Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Electrovalva este cea de vacuum, comanda pneumatica a turbinei se numeste Wastegate. Electrovalva este actionata electric, iar ea actioneaza pneumatic asupra Wastegate. Wastegate actioneaza mecanic asupra turbinei, cu o tija.
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
@LDivora,@pmstelian multumesc pentru explicatii, am inteles acum,aceasta valva se mai poate curata sau scchimba ceva la ea?sau alta noua?
Aveti idee cum se poate proba daca functioneaza corect?
  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
singura proba este cea pe tester !nu se poate repara/curata alta noua
pret aproximativ 250 lei !
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
pmstelian a scris:singura proba este cea pe tester !nu se poate repara/curata alta noua
pret aproximativ 250 lei !

Am inteles!Ce-i nou tot nou ramane! Laughing
Skip ads

  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pretul real pt o astfel de piesa ar fi in jurul a 550 ron . pt vectra mea asta'i pretul
  • Eddie

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
450 RON(originala GM-producator Bosch) am schimbat-o eu la Zafira,am luat-o pe cea cu 020 in coada,desi eu pe masina aveam cu 022.Asta din urma e cu tevile mai groase si costa 650 RON,dar amandoua fac acelasi lucru.Am pus doar coturile de cauciuc mai subtiri si merge !
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Iar mi-a aparut eroarea P0108,astazi am demontat electrovalva turbo sa i-au codul de pe ea si am observat ca se aude cateva secunde un bazait in ea dupa oprirea motorului,e normal sa se auda sau asta este un semn ca trebuie schimbata?
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
cuculica cu motorul pornit tija de la turbina este trasa la maxim ?
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:cuculica cu motorul pornit tija de la turbina este trasa la maxim ?

Da tija functioneaza!De ce intrebi?
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
atunci electrovalva funcioneaza, cauta problema in alta parte. Posibil sa ai ceva furtunase de vacuum inversate
p0108 se refera la senzorul MAP adica sezorul presiune admisie, care ar trebui sa fie montat pe galeria de admisie, cred. Intreaba alti colegi care au acelasi motor ca al tau de amplasarea acestui senzor.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:atunci electrovalva funcioneaza, cauta problema in alta parte. Posibil sa ai ceva furtunase de vacuum inversate
p0108 se refera la senzorul MAP adica sezorul presiune admisie, care ar trebui sa fie montat pe galeria de admisie, cred. Intreaba alti colegi care au acelasi motor ca al tau de amplasarea acestui senzor.

Am desfacut senzorul de pe admisie acum cateva zile,era murdar,l-am curatat,am sters eroarea si azi dimineata iar mi-a aparut P0108.
Am tot citit si unii colegi spun ca au rezolvat problema schimband valva turbo.Am o intrebare senzorul de pe admisie cum se poate proba?
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
la tine electrovalva functioneaza ca daca nu ar functiona, tija ce comanda turbina nu ar fi trasa din moment ce pornesti motorul . las-o in pace
cauta un sensor de proba si vezi daca iti mai apare eroarea
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi!
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
@krashy22,ai avut dreptate astazi am facut o proba cu o valva noua si eroarea tot apare,dar am vazut ca la asta noua nu se mai aude acel bazait dupa oprirea motorului si in momentul cand scot furtunele au aer pe ele(ramane electrovalva amorsata cred)iar la asta veche nu este asa nu ramane aer in ea,ce credeti e obosita si electrovalva?ma dispera eroarea P0108!
  • ath2202

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2011

  • Mesaj Privat
cuculica a scris:@krashy22,ai avut dreptate astazi am facut o proba cu o valva noua si eroarea tot apare,dar am vazut ca la asta noua nu se mai aude acel bazait dupa oprirea motorului si in momentul cand scot furtunele au aer pe ele(ramane electrovalva amorsata cred)iar la asta veche nu este asa nu ramane aer in ea,ce credeti e obosita si electrovalva?ma dispera eroarea P0108!


Vad ca nici tu n-ai gasit problema, iti raspunsasem si pe alt post ca nici eu n-am rezolvat-o. Din cate am gasit pe forum, chiar daca ai curatat senzorul MAP, acesta poate sa fie epuizat, cu alte cuvinte si dupa curatare indica valori eronate. De aceea colegii de forum recomandau sa gasesti o motorizare identica si sa imprumuti pe rand MAP- ul si MAF-ul pentru cateva probe, ca sa nu le cumperi degeaba (asa am cuparat eu degeaba electrovalva comanda turbo 268 ron originala). Eu caut in Constanta o motorizare identica, si daca reusesc sa testez alte MAP si MAF te anunt despre rezultat.
Inca mai caut valorile de referinta la z13dth pentru MAP si MAF.
  • treiparinti

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Acelasi cod nenorocit il am si eu. La fel, am schimbat electrovalva la indicatiile unui "service" dar degeaba. Ce am observat...limpmode-ul si implicit eroarea respectiva survin numai in anotimpurile reci. De primavara de cand se incalzeste pana toamna tarziu, nu mai am probleme.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nici la mine nu mai apare eroarea de cand s-a mai incalzit afara,posibil la temperaturi scazute sa nu mai lucreze bine senzorul MAP,cine stie,poate un moderator sa ne explice si noua!
  • treiparinti

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2009

  • Mesaj Privat
A rezolvat cineva problema?
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Cat a fost cald nu a mai aparut eroarea,vedem dupa ce se raceste mai tare!
  • ath2202

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Dupa cum sincer ma asteptam, la mine a reaparut codul de eroare P0108-(07) odata cu racirea vremii. Intre timp, am curatat EGR-ul (care mergea foarte bine si inchidea etans), l-am si anulat, am curatat galeria de admisie si clapeta de dupa galeria (cand am vazut ce era acolo, mi-am pus intrebarea cu cat aer curat mai mergea motorul Shocked ), am verificat furtunele de vacum, furtunele care merg la turbina si nici o schimbare; codul insista sa apara, aleator, numai dupa ce se incalzeste motorul. Am pus op-com-ul si am vazut ca am o diferenta pozitiva de presiune furnizata de turbina fata de cea ceruta care variata intre 20 pana la 80 KPa, chiar si 100 KPa. Cel mai frustrant este ca am momente cand presiunea furnizata de turbina este de 1-7 Kpa cel putin asa citeste senzorul MAP, in timp ce este cerut 211 KPa, iar acesta cadere de la 215 KPa furnizati la 7 KPa furnizati se face brusc (1-2 milisecunde), se mentine la 7 KPa (timp de 200-300 milisecunde) pentru ca apoi sa treaca iar brusc (1-2 milisecunde) de la 7 KPa iar la 215-220 KPa cat sunt necesari si furnizati. In timpul celor 7KPa factorul de umplere al electrovalvei de actionare turbina este normal, adica 20-22 % si nu sufera variatii majore pe timpul caderii presiunii furnizate, iar tensiunea la MAP de asemenea este constanta. Incerc sa atasez un fisier, poate cineva de pe forum s-a mai confruntat cu datele astea:
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR