- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
Confirm si eu ca la un motor caldut,pornit doar 2-3 minute au iesit f usor bujiile (era y20dth);la altul y17dt la care era f intepenita o bujie tot asa am pornit un pic si parca s-a mai destepenit;si instalatorii incalzesc imbinarile cu lampa de benzina sa se degripeze... totul e sa nu fie f cald
Si cred ca principala problema e de la stringerea fara cheie dinamometrica,cuplul necesar e f mic.
Sunt curios daca a vazut cineva folosindu-se in vreun service astfel de cheie (afara de stringerea chiulasei)
Si cred ca principala problema e de la stringerea fara cheie dinamometrica,cuplul necesar e f mic.
Sunt curios daca a vazut cineva folosindu-se in vreun service astfel de cheie (afara de stringerea chiulasei)
panic
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Lasand deoparte discutiile despre bujii ale colegilor de mai sus...multumim de tutorial Bogdan (zafira 2.0 automatic),schimbat si eu uleiul(bagat un Mobil 1 0-w40),bujiile cu ajutorul bunului nostru coleg Dan Cuciureanu si restul consumabilelor din imaginea de mai jos,zilele astea am sa schimb si filrul polen(de fapt la noi se cheama filtru praf... ).
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Ciuca Bogdan
- **
- 103 mesaje
- din 11 Mar 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Ciuca Bogdan
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am si eu un y20dth si mi s a spus la un tester k in viitor ar trb schimbate bujiile. De atunci a inceput sa se aprinda la relanti mereu becul ala portocaliu pe bord plus o scadere dramatik de putere...ar putea influenta si in felul acesta bujiile mersul masinii? as dori un sfat k sa nu mai dau banii o data p tester si sa mi spuna k tot bujiile sunt d vina..Va multumesc!
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- xflo
- **
- 145 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Timis
xflo
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
Zafira 2.0 automatic, multumesc frumos pentru tutorial. Ieri mi-am schimbat si eu bujiile (Y20DTH), nu mi s-a parut complicat. Doar 2 mentiuni am:
- am avut nevoie de un clicket
- desi am dat cu degripant din belsug, de mai multe ori in decurs de 1h, bujiile vechi pareau intzepenite. Insa mi-am luat inima in dinti, am tras tare de clicket, insa doar pana le-am deztepenit (primele 45de grade). Apoi le-am desurubat cu degetele, fara clicket -- pe modelul inainte 2 ture / inapoi una, si cu mai 1-2 jeturi de degripant pe parcurs. N-am observat nici o bucatica de filet de aluminiu pe bujiile vechi.
Saru'mana inc-o data.
- am avut nevoie de un clicket
- desi am dat cu degripant din belsug, de mai multe ori in decurs de 1h, bujiile vechi pareau intzepenite. Insa mi-am luat inima in dinti, am tras tare de clicket, insa doar pana le-am deztepenit (primele 45de grade). Apoi le-am desurubat cu degetele, fara clicket -- pe modelul inainte 2 ture / inapoi una, si cu mai 1-2 jeturi de degripant pe parcurs. N-am observat nici o bucatica de filet de aluminiu pe bujiile vechi.
Saru'mana inc-o data.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
AS vrea sa fac o observatie: Bujiile se schimba toate odata! indiferent ca mai sunt celelalte bune... pentru ca altfel cele vechi oricum se vor strica dar le grabeste ciclul de uzura si la cele noi montate si mai este un factor la motoarele de 1.7 TDI de prin 2000-2002 daca pui 2 bujii de un fel si alte 2 de alt fel ti se va aprinde in continuare becul care indica bujiile si se stocheaza eroarea. Un coleg din Sibiu asa a patit si am rezolvat testand.... cu bujii diferite si de acelasi fel....
- gabi_feraru
- **
- 142 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Sibiu
gabi_feraru
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
Azi am schimbat si eu o bujie dar de data asta cu motorul cald.Mentionez ca ieri am dat in zona cu degripant de 4 ori pe toata durata zilei (cam la 3 ore),azi am mers sa cumpar bujia si cand am ajuns acasa am incercat sa o desfac si a mers fara probleme.Cred ca secretul e sa se foloseasca degripant cel putin cu o zi inainte si sa nu fortam cu cheia. A ,ar mai fi ceva-am un dorn de AL (merge si bronz)cu care am ciocanit usor in capul bujiei inainte sa ma apuc de desfacut ,nu cu forta,prin simpla aplicare -ajuta in cazul in care e depusa calamina(la mine nu era,bujia arata f. bine si curata-sa conteze ca am schimbat-o f. repede,la doar doua zile si trei porniri cu ea arsa?).
- zafira 2.0 automatic
- OP
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Riscul e al tau si depinde f. f. mult de cine le-a strans ultima oara. Sfatul meu e sa le schimbi pe toate ca e cel mai bine si sanatos.
Despre degripant pus cu o zi inainte pot sa zic ca e ok si chiar cu ciocanitul usor, desi etanseitatea e facuta pe con. Poate ca ajuta..?
Despre fortatul cu, cheia....ce pot sa zic? ca-mi era asa o frica cand le-am desfacut...
Despre degripant pus cu o zi inainte pot sa zic ca e ok si chiar cu ciocanitul usor, desi etanseitatea e facuta pe con. Poate ca ajuta..?
Despre fortatul cu, cheia....ce pot sa zic? ca-mi era asa o frica cand le-am desfacut...
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
Ca moment initial de desfacere la cald/caldut se desfac de 2-3 ori mai usor decit la rece;in rest,aplicati metoda Funar inainte/inapoi
Eu am pus bujii diferite ca marca si a fost ok pina acum
Rau a fost cind a strins cite un mecanic bujiile noi pina s-au forfecat si pus in scurt si apoi au trebuit schimbate iar
Unul n-am vazut (afara de mine) sa foloseasca o cheie dinamometrica,zici ca ii arde la mina...
Eu am pus bujii diferite ca marca si a fost ok pina acum
Rau a fost cind a strins cite un mecanic bujiile noi pina s-au forfecat si pus in scurt si apoi au trebuit schimbate iar
Unul n-am vazut (afara de mine) sa foloseasca o cheie dinamometrica,zici ca ii arde la mina...
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Maverick
- ****
- 1,186 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat