Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
vreau sa schimb uleiul din cutia de viteze si nu gasesc joja,
sau macar sa verific nivelul
multumesc Rolling Eyes
Skip ads

  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Trebuie sa mergi la un service autorizat pt a schimba uleiul din cutie.
uleiul din cutie se schimba in 2 etape si anume cate 3,5 litri.Te sfatuiesc sa o faci cat mai repede ca nu e de gluma cu panaramele astea de cutii de la opel.Sunt foarte sensibile si sa folosesti numai ule original.Nu costa mult asa ca fugi la o programare.
  • lica78

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cati km. ai ? Eu stiu ca pana pe la ~150.000 nu ar trebui umblat la cutia automata.
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Joja de la cutie trebuie sa fie tot pe langa cea de la motor, la mine are maner galben si sare imediat in ochi. Joja are pe o parte nivelul la cald si pe cealalta nivelul la rece, intrucat se poate verifica uleiul si la cald si la rece. Din ce stiu eu, uleiul se schimba pe la 50-60 de mii impreuna cu cu filtrul (diferenta chiar se cunoaste). Cutiile automate sunt destul de fiabile daca ai grija sa verifici nivelul uleiului, calitatea lui, si daca o feresti de liniute si impotmoliri. Daca te ramai cu ea prin noroaie sau zapezi nu o forta ca o rupi, remorcheaz-o sau impinge-o.
Skip ads

  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
multumesc
masina are 135000 km,
ma bagase in ceata topicul astra cutie automata,
la voi cind tragi maneta de la P spre D sau invers cum se comporta masina?
la mine se simte un mic soc cind o dau de la D spre N sau R spre P adica pe liber sau parcare,
si inca o intrebare care este consumul acum?
la mine este intre 10,5-11 max 12 cu clima in oras
pe gerurile din ianuarie ajungea si la 13 l
mentionez ca ma deplasez pe distante scurte 4/5 km si motorul abia ajunge la 80 °C
toate bune
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
mai oameni buni jumatate de ora am cautat joja aia si nimic, poate se ascunde de mine?
linga joja de ulei nu este sigur,
pune-ti va rog o poza
ramln dator Rolling Eyes
  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut.

Ce tip de cutie ai?
AFXX - cat?

Eu am AF41, si nu am joja. Am schimbat de curand uleiul, pentru ca la cuplarea in D, dadea un soc destul de puternic, insa nu mereu.
Problema inca nu s-a rezolvat, si trebuie sa mai investighez.
Daca a mai avut cineva problema asta si a gasit si o rezolvare, ramane sa dau eu de baut.
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
sigur nu stiu care este tipul cutiei,in carte sunt 6 tipuri ,1 AR si 5 AF,
cartea este in germana si nu inteleg nimic,
dar banuiesc ca este la fel ca a ta de nu gasesc eu joja ptr ca ma pricep clt de clt si eu la motoare
si ln legatura cu socul ala am mai lntrebat pe la mecanici ,au spus ca e normal,
dar nu stiu clt de tare se simte la tine ,
poate mai raspunde cei care au masini asemanatoare,
pina la urma poate chiar asa ar trebuii sa faca
Skip ads

  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca a schimbat cineva filtrul la o cutie de viteze automata de pe un vectra c e tare si il rog sami spuna si mie unde a facut acest lucru.Eu sunt foarte nemultumit de aceasta cutie(schimba smucit vitezele).Am schimbat uleiul dar am inteles ca nu se pot desface aceste cutii.
Daca mai stie cineva ceva legat de problema asta il rog sa lase un mesaj.
  • turbo 07

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
uite-te aici:



daca nu e acolo inseamna ca nu ai!

  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mariani a scris:multumesc
masina are 135000 km,
ma bagase in ceata topicul astra cutie automata,
la voi cind tragi maneta de la P spre D sau invers cum se comporta masina?
la mine se simte un mic soc cind o dau de la D spre N sau R spre P adica pe liber sau parcare,
si inca o intrebare care este consumul acum?
la mine este intre 10,5-11 max 12 cu clima in oras
pe gerurile din ianuarie ajungea si la 13 l
mentionez ca ma deplasez pe distante scurte 4/5 km si motorul abia ajunge la 80 °C
toate bune



Schimbarea vitezelor/directiei de mers/etc. se face cu piciorul pe frana. Smucitura (oarecum slaba) este normal sa se simta cand bagi in viteza dar nu si la schimbarea vitezelor (in mod automatic), asta insemnand ca trebuie sa schimbi uleiul si filtrul, sau chiar ceva mai grav, vreo problema.
Daca te deplasezi pe distante scurte, tractezi rulote, remorci, etc., uleiul si filtrul trebuie schimbate mai des, anume 25-30.000 km., mi se pare ca scrie asta si in cartea tehnica (trebuie sa stii ca filtrul costa ceva bani, anume cateva milioane bune).
Schimbarea uleiului si filtrului eu nu am facut-o pana acum asa ca nu stiu ce service sa recomand, nici nu o sa le fac vreodata intrucat o cutie manuala sh merge pe la 200 euro. Sunt prea multe complicatii cu ele de genul: sensibile, pretentioase, scumpe (vezi uleiul si filtrul), daca nu ai baterie nu poti sa o impingi nici nu poti sa o mai scoti din modul P (trebuie sa desfaci pe la maneta sa tragi de nu stiu ce), daca iti crapa motorul nu ai voie sa o remorchezi in modul N (deci in nici un mod), consum mai mare, etc.
La mine este pozitionata joja exact ca in imaginile de mai sus, dar ala e un B benzina, este posibil totusi sa nu ai joja.
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
tudor
daca la schimbarea vitezelor in mers se simte aceea smucitura este o problema sigur
am ocunostiinta care a avut o problema asemanatoare la un passat
la inceput se simtea o smucitura la schimbarea vitezelor dupa care sa accentuat si plna la urma nu a mai intrat de loc in viteza
asa ca mergi in cel mai scurt timp la un mecanic care se pricepe la cutii automate
daca socul se simte numai cind muti chimbatorul la stationarea pe loc nu este o problema (cel putin asta cred eu din discutiile purtate cu mai multi mecanici)ceva asemanator la eliberarea ambreajului la cutia manuala
vgv 21
multumesc de informatie
nu stiu ce cutie de viteze ai tu dar eu am tiptronica asa ca pot schimba si manual vitezele si nu trebuie sa calc frina
si smucitura se simte numai cind misc schimbatorul de viteze cu masina oprita nu ln mers
masina o poti misca cu motorul oprit numai daca actionezi clapeta aflata sub scrumiera
se apasa clapeta respectiva si se trge de maneta de viteze

daca mai are cineva informatii asemanatoare asteptam pareri
Skip ads

  • vali B 44 PIV

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
salut si eu am cutie automata pe o vectra b 2,5 v6 uleiul se schimba la 60 mii km impreuna cu filtru care costa in jur de 60 Euro; joja la cutie la mine este undeva in dreapta motorului {cum te uiti la el} si este mov are 2 niveluri la cald si la rece iti recomand sa il schimbi mai devreme la 40-50 din cauza traficului cutia este foarte solicitata, despre smucitura pe care o are la schimbarea de pe P pe D sau R si la mine se simte dar e ceva normal am mers si cu audi si wv si la fel se simte, despre consum eu zic ca esti un fericit, mie imi consuma in oras 13-15,5 in afara nu scade sub 8,2 dar nici viteza nu scade poate daca mergi regulamentar ? nustiu eu cand o prind in afara nu o iert a si toata iarna in oras nu a scazut sub 15 dar te sui dai drumu la clima la scaune dezaburire faruri si ai plecat
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
vali B 44 PIV a scris:salut si eu am cutie automata pe o vectra b 2,5 v6 uleiul se schimba la 60 mii km impreuna cu filtru care costa in jur de 60 Euro; joja la cutie la mine este undeva in dreapta motorului {cum te uiti la el} si este mov are 2 niveluri la cald si la rece iti recomand sa il schimbi mai devreme la 40-50 din cauza traficului cutia este foarte solicitata, despre smucitura pe care o are la schimbarea de pe P pe D sau R si la mine se simte dar e ceva normal am mers si cu audi si wv si la fel se simte, despre consum eu zic ca esti un fericit, mie imi consuma in oras 13-15,5 in afara nu scade sub 8,2 dar nici viteza nu scade poate daca mergi regulamentar ? nustiu eu cand o prind in afara nu o iert a si toata iarna in oras nu a scazut sub 15 dar te sui dai drumu la clima la scaune dezaburire faruri si ai plecat


la mine sigur nu are joje (cu lupa a ramas sa ma mai uit)
vreau sa schimb uleiul si nu am gasit pe unde sa li dau drumu sau pe unde sa il pun pe cel nou
inseamna ca am tras o concluzie buna eu in legatura cu socul ala din ce am discutat cu mecanici sau alti posesori de cutii automate
  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Uleiul te sfatuiesc sa-l schimbi la un service serios, dar daca vrei sa o faci tu sa stii ca este pe undeva pe sub motor un surub ca la schimbul uleiului iar ca sa curga uleiul din cutie trebuie sa mai desfaci un surub care se afla sub selectorul cutiei.Este foarte complicat daca nu ai sculele necesare.Ai grija sa nu pui decat ulei original GM pt cutii automate.Filtrul nu se schimba la modelul asta de cutie penrtu ca nu se pot desface.
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
multumesc Tudor
in legatura cu service-ul eu merg pe idea
mecanica asta daca ar fi asa de grea ar trebuii sa se faca masterate /doctorate
eu orice problema ar avea masina incerc sa o rezolv singur
intli ma interesez ce problema are masina
lntreb mai multi mecanici /cunostiinte cum se poate rezolva
(si acum cu volumul asta mare de informatii de pe net exemplu Club Opel + multe altele)
si plna la urma daca nu o pot rezolva singur
ma inarmez cu multa rabdare si apelez la mecanici /electricieni etc si nu ln ultimul rlnd multi bani
problema la multi dintre noi e COMODITATEA
binelnteles ca multi o sa conteste ceea ce am scris eu ,ca neamtul nu o sa faca asta niciodata
DAR nemtalaul in acelasi domeniu de activitate are salariu pe o luna cit iau eu in 6 sau 8 luni
asa ca la noi o sa mai mearga mult timp schimbatul uleiului sau altor consumabile in spatele blocului
cine are bani ptea multi sa mearga la service
scuze off topicul Very Happy


Ultima modificare facuta de mariani la Mie 19 Mar, 2008 4:54 pm
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
In legatura cu schimbatul vitezelor e normal cateodata sa smuceasca USOR dar nu la plecarea de pe loc ci la schimbarea directiei de mers inainte/inapoi si atat. In rest nu trebuie sa smuceasca. Plecarile de pe loc trebuie sa fie line si sa nu se simta.

Filtrul de ulei se schimba doar daca se desface cutia. Asa sunt gandite cutiile astea japoneze. La schimbul de ulei recomand 2 schimburi unu dupa altu pt a schimba aproape toate cantitatea de ulei din cutie (aprox 7 litri, 3,5 in cutie si 3,5 in convertizorul de cuplu). In general schimbul de ulei NU face minuni, iar daca ceva este defect in cutie nu o sa se repare din cauza schimbului de ulei asta in mod cert.

Treaba cu smuciturile .... Question nu stiu ce sa zic dar nu trebuie lasata asa.
  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Multam fain pt raspunsuri dar am aflat ca nu se poate repara modelul asta de cutie.Piesele de schimb nu se gasesc pt ca cei de la gm considera intreaga cutie o piesa de schimb.Deci daca simtiti ca ceva nu merge bine la cutie stiti ce aveti de facut.
Se poate desface cutia dar nu se mai poate remonta.(are niste rulmenti sub presiune)
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Ma indoiesc
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cruger a scris:Ma indoiesc


Subscriu.
Cutia de viteze automata este un accesoriu mult prea scump pentru a fi de "unica folosinta"! Fara sa fiu rau intentionat, probabil ca mecanicul care spune ca nu se mai poate monta la loc e vreun gura-casca.
Referitor la socuri, probabil ca nu m-am facut inteles: este normal sa se simta socuri "decente" la schimbarea de la P la D sau R, ori de la N la D, R ori 4,3,2,1, deci practic cand bagi in viteza, la orice cutie automata, indiferent ca e automata, tiptronic, steptronic, SMG, etc. Nu este normal sa se simta socuri in mers, deci cand schimba ea vitezele, ori cum spunea cineva mai sus, cand opresti "dead stop" si pleci de pe loc din nou fara sa o scoti din viteza.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR