Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Comparant motorul meu (C16NZ Astra) cu cel de pe masina lui tata (tot C16NZ Vectra) al meu e mai fara vlaga Sad parca nu "tasneste" ca al lui.

Motorul nu consuma ulei prea mult (1l la 10.000km), scoate insa ceva gaze dar nu pot aprecia daca sunt multe... Motorul are 165.000km.

Care ar putea fi cauza?
Am citit pe forum despre compresie: cat ar trebui sa fie la motorul asta?

Are rost o operatie de "reconditionare" la motorul asta pentru ai reda vlaga (in ce consta si cat ar costa) sau sa-l las in pace? De mers merge bine, consumul e ok.
Skip ads

  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
sunt foarte multi factori care trebuie luati in calcul la compararea performantelor a doua masini...

Pai daca motorul tau e mai obosit decat motorul de pe masina tatalui tau, sunt clare diferentele de performanta

Sa zicem ca motoarele au aceleasi performante pe banc. rezulta ca diferentele de performanta pot fi generate de: uzura diferita a ambreiajului, diferente intre cutiile de viteze, diferente intre sistemul de rulare, aerodinamica diferita.
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@horheus: nu ma intereseaza factori care trebuie luati in calcul la compararea performantelor a doua masini pentru ca nu asta e problema care m-a facut sa scriu aici; era doar un exemplu: pt unii poate fi foarte nepotrivit dar pt. mine a fost oarecum sugestiv sa-mi fac o impresie.

Simplu: vreau sa stiu de ce cativa caluti ai motorului meu sunt morti/obositi/slabiti/lesinati etc Smile

O fi obosit motorul, asta e acum, insa ce inseamna "oboseala" la un motor? Ce anume e uzat?

Si eventual, cum am scris si in primul post, ce presupune revitalizarea lui, cat ar costa, si daca merita.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Dac a scris:@horheus: nu ma intereseaza factori care trebuie luati in calcul la compararea performantelor a doua masini pentru ca nu asta e problema care m-a facut sa scriu aici; era doar un exemplu: pt unii poate fi foarte nepotrivit dar pt. mine a fost oarecum sugestiv sa-mi fac o impresie.

Pai nu poti sa nu iei in calcul factori de alta natura. Daca difera greutatea, cutia de viteze si uzura ambreiajului chiar daca motoarele ar merge la fel tu nu le-ai simti la fel. De unde stii tu sigur ca nu e de vina chiar unul din acesti factori? Ai masurat caii pe stand, sau prin condusul masinii? Pot sa fie multe chestii chiar de la motor (REGLAJE) nu trebuie neaparat reconditionat. Poate sa fie mufa 91/95 pusa incorect, avansul reglat diferit, motorasul de relanti (IAC) mai uzat, pina si versiunea de soft din calculator poate fi alta (mai noua sau mai veche) si ar mai fi dar nu-mi aduc acuma aminte... Cool
Skip ads

  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
as fi preferat sa nu fi dat exemplul ala cu comparatul a doua masini diferite insa cu acelasi tip de motor ca vad nu a fost corect si tot revenim la factori de detaliu referitori la aceasta comparatie: sunt de acord - a fost o comparatie subiectiva din care nu poti trage o concluzie corecta.

dar sa presupunem ca nu a fost facuta nici o comparatie, si am un motor C16NZ "obosit" care nu mai trage ... ca nou Smile

Ce anume poate fi uzat? Nu mai tine compresia? Cum se remediaza? Cat costa? Merita? etc.

Mersi
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
165.000 km, 1 litru de ulei la 10.000 km ars sau pierdut? dak e ars inseamna mai mult de 25% din total. pt mine e destul incat sa te gandesti la minima segmentare cota 0. eu am lejer peste 200.000 km real (la bord e alta suma) si nu arde nik, ma rog ~100-150 gr. pe langa segmentare, garnituri supape, curatat supape+scaune supape, eventual compensatorii (tachetii) hidraulici. macar atat. cat de bine se invarte rola intanzatoare de la cureaua de distributie? si ambreiaju' patineaza, asa numa' putin? ai desfacut vreodata furtunul de retur gaze de la carcasa axei cu came sa vezi ce iese p'acolo? dak mai iese ceva... si nu e infundat deja. cred ca oricine de pe forum vrea sa te ajute, dar e nevoie ca sa faci si tu unele verificari la masina, mai ales dak nu mai e nimeni din Tm pe forum sa va intalniti si sa cooperati. preturile p'orma cand stii cat de cat cam ce bube sunt.
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
in sfarsit un post la subiect Smile

sa le iau pe rand:
- uleiul completat 1 l include toate pierderile: imi curge pe la garnitura baie, pe la semeringurile de la arborele cotit, mi-a curs si pe la capacul de la chiuloasa, se mai duce ceva si ca vapori cu gazele ce se recircula. 1l per total e mult? citeam undeva ca maxim acceptat e 10% din volumul de ulei la 1000 de km. la 10.000 ar fi 3.5l!?
- supape: au fost inlocuite 2 ca erau strambe cu ocazia schimbarii garniturii de chiuloasa arsa acum 2 ani. Indreptarea chiuloasei afecteaza puterea? - micsoreaza "volumul" motorului?
- Curatat supape+scaune supape, eventual compensatorii (tachetii) hidraulici - e o operatie simpla? (se poate face de mine)
- rola intinzatoare are 1 an, o sa o verific cum se invarte
- ambreiaj ok.
- furtunul de retur gaze de sus l-am curatat de curand (la fel si
sita metalica din capac) - furtunul e ok, se depune insa pasta pe el.

Ma gandesc ca e o problema cu gazele de carter - cum pot sti daca sunt prea multe sau inca mai "merge"? Aceste gaze scapa pe langa piston in baie in loc sa impinga pistonul, corect? De aici poate apare si o scadere de putere. Ar trebui sa verific compresia?

ok, cam multe intrebari, ma opresc Smile

ps: sunt convins ca toata lumea de aici e dispusa sa ajute macar cu un sfat, si fac orice verificare la masina, chiar pun mana sa repar daca simt ca sunt in stare, doar astept sfaturi la subiect.
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In cartea tehnica mi se pare ca este trecut un consum de 0.075 l/1000 km.

poti sa verifici compresia, dar nu stiu cat e la un motor ok (presupunand ca al tau e obosit). daca e compresia prea mica --> segmentare. insa tu ziceai ca esti multumit in general... trage bine si consuma putin..

poti sa mei verifici injectia, eventual sa cureti injectorul

in rest ce sa zic.. rezolva pierderile de ulei, ca nu dau bine petele de ulei sub un Opel, nu? Smile.

PS se vorbea pe un topic pe aici despre nu stiu ce solutie minune, poate te tenteaza sa incerci Smile
Skip ads

  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut.

Am si eu o problema cu motorul meu Y20DTH. De la un timp, si nu de mult, parca nu mai trage asa cum tragea inainte. E mai lenes si mai greu de strunit. O fi pierdut din calutii putere? In prima faza am schimbat filtrul de aer si motorina (am inceput sa pun numai motorina aditivata, precum premium diesel de la omv), si nu s-a schimbat nimic. o sa schimb si filtrul de motorina, ma gandesc ca e infect si poate are vreo influenta asupra motorului. Acum ca ma gandesc la filtre, imi aduc aminte ca si consumul a crescut. Papa cam 9 % in oras. Shocked
Nici viteza maxima nu mai e aceeasi. Inainte ajungeam la 200, acum nu vrea sa sara de 185 km/h Question

So.... intrebare: stie cineva care ar putea fi cauza unei astfel de scaderi de putere? Vreo sugestie?

Multam mult,
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
uleiul de motor folosit este o cauza posibila
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mircea hau a scris:uleiul de motor folosit este o cauza posibila


Urmeazasa schimb si uleiul. Am deja 14.000 cu el dar nu cred ca e de la el. Folosesc acelasi tip de ulei (Mobil Synt S 5W-40), de ceva vreme si nu am avut probleme.
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Maverick,am dubii serioase cu acest ulei. Nu te lua dupa 5w40,aceasta este vascozitatea la 0 grade resp la temp motorului.Cautand pe net am vazut pret de 32 ron , la raft .Scade cca 30% si vezi cu ce pret pleaca de la distribuitor. Compara co un Castrol tot 5w40.care pleaca de la distribuitor cu cca 80 ron (oricum nu il are nimeni in magazin) si vezi cam ce calitate poate sa fie.Oricum ce am vazut pe net standardul este din 1998
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sincer nu stiu unde ai vazut tu castrol 5w40 cu 80 ron/litru caci eu cel mai scump l-am vazut pe la 28-30 ron/l , si vel mai scump ulei care l-am vazut vreodata e mobil1 0w50 .
Maverik 15000km e cam mult pt un ulei la noi in tara, de regula uleiul care il folosesti tu e bine de schimbat la max 10000km, pentru mai multi km eu iti recomand mobil1 0w40 , asta merge 15k fara probleme. Referitor la scaderea in putere a masinii tale cazele sunt multiple, printre care debitmetrul pe duca, injectoare murdare, filtru aer imbacsit, probleme de vacuum, valva egr murdara, etc
Da o cautare pe forum si ai sa mai gasesti.
Eu pt inceput ti-as pune sa schimbi uleiul, sa schimbi filtrul de aer(pune un filtru mai bun gen mann ) sa cureti egr-ul, sa verifici debitmetrul.
Daca nu se simte nici o schimbare mergi la un test.
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:Eu pt inceput ti-as pune sa schimbi uleiul, sa schimbi filtrul de aer(pune un filtru mai bun gen mann ) sa cureti egr-ul, sa verifici debitmetrul.
Daca nu se simte nici o schimbare mergi la un test.


Filtrele sunt daca nu originale GM, sunt filtre MANN (toate), in functie de ce gasesc. Filtrul de aere curat, am mers doar 4000 de km cu el si aia facuti in germania. O sa schimb sapt viitoare si uleiul. Chiar stateam si ma gandeam daca sa schimb tipul de ulei cu Castrol magnatec sau sa raman tot la Mobil Synt. Eu sunt f multumit de cum se comporta.
Referitor la tester.... Habar nu am unde sa ma duc. Va rog pe voi, daca stiti sa-mi recomandati unul bun, da bun, unde sa pot sa ma duc cu incredere.

Multam.
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cand am scris 80 ron nu ma refeream la 5w40
am in fata oferta distribuitor CASTROL,nu stiu daca are cele mai bune preturi dar pe aproape.Este oferta speciala si e bine sa o folositi la comparatii.
La aceste preturi adaugati 15-30% pentru preturi de raft:
-EDGE 0W30 57 RON
-EDGE 5W30 62 RON
-EDGE 10W60 62 RON
-EDGE SPORT 0W40 50 R
-EDGE TURBO DIESEL 0W30 71 R
Va rog sa le luati strict cum sunt scrise si nu inlucuind 0 cu 5 sau cu 10 Aproape toate au certificare API SM/CF STANDARD 2004
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru un singur exemplu de pret http://www.oilshop.ro/catal...nufacturers_id=11 ,
http://www.oilshop.ro/catal...=11746&osCasa ca nu stiu ce distribuitor ai gasit dar cred ca e cam scump.
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
da are preturile un pic mai bune decat ce aveam eu(cam 2 ron/l)
dar observ ca nici el nu are EDGE TURBO DIESEL 0W30(71 RON) PENTRU TDI cu DPF
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Suntem off-topic asa ca hai sa nu mai vorbim de uleiuri in acest topic.Discutia o poti continua la uleiuri.
  • Baetash

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut tuturor .. Am si eu o problema legata de Vectra mea ...an 2001..motor Y20DTH. Cam de o luna a pierdut practic din putere...(din cauza unui furtun de la turbina la intercooler)..schimbat recent insa nu`si revine .... nu se mai aude acel fasait puternic...dar motorul nu mai trage ca inainte.... si pe langa aceasta la 130 Km/h mi se aprinde martorul in bord cu motorasul acela.... si nu imi mai trage .... specific ca nu este EGR`ul si nici Debitmetrul...amandoua fiind inlocuite cu ale unui prieten care are acelasi tip de motor. Nu stiu cum sa ii dau de capat caci nu imi da nici o eroare pe tester.... Stiti care ar fi problema?
Astept si eu un sfat, o parere ceva.... Ms
  • shakwano

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@Baetash - La fel am patit si eu la Astra mea, acelasi motor. La fel, nu mai avea putere, mergea ca un diesel aspirat, practic nu intra turbina. Dar nu turbina era de vina, nici EGR-ul sau debitmetrul, ci electrovalva turbo, care se afla in partea din stanga, aproape de turbina si filtrul de aer
Am schimbat-o si masina si-a revenit ca prin minune. Verifica si electrovalvele, sunt 3 in total, cea de care ti-am spus si inca 2 langa baterie (cel putin asa sunt pozitionate ele la motorul meu).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR