Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • mi_ronic

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2012

  • Mesaj Privat
am schimbat senzorul cu totul... aceeasi treaba. o sa schimb uleiul, ma gandesc ca asta si-a pierdut proprietatile si dupa ce se infierbanta este cam degeaba. daca tot asa face si dupa aia, am pus-o...
Skip ads

  • neroseu

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2009 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut, doream sa intreb posesorii de Corsa C Z13DT ce parere au de alternatoarele QWP? Trebuie sa schimb Valeo-ul de pe masina si am gasit un QWP la pret bun.
  • neroseu

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2009 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Scuze, DRI este marca.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
buna ziua,
As vrea sa schimb distributia la o corsa z13dt din 2004 deoarece nu sunt sigur ca a fost schimbata vreodata si are 189000 km in bord, plus inca vreo 30000 km banuiti de mine Smile ; masina nu papa ulei , a fost facut schimbul acum 9000 km si nivelul este acelasi(ulei GM 5W30), consumul mixt e undeva pe la 4.2 ...4.3l/100km .

intrebare : Am gasit la un magazin de piese auto un kit de distributie de la Febi (lant,pinioane,patine,intinzator) la 310 lei ... sa ma risc? Intreb ptr ca mai jos de 500 lei de la Febi nu am gasit si mi s-a parut cam dubios pretul .
O zi placuta !
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
daca nu zangane lantul nu are rost. eu am 230 mii trasi de ei + cat o mai avea si lantul din fabrica montat
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
multumesc de raspuns.
Ai idee cam cat m-ar costa o verificare a distributiei? .. sa vada daca e la punct lantul, eventual uzura celorlalte componente ...
Intreb de distributie deoarece as vrea sa-i fac schimbul de ulei + filtre mai intai ( in loc de GM 5W30 sa-i bag Castrol Titanium Edge FST 5W40 - am vazut ca are norma dexos2) si sunt cam limitat financiar acum Very Happy ... dar nu as face acest schimb pana nu as fi sigur de distributie ca este ok .

P.S. : O recomandare a unui service bun din Focsani sau pe langa Focsani , chiar si Roman,jud. Neamt ca am cam 2 drumuri pe luna prin zona aia? ... am inteles ca e mai complicata treaba decat pare la acest motor schimbul distributiei si nu as vrea sa mi se dea "buleu" ... exclud reprezentantele auto.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
vezi ca pt diesel Castro face MAGNATEKul, Edge-ul e pentru benzinare in general. Nu umbla la distributie daca nu ai vre-un motiv, daca nu bate, nu zdrangane si nu face probleme las-o in pace ca e manopera multa si cei care o monteaza trebuie ori sa fie ft ft buni, ori sa aiba kitul de distributie, caci nu are semne sa fie pusa la punct fara kit de aliniere.
Distributia se duce din doua motive, ori se infunda intinzatorul hidraulic (asa am patit eu) ori se intinde lantul.
Schimba uleiul si filtru la 10.000km si nu cauta probleme unde nu sunt. distributia nu sare/se rupe deodata, va da semne din timp, ori zgomot ft metalic la motor, ori mers foarte neregulat al motorului. daca nu ai bani, nu-i da aiurea pe diagnoze care nu isi au rostul. vezi daca domnul dancuciureanu vrea sa se uite la distributia ta, dar pentru asta trebuie sa te duci pana la iasi.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Domnul Dan nu vrea sa auda de 1.3 ... benzinare se baga.
Ai zis bine scorpio de distributie.
@shc lasa distributia in pace ca mai rau ii faci.
legat de ulei eu folosesc gm dexos2 si am platit undeva la 250 ron + filtru .. nu mai tin minte ce filtru dar numa pe filtru am dat vreo 40 lei.
la corsele de 1.3 zdranganiturile motorului provin deseori de la volanta bimasica. Aici e o alta mancare de peste. Pune un video cu sunetul motorului aici si isi mai poate da lumea cu parerea.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
shc la cati km are cam trebuie, sa vezi ce motor silentios o sa ai pe urma. Daca nu o schimbi risti sa faca poc si sa vezi atunci distractie. Cunosc destule cazuri, cel mai vechi chiar la schimb de ulei, a pornit sa o scoata din hala si trosc supape in pistoane, proprietarul a pornit-o si a stat langa masina, uleiul si filtrul lui. Nu cumpara Febi ca e incomplet si prost, numai GM.
Eu unul sa nu le vad, ce mecanici cunosc bine refuza politicos, doar reprezentanta Opel, Fiat si BTM se baga la asa ceva din ce stiu ca sa nu le plece clientii si sa-si dea cu firma in cap. Este un curajos dar nu stiu cum il cheama, a facut si inlocuire de supape etc. ca deh propritarul credea km din bord si ca lantul e vesnic. Sigur este ca am inchiriat eu trusa de vreo 2-3 ori si ca locatie toti spuneau acelasi loc.
Iti recomand in Iasi pe cei de la BTM sau Bucuresti autoa sau eds (vezi publicitate). Nu trebuie sa-ti pun pile la ei, calitatea este maxima. Nu te ieftini cu Febi ca o iei in barba tare de tot, ma repet dar sa-ti intre bine in cap, la fel si cine lucreaza. De munca sa stii ca e lucrul dracului (idioti de macaronari) si manopera e mare ca suma dar vai de mecanic ce mai injura. Lasi masina si pleci linistit, macar sa nu vezi si sa auzi Laughing
Nici A13xyz nu e mai breaz, ca sa schimbi bujiile trebuie degete fine si scule adevarate. Am schimbat la cineva de un D numai sa nu-l pierd de client sau sa le rupa un tampit, avea 60 sau 80,000km reali. Tatal lui care isi repara singur camionul si un F a spus ca asa cretinatate nu a vazut.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ok, eu nu ziceam ca domnul dan sa ii schimbe, ci sa-l asculte doar. parerea mea e ca daca nu ai vazut o distributie din asta zorbaind sau clatinand masina (ziceai ca merge in 2 pistoane) nu esti prea nimerit sa-ti dai cu parerea, indiferent de cat de bun esti. eu am fost la 10 mecanici si toti au zis ca n-are cum sa fie distributia. si cand am pus kitul de aliniere pe ea (procedura recomandata de GM) ca sa fiu sigur ca e inca buna, intrau toate la fix, mai bine decat intra dupa ce am schimbat-o. si eu zic sa te duci la maiandrei, caci la mine, el a fost cel care mi-a zis buba exacta (vorbeam prin telefon caci nu aveam cum sa ajung la el) si tot el a fost cel care mi-a zis sa o desfac totusi chiar daca conform GM distrbutia era buna (se aliniau perfect blocajele).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Adevar graiesti, fara ureche adica experienta nu iti dai seama. Tu ai avut masina de noua si km garantati, revizii ok si tot a cedat, ce vrei de la una cu km incerti si posibil schimburi la 30,000km cu ulei de la bunica ?
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ulei de la bunica e inca bun.
La primul meu schimb am scos un ulei cu fluiditatea apei.
motorul tremura din toate incheieturile, tacheti blocati s.a.m.d .
culmea lantul a scapat teafar.
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Adevar graiesti, fara ureche adica experienta nu iti dai seama. Tu ai avut masina de noua si km garantati, revizii ok si tot a cedat, ce vrei de la una cu km incerti si posibil schimburi la 30,000km cu ulei de la bunica ?


la mine asta a fost problema, revizii facute la 30.000km cu produse indoielnice, si la ultima revizie, nu mi-a montat filtru de ulei (i-a aruncat o bucata, si uleiul trecea pe langa flitru), asa mi-a blocat intinzatorul si acolo s-a terminat. lantul era destul de ok. masina nu era a mea, ci doar o imprumutasem si la mine s-a nimenit sa cada belelele.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Scuze ptr. intarziere si va multumesc mult pentru raspunsuri.
Voi posta, totusi, maine un filmulet cu sunetul motorului ... asa , macar de fun Smile) .
@dancuciureanu - am inteles , daca e de schimbat sa merg numai pe GM. Smile ... apropo vineri sunt in Iasi cam toata ziua, ma injuri daca te caut sa te uiti putin la ea? ( poate am vreo sansa sa trec iarna asta fara inlocuire de distributie) ... numai sa o "asculti" putin, ca de inlocuit am inteles din foarte multe topicuri ca nu le mai "inghiti" Very HappyVery Happy. Contra cost , bineinteles, ca timpul e pretios ptr. toti .
Merci si astept un raspuns , pm ... in timp util Very Happy .

O seara placuta!
  • lucian_xtm

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Buna seara,
ma poate ajuta un coleg binevoitor, la necaz cu un link pentru programul TIS? Sau niste screen-shoturi cu pasii de urmat la montare a Distributiei +chiuloasa.

Din pacate am avut ghionionul sa imi sara distributia de la punct, dupa ce am schimbat ambreiaj cu tot cu volanta, si sa se sparga toti cei 16 culbutori+chiuloasa indoita. M-ar interesa acei pasi pentru demontare/montare corecta a distributiei si a pieselor din chiuloasa... Sa verific daca mecanicilor nu le mai scapa ceva Sad si daca o termin saptamana viitoare sunt interesat sa ajung la un mecanic priceput cum este domnul Dan Cuciureanu sau la maiandrei in Bucuresti sa stiu daca e treaba ok sau nu prea...ca nu stiu cat de bine se vor descurca mecanicii din Bacau Sad

aici am descris problemele mele, nu vreau sa reiau, inserez doar un link:
https://www.clubopel.com/vie...n=newpost#1819746

Cu stima!
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
iti trebuie neaparat chit de pus la punct, altfel e munca foarte chinuitoare si fara greu reusesti, sau reusesti dar nu poti avea incredere...
se poate alinia distributia cu chitul (nu exista semne) sau se poate improviza.
Cauta Haynes pentru opel corsa/combo si motorul tau si gasesti acolo absolut toti pasii mult mai bine detaliati ca in TIS.
Chit de aliniere s-ar putea sa mai am eu la taica-miu la casa, caci am schimbat masina de mult timp dar chitul nu am avut timp sa-l vand. daca esti interesat, da-mi un PM, si il las chiar ieftin...

Cei de la Fiat sau de la Opel ar trebui sa aiba chitul. Daca il ai, si stii cat de cat cum sa aliniezi pistoanele cu supapele pentru inceput e foarte usor de folosit, doar mult de munca.

din ce tin minte, mie ca amator mi-a luat vreo 6-7 ore. Ca sa faci treaba corect iti trebuie atat elevator cat si macara tip girafa, caci trebuie data baia de ulei jos si un suport de la motor.
sunt colegi daca cauti pe forum sau chiar aici care au facut treaba in curte cu lemn pe post de girafa.
Naspa partea cu distributia.
Oricum asculta-l pe dl Dan si ia mai bine alt motor daca nu-l gasesti foarte scump. Iti pot da nr la un mecanic din Focsani daca ai cum sa o duci si ai si ceva timp liber. El in general e foarte ocupat, dar garantez ca iti poate reface motorul mai bine ca oricine din zona...
  • lucian_xtm

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Scorpio18, multumesc multe pentru detalii. am printat de vineri manualul Heynes pentru corsa C 2000-2006, daca mai avem vreun coleg interesat de manual de reparatii pot sa il pune pe link de download. Doar sa ma contacteze pe viitor.

Kit de punere la punct ar avea unul ”multimarca”, iar dupa ce mi-au inlocuit volanta, am vazut acum sub masina ca au blocat cu ceva introdus probabil in acel orificiu pentru punere la punct a distributiei. Nu-s chiar in tema, ma depaseste un pic si nu stiu cum sa fac sa urmaresc daca e pusa bine la punct. Sad

Cat despre masina, inafara de chiuloasa, ax came, culbutori si tacheti, restul motorului arata foarte bine. Inainte de belea, nici nu consuma ulei, consum 5% in oras, tragea destul de bine, Pistoanele arata f bine, segmentii cica ar fi si ei ok. Caut sa iau o chiuloasa completa si sa vad care e treaba cu el. Un motor bun, sa stiu ca e mai nou sau mai intretinut ca asta al meu m-ar costa in jur de 2000-2400 RON, dupa ce am bagat 5.000 Ron in piese si manopera, si chiar nu ma mai pot arunca intr-un motor nou :-s. E mult prea mult... De motoare la 250 Euro nu m-as interesa prea mult...

M-ar interesa totusi sa ajung la acel mecanic de care imi spui tu, daca e intr-adevar priceput, sau la altcineva care sa poate face o verificare cum trebuie, sa stiu de la ce parametri plec mai departe, si sa o monitorizez periodic/anual tot la el. dar deocamdata masina e desfacuta toata si astept o chiuloasa de la Arad sa ajunga maine si sa vedem daca miercuri o termina baietii de acolo, si sa vedem ce va fi...La Service-ul Bosch de aici din Bacau o am, e pe str.Republicii 206 langa BENDIX. Sunt destul de in tema mecanicii, au mai avut motoare de opel si Fiat 1.3 CDTI la reparat, dar acuma sa vedem ce iese cand o termina...

P.S. Am curatat sambata admisia aer , si nu mi-a venit a crede ce am gasit acolo .EGR si racitorul aratau ok, dar admisia era un ”bolovan” de depuneri. Mai ales acea sita metalica prin care patrunde aurul recirculat (daca nu gresesc). Am folosit o perie din aia circulara din plastic, de curatat sticle adanci pentru a inmuia depunerile din Admisie. Sper sa nu fi ramas vreun fir de plastic acolo:D

O intrebare: Cum as putea deschide valva EGR-ului, ca nu am incercat de teama a nu strica ceva? as vrea sa vad cum se misca daca trebuia unsa cum au scris alti colegi pe forum. Multumesc mult!
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
NU situ ce inseamna deschis. EGR-ule alcatuit dintr-o valva mecanica, si un actuator electromcecanic. ele sunt prinse cu suruburi unu de altul, si se desfac destul de repede.

Eu daca vrei iti dau numarul. ca sa vezi daca e bine pusa la punct se pune tot cu chitul de aliniat distributia. Very Happy

Fara chit,d aca iti faci tu potrivire dupa Haynes si cu putina grija poti.
EU cu chitul, desfaceam capacele de aliniere de pe came (ai acolo doua suruburi pe la mijlocul camelor care astupa gaurile de aliniere). se baga kitul acolo, si se roteste cu o cheie lunga arborele cotit. cand ablele scule de pe came fac clanc si blockeaza camele, te bagi sub masina cu cuiul pentru volanta si vezi daca e aliniat.

Altfel, ai putea cu 2 suruburi care sa se potriveasca la came (nu stiu marimea) sa le bagi in gaurile alea cand vezi ca ai aliniat semnul de pe came cu gaura. te uiti cu lanterna pe gauri si rotesti incet pana iti ajunge cama unde trebuie si apoi o blochezi cu suruburi normale si apoi verifici gaura de la volanta cu un burghiu de bormasina mai mic.
Eu personal nu as lasa niciodata pe cineva sa o aliniereze fara kit de aliniere distributie.
Nu exista kit multimarca. Kitul e special pentur 1.3 diesel de la FIAT.
exista cheie pentru fulie arbore cotit multi-marca dar aia e ultima ta grija.
ai mare grija unde o duci, si nu uita ca salvand si 100 lei la o montare gresita poate insemna costuri mult mai mari dupa in caz ca e montata gresit.
Vezi sa schimbi tot, de la intinzator pana la patine de plastic, pinioane si lant si garnituri. Nu te zgarci si nu face compromisuri, e mult de munca si manopera e mai scumpa ca orice alta piesa de acolo.
  • lucian_xtm

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Am inteles cum se pune la punct, ramane sa discut cu mecanicul. Voi face o vizita sigur la Focsani, si voi cauta totusi la reprezentanta FIAT o trusa de punere la punct a distributiei pentru 1.3.

Totusi, motivul pentru care cumpar acum alta chiuloasa completa esta ca acele gauri de blocare cu suruburi ale axelor cu came nu se mai aliniaza. Deci cand introduc surub intr-o gaura a axei, celalata axa e mai sus si nu mai intra surubul acolo. mi-a aratat mecanicul prima data inainte sa dea axele cu came jos si mi-a recomandat ca e mai bine sa cumpar alta chiuloasa si nu sa o repar. Maine imi vine una de la Arad si daca e ok o montez. Un baiat de nota 10 din Arad imi cauta pe toate motoarele din zona o chiuloasa sa arate bine si la supape si sa nu am probleme cu ea.

Oricum, voi incerca sa detaliez mai tarziu tot in link-ul de mai jos ce piese am montat, cat m-au costat si tot felul de impresii, sigur vor mai fi si altii care vor mai pati isprave de genul.

aici am descris problemele mele, nu vreau sa reiau, inserez doar un link:
https://www.clubopel.com/vie...p=1819746#1819746
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
deci acolo clar daca nu se aliniaza cineva a umblat aiurea la came sau s-au deformat de cand a lovit pistonul supapa.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR