Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Urmareste traseul din pin 14 ceasuri. Pe acest traseu, LED-ul primeste masa in Katod (in minus cum zici tu). Cu +12V in pin 22 si masa in pin 14 trebuie sa se aprinda LED-ul. Rezistenta de 150 ohm, are rolul sa stinga ferm LED-ul. @flores_astra nu a pus-o si sta LED-ul semiaprins.


Ultima modificare facuta de LDivora la Mar 03 Feb, 2009 3:38 am
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ok dar folosesc schema 1 sau schema 2? Una foloseste 2 rezistente de 100 de ohmi una foloseste un sunt si 2 rezistente ... una de 1500 una de 150. Ms mult ldivora. Daca nu reusesc vin joi la intalnire si poate imi poti explica la fata locului unde gresesc.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Foloseste-o cu incredere pe cea cu 1500 ohm, 150 ohm si shunt. E verificata de @flores_astra. Urmareste si tu traseele sa se inchida circuitul de la + la masa. 150 ohm e paralel cu LED-ul. In poza ta nu vad shunt-ul.


Ultima modificare facuta de LDivora la Mar 03 Feb, 2009 3:37 am
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am reusit sa finalizez lucrarea. Ms ldivora. Greseala era ca sunt chior si cand am montat (improvizat) pinul la panoul de bord am numarat prost pana la 12 si nu pana la 14 cum era corect. Am scos rezistenta de 150 ohmi si ledul se stinge complet si repede. Deci la mine functioneaza numai cu shunt si rezistenta de 1500 de ohmi perfect. Numai bine
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Teoretic asa este. Dar se pare ca ECU nu "trage" bine la masa si de aceea este utila si rezistenta de 150 ohm. Sau cel putin asa am vazut la @flores_astra.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Tot nu s'a mai discutat de mult pe acest topic ...
Daca tot mi'am montat tempomat am facut citeva masuratori pe ECU la Z16XE(Z14XE , Z16SE) si am gasit urmatorii pini liberi, necablati :
63 ; 60 ; 59 ; 58 ; 56 ; 51 ; 49.
48 ; 43 ; 42 ; 40 ; 39 ; 38 ; 34
31 ; 30 ; 28 ; 27 ; 26 ; 25 ; 24 ; 22 ; 21 ; 18 ; 17
14 ; 12 ; 11 ; 10 ; 9 ; 8 ; 6 ; 4 ; 3 ; 1

Din acestia se exclud : 58 ; 56 ; 49 ; 42 ; 38 ; 34 ; 18 ; 17 ; 9 ; 1 care sint pini de masa .
Pinii care ramin sint "susceptibili" de a fi comanda pentru LED . Care sa fie oare ? Rolling Eyes
Din pacate n'am avut atitia pini sa pot face teste ...

Ma intreban daca nu cumva Tech2GM are posibilitatea de a comanda aprinderea LED'ului prin intermediul ECU asa cum se poate aprinde Check Engine si SWS lamp . Asta ar scuti nenumaratele teste de drum pentru fiecare pin in parte, cautarea pinilor in mufa ECU facindu'se la adapostul garajului .
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Care LED sa-l aprinda, daca el nu este echipat pe placa ceasuri bord? Si prin intermediul cui, daca nu exista fir intre ECU si ceasuri Bord, pin 14 din cupla?
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Chiar crezi ca nu stiu ca nu exista LED in bord ? Dar odata ce apare comanda pe un pin, se poate depista mai rapid pinul plimbind LED'ul din pin in pin, fara sa mai fie nevoie de "teste de drum", despre asta vorbeam ... Pui LED'ul dai comanda din Tech2GM, daca se aprinde bine, daca nu, next pin ... e mai sumplu asa.


Ultima modificare facuta de iso la Vin 06 Mar, 2009 10:50 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai deschid alt topic:Aceeasi problema am si eu la vectra c.De curanda am montat CC dar nu mi se aprinde in bord ledul.Sa lipseasca si la mine si trebuie sa il montez?
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La tine cred ca trebuie montat numai LED'ul si rezistorii aferenti, strapuri ... Consulta schema din TIS sa vezi de unde este aprins(probabil din CIM) si ce trebuie refacut cu schema in fata .

La z16xe "supectez" de martor tempomat iesirile necablate de pe rindul doi din mufa, adica pinii : 31 ; 30 ; 28 ; 27 ; 26 ; 25 ; 24 ; 22 ; 21 . Shocked
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Scuze @iso, intelesesem cu totul altceva.
  • obysan

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP / 103 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Exista cumva posibilitatea ca testand pinii liberi din ECU pentru depistarea celui care aprinde martorul in bord, sa se defecteze ceva in ECU? Nu ma refer la scurt circiut accidental sau ceva de genul, ci sa se defecteze ceva in ECU datorita unei legaturi care nu trebuia facuta!
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu exista aceasta posibilitate. Se va face un circuit de test ca in figura urmatoare (numarul pinilor din poza este ales la intamplare, nu este real):

Se va urmari care din LED-uri se va aprinde. In momentul aprinderii LED-ului inseamna ca la pinul xx a aparut masa, ceea ce ne si interesa. In acest moment dispunem de numarul pinului din cupla (xx) care poate comanda aprinderea LED-ului in bord.


Ultima modificare facuta de LDivora la Sam 21 Mar, 2009 11:00 pm
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Totusi cam multe LED'uri sint de montat pe fiecare pin ramas liber. Daca din "nefericire" incep sa se aprinda jumate, consumul suplimentar dat de fiecare LED in parte(20mA+) sa nu afecteze consumul general al ECU in vreun fel.

Eu as monta un singur LED si cu ajutorul unui ac de seringa de care se lipeste catodul LED'ului, as plimba acul din pin in pin. Acul trebuie sa intre pe pin fara prea mare efort in asa fel incit sa nu'l deterioreze. Astfel nu am nevoie de sumedenia de pini si montarea lor, scap de curatatul siliconului din gauri acesta facindu'si treaba in continuare si ma feresc de un eventual consum exagerat pe sursa de alimentare interna a ECU . Wink Pacat ca nu stim daca tech2 poate sa dea comanda de aprindere din ECU a pinului LED martor tempomat ... Rolling Eyes

Ar mai fi o singura problema, pinul cautat cu atita indirjire va fi intotdeauna ultimul . Laughing
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pesimistule!
  • obysan

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP / 103 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
"In acest moment dispunem de numarul pinului din cupla (xx) care poate comanda aprinderea LED-ului in bord." Pt ce motoare? Daca se numara si XEP-ul dau o lada de bere pt @LDivora Very Happy
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Mai citeste o data, era vorba de o procedura de testare. Ce ai scris tu era concluzia testului. Nu dispunem de pinii de aprindere LED tempomat decat pentru motorul Y17DT. Restul pe masura ce testati scrieti si centralizam.


Ultima modificare facuta de LDivora la Lun 23 Mar, 2009 11:33 pm
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
iso: Buna ideea ta, dar sa te vad eu cum plimbi acul prin pini ruland cu masina.
Sper ca ai citit ce am scris in pagina 4.
Singurul lucru care-l poti face este sa eliminii toti pinii care au masa cand ECU nu este alimentat
si toti pinii care au masa cand ecu este alimentat.
Dupa aceea ramane valabila numai ideea lui Laurentiu: banda IDE+led-uri.
Cand vine caldura asta voi face.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Sa imi dau si eu cu parerea. In locul acelor de seringa de ce nu folositi oameni buni pini de la carcase de PC? Pinii care intra pe placa de baza de la butoanele Power, Reset, Led Verde, Led Rosu si Speaker sunt perfecte pentru aceasta operatie. Au avantajul ca se potrivesc perfect pe acei pini, nu mai trebuie sa lipiti, NU EXISTA CONTACTE IMPERFECTE, si dupa ce am pus siguranta aceea erau foarte bine fixati.
Eu zic sa procedati asa:
-se ia un cablu de retea cu 8 fire se leaga toate firele la pinii de care vorbeam si se incepe testarea cu pinii de pe ECU.
-Se trage firul pe geam pentru inceput pana in masina.
-Pe firul de masa montati ledul si rezistenta de 1kohm.
-luati un prieten in dreapta si activati pilotul automat.
-faceti pe rand legatura intre rezistenta si firele din cablu UTP.
Ar trebui sa terminati in 30 min cu toti pinii liberi. Daca se doreste se poate monta pe fiecare cablu o rezistenta si un led pentru a face un cablu universal sa zic asa pentru a testa si pe alte modele de ECU
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pai si asa ramin o "galeata" de pini de verificat, tot in pagina 4 am "numarat" pinii ramasi de verificat pentru Z16XE.
Am vazut ce ai scris dar metoda ta era sortita esecului inca din start din motivele expuse de tine .
Eu ma refer la activarea pinului, in cazul de fata tempomat, cu ajutorul Tech2GM din ECU asa cum poti sa sa aprinzi, pentru verificare, martorii Check Engine si SVS-masina cu cheita si din op-com, treaba asta ar simplifica semnificativ munca de cautare.

Dupa parerea mea "metoda banda IDE" este anevoioasa necesitind "scobirea" tuturor pinilor liberi de siliconul acela lipicios, montarea pinilor, etc. Banda IDE este din pacate prea scurta(30-40cm) pentru a putea vedea toate LED'urile astfel montate in timpul deplasarii cu masina iar cind va incepe sa clipeasca "instalatia de pom de iarna", atunci sa te tii, cum veti identifica si retine care este LED'ul "semnificativ" atita timp cit toate sint la fel si or sa faca ca toate visele la lumina de afara.
Nu mai pun la scoteala riscul blocarii sursei din ECU sau chiar avarierii ECU in cazul in care consumul trece de limita admisa. La sfirsit trebuie sa demolezi toata "sandramaua" astfel construita sa scoti pinii nesemnificativi ... complicat.

Nici metoda mea nu este mai "lejera", trebuie sa te opresti la fiecare 500m sa infigi acul de seringa in urmatoarea gaura a mufei lasata fara capac si asa mai departe dar macar te scutesti de eventuale surprize neplacute ... si ceva mai multa munca ce risca sa deterioreze si mufa ECU cu efecte in timp.

Pesimitul este optimistul cu experienta.
Pesimistul este omul care face integramele cu creionul, iar optimistul - cu pixul. Laughing

Later Edit. Bazare pinii de pe mufele PC de care spui nu intra in gaurile mufei ECU.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR