Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:Furtunele de retur de la injectoare, da o cautare si gasesti la greu inclusiv eu am fost patit


Eu scriu eu pricep... Mad
Skip ads

  • gxg_82

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: focsani
  • Masina: Astra 2002 2000dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2007

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema cu pornirea dimineata , sau la frig , spre ex sambata la - 10 a pornit la a 3 cheie ( da n-am schimbat nici filtre ,nici nimic inca , are 124000 , si eu o am de 10000 km
  • qwertyus1

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2006

  • Mesaj Privat
daca cel care t-ia dat masina nu a schimbat filtrele inainte de a vinde, un calcul neprofesionist spune ca ai consumabilele cu durata scurta de viata de cel putin 10000 km! se poate ca in filtrul de aer sa ai pamint sa pui porumb! de obicei lumea grijulie le schimba pe la 8000- 9000 de km ca in romania glia stramoseasca sub forma de praf e prezenta peste tot mai mult decit in tarile de origine a masinilor noastre ! iar ulei... mai ai ?
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@pam-deocamdata nu am rezolvat nimik dar stiu sigur ca nu am probleme cu bujiile. La mine problema este ca se dezamorseaza pompa de motorina, nicidecum ca as avea o problema de pornire. La -12 grade a plecat la prima cheie, pot sa zic la jumatate nu la sfert si intotdeauna turatia sta undeva la 1000 maxim cand abia porneste.
Din ce am citit si m-am documentat sunt 3 probleme.
Primele 2 sunt simple, a 3 a sper sa nu fie si sa nici nu auzi de ea.
1. Furtunase de retur crapate (le schimbi si pui o supapa unisens pe cablu)
2. O-Ringurile de la injectoare (Schimbate)
3. Si cea mai grava...pompa de motorina pe duca. Insa ...la asta e treaba mare....trebuie verificari minutioase si nu cred ca poate fi vorba de asa ceva in cazul nostru.

Skip ads

  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
In mare parte problema era de la motorina. Am bagat in zilele trecute motorina de 100 RON de la Petrom,euro 4,si in urmatoarea dimineata pot sa zic ca a luat-o la sfert(erau -2 grade C),temperatura la care inainte de asta pornea cam la 3 secunde. Very Happy
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu pornirea!

dimineata pornesc masina in mod normal(astept sa se stinga martorul de la buji), porneste cam greu , da cu ceva fum, doar la pornire, apoi mi se aprinde becul cu chek engine, cand accelerez se stingr, iar uneori imi face si seara acest lucru.
problema stiu ca e de la bujiile incandescente

intrebare> ce se intampla daca nu le schimb?
(am gasit bujii da totusi 58 roni bucata mi se pare prea mult acum, avand in vedere ca renovez casa)
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la masina mea, vectra c y20dth,turatia motorului cand rotesc electromotorul e 125rpm. e normala? masina imi porneste mai greu in intervalul 20-30gr c. daca scot mufa la releul de bujii nu mai porneste de loc. cu motorina mai scumpa o ia in 2-3 secunde iar cu motorina mai ieftina la 2-3 chei. problema e nerezolvata si dupa ce am fost pe la 3 reprezentante iar acum ca a venit caldura Sad imi amintesc de ea in fiecare zi cand pornesc prima data masina.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Schimba furtunul de retur. Este buba la aceste motoare.
Skip ads

  • valim

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2007

  • Mesaj Privat
.Deci  opel astra din 2003 cdti 68.000 km si nu mai porneste .am mai patit asta anul trecut dar am schimbat unitatea de dozaj la pompa de injectie (Supapa de acceleratie) si o perioada a functionat destul de multumitor dar acum s-a oprit ,culmea la petrom si buna oprita dar culmea porneste cind o tractez la viteza mare fara probleme , functioneaza impecabil dupa acea ,acceleratie ,relanti sau alta anomalie,pina cind o opresc..La un control pe tester si injectoare , presiuni supraplin ,compresie cilindri , schimbat filtre, spalat clapeti galeria de aspiratie,au spus si la reprezentanta si la o alta unitate service ca nu stiu ce are.Cind am cumparat unitatea de dozaj la sfatul altui service au zis ca numai pompa toata aproximativ 1000 euro pot gasi dar am gasit-o la dezmembrari.Acum mi se spune ca in momentul in care se opreste se dezamorseaza pe rampa de inalta al pompei scazind presiunea la 1005-1006 bari fata de 1600 bari,datorita unui ventil limitator de presiune care are codul F 00R 001 166 iar masina mea are nr.indentificare( WOLOTCF 3532304779  DAR NU POT SA O GASESC DECIT TOATA RAMPA CARE SI ASTA COSTA VREO 900 EURO PE CARE NU PREA II AM,VENTIL CARE TOTUSI ESTE PIESA DE SCHIMB.Am cautat peste tot si imi spun ca cel mai mare impotator Bosch nu aduce aceasta piesa decit toata rampa.Daca aveti un raspus sau alte observatii la motivul pentru care nu porneste , va multumesc si astept un raspuns.
Multumesc Valim

PS Momentan sint la alt service si imi spun ca are defect pe parte electrica, am schimbat senzor de temperatura si mi-au sugerat la alt servis sa schimb releele dar nu mai stiu sint total in ceata si pe jos mai ales ca am cheltuit vreo 900 ron si nimic. Sad
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca am vazut la mecanicul meu un astra pe motorina, nu mai retin motorul, cu probleme la pornire la rece, la cald era ok, dar la rece nu vroia deloc.
Am fost oarecum interesat, problema cu pornirea incepe sa ma supere, i-am dat releul meu de bujii, a facut o proba dar tot la fel, nu pornea (a fost si dezamorsata, era cam jumate in filtru motorina), in fine l-am pus la loc pe masina mea si am plecat.
Releul cred ca se ocupa de bujii la rece dar acum e cald afara si nu cred ca e principalul vinovat.
Mai tarziu l-am intrebat cum a rezolvat-o, ce anume facea probleme, raspuns: simeringurile injectoare. A mai mentionat ca atunci cand sunt pe duca se observa ulei depus pe furtunasele de retur. Bafta, poate ai noroc Smile

Inapoi la problema mea, pornire grea dimineata: schimbat senzor temperatura motor, nimic, face la fel.
O sa schimb si furtunasele alea de retur dar mai intai pun o supapa unisens intre filtru si pompa, pare mai simplu ca pana gasesc furtunasele mai dureaza. Va tin la curent.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema pe care o descriu marea majoritate o am si eu. Acum va voi povesti cum am (incercat) sa o rezolv eu in service:
- am inlocuit semeringurile de la injectoare (40 lei x 4 buc.) impreuna cu O-ringurile de etansare a returului (7 lei x 4 buc.);
- am inlocuit furtunasele de retur (8 lei);
Toata manopera m-a costat 150 lei, iar cu 200 lei piesele, in total 350 lei.
Acum ma duc sa mai fac un test, deoarece ieri seara terminase cei din service, si va spun exact care sunt REZULTATELE, nu de alta, dar sa nu va apucati degeaba de schimbat una sau alta. REVIN...

LE: Am revenit. Din pacate nu am nici un rezultat spectaculos. Singurul rezultat este ca nu mai am furtunasele imbibate de motorina si nici pe la retur nu mai am mizerie. Totusi, nu ma las batut. Voi proceda la verificarea senzorului de temperatura, problema este ca nu stiu unde este situat. Stie careva?

LE2: A, da, uitasem. Dupa ce o pornesc, are cateva trepidatii la relanti care se simt (acul vitezometrului osciland) la fel ca inainte de schimbarea semeringurilor iar cand apasa acceleratia acul vitezometrului se ridica cu intarziere!

te rog sa folosesti butonul EDIT
maiandrei



Ultima modificare facuta de secarianu la Vin 08 Jun, 2007 2:13 pm
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Voiam sa iti raspund inca de la primul mesaj, dar am asteptat sa revii.
Majoritatea celor ce si-au expus problema in acest topic au adus vorba SI DE MARTORUL DE BUJII.
Vezi daca nu cumva este si cazul tau. Fa testul cu rezistenta (descris anterior) si trage concluziile.

La mine, de vreo 2 zile e ca inainte - adica nu se mai aprinde martorul fractiunea aia de secunda, o ia mai greu.
Imi este deja clar ca este de la mufa, voi curata temeinic. (am povestit in urma cu cateva pagini care era situatia)
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
secarianu a scris: am inlocuit furtunasele de retur (80 lei);


Furtunasele de retur costa 10 lei metru, sa intelegem ca la tine intra 8 metrii de furtunase de retur? sau ca ai fost tzepuit ?
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:
secarianu a scris: am inlocuit furtunasele de retur (80 lei)
Furtunasele de retur costa 10 lei metru, sa intelegem ca la tine intra 8 metrii de furtunase de retur? sau ca ai fost tzepuit ?

SCUZE. Greseala de taste. Nu stiu unde mi-a fost gandul. Da, 8 lei am vrut sa zic.

@maiandrei. Multumesc pentru corectura! De nervi, uitasem de EDIT.
  • florin.mitea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
secarianu a scris:Am incercat toate variantele prin eliminare: am inlocuit semeringurile de la injectoare, bujiile sunt noi de vreo 2000-3000 km, bateria buna. Mai mult ca sigur este senzorul de temperatura sau in cel mai rau caz ar mai ramane curatarea injectoarelor. In rezervor mai am si acum solutie de la WYNN'S ramasa pe fund ( reichweite- 50 km).
P.S.: Florine, zi-mi id-ul ca iti dau eu manualul de vectra! Ne vedem la munca!
Uite id meu Razz : florin.mitea@yahoo.com
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
am facut o mica cercetare in autodata si postez un link cu posibilele cauze

pornire greoaie la rece

interesant este ca si egr ul influenteaza pornirea si aici chiar am eroare Smile
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ce parere aveti de ce a scris un tip pe alt forum? e vorba de vectra c 2.0 2003!
"Salut. Am vazut pe forum ca multi detinatori de opel cu motoare diesel au aceeasi problema cu pornitul la aproape orice temperatura. Am incercat aproape orice : schimbat furtunase, am lasat-o si cu botul in sus si in jos si dreapta, in toate pozitiile, pana intr-o zi am ajuns la un specialist in motoare diesel, mai ales Opel. Mi-a spus ca motoarele de Opel au probleme atunci cand se foloseste motorina de proasta calitate; se depune calamina pe injectoare si nu mai pulverizeaza, doar "pisa". Mi-a recomandat un tratament cu o solutie ce curata injectoarele(se gaseste in mai toate benzinariile). Am alimentat cam cu 30 litri motorina si am bagat un flacon de solutie de curata pentru 70 litri. apoi trebuie mers la drum intins 200-300 km cu masina destul de turata pentru curatire (ex. 120-140 km/h intr-a 4-a). Nu vreau sa fac publicitate dar am folosit doar motorina aditivata de la OMV, super diesel sau cum ii zice, aia cea mai scumpa, si solutie pentru curatit injectoarele de la Liqui Molly. Dupa doua tratamente de genul asta, nu mai am deloc probleme cu pornirea . Am avut timp de un an problema aceasta si nu-i dadeam de capat nici cum. Sper sa fie o informatie care sa va ajute. Pe mine m-a ajutat. " Shocked
_________________
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
schita promisa:
o mica descriere:

central este injectorul, deasupra lui un mic inel caruia mecanicii ii spun simering injector (seal ring injector nozzle to injector nozzle holder)
sus in stanga este tija (asa am botezat-o eu sau pe numele oficial holder assy injector nozzle) la 18 aceasta are un inel de cauciuc sau O'ring' (injector nozzle holder to cilinder head)

injectorul este in chiulasa, in capatul lui vine simeringul - 3 - (ce se vede dupa desfacerea capacului de la chiulasa si demontarea axului cu came apoi a tijei) peste simering vine presata tija, in capatul tijei intra la partea cu filet conducta de la pompa dealtfel pe acelasi corp sub conducta (sau peste) mai este o gaura micuta in care intra furtunasul de retur, chiar nu imi explic de ce nu apare aici dar ea va garantez ca exista.

Tija este etansata fata de exterior prin acel Oring practic un inel de cauciuc intre ea si capacul chiulasei (pe unde ar putea iesi uleiul de la axul cu came, gaze de carter si ce ar mai fi pe acolo insa asta e o chestie pur de estetica nu are legatura cu injectorul sau returul in vreun fel)

Tija comunica cu injectorul prin acel inel de cauciuc (simeringul) fiind presata peste el, deci daca simeringul oboseste in timp o sa bage ulei (ala de care va spusei mai sus) pe retur sau peste noapte o sa traga aer (desi vedeti voi furtunasele ok frumoase).

Am schimbat ieri acele simeringuri fara vreun efect vizibil la pornire insa nu regret avand in vedere ca unul a fost putin ciupit plus urmele de ulei pe retur, din 4, 2 as spune ca au fost compromise (150k km), mai postez maine sper daca am timp (plec la mare).

Pentru schimbul simeringurilor trebuie demontat axul cu came si tija aia deci refacuta si distributia (noi am tras cu carioca pozitia si am scapat mai ieftin fara procedeul normal).

Nu prea ai cum sa verifici injectorul (ma refer la debit duse etc): trebuie sa dai jos chiulasa, trebuie sa dereglezi distributia, trebuie sa desfaci fulia distributie, chestia aia pe care ne-am urcat 3 insi cu o ranga, trebuie sa schimbi garnitura chiulasa, daca se ciupe sau nu e plana cea noua incep problemele cu apa uleiul etc, e munca de 1 zi plina pt un mecanic f priceput sa nu zic si curatarea in sine.
Edit: chiulasa la 2.2 cica daca isi pierde planeitatea nu s-ar putea rectifica, cica are carne f putina, asa ca y22dtr ul mare grija cu demontarea de placere (fratele mai mare Wink )

Concluzie:
- aveti ulei pe motor langa conducta si furtunul de retur schimbati oringul dar nu va asteptati sa porneasca dimineata
- aveti ulei in furtunasele de retur si banuiti dezamorsarea pompei schimbati simeringurile (ar fi pacat sa nu schimbati si furtunasele, se gasesc la metru de 3mm parca)

Asta seara fac si testul de compresie (se baga sonda in locul bujiilor, sper sa nu rup vreuna ca chiar desfacem chiulasa)

Plec la mare si bag niste solutie de injectoare in rezervor, se pare ca unii recomanda la 30000 km ca si intretinere

Am vazut ca se face confuzie intre oring si simering, chiar si la piesele auto, poate mecanicii se refereau la oring in locul simeringului, eu le-am gasit la 35 lei bucata iar manopera cate o pizza si o bere de caciula:D

Later edit: am facut testul de compresie, din pacate decat la 3 pistoane ca la al 4-lea nu a intrat sonda, era prea lunga si lovea turbina (mai pierdeam cateva ore sa demontez turbina), am avut aceeasi valoare undeva pe la 28 bari sau atmosfere nu stiu ce erau, mecanicul a spus ca e super compresia avand in vedere ca vroia sa porneasca cu bujiile scoase (in acelel momente compresia a fost pe la 32) pragul minim cica ar fi pe la 18
Oricum ma asteptam la un aparat de mai mare precizie dar jucaria de testat compresia e un simplu manometru cu o sonda pe filet in locul bujiilor care incorporeaza o supapa unisens, dai la automat pana atinge valoarea maxima, scoti citesti, declansezi supapa si treci la urmatorul.
Am schimbat si furtunasele, 10 lei metrul dublu strat, am luat 2 metri de 3mm (a fost de 3.2 ce am primit) desi vanzatorul a spus ca intra mai putin de 1 si a avut dreptate.

Maine cumpar solutie de injectoare (ultima solutie - cred ca am eliminat la mine f multe cauze iar postul cu injectoarele pe moment imi pare cel mai credibil), ceva cu texaco halvoline ca o are mecanicul mai la indemana si spune ca ar fi buna, cica e tratament si la un anumit interval trebuie sa bag iar, explicatia lui fiind simpla, intai se inmoaie calamina si apoi se curata, cica e normal sa nu sara din prima, lucru oarecum imbucurator pt mine, ar fi chiar dezastru sa antreneze toate mizeriile dintr-un foc (fara sa socotim si metalul pistoanelor sau cilindrilor).

Mai fac un edit dupa drumul de la mare (sper sa nu apelez pe traseu o tractare Wink )

Aduc niste precizari
- am motor y22dtr nu y20dth motoare f inrudite si mi-am permis sa postez aici
- am eroare pe egr intermitent - un posibil scenariu cu recircularea gazelor dimineata aiurea cand dau la cheie si amestecul sa nu fie ok insa probabil ar fi mai imbogatit iar la rece nu vad unde e problema, poate chiar e de bine
- am si eroarea not present - fuel reduction caused by high pump temperature, aici nu imi fac griji, in zilele respective de canicula 1/5 din autostrada am stat numai la blana, sa fie oare efort mare pt pompa cu injectoarele care "pisa" sau sa fie senzorul de temperatura motor cel italian de alfa romeo care la temperaturi mai inalte raporteaza aiureli?


Ultima modificare facuta de deleted-5277 la Vin 13 Jul, 2007 10:51 pm, modificat de 3 ori in total
  • marin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Indrumatima ce trebuie sa fac sa am o pornire mai buna.Nu stiu din ce motive am o pornire grea.Dimineata cand dau la automat nu o ea deloc-cand este rece,cand este calda porneste mai usor.Am verificat bujiile,sunt in regula.Timpul de incalzire al bujiilor mi se pare cam mic,cca 3-4 secunde.
  • marin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2007

  • Mesaj Privat
tin sa mentionez ca trasa sau inpinsa o ia in 3 metri, iar electromotorul invarte bine si este verificat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR