Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 763
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Nu iti mai trebuie, este format din 2 buc.
Skip ads

  • hapsea

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut, am o vectra b; frana de mana tine la ultimii 2 dinti. sa fie de la cablu ca s-a intins sau e de la ceva de la sistemul de franare spate?
mersi de raspuns
  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mai stringe cablul. se stringe cu o tubulara de 10 de sub maneta de frina
sper sa nu ai alte probleme sabotii sau cablu ,incearca sa-l stringi mai intii
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Iata ca zilele astea am comis-o si eu cu blocarea franei de mana - probabil ca a inghetat apa undeva pe traseul cablului sau a ramas ceva blocat. Cand sa plec ieri dimineata, mai pleaca daca poti. Manerul franei de mana coboara "moale" de tot, ca si cand n-ar mai fi cablu. Ma uit sub masina. Cablul la locul lui. Incerc manevre "inainte-inapoi" doar-doar si-o da drumul. Nimic. Incerc sa inaintez si sa dau inapoi. Foarte greu.
Asa cum am citit pe forum la "Intretinere", multi s-au plans de acest aspect, multi au spus de inlocuirea cablului, dar cum sa remediezi o asemenea belea cand esti pus in fata faptului implinit, n-am gasit.
Are cineva vreo idee sau a remediat singur asa ceva ?!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Au ramas lipiti sabotii de tambur, trebuie incalzit cumva. Iarna nu se trage frana de mana doar daca este absolut necesar.
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc Dan. Probabil ca o sa incerc cu niste apa calda pana reusesc sa deblochez beleaua si o voi face inainte sa plec la drum (cam 140 km) ca sa aiba timp sa iasa toata apa. Am retinut poanta cu trasul franei de mana iarna. Mi s-a parut ciudat pentru ca am folosit frana de mana indiferent de anotimp si n-am avut probleme. Chiar si anul trecut cand au fost gerurile alea mari.
Probabil ca se cere o inspectie detaliata a sabotilor, dar pe "caldura" asta va trebui sa zic "pas".
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Hai ca revin cu noutati. Am reusit sa deblochez frana de mana.
Ca si mod de rezolvare: am "busit" cu piciorul in cauciucuri, si pe stanga si pe dreapta spate. Dar ca sa fiu si mai sigur, m-am aplecat in spatele masinii si am impins cu un bat cablul franei de mana pana s-a detensionat si am putut misca masina fara nicio problema.
Ca si recomandare de viitor (imediat ce se va incalzi un pic), o sa fac o inspectie si o intretinere amanuntita a cablului si a sabotilor. Exista o foarte mare probabilitate sa fie nevoie de schimbarea sabotilor, dar pana nu ma conving cu ochii mei, n-o sa fiu sigur.

Ca si idee, cei care ati mai desfacut tamburii, ce grosime minima trebuie sa aiba ferodo-ul de pe saboti ?!
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu am desfãcut sabotii. Ideea e sa mai fie minim 2 mm deasupra niturilor, are si un canal si te poti ghida dupa el. La mine nu a fost problema ca sabotii erau ca si noi, dar se fãcuse o mazga pe ei si fãceau zgomot. Cumpãrasem piesele asa ca i-am schimbat dar in primãvarã ii curat pe cei vechi si fac operaþiunea din nou ca de la mizeria de pe drum iar fac zgomot si astfel fac si o revizie generala. Orienteaza.te si tu, ideea e ca nu trebuie sã-i lasi sa ajungã la nit ca strici tamburul. Succes!
Skip ads

  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc. Probabil ca astept sa se mai incalzeasca un pic, apoi ma descurc eu.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
aecrim a scris:... Mi s-a parut ciudat pentru ca am folosit frana de mana indiferent de anotimp si n-am avut probleme. Chiar si anul trecut cand au fost gerurile alea mari...

Cablul de frana se blocheaza la inghet,atunci cand nu mai e in regula,adica e uzat.Se rup o parte din firele de otel (face "mustati").Acestea,stropite cu apa pe sub masina,ingheata si nu mai sunt elastice,ca sa permita revenirea cablului.
Nu se recomanda apa fiarta pt ca,presupunand ca pe moment deblocheaza,ulterior ingheata rapid,blocand poate si alte componente.
Se foloseste un feon,dar e nevoie de prelungitor,sau de o aeroterma la 12V (doar cu motorul pornit,caci consuma mult).
Un cablu in perfecta stare,nu cred ca se intampla sa se blocheze nici iarna.Totusi,pentru eliminarea riscului,e mai bine sa nu tragem frana de mana la temperaturi foarte scazute.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Bluecorsa-PDG a scris:Eu am desfãcut sabotii. Ideea e sa mai fie minim 2 mm deasupra niturilor, are si un canal si te poti ghida dupa el. [...]

Alte chestii nu trebuie verificate/gresate/inlocuite, daca tot se desface tamburul?
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Bineinteles ca da. Se indeparteaza toata mizeria, se inlocuieste ce este de inlocuit sau nu, si se greseaza toate elementele in miscare cu o vaselina non-metalica, rezistenta la temperaturi inalte (este una produsa de Textar), care se foloseste si la montarea placutelor de frana (ghidajele placutelor pe etrier se ung cu asa ceva).
Skip ads

  • dezmembreaza

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2011

  • Mesaj Privat
reglajul la frina de mina se face de sub frina de mina se indeparteaza plasticul si se string cele doua suruburi , daca nici de acolo nu merge inseamna ca sabotii sunt uzati sau mai rau discurile sunt uzate excesiv ceea ce e putin probabil pentru ca ea frineaza mai mult fata decit spate.
  • ravven

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara. Imi cer scuze ca postul meu nu are legatura cu problema initiatorului dar am o nedumerire si ma streseaza rau. De vreo 3 zile mi se aprinde becul de la frana de mana in momentul in care pun contactul chiar daca nu e trasa frana. Se stinge odata cu cel de ABS si apoi pornesc si nu mai e nici o problema. Uneori inainte sa observ asta dupa ce se stingea becul de la ABS dadeam la cheie si dupa ce pornea se aprindea becul ABS pentru 2-3 secunde, se stingea si nu il mai vedeam. Lichid de frana am la nivel, placutele de frana le-am schimbat ieri crezand ca e senzorul de uzura dar nu aveau si stiam eu ca sunt uzate. De la ce ar putea fi ?Sau asa e normal si nu am observat eu pana acum ? Multumesc anticipat

Opel Corsa 1.3cdti 2005
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,468
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
aecrim a scris:Hai ca revin cu noutati. Am reusit sa deblochez frana de mana.
Ca si mod de rezolvare: am "busit" cu piciorul in cauciucuri, si pe stanga si pe dreapta spate. Dar ca sa fiu si mai sigur, m-am aplecat in spatele masinii si am impins cu un bat cablul franei de mana pana s-a detensionat si am putut misca masina fara nicio problema.
Ca si recomandare de viitor (imediat ce se va incalzi un pic), o sa fac o inspectie si o intretinere amanuntita a cablului si a sabotilor. Exista o foarte mare probabilitate sa fie nevoie de schimbarea sabotilor, dar pana nu ma conving cu ochii mei, n-o sa fiu sigur.

Ca si idee, cei care ati mai desfacut tamburii, ce grosime minima trebuie sa aiba ferodo-ul de pe saboti ?!

Salut! Am trecut si eu prin aceeasi situatie. Solutia batului care impinge, detensioneaza si rezolva functioneaza de 2 maxim 3 ori, ulterior se constata ca a doua bucata din cele patru care compun "cablul" franei de mana se uzeaza, face mustati asa cum explica foarte bine colegul @danpet si se blocheaza; aceasta sectiune din cablul franei de mana este singura cu camasa. Se inlocuiesc sectiunile de cablu uzate si se rezolva o parte din problema, partea a doua a problemei o constituie ansamblul din interiorul tamburului.
Apropos de intrebarea lui@aecrim despre grosimea minima a ferodo-ului cred ca:
1. sabotii se inlocuiesc atunci cand suprafata metalica a sabotului adica suportul de fixare chimica a materialului generic numit ferodo incepe sa intre in contact cu tamburul
2. sabotii se inlocuiesc atunci cand niturile folosite pentru fixarea mecanica a ferodo-ului incep sa intre in contact cu tamburul.
Astept sa se incalzeasca pentru a realiza un tutorial cu si despre frana de mana si frana de serviciu pentru Corsa C cu sistem de franare cu tamburi.
  • ravven

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu intrebarea de mai sus, sper sa nu va suparati pe mine dar devin putin disperat fiindca eu masina sunt obligat sa o folosesc zilnic si mi-e cam frica Smile Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fa o diagnoza.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Are ceva ce nu functioneaza pe linie de abs si sistem de franare daca dl dan zice ca se vede la diagnoza, asculta-l ca stie ce vorbeste...
  • ravven

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am inteles. Multumesc pentru raspunsuri. O sa fac o diagnoza cat pot de repede. ABS-ul functioneaza ok dar sa vedem. O sa postez dupa ce rezolv.
  • dj_shooby87

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1996 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut din nou..si iar am nevoie de voi...ieri am fortat putin frana de mana si "am ramas cu ea in mana" Smile) s-a rupt cablul...si inca nu am posibilitatea de a vedea ce anume am stricat la ea...ma puteti ajuta...a schimbat cineva cablul...din cate parti e compus? se schimba greu? cat costa?Very Happy oricum cand misc frana de mana sa aude pe dedesubt nush ce naiba si imi e asa de ciuda x-(

Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR