru pregãtirea bazei aeriene ºi instruirea personalului de deservire

Modernizarea bazei aeriene din £ask ºi pregãtirea ei pentru a gãzdui 16 avioane F-16 a costat aproximativ 840 milioane de zloþi (aproximativ 400 milioane de euro). Din noiembrie aici va staþiona ºi un detaºament al USAF cu avioane F-16, detaºament destinat pregãtiri piloþilor polonezi. Conform standardelor americane, Polonia are nevoie de 1.100 de tehnicieni pentru întreþinerea celor 48 de avioane de luptã F-16. Costul pentru instruirea unui tehnician în SUA se ridicã la 300.000$.

F-16 cu prea multe defecþiuni tehnice

Problemele legate de fiabilitatea avioanelor F-16 poloneze a început încã de când acestea erau în drum spre Polonia. Unul dintre avioane a fost nevoit sã efectueze o aterizare de urgenþã în Keflavik, Islanda, în drumul sãu dinspre SUA. Generalul B³asik, la vremea aceea Comandantul Forþelor Aeriene Poloneze, a spus cã au fost descoperite 1.117 defecþiuni la cele 31 de avioane F-16 livrate Poloniei în 2006 ºi 2007.
- 281 defecþiuni au fost descoperite la primirea avioanelor, în timpul reviziilor efectuate la bazele aeriene din Polonia;
- 393 defecþiuni au fost descoperite în timpul întreþinerii operaþionale a avioanelor;
- 343 defecþiuni au avut loc în timpul zborului, 4 dintre ele provocând aterizarea de urgenþã a aeronavelor.

Alãturi de cele 48 de avioane, Polonia a primit din partea SUA ºi un lot de pneuri defecte, ce fuseserã anterior refuzate de Grecia.

Pe 17 ianuarie 2008, unul din avioanele F-16D, cu numãrul 4079, efectua un zbor standard de antrenament, la 10.000 m altitudine. Deodatã, pilotul a pierdut controlul avionului, care a început sã efectueze diverse manevre necontrolabile. Pilotul a recãpãtat controlul la altitudinea de 8.000 m. Aceastã situaþie periculoasã a fost cauzatã de o defecþiune de software. În mod surprinzãtor, Maiorul Rogus, ofiþerul de presã al Forþelor Aeriene Poloneze la acea vreme, a spus cã în manualul avionului F-16 era menþionatã ºi acceptatã posibilitatea unei pierderi bruºte de 2.000 m altitudine.

Probleme legate de realizarea offset-ului

În cadrul Offset-ului oferit de americani (în valoare de pesnte 4,5 miliarde dolari) era inclusã ºi sprijinirea vânzãrii a câte 100 de avioane poloneze modelel M18 ºi M28, împreunã cu modernizarea celor din urmã. Se apreciazã cã SUA a blocat contractul negociat anterior pentru exportul a 10 avioane M28 cãtre Indonezia, prin dezvãluirea de informaþii false, conform cãrora Malaezia a cumpãrat un numãr similar de avioane la aproape jumãtate din preþul cerut Indoneziei.

La începutul realizãrii offset-ului, a fost luatã în considerare posibilitatea producerii carcaselor sistemelor de recunoaºtere în Polonia. În final, sistemele au fost produse în Israel.

Experþii sunt de pãrere cã pânã acum nu a existat niciun transfer real de tehnologie între SUA ºi Polonia, în partea ce privea aviaþia militarã.

În loc de concluzii

Contractul polonez a presupus, în linii mari, achiziþia a 48 F-16 noi, (F-16 C/D Block 52+) ultimã generaþie tehnologic, la pretul de 3,2 miliarde USD, obþinându-se un offset de 6 miliarde USD (investiþii directe americane în economia Poloniei).

Întrebarea care se poate pune în acest context este legatã de intenþia României de a achiziþiona 9-12 avioane F-16 la mâna a treia de la portughezi: Dacã la polonezi dupa 8 ani tot nu s-a reuºit integrarea completã, la noi pentru cã discutãm de avioane vechi de 30 de ani, nu cumva pânã le integram acestea nu mai sunt bune de zburat iar tot efortul financiar si uman e irosit aiurea?

InfoMondo Militar''

Sursa:http://militar.infomondo.ro/actualitate/cateva-date-despre-cum-si-a-integrat-polonia-flota-de-f-16-cumparata-de-la-americani.html#comments
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Y-GreK a scris:Suntem prea saraci ca sa luam ceva ieftin, practic vorbind, au distrus un centenar de istorie in aviatia mondiala, imi pare rau s-o spun, dar am ajuns intr-o situatie penibila.Daca si tari ca Uganda au ajuns sa detina avioane de generatie mai noua decat ale noastre...patetic.
Ni s-au facut promisiuni, ne spuneau in adunari : "Cand veti fi mari, veti zbura pe cele mai bune avioane pe care le vor avea aliatii de oferit, nu cum si-au batut joc rusii de noi" , dar cei din urma au fost oameni de cuvant si au inzestrat asa cum se cuvine fortele noastre aeriene.Drept dovada, in aviatie avem tipuri de avioane care au servit patria pentru 30-40 de ani sau mai mult, avioane ca MiG-21, An-24/26/30, Il-28, Il-18 (chit ca nu le mai avem, zboara acum pe undeva prin Rusia sau Kazakhstan cu alte inmatriculari) si avioane care n-au fost apreciate indeajuns pentru a fi pastrate in continuare ca : MiG-23, IAR-93 si bineinteles, venerabilul MiG-29.Radiolocatia cu radarele P-37, P-14, P-8 au lasat deseori aliatii cu gura cascata, din pacate nu mai au piese de schimb pentru ele si au inceput deja sa le ia locul radare de provenienta vestica precum Gap Filler.Artileristii si Rachetistii se pot mandri cu Volhovul, Osa, KUB, CA-95, care, chiar daca sunt depasite moral, isi fac treaba exact cum si-o faceau si acum 35 de ani.
In conditiile in care au si micsorat bugetul MApN-ului, eu nu vad acea luminita de la capatul tunelului, ba chiar cred ca ne aflam intr-o situatie critica, vom deveni incapabili sa asiguram protectia propriului spatiu aerian.Daca cei de la conducere nu vor sesiza asta curand, se vor trezi cu o mare durere de cap, resursa MiG-urilor e aproape expirata, eu nu stiu ce mai asteapta, trecerea pe noul avion de vanatoare va dura pe putin 3 ani daca vor fi achizitionate de pe acum.
Se rasucesc in morminte piloti ca Alexandru Serbanescu, Horia Agarici, Lucian Toma care s-au sacrificat in lupte aeriene pentru eliberarea tarii cand vad situatia actualilor aviatori, cred ca ne e destinat sa ni se faca politie aeriana de catre alte state NATO cum se intampla in Tarile Baltice.


Marea majoritate a tehnicii de lupta aflata in dotarea armatei noastre, este apta pentru casare.Romania are nevoie inclusiv de avioane moderne, cu costuri mici de exploatare, pentru care sa primim si offset(atat de necesar relansarii industriei de profil din Romania, ma rog, atat cat a mai ramas din ea), iar solutia ar fi Gripen NG,un avion de generatia 4.5, care poate fi exploatat lejer urmatorii 30 de ani(avionica poate fi adusa la nivelul celei de generatia 5, peste circa15 ani, de exemplu)si integrat foarte usor in sistemul national de aparare, insa toti politicienii nostrii, din motive de pupincurism si interese meschine il marginalizeaza si vad in fata ochilor doar F16 SH.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sunt de acord, Gripenul NG ar fi alegerea ideala, fara dar si poate.
Nu vreau sa par ironic, dar sunt aproape sigur ca nici F-16 second-hand nu se va achizitiona, se va prelungi resursa LanceRului.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nou, nout: Elicopterul SMURD - Eurocopter EC 135

Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR