Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce să votez? Ghidul Alegătorului ×


  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,167
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Ai senzorul bulit, consumul este unul normal, cand o sa te dai la ea o sa se duca spre 18%
  • Spik-Gtc

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nu se duce mai mult de 16
  • dolyboi

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
maiandrei a scris:Am un prieten cu motorul Z16XEP (105 CP, 150 Nm)
Este multumit de masina in general, multumit de consum, motorul trage bine (foloseste benzina Petrom 99).
Singura problema a avut-o cu un senzor de la twinport. In sensul ca se mai aprindea martorul de eroare, dar nu ii taia puterea sau alte chestii.

Daca iei masina noua, va veni cu motorul Z16XER (115 CP, 155 Nm). Este VVT.
Nu stiu de probleme la acest motor. Deocamdata!

``````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````

Salut... detin un astra H wagon (combi) din 2010 generatie nou motor si facelift. Nu pot sa il laud, consuma in oras 10.3 (Bucuresti) anvelope bune cu presiune facut, 115 cai nu se simt de loc Sad
La atingerea vitezei de fix 20km la ora face un arc (tija) zgomot de parca se rupe ceva prin cutie (motor)
Am avut o vectra B II din 2001 cu 125 cai consum de 8.4-9 la suta. Smile
  • octogon

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra Z16XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare. Dețin un Astra H Sedan din 12/2007. Sunt foarte mulțumit de mașină. Am cumparat-o la 100mii km și acum am 197mii km. Consum foarte bun, 6,5 - 7l mixt. Am schimbat doar modulul de aprindere și senzorul de la termocupla. In rest schimb uleiul la timp și cauciucurile după sezon, Smile
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,369
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 1.9 DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
[quote="dolyboi"]

Salut... detin un astra H wagon (combi) din 2010 generatie nou motor si facelift. Nu pot sa il laud, consuma in oras 10.3 (Bucuresti) anvelope bune cu presiune facut, 115 cai nu se simt de loc Sad
/quote]
calc-o peste 4.000 de ture si o sa-i simti.
  • ovidiu_alex

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mai 2015

  • Garaj Mesaj Privat
salut! am un astra h gtc 1.6, de 116 cai si va rog sa imi spuneti care este amperajul sigurantei pt ventilatorul 2 (cel de la racire motor) deoarece in cartea tehnica scrie ca se poate pune una de 20/30/40 A in functie de motor, dar nu specifica mai explicit. eu am una de 20 A si se cam arde...nu stiu daca trebuie pusa un de amperaj mai mare sau e o problema cu ventilatorul. va multumesc anticipat.
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2015

  • Garaj Mesaj Privat
La relanti mie imi consuma cand 0.7-0.8 cand 1.2-1.4..... Oare de ce? Parca in ultima vreme sta mai sus. Mediu e intre 8-9 mai mult exterior de obicei.
  • dorojan viorel maria

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.Am si eu de 2 luni un Astra h caravan ,z16xep,am fost de curand la un drum Bucuresti-Curtea de Arges,mai departe cu vreo 80km.La 350 km am avut un consum de 30l,mers 80% pe autostrada cu aerul si pe pilot automat,fara sa depasesc 130/h.Eu zic ca-i ff mult (2 adulti si un copil + un troler mic).Nici nu e nervoasa (mai am o Astra G sedan cu acelasi motor dar cu 2 cai mai putin,dar aia mananca asfaltul iar asta merge ca vechea Dacie cand iti trebuia 2-3 km pt depasire.Ma asteptam sa fie mai fasneata la cat consuma,nu?Astept parerile voastre.Ms.
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2015

  • Garaj Mesaj Privat
E corect consumul.
  • dorojan viorel maria

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xep din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Socotim asa: 30l:350km=0,085x100=8.57.Corect?Deci 8,5 afara e un consum corect?Nu stiu,intreb si eu pentru ca Astra g sedan nu ia mai mult de 7 afara.Dar probabil ca din cauza greutatii proprii (150kg diferenta intre cele doua) e si consumul mai ,mare.Nu ma contrazic cu nimeni ,vreau doar sa stiu daca am probleme cu masina, pt ca am eroarea cu twinportul (1113) si inca doua(1614;1616) care au fost sterse si au reaparut odata cu cele doua drumuri de 760km si ultimul de 350km +ca baga si gaze in masina (pierde pe la galerie,Catalizator infundat?),a papat si o liniuta de ulei de pe joja(primul interval hasurat,ulei GM 10w40 pe care l-am folosit ca flush 1500km si il schimb zilele astea cu Mobil Super 3000 5w40 full synthetic ),nu e nici fasneata ca G-ul...ne fiind obisnuit cu ea ,zic sa nu aibe probleme.Orice raspuns conteaza pt mine.Astept sfaturile voastre.Stima.
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Conteaza foarte mult stilul de condus. 100kg in plus = +0,7% consum ! Daca adaugi si ac care aduce si el surplus de aprox 1 litru....te.ai scos.
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,

Astazi am reusit sa ajung in grecia. Nu am mai plecat la un astfel de drum cu masina si nu stiam la ce sa ma astept.
Date:
- Astra H GTC Z16XER 85KW.
- 2 pasageri ~ 140 kg impreuna.
- bagaje ~ 60 kg.
- temperatura: 28 - 36 grade.
- Bulgaria fara autostrada.
- Grecia in proportie de 80 % autostrada:
- Viteza: 80 - 110 km/h pe drumuri normale
- 130 - 140 km/h autostrada.
- AC - always on.
- regim schimbare viteze: de obicei schimb intre 3000 - 3500; daca am nevoie urc mai sus fara jena.
- Consum mediu 1200 km => 7%.

Problema: trage foarte greuuu. Jale mare peste tot: plecare de pe loc, depasire, tinut viteza pe autostrada cand apare o panta (mai ales pe bucata salonic - yoanina a fost criminala cu toate dealurile respective), ca sa nu mai vb de plecarea de pe loc in panta.

Intrebare: doar a mea face asa sau asta e motorul? (inainte am avut dacie 1310/citroen ax/logan 1.4/golf 1.9/golf 1.6/ mitsubishi colt 1.5 nu compar cu actuala masina pt ca fiecare este unica in felul ei, dar cred ca totusi pot sa apreciez ca nu vad cei 85KW sau 116 CP laudati de GM)

Masina se prezinta fara pata din punctul de vedere al mecanicilor (EDS/reprezentate/etc), fara erori sau alte lucruri, dar cu diverse zgomote (de care am fost asigurat de toata lumea ca sunt ok si ca asa suna motorul).

Multumesc frumos,
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 328
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Sep 2015

  • Garaj Mesaj Privat
E normal cum se comporta . Si eu am fost putin uimit cum trage in panta, dar cred ca este normal!
Ai avut consum bun.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Z16XER are termostat electronic si e cam scump si pacatos. Calculatorul motorului citeste temperatura antigel de pe senzor care este tot pe corp termostat si da comanda de deschidere-inchidere dupa cum vrea el, dupa cum o calci, dupa temperatura motor, dupa temperatura aer aspirat, dupa aparitie detonatii etc. Sistemul este destept ca anticipeaza incalzirea motorului dar nu face fata la temperaturi exterioare mari, nici cel clasic cu ceara nu dovedeste. La cel clasic cu ceara ai solutia de 75grdC sau 92, si batrana Dacie avea termostat dupa cum pleca la export, la greci pe 75 si canadieni 92. La tine rezolvarea este numai din mapa, dar o faci primavara si ulterior toamna ? Nu mai spun de VVT si celebrele site, twinport etc.
Motorul NU ARE NIMIC, stai linistit. La temperaturi exterioare mari nu trage.
Am patit mai rau ca tine, un dop dupa Salonic spre Halkidiki de la un accident. Initial eram fericit ca nu iesea abur de sub capota...sa vezi grecii si grecoaicele cum isi scoteau tricoul ca sa poata ridica capota, masini de tractare... Cand ne-am pus in miscare eram caruta, doar cei cu motoare mari puteau sa mearga cu 90-120km/h. Dupa cativa km de a mai scazut temperatura motor si aer aspirat avea vlaga. De asta grecii nu folosesc autostrada vara la pranz, numai noaptea daca nu au treaba la taverna.
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru un raspuns Smile (foarte bine documentat).

Indraznesc sa mai pun o intrebare in completare: inainte sa plec, baietii de la EDS mi-au schimbat termostatul cu unul aftermarket (mi-au spus ca cel vechi avea o fisura in corpul acestuia).

Situatia inainte de schimbare:
- temperatura de la antigel urca pana aprox. la 115 grade, dupa care pornea electroventilatorul (pe ecranul de test, inclusiv iarna).
- monitorizand temperatura, aceasta scadea vazan cu ochii (intr-un refresh rate ok in ecranul de test).

Situatie dupa:
- temperatura de la antigel urca pana la 108, moment in care electroventilatorul pleaca la o turatie mai mica (cred eu ca este treapta 1 care lipsea cu desavarsire intainte, dupa care se opreste apa pe la un 104 105.
- refresh rate-ul din pagina de test este unul mai slow (ca si cum ar avea lag), adica pleaca ventilatorul, se opreste, dupa care incepe sa scada temperatura afisata grad cu grad.
- deasemenea, dupa ce opresc motorul pentru scurt timp si il pornesc din nou, la pornire, electroventilatorul porneste imediat pe treapta 1 sau treapta 2.
- Daca opresc motorul cu ecranul de test pornit, temperatura afisata la oprire este 73 (nu se schimba deloc).

Situatia din punctul meu de vedere, s-a imbunatatit dupa schimbarea termostatului, mai ales ca inainte, aparea un sunet scurt de "tacanit de avans" (sau tacheti) pe care il aveam la citroen ax in momentul in care motorul se incingea foarte tare si masina era subturata (mai ales in treapta a 2-a). Sunetul il sesizat mai ales cand mergeam cu geamul deschis si pe langa un zid sau intr-o parcare subterana. La o astra g cu care am mers (Z16XE cred) de la radacini teiul doamnei mi s-a spus ca ar fi sunet de detonatii.

Intrebare: este ok?

multumesc frumos,
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Tacanitul metalic scurt la subturare sau in forja vad ca nu a disparut ( sunet scurt de 1_2 sec).
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,190
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jan 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Rusi comanda un termostat identic ca prindere dar fara partea electrica de la Cruze parca , care se deschide la 92 grade. Evident mufa ramane scoasa si apare motorasul galben. Dar masina nu mai e asa leguma cand este cald...

@Dan - Se poate seta din ECU sa comande deschiderea celui OEM la 92 grade ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
GeKados, tacanitul este de la valvele came, ai sa ajungi si tu le ele in curand. Nu este singura care face asa figuri, Megane 2004 are fulii, acolo distractie ca se opreste motorul de inebunesti cu start-stop si mai putem continua.
La Z16XER deschiderea termostatului este la 97grdC si pornire ventilator la 107. Mie mi se pare cam mult, ideal la noi ar fi 88-92 deoarece avem veri foarte calde.
Poate ca se poate scrie cu tech2 alta mapa 'africana', nu cunosc. Alta solutie este de a citi mapa si modificata. Cel mai ieftin este hard daca te duce capul.
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc frumos dan.
  • mi_ronic

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Aug 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare!
Am trecut si eu de o saptaman de pe diesel pe benzina. Nu stiu daca am facut alegerea corecta, dar e facuta...!
E Astra H 1.6 twinport Z16XEP. Dupa cateva zile mi s-a aprins check engine si vreo cateva coduri de eroare: P0136, P0302. Apoi 0300,0301,0303,0304,0314. Am schimbat bujiile. Am sters erorile dar dupa 30 de km au reaparut. As schimba si sonda lambda. Aveti ceva pareri?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce sa votez? Ghidul Alegatorului ×

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata