Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
bebetorrent,vezi ca in a doua foto...din cele de mai sus,a pus omul si chitantza... Smile
Skip ads

  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Confirm si eu ca la un motor caldut,pornit doar 2-3 minute au iesit f usor bujiile (era y20dth);la altul y17dt la care era f intepenita o bujie tot asa am pornit un pic si parca s-a mai destepenit;si instalatorii incalzesc imbinarile cu lampa de benzina sa se degripeze... totul e sa nu fie f cald
Si cred ca principala problema e de la stringerea fara cheie dinamometrica,cuplul necesar e f mic.
Sunt curios daca a vazut cineva folosindu-se in vreun service astfel de cheie (afara de stringerea chiulasei)
  • panic

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2008

  • Mesaj Privat
dar dintre BOSCH si BERU,ce se recomanda?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cu Beru vine de la fabrică.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
panic a scris:dar dintre BOSCH si BERU,ce se recomanda?


NGK.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Lasand deoparte discutiile despre bujii ale colegilor de mai sus...multumim de tutorial Bogdan (zafira 2.0 automatic),schimbat si eu uleiul(bagat un Mobil 1 0-w40),bujiile cu ajutorul bunului nostru coleg Dan Cuciureanu si restul consumabilelor din imaginea de mai jos,zilele astea am sa schimb si filrul polen(de fapt la noi se cheama filtru praf... Laughing ).

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Cu placere!
Si sper sa le fie de folos tuturor posesorilor de masini diesel, indiferent de marca, mai ales ca evita mafia si prostia service-lor auto.
  • Ciuca Bogdan

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu un y20dth si mi s a spus la un tester k in viitor ar trb schimbate bujiile. De atunci a inceput sa se aprinda la relanti mereu becul ala portocaliu pe bord plus o scadere dramatik de putere...ar putea influenta si in felul acesta bujiile mersul masinii? as dori un sfat k sa nu mai dau banii o data p tester si sa mi spuna k tot bujiile sunt d vina..Va multumesc!
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ciuk bogdan, mai ai o problema pe langa bujii.
ca sa stii sigur despre ce e vorba, tre sa mergi la tester pentru ca alta metoda de a afla erorile nu se cunoaste la Y20DTH.
  • xflo

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Zafira 2.0 automatic, multumesc frumos pentru tutorial. Ieri mi-am schimbat si eu bujiile (Y20DTH), nu mi s-a parut complicat. Doar 2 mentiuni am:
- am avut nevoie de un clicket
- desi am dat cu degripant din belsug, de mai multe ori in decurs de 1h, bujiile vechi pareau intzepenite. Insa mi-am luat inima in dinti, am tras tare de clicket, insa doar pana le-am deztepenit (primele 45de grade). Apoi le-am desurubat cu degetele, fara clicket -- pe modelul inainte 2 ture / inapoi una, si cu mai 1-2 jeturi de degripant pe parcurs. N-am observat nici o bucatica de filet de aluminiu pe bujiile vechi.

Saru'mana inc-o data.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sambata am schimbat si eu ultimele 2 bujii (ramasesera neschimbate din primavara). Una in primavara si ambele acum au necesitat rectificarea filetului intrucat era tesit. Azi a fost prima zi cand am pornit motorul si parca se comporta mai bile la rece.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Smbata le-am schimbat si eu, am dat cu degripant de mai multe ori vineri seara pana m-am culcat, apoi a doua zi dimineata le-am scos fara cea mai mica problema. Si tot Beru si tot cu codul asta GN 992 - 0 100 226 300 (asa mi le-a dat de la magazin)!
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
AS vrea sa fac o observatie: Bujiile se schimba toate odata! indiferent ca mai sunt celelalte bune... pentru ca altfel cele vechi oricum se vor strica dar le grabeste ciclul de uzura si la cele noi montate si mai este un factor la motoarele de 1.7 TDI de prin 2000-2002 daca pui 2 bujii de un fel si alte 2 de alt fel ti se va aprinde in continuare becul care indica bujiile si se stocheaza eroarea. Un coleg din Sibiu asa a patit si am rezolvat testand.... cu bujii diferite si de acelasi fel....
  • gabi_feraru

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Aprob pozitiv. Eu sunt "patitul". Acum detin 4 bujii noi, ca naiba de scumpe, dar toate la fel, cu toate ca aveam doar una arsa.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Succes la toata lumea care o face si sa moara de ciuda service-le......

Revin cu sfatul sa se schimbe toate macar de luat considerare cat de greu e si ca producatorul recomanda asta
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat si eu o bujie dar de data asta cu motorul cald.Mentionez ca ieri am dat in zona cu degripant de 4 ori pe toata durata zilei (cam la 3 ore),azi am mers sa cumpar bujia si cand am ajuns acasa am incercat sa o desfac si a mers fara probleme.Cred ca secretul e sa se foloseasca degripant cel putin cu o zi inainte si sa nu fortam cu cheia. A ,ar mai fi ceva-am un dorn de AL (merge si bronz)cu care am ciocanit usor in capul bujiei inainte sa ma apuc de desfacut ,nu cu forta,prin simpla aplicare -ajuta in cazul in care e depusa calamina(la mine nu era,bujia arata f. bine si curata-sa conteze ca am schimbat-o f. repede,la doar doua zile si trei porniri cu ea arsa?).
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Riscul e al tau si depinde f. f. mult de cine le-a strans ultima oara. Sfatul meu e sa le schimbi pe toate ca e cel mai bine si sanatos.
Despre degripant pus cu o zi inainte pot sa zic ca e ok si chiar cu ciocanitul usor, desi etanseitatea e facuta pe con. Poate ca ajuta..?
Despre fortatul cu, cheia....ce pot sa zic? ca-mi era asa o frica cand le-am desfacut...
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ca moment initial de desfacere la cald/caldut se desfac de 2-3 ori mai usor decit la rece;in rest,aplicati metoda Funar Smile inainte/inapoi
Eu am pus bujii diferite ca marca si a fost ok pina acum
Rau a fost cind a strins cite un mecanic bujiile noi pina s-au forfecat si pus in scurt si apoi au trebuit schimbate iar
Unul n-am vazut (afara de mine) sa foloseasca o cheie dinamometrica,zici ca ii arde la mina...
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
La mine nu fusese schimbata niciodata asa ca a fost stransa ca la carte si am inlocuit cu GN 992 cum spune si site-ul BERU .Dar am observat ca se desfac oarecum mai usor cu mot. cald decat rece.
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Mi-am schimbat si eu bujiile si au iesit fara niciun fel de problema. Motorul a fost rece in momentul desfacerii bujiilor.
Le-am inlocuit cu Beru.
Vreau sa-i multumesc lui @ZRM pentru ca el s-a ocupat de schimbarea lor.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR