Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
pana acum credeam ca de la bobina mi se opreste masina can de cald... ei bine, am luat o bobina de imprumut si iar a facut faza. fix cand a inceput sa piarda din putere inainte cu 20 de secunde sa moara motorul, s-a aprins check engine, am identificat mai tarziu codul 13 (OS sensor open circuit). Am dat la cheie, nimic. Am pus bobina veche, am zis ca o fi si asta bulita, tot nimic. Si nu stiu ce mi-a venit si am scos mufa de la sonda lambda, masina a pornit imediat. Se poate sa fie busita, si sa dea informatii foarte proaste la ECU ? care sa aduca la lipsa aerului sau lipsa benzinei ? HELP
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Se poate. Fara ea iti creste consumul cam cu 1l / 100 km. Cu ea defecta poate creste si la 25 Smile . Poti incerca sa o cureti mecanic (lovind-o usor de ceva si apoi clatind-o in apa) sau chimic (cu "apa tare", e un acid stins cu zinc, dar nu mai stiu ce acid... se foloseste la pistolul de lipit). Unii zic ca merge si cu Carburol, dar nu garantez. Metodele descrise dau rezultate numai in cazul in care are depuneri pe lamela, daca e dusa trebuie alta. Am curatat una pentru un prieten acum vreo trei ani si merge si acum beton (chiar a fost recent la tester). In schimb pe a mea nu am putut sa o salvez, in final am decapsat-o si am constatat ca era "dusa" definitiv.

Sfat - fereste-te de universale, incearca Siemens, Hella (nemtesti) sau NGK-NTK (japoneze).
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
da, ciudat, pana mea, chiar avea semne de probleme la aprindere, si acum merge beton, adica dupa ce mi-a facut faza clasica imediat, am scos mufa si a pornit, la inceput in 3 si dupa 2-3 secunde a mers ok. probabil avea prea multa benzina si se inecase oarecum
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In schimb pe a mea nu am putut sa o salvez, in final am decapsat-o si am constatat ca era "dusa" definitiv.


Cum ai constatat ca era dusa?


in codul 13(open loop) computerul de bord inlocuieste valoarea generata de sonda cu o valoare predefinita 0.3-0,5V DAR MOTORUL (celputin c16nz)NU SE OPRESTE!

depunerile de pe sonda pot fi un "semn" ca ceva se strica sau se va strica(nu neaparat sonda)
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
de acord, motorul (am acelasi motor) functioneaza chiar daca sonda este decuplata
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eh, eu cum am scos mufa, a pornit. e posibil sa-i fi dat valori foarte mari, prea multa benzina sau prea mult aer si d-aia sa se fi oprit. Cert e ca acum merge de ieri si azi am mers pe 40 de grade C, cu ea scoasa si nu a mai facut figuri. Repet, bobina nu era dusa, pt ca a facut exact acelasi lucru si cu cealalta.

pS: acum nu se mai aprinde check engine decat dupa ce merg mult cu masina sau ii dau peste 4500 rpm. E normal cred, ecu nu baga in seama sonda decat cand aceasta s-a incalzit, ca asa functioneaza. de abia atunci citeste valorile . bine, avand in vedere ca noua e 2.3 mil, o sa cumpar una noua.. care sunt implicatiile daca merg cu sonda scoasa ? o sa-mi consume 20% ?
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am uitat sa iti spun, verifica si galeria, sa nu primeasca aer inainte de sonda, desi e putin probabil, dar s-a mai intamplat. Daca e doar 2.300.000 merita schimbata, atentie insa sa nu fie "universala" (e bine sa fie de firma si neaparat sa aiba mufa originala). Din nefericire pentru mine, una pentru X20XEV este intre 180 si 300 de euro (este singurul motor pe care se monteaza si functioneaza la 3V parca, deci nu suporta inlocuire Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad ). Ca marci, recomand Hella, Siemens sau NGK.
Eu am circulat un an fara ea, consuma mai mult cu 1l / 100 km (cand e scoasa motorul functioneaza in regim de avarie, cu un amestec prestabilit). Daca circuli cu ea defecta poti avea surprize mari la consum.
  • MadDawg

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Sonda lambda are rolul de a forma amestecul combustibil, dar asta doar dupa ce motorul este cald. Si eu am avut probleme cu ea si am schimbat-o (1.748.000 lei).
Skip ads

  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu am avut la masina anterioara (Golf) un defect la sonda si am studiat putin problematica.
Exista mai mullte feluri de defecte. Daca se intrerupe, in general nu este prea rau, ti se aprinde becul si masina functioneaza fara sonda, in regim de circuit deschis. Cel mai rau caz este cel in care sonda da o valoare aiurea: de exemplu ca este prea putin oxigen - in acest caz si ECU da comanda ca trebuie mai putina bezina si masina moare. Acest simptom apare imediat dupa ce masina se incalzeste (cam la cinci minute de la pornire, cand ECU da comanda trecerii de la circuitul deschis la circuitul inchis).
Cu sonda scoasa masina merge perfect (cu consum si poluare usor marite).
Sonda se poate defecta din multe cauze (contaminare cu antigel, cu benzina/motorina, cu ulei, cu silicon). Trebuie verificat si sistemul vacuumatic (un furtun spart poate duce la un exces de oxigen in evacuare, copensat de sonda cu un amestec mult mai bogat decat trebuie, ceea ce duce la innecarea motorului si la stricarea sondei).
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eu nu prea am vacuumuri la c20xe. ideea e ca ECU raporteaza open circuit cu sonda pusa, cateodata cand ii dau blana, dupa care se stinge. Iar cand a inceput sa faca figurile astea, s-a aprins si nu s-a mai stins. Acum, cand merg cu ea scoasa, nu se mai aprinde check engine la bord, decat dupa foarte mult timp de mers cu masina, shi tot asha, daca ii dau peste 4000 rpm. codul care mereu e in memorie este codul 13.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eh, treaba e cam nasoala fratilor, pe mine au inceput sa ma lase nervii... Iar a facut treaba cu pricina. Am schimbat bobinele intre ele, nimic. Am scos sonda lambda. Cum am pus sonda lambda a inceput sa faca figuri. Am scos-o iar. A mers masina ok, relativ, dar abia tragea. Next, a inceput sa faca fitze. ba in 3, ba in 2 cateodata, nu se mai accelera. Am scos bateria , am pus-o la loc, sa sterg codu de eroare care aparuse. A pornit pana la urma, dupa aia am constatat ca nu mai am ulei. M-am speriat si am pus 1 L. S-a dus pe minim. Era motorul cald si uleiul nu coborase in baie tot. Deci nu era asta problema (am crezit ca am calat motoru).

Sa ma lumineze si pe mine cineva, ca eu deja am ajuns la capatul puterilor

Scanteie am de te arunca 1 metru daca incerci s-o testezi, benzina vine. Benzineste, scanteieste da nu porneste Very Happy

Un tip zicea ca ECU are nush ce counter la schimburi de ulei, si d-aia incepe sa faca figuri ca trebuie dusa la service pusa pe tech 1 si resetat computer... Eu nu cred treaba asta totusi, cu motorul c20ne am mers 4 ani fara probleme majore.

Ajutati`ma cumva sa rezolv problema asta, ca sunt foarte pornit sa-mi iau solenza Sad
  • DnI

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2004

  • Mesaj Privat
ToX a scris:
Sa ma lumineze si pe mine cineva, ca eu deja am ajuns la capatul puterilor.

Ajutati`ma cumva sa rezolv problema asta, ca sunt foarte pornit sa-mi iau solenza Sad


facem clubul oamenilor chinuiti de zenzorii c20xe Laughing Laughing

ai uitat cand eram disperat cu problema mea cu relantiul ?? acum sta pe la 1100 de ture si chiar nu mai m`a interesat ca ori`cum tot 11-12 consuma.
eu in continuare cred ca problema este de la fire.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
pai foarte bine...da macar a ta porneste si merge Smile) la mine o apuca si moare in intersectii si pe langa ca ma pune intr-o situatie f penibila, mai imi chinui si muschii pe care nu`i am s-o imping... so, are cineva un knock sensor si un debitmetru imprumut ? Smile)
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am verificat azi conexiunile de la mufa pt sonda lambda, am 13.77 volti pe sistemul de heater (dupa cum stiti, la motoarele astea, sonda lambda este incalzita de ECU ca sa intre in functionare mai repede) deci tensiune pt heater ajunge la ea. am mers cu masina destul de mult cu ea scoasa, deci ar fi trebuit sa inceapa sa produca volti, chiar daca nu e incalzita, se stie ca ea incepe sa functioneze la 300 de grade C. Am masurat cu multimetru digital, motor pornit, plusu de la multimetru pe firu negru de la sonda si masa pe motor, si fluctueaza foarte putin intre 0.245 de v si 0.300 si ceva. ceea ce e naspa, ea tre sa functioneze intre 0.3 si 0.9 v

Dupa ce merg cu ea si o forjez, la un moment dat se aprinde si check engine, bineinteles cod 13. Si masina se simte ca nu mai trage cum trebuie. Ziceau aia pe forum in anglia ca si daca CTS-u e busit, motoru crede ca e tot timpul rece, si nu incepe sa citeasca de la sonda datele. (Ca nu s-a incalzit). Am testat si cts-u, care merge pe principiu impedantei spre negativ, adica cu cat motorul se raceste cu atat impedanta scade, si asa a si fost, deci presupun ca merge ok.

Alte idei ? azi ca a plouat si a fost racoare, a mers beton masina. Inca o chestie: daca scot mufa de la debitmetru in timp ce motorul merge, se opreste imediat. E normal ?
  • DnI

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2004

  • Mesaj Privat
ToX a scris:daca scot mufa de la debitmetru in timp ce motorul merge, se opreste imediat. E normal ?


la asta iti pot raspunde eu, este normal... asa imi face si mie !

la ce CTS te referi ? la senzoru de temperatura ala care duce in ECU ?
si eu credeam ca e bulit si am pus o rezistenta pe el echivalentul a 80 de grade parca am citit in manual si imi sesizeaza.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
da ala... merge... chiar nu stiu ce draq are, cand fac rost de bani ma duc la dibas sa puna testeru pe ea...da chiar, o sonda lambda ai ? sa o pun si p-aia sa vad daca mai da vreo eroare... bobina sa ne intalnim sa ti-o dau inapoi ca e ok
  • DnI

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2004

  • Mesaj Privat
ToX a scris:o sonda lambda ai ? sa o pun si p-aia sa vad daca mai da vreo eroare... bobina sa ne intalnim sa ti-o dau inapoi ca e ok


ti`o dau pe a mea de pe masina pentru proba si-mi dai si tu ceva de pe a ta pentru proba Wink
sa te rogi sa nimerim o zi calduroasa daca zici ca doar la caldura iti face belele.
iar pompa de benzina este in afara rezervorului te poti uita la ea sau proba cu alta... de cielo sau ceva ce se potriveste, una de la un c20ne care o are fordV6 (stii de cine este vorba cred)
dar duminica daca e, sunt liber toata ziua sau sambata dupa ora 4.
sa-mi zici sa stiu sa-mi pastrez malai de benzina Very Happy
mai vb pe mess.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am rezolvat, am facut rost de pompa, am schimbat-o, acuma sa vedem ce se intampla. am schimbat si bujiile...aveam 3 bujii GM, si una bosch FR8DC cu urme ca de rugina unde intra ceramica in metalu ala din ea, plus ca electrozii nu prea mai erau.. erau ffff mic isi distanta intre electrod si lamela aia era FOARTE MARE.


acum am pus 4 bujii noi noutze bosch super FR8LDC, care sunt cu 2 electrozi or smth, au 2 lamele d-alea.

Imediat dupa ce am pus pompa, a facut fix la fel cand se strica, probabil nu era amorsata si a prins si ceva aer pe circuit cand am schimbat-o, pentru ca si in mers imi facea fitze. Am pus 5 litri de benzina, am forjat-o vreo 2 km si in drum spre casa a mers foarte smooth. vreau sa zic ca si la relanti merge altfel motorul, parca toarce. Sa vedem daca mai face chestia.


PS: bujiile erau de culoare maro caramiziu pe electrozi pe acolo. asta e de bine ? frate... bujii GM... n-am vazut in viata mea, cred ca erau ori de cand e motoru ala scos pe linia de fabricatie ori de la ultima revizie a austriacului care a avut vectra aia de unde am luat eu motoru Smile)
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
DnI a scris:
ToX a scris:
Sa ma lumineze si pe mine cineva, ca eu deja am ajuns la capatul puterilor.

Ajutati`ma cumva sa rezolv problema asta, ca sunt foarte pornit sa-mi iau solenza Sad


facem clubul oamenilor chinuiti de zenzorii c20xe Laughing Laughing

ai uitat cand eram disperat cu problema mea cu relantiul ?? acum sta pe la 1100 de ture si chiar nu mai m`a interesat ca ori`cum tot 11-12 consuma.
eu in continuare cred ca problema este de la fire.


DnI verifica firele in mufa de la senzorul de temperatura. asa imi facea si mie si aveam un fir intrerupt. imi gasea motorul tot timpul rece si mergeam mereu "cu socul tras"
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 341
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@ToX: Avand bujii GM inseamna ca ii faci destul de des revizii la motorul ala Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR