Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ath2202

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Nu se ofera nici un coleg de forum sa-mi imprumute pentru teste un MAP pentru z13dth? Ofer spre proba in aceleasi conditii o electrovalva comanda turbina, perfect functionala.
Ce credeti, daca iau nou este obligatoriu sa-l iau bosh (cam 375 ron) sau pot lua si alti producatori (240 ron)? Se potriveste MAP-ul de la motorizarea 1,9 sau de 1,7?
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Parerea mea cumpara nou original nu te zgarci la bani!
Eu asa am sa fac daca o sa mai apara iar eroarea!
  • ath2202

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Iti respect parerea si nici nu ma zgarcesc la bani! insa intrebarea era menita sa ma lamureasca daca pot face proba cu un MAP de la motorizarile mai mari, sau trebuie obligatoriu sa caut pentru PROBA de z3dth? In comunitatea Opel Constanta nu am gasit posesori de z13dth, insa sunt de z17dth.
Normal ca daca il depistez vinovat intentionez sa iau MAP nou, dar voiam sa stiu daca sunt diferente la ca MAF (indicatii diferite pentru aceeasi motorizare intre 2-3 producatori diferiti, cum citeam pe-aici pe-undeva).
Intrebasem un forumist care dezmembra o Corsa 1,3 cdti ca sa-i imprumut MAP-ul la proba si plateam posta dus-intors, insa deocamdata nici un raspuns. Inca am o retinere de al luat direct fara sa probez altul, de cand am schimbat aiurea electrovalva, ca asa a spus un service autorizat Opel.
Nu cumva si tu ai patit la fel, ai schimbat electrovalva degeaba? Oare?
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Exact,si eu am scchimbat electrovalva degeaba!
Eu zic sa incerci cu un alt senzor de la z17dth daca au aceasi serie ,daca nu,nu cred ca e bine sa incerci!
Skip ads

  • ath2202

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Am gasit senzorul Bosch nou, l-am comandat, zilele astea ar trebui sa-mi ajunga. Dupa schimbarea lui, am sa revin cu primele impresii legate de inlocuirea lui.
  • ath2202

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Dupa cum am promis, am revenit cu impresii: azi mi-a sosit senzorul (nou Bosch, acelasi cod cu cel de pe masina), l-am montat (2 min. dureaza, numai sa ai un torx T20) si am plecat in trafic; in mai putin de 500m m-am dat la pedala si s-a intamplat exact ce speram sa nu se intample: a intrat in protectie, limitare 3000 rpm.
Deci, pe scurt, inca niste bani aruncati aiurea pe inlocuirea unei piese care functioneaza perfect, si asta pentru ca n-am gasit de imprumut un MAP si am luat unul nou. Probabil voi scoate la vanzare electrovalva si MAP-ul care sunt bune si stau degeaba in garaj.
Urmeaza pe la sfarsitul saptamanii sa pun op-comul sa compar valorile citite de noul MAP si comparate cu vechiul MAP, insa sunt sigur 95% ca sunt identice.
Ultima varianta ramasa este sa curat geometria variabila a turbinei, care este posibil sa ramana blocata (adica cu palele deschise, generand prea multa presiune). Momentan ma documentez, deoarece fondurile se redistribuie catre sarbatorile de iarna.
Apropos, in Constanta am aflat un pret undeva pe la 350-400 ron numai curatarea, demontarea-montarea pe masina nu intra in banii astia.
Ce parere aveti, acesta e pretul pietei? Este justificata suma ceruta sau se poate realiza in garaj, cu cunostiinte medii de mecanica, indemanare si rabdare?
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Au!Asteptam vesti bune de la tine,nasol,mai pus pe ganduri!
Un prieten de a-l meu si-a curatat turbo la un Golf si l-a costat 600 lei cu totul!
Daca umbli la turbo fa cateva poze sunt curios ce gasesti acolo!
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Fara sa-mi doresc ma alatur si eu clubului P0108-07 Sad . In tis se recomanda verificarea senzorilor schimbati de catre colegul @ath2202 daca functioneaza in parametrii si nu in ultimul rand supapa EGR sa nu fie blocata pe inchis. Parerea mea este ca ea este de vina deoarece in ralanti debitul de aer masurat pe masina este undeva la 23-24kg aer/h, sub valoarea minima de 25 kg aer/h. Cand i-am dat sa faca testul de ventil EGR nu se intampla aproape nimic de la 23 scadea la 20, deci EGR blocat. Maine ma apuc sa-l ciocanesc si daca se modifica ceva in comportamentul masinii revin cu feed-back.
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Cum ai verificat supapa EGR?cu OP-COM?motorul era cald sau rece?
Eu am evitat sa o mai turez peste 3000 de ture si nu a mai aparut eroarea!
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Cu op-comul intri pe test ventil EGR si in turatie de ralanti ii faci testul. Temperatura motorului sa fie minim 80 de grade.
La fel ca si la tine cand dau sa trec de 3000 de rotatii mi se aprinde masinuta pentru cateva fractiuni de secunda dupa care se stinge dar nu mai pot trece de 3200 de rotatii in sarcina.
Comportamentul asta nu are patern bine definit la masina mea, este aleator si deobicei apare cand am masina incarcata sau urc o panta.
Fa si tu testul de EGR si zine ce valori ai.
Bafta
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Intre timp am curatat cat de cat EGR si valoarea debitului de aer este undeva la 25-26 kg aer /h. Totusi diferenta dintre presiunea comandata si cea care este in admisie este maricica in jurul a 60-70 pa in turatii mai mari, dar mai mica decat limita max superioara de max 1,5 Kpa admisa.
Mai investighez in limita timpului si revin cu feed-back.
  • cool4gaborw

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat senzorul MAP(cel de pe admisie)...si filtrele,
dar aceiasi problema.... Sad Sad
(am pus testerul si imi apare aceiasi eroare) Sad
Corsa C Z13dt
Am oprit masina in parcare si am turat.o la maxim...dupa ce martorul cheie s.a aprins si a intrat in modul Safe,turatie maxima 3750ture..
Opri si pornit turatie peste 5000,a1a fulll a2a full si s.a aprins senzorul Checkengine.am ajuns acasa am citit eroarea P0108-7...am sters.o si totul e ca inainte...defecta...

Unde este elctrovalva turbo poate se poate curata? Sad

In cartea masini producatorul motorului este FGP.....
Skip ads

  • marik17

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Imi poate spune si mie codul la electrovalva turbo ca la mine s-a stricat iar dodul de pe ea este polizat(sters de cineva cu intentie) . Masina Astra g Y20DTH .Stima
  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Este normal sa gasesc ulei in electrovalva de la turbo?
masina era mai puturoasa si cand ajungeam la 120-130 km aparea eroare in bord P0400 EGR.
Am schimbat senzorul de presiune de pe galeria de admisie.
Am curatat EGR.
Acum am eliminat electrovalva turbo si am lasat-o pe direct.
se poate intampla ceva daca umblu o periada scurta cu turbina pe direct?
Masina acum trage mai bine dar imi lasa uneori impresia cand sunt in trapta 3-4 ca urca greu in ture.
Este ceva normal?
Nu am nici o eroare in bord.
  • marik17

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu este bine sa mergi fara electrovalva turbo. Se poate curata dar ceva mai greu. Eu le am curatat pe toate 3. Cred ca este de la una din electrovalve care nu lucreaza corect. Ale mele erau inbacsite. Stima
  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cat de greu este sa se monteze\demonteze electrovalva de la turbo? Stima!
  • astrahcdti

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2017

  • Mesaj Privat
unde e pozitionata aceasta electrovalva turbo la astra h 1,3cdti ?
  • ath2202

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2011

  • Mesaj Privat
La motorul 1.3 diesel, electrovalva control turbina ewte pozitionata in stanga dupa radiator, cum ridici capota. Urmareste furtul subtire negru de vacuum care iese din tija swirl si coboara catre stanga jos.
  • astrahcdti

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2017

  • Mesaj Privat
multumesc, am localizat-o
dar exista tija swirl la 1,3 cdti ?
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Nu, acela este actuatorul turbinei.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR