Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • cry27

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Mda,sunt curios cu ce a-ti desfacut piulita de sub secera,ca lo cheie normala nu merge
Skip ads

  • dorinionut

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
am intors secera( adica am scos-o din axul pistonasului). la mine se uzase si am decapsat secera si ciuperca cu un polizor mic si l-am dus la un strungar si mi-a facut o bucsa in locul celei de plastic si in locul semeringului si acum merge brici. materialul folosit este poliamida. e un derivat un teflonului cred si rezista si la uzura si la temperatura.ca sa nu mai zic ca acum un an mi-a cazut si imi facuse cineva o bucsa din bronz si cand se incalzea motorul bloca axul pistonasului si in consecinta am luat altul sh care dupa un an a cazut si asta. si am reusit sa il fac cu o bucsa din poliamida ca sa nu mai dau inca 5 milioane pe unul sh. ca sa nu mai zic cat costa unul nou.
  • lucian78

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2011

  • Mesaj Privat
salut.masina mea este lenesa si din cite am citit aici, cred ca si la mine poate egr asta poate fi problema,imi poate zice cineva unde se afla Question eu am o zafira disel 1,9cdti [88kw-120 cp] din 2007,nu are putere motorul o accelerez si nu isi ia demaraj,foarte greu.merge,imi arata consum cu 2 litri in +fata de normal.are si filtru de particule,iam facut regenerare fortata acu 2 saptamini iam schimbat si uleiul ca a intrat motorina dupa citeva zile am descoperit ca este sensorul de la filtru de particule pe tester.am pus unul nou,dar cum ziceam tot nu merge motorul la capacitatea sa.ASTEPT PARERILE VOASTRE.EU STAU IN ITALIA SI AICI SINT NISTE MECANICI DINAIA CARE HABAR NU AU.
  • mircsu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: cluj napoca
  • Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@lucian78

primul post al tutorialului are mai multe fotografii uitate atent la toate si iti vei da seama. circa al 5-lea post mai contine cateva fotografii. Nu uita! motorul descris este Y20DTH

ataseaza eventual tipul motorului si ceva fotografii. A ta este zafira 2 (sau B) , dupa anul de fabricatie, eu personal nu cunosc motorul si pozitionarea pieselor dar poate cateva fotografii ajuta.
Skip ads

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Un tutorial perfect si tot odata de un real folos. Am facut si eu operatiunea pentru un Vectra C din 2004 tot cu motor Y20DTH. Pot spune ca am dat jos 1-2 kg de praf negru. Dupa curatare trage fetita de zici ca ii noua. In viata mea nu am vazut-o sa accelereze asa de rapid , indiferent ca o subturez.

Simtome initiale: martor in bord din cand in cand, cand era subturata. Sau la drum lung de peste 3 h de mers incontinu.
  • master24ro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
buna seara! ma poate ajuta si pe mine cineva, daca scot mufa de la EGR inseamna ca e anulat? sau cum se poate anula, la motorul Y20DTH, am curatat valva acuma un an si a mers ok dar acuma iarasi se aprinde beculetul martor Sad multumesc
  • mircsu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: cluj napoca
  • Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2007

  • Mesaj Privat
master24ro a scris:buna seara! ma poate ajuta si pe mine cineva, daca scot mufa de la EGR inseamna ca e anulat? sau cum se poate anula, la motorul Y20DTH, am curatat valva acuma un an si a mers ok dar acuma iarasi se aprinde beculetul martor Sad multumesc


inseamna ca anulezi complet alimentarea servomotorului si senzorul care "citeste" pozitia supapei (secerei daca vrei sa ii spui asa). dupa mine poti sa scoti mufa si sa vezi ce se intampla. eu nu am incercat asa ceva pentru ca fara EGR motorul nu funct. normal. Nu are ce sa se strice daca scoti mufa.

asteptam raspuns.....


incearca ce spune si cornel mai jos (sau sus) cu un post.


Ultima modificare facuta de mircsu la Joi 15 Sep, 2011 11:42 pm
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
master24ro a scris:buna seara! ma poate ajuta si pe mine cineva, daca scot mufa de la EGR inseamna ca e anulat? sau cum se poate anula, la motorul Y20DTH, am curatat valva acuma un an si a mers ok dar acuma iarasi se aprinde beculetul martor Sad multumesc


Ca sa scapi de valva egr din cate am vazut eu la cei care isi modifica masina au facut urmatorul lucru. Au scos senzorul de la egr din teava afara(insa a ramas conectat la mufa ca sa nu primeasca eroare in bord parca) si apoi au blocat valva egr pe deschis. Nota daca faci acest lucru o sa cam lasi fum.
Insa in primul rand de unde sti ca ii problema de la EGR? Ai pus masinuta pe un tester?
Skip ads

  • master24ro

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Da am pus masina pe tester, dar de ceva vreme se tot aprinde martorul, si nu mai trage masina, ma dau jos si cu o surubelnita deblochez secera si merge iarasi... si tot asa si am un drum de facut pana la sibiu...cand am venit de la sibiu s-a aprins de 3 ori martorul, dar cand am intrat pe autostrada am mers 120 de km si nu am avut treaba si i-am dat 130 -150km/h. cand am intrat in bucuresti aproape de autogara militari s-a aprins martorul. sttiti cumva la service opel se curata supapa? va multumesc. sau daca are cineva o supapa de vanzare... Multumesc de raspunsuri. dimineata incerc sa scot mufa de la ea sa vad ce se intampla, poate ajung fara sa ma mai opresc. Inca o intrebare...se poate sa ramana blocata sa nu o mai pot debloca? ca sa fie inchis secera trebuie sa fie sus, sau jos?
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Vezi aici. A facut ceva similat cum am zis eu.

velu_cluj a scris:Din pacate mai am avut din nou probleme cu supapa EGR. De anul trecut din Decembrie de cand am demontat / curatat / uns. Deci cam un an o tinut "minunea". Simptomele erau la fel, aprindere beculet cu cheita si masinuta, ma trecea in regim de avarie, etc. Am incercat sa mai dau capacul jos si am mai uns-o cat am putut de bine, dar se pare ca era uzata, iar ungerea se pare ca nu mai ajuta.











Am intrebat din nou pe la service-uri cam cat ar fi supapa noua, si pretul a ramas cam acelasi, adica 1.700 - 2.000 RON. Mi s-o parut cam mult, asa ca am incercat sa o dau jos si sa inteleg mai bine cum functioneaza si ce anume era defect. Am ajuns la concluzia ca uzura de la secera era destul de pronuntata, era deja o distanta de aprox 1mm intre rola si partea interioara a secerei, ceea ce ducea (am vazut in timpul functionarii) la o miscare de vibratie ca un ciocan a pistonasului (rolei de fapt) pe secera, Ceea ce duce la formarea unei umflaturi pe secera. Miscarea secerei sus/jos nu se mai facea continuu, pentru ca rola se bloca cand dadea de umflatura respectiva. Am smirghelit umflatura, dar acum aparea alta problema. Rola se misca relativ mai usor, dar partea din spate a secerei (marginea exterioara) dadea in partea din spate a pistonului si il bloca (adica secera nu mai facea acum contact cu rola, care trebuia sa impinga pistonul pe orizontala inainte, ci il impingea in sus, la contact cu partea din spate, blocandu-l). Ca sa contracarez aceasta miscare, am pus un arc care sa tina pistonul apasat in jos, impotriva tendintei secerei de a-l ridica. Am gasit prin cutia de scule un arc (cred ca de la ceva clanta de usa) si l-am montat cu o sarma otelita prin gaura de jos (lasata probabil pentru aerisire sau pentru scurgerea vaselinei in exces). Asa cum se vede pe imagini. Am mai observat un defect si anume cand secera era in pozitie inferioara (cu pistonul inchis complet), aceasta avea tendinta de blocare, ca si cum ar fi fost intr-o "piedica", dupa care miscata putin cu mana, isi putea face cursa normal. Pentru corectura, am montat un distantier (dintr-un suport de tablou, pe care l-am indoit putin), astfel ca secera nu mai putea ajunge pana la pozitia de maxim inferior (si nici senzorul nu sesiza acest lucru, fiind vorba de o distanta de 1mm).


















De la montare, am facut cativa zeci de km si masina se comporta exemplar. Daca aveti curaj dar nu aveti aia 2.000 RON (care banuiesc ca nu dau pe nimeni afara din casa), va recomand sa incercati. Nu sunt adeptul carpelilor sau improvizatiilor, dar ma enerveaza la culme ca supapa asta, pe langa ca-i scumpa ca naiba, nici nu pot sa zic ca face mare lucru (ok, recircula gazele, scade temperatura de aprindere a amestecului, si astfel scade emisia de NOx-e, astfel se mentine in Euro3, etc, etc). Apropo, nu stiu daca gazele ies cu trebe la RAR daca de exemplu trebe sa faci ITP-ul, dar de fum nu scoate nici un pic acuma. Inainte sa repar supapa, scotea ca o Raba. Daca era sistemul turbo, sau debitmetru, sau o bujie incadescenta, sau o planetara, sau un disc de frana, cred ca era mai vital sa pui o piesa noua. Dar cred ca pana si sistemul turbo daca l-ai cumpara nou, nu ar fi 500 de euro cat îi supapa EGR. Pe de alta parte am citit pe forum ca nu s-o reusit ºuntarea ei, ca ECU ori isi da seama ca supapa nu-i la locul ei, ori vede ca senzoru' nu indica bine pozitia supapei, asa ca rezultatul e ca tot te trece in "limp mode".
So, astept impresii si daca o mai incercat cineva, sa ma anunte.

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@velu_cluj : Imi spui te rog cum testez sa vad daca merge egr sau nu. Ma refer unde alimentez cu curent sa vad daca se misca valva egr pe deschis/inchis. Vad ca mufa ce ii conectata la egr are 4 fire. Sti cumva de asemenea ce fac aceste fire?
  • cry27

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
cu supapa montata,scoti capacul de plastic si te uiti la secera (motor pornit si cineva sa accelereze)
Skip ads

  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Se misca dar imi da eroare la tester. Asta ii problema. De miscat se misca la turatii. Insa vreau sa stiu ce fire din cele 4 trebuie sa alimentez cu curent sa vad daca se misca secera.
  • mircsu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: cluj napoca
  • Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cornel18 a scris:Se misca dar imi da eroare la tester. Asta ii problema. De miscat se misca la turatii. Insa vreau sa stiu ce fire din cele 4 trebuie sa alimentez cu curent sa vad daca se misca secera.


este un servomotor si un traductor magnetic al pozitiei axului.
adica : semnal_A, semnal_B (pt. traductor) , gnd, alimentare servomotor. ai aici o explicatie "babeasca". eu nu m-am obosit sa aflu mai multe pt. ca daca e ingreunata miscarea mecanica, servomotorul nu are forta necesara de a misca tot ansamblul dar mai ales sa "vibreze" asa cum ii comanda sistemul.

curata-l dumnezeieste si daca tot sunt probleme io zic sa il schimbi. vezi un post tot de-al meu cu "grauntele de nisip". nu am avut ce face si l-am schimbat. sau aplica metoda cu arculetul pe care a inventat-o velu. e descrisa si ea mai sus. din moment ce vibreaza dar nu destul sau vibreaza si tot iti da erori de egr, io cred ca electric e ok iar vina e de la ansamblul mecanic.
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
mircsu a scris:
cornel18 a scris:Se misca dar imi da eroare la tester. Asta ii problema. De miscat se misca la turatii. Insa vreau sa stiu ce fire din cele 4 trebuie sa alimentez cu curent sa vad daca se misca secera.


este un servomotor si un traductor magnetic al pozitiei axului.
adica : semnal_A, semnal_B (pt. traductor) , gnd, alimentare servomotor. ai aici o explicatie "babeasca". eu nu m-am obosit sa aflu mai multe pt. ca daca e ingreunata miscarea mecanica, servomotorul nu are forta necesara de a misca tot ansamblul dar mai ales sa "vibreze" asa cum ii comanda sistemul.

curata-l dumnezeieste si daca tot sunt probleme io zic sa il schimbi. vezi un post tot de-al meu cu "grauntele de nisip". nu am avut ce face si l-am schimbat. sau aplica metoda cu arculetul pe care a inventat-o velu. e descrisa si ea mai sus. din moment ce vibreaza dar nu destul sau vibreaza si tot iti da erori de egr, io cred ca electric e ok iar vina e de la ansamblul mecanic.


Pe partea electrica zic si eu ca ar merge. Insa da eroare culmea cand il las la relanti. Daca vreau sa o turez si o mentin la turati gen 2000-5000 nu da pic de eroare. Imediat ce o las la relanti apare eroarea in bord si intra in limp mode. Exista un mod cum pot totusi sa dezactivez limp mode? Ca o sa-mi apara in bord eroare o sa pot trai cu ea insa sa o pot tura. Motorul parca nu mai are pic de viata in limp mode. Nici nu cred ca mai intra turbina in functiune.

De curatat am curatato de ii bec. Nu mai ii pic de negreala pe ea zici ca-i noua. Dupa ce am remontato din 4 erori. A ramas doar una.
P0400-F8 Exhaust Gas Recirculation Valve Feedback Signal Malfunction

Ce imi face zile negre Crying or Very sad
  • mircsu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: cluj napoca
  • Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2007

  • Mesaj Privat
hmm .....

daca zici ca "la rece" se misca usor, e curat....., dar in functionare nu e ok ....... , parerea mea e sa il declari defect. Al meu un sh are 2o.ooo de cand e la mine. il mai coafez din cand in cand cu WD40. eu nu stiu o solutie care sa faca in asa fel sa functioneze motorul aproape normal fara egr. nici nu cred ca exista. sorry.....
  • cornel18

  • Mesaje scrise: 541
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
O chestie ciudata s-a intamplat. De cand turez sanatos motorul(nu coboara sub 2500 rot/min).
Pot spune ca a disparut acea eroare insa am dat de alta : P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected (si iar a intrat masina in limp mode Crying or Very sad ). Acuma ce sa intaleg ? Ii dus acel senzor care scrie Bosh pe el sau ii dus tot asamblu de la EGR(atat valva cat si senzorul). Pe tester merge sa actionez valva si o vad ca functioneaza de asemenea. Am si corectat miscarea valvei cum este prezentat aici in tutorial.

A patit cineva asa ceva pana acuma? Are cineva o schema cu valva egr si senzorul cu componentele ce se afla in interior?
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Buna, am desfacut si eu valva egr deoarece desi nu am vreun martor in bord mi se pare totusi putin cam lenta accelerarea. Mecanismul secerei functioneaza foarte bine nu sunt semne ca s-ar bloca ,dar problema e la ciuperca ce inchide cea din capatul axului. Dupa ce am curatat-o am observat ca ramane o fanta in cca 3 sfert din circuferinta locasului in care inc si totodata mi se pare ca axul culiseaza putin oblic la fel si revenirea. Ar pute sa fie asta cauza, acea fanta pe care o lasa ciuperca si implicit neetanseitate? va multumesc pentru eventualele raspunsuri!
  • mircsu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: cluj napoca
  • Masina: Zafira 2003 Y2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ianc sergiu

cam acesta e defectul. uzura "cozii supapei" si/sau a bucsilor prin care trece. incearca varianta cu arcul propusa de "velu_cluj".

sarbatori fericite !
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Problema la mine nu vine de la secera, ea lucreaza foarte bine si repet axul nu se blocheaza,dar problema e la ciuperca. Nu mai etanseaza perfect in ,,scaunul ,, ei de aceea intreb din moment ce atunci cand ea inchide la turatii mai mari are loc o pierdere acolo si rezulta ca turbina nu mai poate asigura presiune corespunzatoare. Sa ma corecteze cineva daca gresesc! multumesc Sarbatori fericite la fel!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR