Ai uitat parola?


  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
@octav: In x2/66 si in x2/53, precum si in pinul A de la X41 trebuie sa ai + permanent, ceea ce face ca tranzistoarele sa fie blocate, deci automentinerea functioneaza. Daca unuia din tranzistoare i se "trage" baza la masa (adica dispare plus din x2/66, x2/53 sau pinul A de la X41) intra in conductie si "taie" automentinerea. Vezi poate ai gresit ceva, vreo legatura. Daca automentinerea s-a realizat, atunci trebuie sa o poti si "taia" intrerupand + de pe una din bornele x2/66, x2/53 sau pinul A de la X41.
X41 este cupla manetei tempomat. Daca dupa verificari constati ca switch-ul de la ambreiaj nu tine + permanent la X2/53, ci numai cand se apasa pedala de ambreiaj, atunci se inlocuieste tranzistorul corespunzator cu unul NPN, iar rezistentele de 10k si 33k se inverseaza.


Ultima modificare facuta de LDivora la Joi 09 Apr, 2009 11:25 pm
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Bun, deci sa inteleg ca nu mai este nimeni (dintre cei ce si-au pus tempomat pe Astra G) interesat de semnalizarea in bord a momentului cand acesta este activ. In consecinta, o sa merg pe ultima varianta de schema:


NOTA: Mentionez ca nu stiu daca este valabil sa se masoare curentul absorbit la pinul ECU in momentul activarii (sau daca exista o variatie), pentru toate variantele (tipurile) de ECU.


Ultima modificare facuta de LDivora la Mar 29 Jul, 2008 10:10 am
  • pam

  • Mesaje scrise: 461
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra y22dtr din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Interesati de semnalizarea in bord a functiei tempomat suntem toti,dar ne cam depaseste nivelul la care se discuta. Deci pana se gaseste o solutie urmarim discutia pentru ca decat sa spunem prostii mai bine tacem(ma refer la mine). Spor la treaba. Smile
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Hei! Iso, Ron, 1,7dti_edition2000, unde sunteti? Alti electronisti? Cu Octav am vorbit deja.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Eh daca nu raspunde nimeni, eu ce sa fac? M-am apucat de meserie si am realizat placuta. Circuitul functioneaza. Ultima varianta de schema:

Maine probe cu Octav pe masina.


Ultima modificare facuta de LDivora la Dum 10 Aug, 2008 8:16 am, modificat de 2 ori in total
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ghinion, am descoperit o eroare la proba pe masina lui Octav. Am repetat masuratorile ca sa fim siguri, eroarea a fost capitala: ECU nu modifica curentul absorbit pe pinul corespunzator lui A din X41, ci pe pinii C si D. Curent de repaos 12mA, curent in timpul actionarii contactelor B-C sau B-D, 22-24mA. Ceea ce e mai trist este ca si pe loc cu motorul pornit se intampla asta. Deci va trebui gasita o noua schema de cuplare. Decuplarea este OK.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
In acest caz, cred ca o rezolvare ar fi sa iau de la ceasuri bord sau MID, firul cu informatia de viteza (tacho) unde vin circa 16.500 impulsuri / Km si sa introduc aceste impulsuri intr-un convertor frecventa / tensiune.
Avand in vedere ca 1 km se parcurge in 2 minute la o viteza de 30 Km/h, inseamna ca frecventa semnalului de intrare ar trebui sa fie de aproximativ 135Hz. Cum convertoarele au transferul cam de 66 Hz/V, rezulta ca o sa fie la iesire o tensiune de aproximativ 2V corespunzatoare vitezei de 30 Km/h. Se poate introduce in continuare un comparator care va avea la o intrare referinta fixa de 2v si la cealalta, semnalul variabil luat din iesirea convertorului frecventa / tensiune. La o intrare mai mare decat referinta, va genera semnalul util de cuplare a releului ce aprinde LED-ul martor (bineinteles introdus intr-un SI cu semnalele de la cele doua taste de incrementare si decrementare).
Iata cum ar arata o varianta de schema:

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Stiu, veti spune ca e prea complicat. Asa m-am gandit si eu si am cautat o varianta mai simpla. Tot cautand circuite care sa combine cumva functiile, am dat peste un circuit care stie sa faca "Speed Switch", adica un circuit care comuta la o anumita viteza.
Si iata ce a iesit:

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Hei! Iso, Ron, 1,7dti_edition2000, Botosu unde sunteti? Nu zice nimeni nimic? Macar cum arata impulsurile de la Tacho? stie cineva. Sunt ace? Sunt impulsuri cu factor de umplere 1/2? Cine stie? Cine poate pune un osciloscop (eu nu am unul portabil)? Sa stiu daca mai trebuie facut ceva pe intrarea de impulsuri in comutatorul de viteza. Haideti dati o mana de ajutor!
  • Octav

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
nu ramane decat sa confectionam circuitul si sa incepem tatonarile. Sunt prea putin interesati de afisarea acestui martor. poate unora li se pare un moft, si cred ca asta e motivul pt care nu se angajaza in discutii pe tema asta. Daca era o problema............... sareau toti
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu ma apuc de facut placuta de circuit pana nu aflu sau nu vad ce impulsuri sunt acolo pe tacho. Totusi cineva cu un osciloscop portabil....poate...
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,102
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Octav a scris:nu ramane decat sa confectionam circuitul si sa incepem tatonarile. Sunt prea putin interesati de afisarea acestui martor. poate unora li se pare un moft, si cred ca asta e motivul pt care nu se angajaza in discutii pe tema asta. Daca era o problema............... sareau toti


Gresit! Eu cred ca sunt destui interesati, ca si mine de altfel, insa eu chiar nu ma pricep. Si decat sa spun prostii mai bine tac Exclamation
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ai baut apa dupa @pam!
  • Octav

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
daca nu apare un osciloscop portabil, mai ramane varianta suspendarii partii din fata a autovehiculului, si sa ne facem treaba cu un osciloscop fix.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,549
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
In curind imi montez tempomat si ma bate gindul sa aprind si LED'ul . N'am mai intrat de mult pe topic si vad ca treburile au cam "degenerat" ... in scheme mult prea complicate pentru un amarit de LED .

Eu "vad" schema in 2-3tranzistori astfel : un tranzistor sesiseaza apasarea butonului de tempomat , al doilea tranzistor monitorizeaza impulsurile de tacho(nu conteaza forma lor) si da mentirnea pentru al treilea tranzistor ce aprinde LED'ul . Cind impulsurile de tacho dispar se stinge si Led-ul - "intrerupte" de una dintre pedale sau de oprirea masinii .
O alta ideea ar fi folosirea unui LM555 care se "amorseaza" din butonul de tempomat si se mentine din semnalul de tacho , intreruperea din pedale , etc . Nu ma injurati, intuiesc numai functionarea nu am facut masuratori ...

In momentul in care ma apuc de treaba am sa vad despre ce e vorba , ideea de baza trebuie sa ramina - simplitatea .
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Nu este suficient sa vezi ca vin impulsuri de tacho, trebuie sa le si numeri in unitate de timp sa poti cupla tempomatul la 30Km/h (chiar tu spuneai asta, de asta am abandonat primele scheme). Apoi impulsuri de tacho vin cat timp se misca masina, degeaba apesi pedala de frana sau ambreiaj (acestea vor conta doar pentru conditionare). Sunt de acord ca trebuie ceva simplu, de asta am si cautat un circuit care sa lucreze cam cum am vrut eu. Si crede-ma ca sub un circuit integrat, 2 tranzistoare si 3 relee nu am avut cum sa scad. Raman partizanul ultimei scheme, dar as vrea totusi sa stiu cum sunt impulsurile de tacho, poate ar mai trebui integrate putin daca sunt ace.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,549
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Raspunsul la problema cred ca se afla aici : http://www.astra4ever.net/v...pomat+erfolgreich
Avem nevoie de un traducator ...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Mare lucru nu cred ca o sa afli. Eu am mai gasit asa ceva, dar si cu scheme, care erau mai incipiente decat ce am facut eu in prima schema, dar acum nu se mai deschid, se pare ca au disprut de acolo. Peste tot se dau de ceasul mortii sa gaseasca pinul din ECU, care activeaza LED-ul pe pinul 14 de la ceasuri. Dar LED-ul nu e, rezistenta nu e, e doar traseul si locul unde sa le pui. Dar pin pe ECU nu e deloc. Asa ca sapam.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,549
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Din ce'mi dau seama nemtii nu si'au batut capu' cu amanunte ca switch ambreiaj sau chiar cei 30Km/h ...
Pina la urma nu face sa'ti bati capu' prea tare pentru un LED ... se poate folosi a doua ta schema .
Oare se stinge led'ul atunci cind calci acceleratia si c.c. e activ ? In rest chestia cu 30km/h poate sa ramina problema generatiilor viitoare ... Laughing Laughing
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Acum e foarte adevarat ca eu nu am cautat decat la PSG16 daca exista pin. Marius a cautat si el la PSG5. Dar la restul nu s-a uitat nimeni cred. Si atunci de ce exista loc in placa ceasuri bord pentru echipare. Care e optiunea? Sau nivelul de echipare? Trebuie ca sa existe un caz in care se echipeaza. Eu nu pot sa fac ceva doar pe jumatate. Ori merge cum trebuie, ori nu merge deloc. De asta am cautat solutie.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata