Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Le-am schimbat si eu Very Happy. Am avut arsa o bujie, le-am schimbat pe toate patru. Cu motorul rece, si cu WD40 din abundenta. Mii de multumiri zafira 2.0 automatic!
Skip ads

  • CVA
  • *
  • 11 mesaje
  • din 07 Jan 2009
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Bucuresti
  • CVA

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut la toata lumea!

Vreau sa va dau o solutie pentru scoaterea bujiilor intepenite in blocul motor.Eu am avut una la Opel-ul meu Y20DTH si majoritatea mecanicilor imi recomandau fortarea ei pana la rupere si mai apoi desfacerea chiuloasei cu schimb de garnituri si ce mai trebuie adica vreo 5-6 milioane cred plus manopera,daca nu chiar mai mult.

Solutii bujie ramasa blocata,intepenita :

1.Se incearca prima oara cu un spray degripant bun.Se da cu spray,se strange un pic bujia,iar se da cu spray asteptati cateva minute dupa ce aplicati spray(5-7 minute) si pe urma se incearca desurubarea.Daca bujia nu este intepenita rau se va desface.

2.Daca nu a mers cu metoda 1 poate fi deja lipita,sudata de bloc de la schimbari cald,frig si atunci nu merge decat asa :Se forteaza bujia pana ce aceasta se rupe (o sa ramana filetul doar in bloc plus partea dinauntru),Se da cu bormasina gaura prin bujie pentru subtierea peretilor acesteia in dreptul filetului si cu o surubelnita,sula se apasa de jur imprejur pe filet dinspre margine spre interior pentru ruperea acestei parti a bujiei (bujia nu o sa cada niciodata in blocul motor fiindca spatiul unde sta bujia este ca o palnie ascutita in jos iar bujia e conica ,deci ramane acolo,la fel nu au cum sa cada resturi sau bucatele de bujie in motor ),Se baga apoi un ghevimbor pentru a da filet in ce a ramas din bujie si se infileteaza un extractor (stiti cu contragreutate).Prin trasul puternic si loviturile extractorului ,un mecanic sau cine cunoaste sculele o sa inteleaga, bujia o sa iasa si se curata un pic in urma ei urmele de funingine lasate pe blocul motor cu o sula.

Operatiunea dureaza cam 2 ore dar nu mai trebuie desfacuta chiulasa cu tot ce implica.Eu am fost la un mecanic pe la Filaret (Bucuresti) ,un turc ,Hagi si ma costat 2 milioanefara alte costuri sau piese in afara de bujia noua,normal.

Am povestit metoda si altor mecanici care au inceput sa o aplice.Daca nu intelegeti anumite pasaje puteti sa ma intrebati si va voi raspunde.

Am si eu o problema la sectiunea probleme tehnice si anume cu pornirea grea la cald poate ma ajuta cineva.Multumesc!

Opel Astra Caravan 2001 , Y20DTH
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Interesanta metoda descrisa de tine dar sunt cateva lucruri care nu sunt luate in calcul. Bujia este intepenita intre con si filet adica este tensionata ca din acea cauza este si intepenita. Risti sa strici filetul in chiuloasa prin aceasta metoda daca nu este atent insa ramane ca metoda de luat in calcul si poate chiar de testat. Eu am 2 bujii rupte si caut metode potrivite si prin primavara-vara o sa aplic una din ele.
  • CVA
  • *
  • 11 mesaje
  • din 07 Jan 2009
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Bucuresti
  • CVA

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut Miky!
Bujia este intepenita din cauza ca sa lipit,chiar aproape sudat de chiuloasa de aluminiu asa se intampla de la variiatiile de temperatura ,in plus bujiile se lipesc foarte bine de chiuloasa fiindca exista o marja foarte mica intre spatii.
Spiralul bormasinii vine fix in mijlocul bujiei dupa ce-i scoti mijlocul acesteia (electrodul ala ,fiindca tragi de el tare si iese).Deci spiraland nu trebui sa strici peretii bujiei ca mai apoi sa ajungi la filetul din chiuloasa ci doar sa subtiezi un pic peretii ramasi ai bujieie cam in dreptul filetului pentru a putea fi indepartat cu o surubelnita,sula (peretii ramasi subtiri se rup usor)
Mai apoi in chiuloasa ramane doar conul bujiei care se scoate prin extractie.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Acum am inteles metoda ta... este interesanta si de luat in calcul.
  • Florrrentin

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2009

  • Mesaj Privat
EXCELENT TUTORIAL!BRAVO! Smile
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc!
Eu cred ca daca dati gaura respectiva e posibil sa ramana in cilindru nu numai span ci si capatul bujiei care are diametrul mai mic decat corpul bujiei. Cred ca puteti folosi un tarod cu filet invers pentru extractie. Sa aveti in vedere adancimea posibila pana la capatul electrodului cand gauriti.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu trebuie gaurit asa de mult doar atata cat sa treaca de zona filetata ca in acel moment se detensioneaza corpul bujiei si se poate scoate cu un extractor (tarod cu filet invers si conic...)
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Atentie a nu cadea in cilindru capatul bujiei la gaurire! De extras e clar cum
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu are cum sa cada capatul bujiei pentru ca este prins de corp. Am rupt o bujie buna afara din motor sa vad cum este facuta apoi am sectionat-o. Metoda scrisa mai sus de catre CVA este asemanatoare cu cea folosita de cei de la Firma Klann germania care au facut un set pentru scos astfel de bujii din motor dar care este destul de scump deocamdata.... undeva la 450 euro si ca persoana fizica nu merita si nu am gasit inca in Sibiu un mecanic sau mecanici care sa doreasca sa cumpere un astfel de set. Dupa ce o sa mai dea caldura o sa incerc si eu operatia sa scot cele 2 bujii rupte de pe masina mea. Sper sa pot face un tutorial daca apuc sa fac si poze.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am rupt "de dragul stiintei" 4 bujii incandescente, tot afara din motor. Am inceput prin a aplica 30 Nm si am crescut din 5 in 5 Nm.
La 50 Nm au cedat toate. Este destul de mult.

La instalarea bujiilor, TIS specifica 10 Nm.


Spuneti-mi ce experimente sa mai fac cu ele Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu am rupt niciuna pina acum, motorul sa fie rece sau foarte putin cald, spray si rabdare. Chiar ieri am schimbat la cineva, doar una m-a chinuit o ora.
Ar fi interesant de masurat la citi Nm incepe sa se deformeze, eu am dat bujiile la om ca sa nu creada ceva...oricum toate 4 erau arse, asa ceva nu am mai gasit pina acum Laughing
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am observat ca mai conteaza foarte mult si temperatura exterioara, adica am desfacut fara probleme la temperaturi de 0-10 grade si cu probleme la temperaturi 10-20 grade. Intotdeauna motorul a stat nepornit mai mult de 6 ore.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
atentie ca e vorba de a le rupe voluntar prin prindere in menghina si aplicarea unei forte de rupere.!
nu sunt intrunite conditiile de demontare din chiulasa unde apare o forta de forfecare nu de torsiune ca in poza.
dupa parerea mea e constructiva poza prin a vedea starea de oxidare a piesei.
  • CVA
  • *
  • 11 mesaje
  • din 07 Jan 2009
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Bucuresti
  • CVA

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Deci in acest caz cred ca ne-am cam lamurit.
Se incearca pe cat posibil cu rabdare si motorul rece deschiderea bujiilor cu mult degripant bun si un pic de forta pe cheie inante si inapoi.
Daca nu merge asa aplicam forta maxima pana se rupe bujia in chiuloasa (forfecare) dam gaura in ce a ramas usor usor pentru subtierea peretilor ramasi ai bujieie in dreptul filetului, tragem de peretii subtiri ramasi ai filetului stanga dreapta, ramane corpul bujiei in lacasul chioluasei dupa filet si pana in camera de ardere pe care-l scoatem prin extractie.

Altfel varianta a-2-a recomandata de service cu desfacerea chiuloasei, timp si bani sa tot fie.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu inca nu am intilnit bujia aia care se rupe, posibil lumea sa se grabeasca, motorul nu e rece, nu stie sa o scoata cu strins/desfacut, nu foloseste degripant, a fost strinsa de Nea' Vasile inainte etc.
Alta smecherie ca sa o scoti usor e sa faci un tunning italian inainte ca sa se curete putin si ea.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@Dan m-ai bagat in ceatza , tunning italian ? Adica putina forja inainte ?Very Happy
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inainte cu vreo 10 ore Very Happy
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
niciodata nu e exclus sa se rupa cu atat mai mult incat otelul nu se iubeste cu aluminiul in timp si la caldura.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Tot pentru documentare:
http://www.beru.com/english...n/einbautipps.php
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR