Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
e adevarat ca daca faci operatia descrisa de simeotimplaru, iar dupa ce se deschide il bagi repede in apa rece, il calesti si vezi Doamne, o sa tina mai mult?
Asa mi-a zis un mecanic! Cica ies castigat de 2 ori - o data verific calitatea marfii si a doua fac marfa mai durabila! Asa o fi?
Skip ads

  • just_me_ella17

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2008

  • Mesaj Privat
simeontimplaru a scris:Schimba garnitura de chiulasa dar inainta rectifica plan chiulasa dupa cum spui tu parerea mea este ca trebuie sa iei din planul chiulasei cam aprox 3-4 sutimi de mm
Intotdeauna pe termostat scrie temperature de deschidere al lui dar poti sa-l incerci si acasa intr-o oala in care pui apa la incalzit un termometru(peste100 grade C} si bagi termostatul in apa pe care o incalzesti continuu si cind se deshide termostatul te uiti si la temperatura de pe termometru


sa fie garnitura doar .... mie teama sa nu fie chiulasa dusa si sa nu o mai pot rectifica si...sa raman cu buza umflata..... Asta cu garnitura e singura cauza la chestia cu presiunea ? Eu am mai pus niste praf de ala de lipit in instalatia de racire , pilitura d-aia , e posibil sa fie radiatorul infundat sau stiu eu altceva sau ma gandesc direct la chiulasa?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
daca era radiatorul sau , ma rog, circuitul infundat mi se parea normal sa iti fiarba apa chiar daca mergeai doar cu 50 km/h
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
da sunt de acord cu tine @ovidiu..dar poate e obturat cat sa treaca apa doar l turatie mai mica..adica nu se recircula tocmai total antigelul.
eu as curata instalatia..cu acea solutie speciala de curatat...daca e spart radiatorul..oricum trebuie inlocuit..vine vara si va fi si mai nasol daca e infundat radiatorul..am auzit de la mai multi ca dupa ce au bagat acel praf in instalatie..acul apei urcase urcase cu mult fata de cum era inainte..deci evident se obtureaza si canalele radiatorului!
Skip ads

  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Problema lui @Just_Me_Ella17 nu este de la acea solutie , lui NU II FIERBE motorul , a spus foarte clar temp. apei este ok !
Daca era de la solutie infundat vreun canal , conducta sau altele , fierbea motorul , nu ii baga caldura in habitaclu si altele !

Deci la el temperatura sta la 90 grade dar ii face presiune mare in instalatie si ii da apa afara din vas pe la supapa de refulare !
  • just_me_ella17

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2008

  • Mesaj Privat
shaftt24 a scris:da sunt de acord cu tine @ovidiu..dar poate e obturat cat sa treaca apa doar l turatie mai mica..adica nu se recircula tocmai total antigelul.
eu as curata instalatia..cu acea solutie speciala de curatat...daca e spart radiatorul..oricum trebuie inlocuit..vine vara si va fi si mai nasol daca e infundat radiatorul..am auzit de la mai multi ca dupa ce au bagat acel praf in instalatie..acul apei urcase urcase cu mult fata de cum era inainte..deci evident se obtureaza si canalele radiatorului!


mda .... la asta ma gandeam si eu.....poate nu circula antigelul foarte bine si la turatii mari ....pauza , nu mai are loc aceiasi cantitate...ideea e ca dupa ce imi arunca afara , opresc ridic capota si dupa ce scot busonul nu imi vine nimic pe furtunul ce iese din motor ... nu se vede pic de antigel adik returul e mort ,abia dupa 1 min incepe sa bage iar, sa aiba vreo legatura si pompa de apa ? sa nu bage suficient la turatii mari ?....O sa incerc sa il curat , dar sa vad cum....vreo solutie speciala mai buna ceva , sau ar fi mai bine sa-l dau jos si sa bag presiune la o spalatorie dupa ce pun o solutie in el.Ma mai gandeam sa bag putina apa cu presiune si pe instalatie ...ca poate o fi si pe acolo ceva infundat ....
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Tie nu iti vine apa pe retur pentru ca exista aer pe instalatie ! si dureaza pana se aeriseste dupa o forja !

Cam ciudata toata treaba asta !
  • just_me_ella17

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2008

  • Mesaj Privat
fnf bogdan fnf a scris:Tie nu iti vine apa pe retur pentru ca exista aer pe instalatie ! si dureaza pana se aeriseste dupa o forja !

Cam ciudata toata treaba asta !


mie imi zici , zici ca sunt in dosarele x Smile) ,ciudata rau si nimeni nu-mi zice nimic concret ca sa stiu de ce ma apuc
Skip ads

  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Treaba cu termostatul nu prea are cum sa fie , dece ? daca era blocat pe inchis iti fierbea motorul , si cum a spus cineva pe aici ca ar face presiune si daia iti da apa afara , gresit !

Pompa nu are cum sa fie , ea face presiune in instalatie ca este normal dar nu sa iti dea apa afara ! Iar chiar tu ai spus-o nu iti vine apa pe retur dupa forja ,in mod normal in turatie pe retur creste presiunea apei (debitul), asta e clar ca ai aer pe instalatie cum am mai spus si mai sus !

Sfatul meu : cumpara garnitura , antigel , ulei si filtru si schimba garnitura !
Risti sa pleci la un drum mai lung si sa ramai fara apa in motor si dai de alte belele !
  • just_me_ella17

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2008

  • Mesaj Privat
just_me_ella17 a scris:
shaftt24 a scris:da sunt de acord cu tine @ovidiu..dar poate e obturat cat sa treaca apa doar l turatie mai mica..adica nu se recircula tocmai total antigelul.
eu as curata instalatia..cu acea solutie speciala de curatat...daca e spart radiatorul..oricum trebuie inlocuit..vine vara si va fi si mai nasol daca e infundat radiatorul..am auzit de la mai multi ca dupa ce au bagat acel praf in instalatie..acul apei urcase urcase cu mult fata de cum era inainte..deci evident se obtureaza si canalele radiatorului!


mda .... la asta ma gandeam si eu.....poate nu circula antigelul foarte bine si la turatii mari ....pauza , nu mai are loc aceiasi cantitate...ideea e ca dupa ce imi arunca afara , opresc ridic capota si dupa ce scot busonul nu imi vine nimic pe furtunul ce iese din motor ... nu se vede pic de antigel adik returul e mort ,abia dupa 1 min incepe sa bage iar, sa aiba vreo legatura si pompa de apa ? sa nu bage suficient la turatii mari ?....O sa incerc sa il curat , dar sa vad cum....vreo solutie speciala mai buna ceva , sau ar fi mai bine sa-l dau jos si sa bag presiune la o spalatorie dupa ce pun o solutie in el.Ma mai gandeam sa bag putina apa cu presiune si pe instalatie ...ca poate o fi si pe acolo ceva infundat ....




am cumparat o solutie de curatat radiatorul , si am bagat-o in vas.faza e ca timpul in care am avut apa cu solutia aia i-am dat pana in 4500 de ture cu a 3
si pana mea
nu mi-a arunkat deloc ....dupa ce am bagat antigelul.....si am facut un drum pe autostrada 110 120 , iar mi-a aruncat putin...nu stiu ce sa mai zic, cred k ma gandesc la garnitura . o sa incerc sa le zic alora de la service pana sa demonteze motorul sa dea jos radiatorul si sa vada , poate o infundat vreun canal d-ala
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
daca este o problema la chiulasa sau garnitura si baga din compresie in antigel atunci trebuie sa ai pete de ulei in vasul de expansiune dimineata inainte de pornire.Ca sa vezi daca circula lichidul prin tot radiatorul pune mana pe toata suprafata lui in momentul in care deschide termostatul.Atunci vezi cand vine apa calda de la termostat spre radiator si acesta trebuie sa se incalzeasca uniform.Deobicei partea de jos se infunda si ramane rece.Desfaci termostatul si-l incalzesti cu un uscator pentru par.Cand ajunge la 88-92 grade cuiul trebuie sa departeze supapaEste posibil sa fie blocat pe o pozitie de deschis dar prea putin pentru viteze mari.Eu iti recomand sa speli instalatia si sa vezi ce este cu acel furtun tare.La chiulasa umbli numai daca apar pete de ulei la suprafata antigelului
succes
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Exact ce ziceam si eu. Garnitura/chiulasa nu cred sa fie!
Skip ads

  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu astept cu nerabdare Deznodamantul !
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ceva noutati ?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Dar supapa de pe busonul vasului de expansiune e buna?
Sistemul de racire este un sistem presurizat.Presurizat chiar de aceasta supapa de protectie.Eu am deschis odata de curiozitate busonul , cu motorul in temperatura .Rezultatul : a crescut nivelul apei din vas insotit de un suierat.Daca nu as fi inchis repede la loc busonul dadea pe afara.Sistemul este asemanator celor al oalelor minune.
  • mony

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
si eu suspectez tot busonul vasului de expansiune.
Cauta pentru o proba sa imprumuti un buson de la vasul de expansiune de la vre-un prieten.
S-ar putea sa fie din cauza ca supapa busonului nu functioneaza la presiunea corecta si se formeaza o presiune mult prea mare in circuit.
In momentul in care deschide (sa zicem ca trebuie sa deschida la 1,5 atmosfere, dar in realitate deschide la 3 atmosfere) va iesi o mare cantitate de apa din circuit. Poti sa faci proba pe orice masina cu racire sub presiune (cand e motorul cald desfa putin busonul de la vasul de expansiune si o sa vezi cata apa fierbine iese - dar asta pe alta masina care merge ok... si mare grija sa nu te oparesti ! )


revenind... ca tot nu te costa nimik... imprumuta pentru un test un buson de la un prieten sau mergi cu el slabit (ceea ce nu recomand insa)
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Vă salut pe toţi!

O problemă asemănătoare am şi eu. Îmi "dispare" antigelul şi după aproximativ 500 de km. trebuie să completez, numai că la mine situaţia este un pic diferită deoarece eu am pete de ulei în vas, dar, când l-am curăţat (vasul) am observat că pe furtunul de tur este un strat de grăsime neagră care se ia foarte greu (maşina o am din septembrie 2007, astra g, y17dt, 2001 fabricaţie). şi nu pot să-mi dau seama dacă petele de ulei sunt din cauza garniturii sau a furtunului). Maşina scotea puţin fum alb dar numai astă iarnă şi pentru puţin timp, până se încălzea. Sub maşină nu am găsit pete, pe buşonul de ulei nu este spumă, nivelul la ulei este bun, sub preşuri m-am uitat şi nu este umed, cât mi-a permis vizibilitatea am verficat furtunurile instalaţiei şi nu mi s-a părut nimic în neregulă, temperatura este normală, nu pierd pe la buşon şi totuşi pe undeva "dispare". Am încercat cu un fel de pilitură pe care am pus-o în vas şi nimic, tot scade. Am mai pus şi o soluţie de etanşat radiatoare (2+2) şi tot nimic. M-am gândit să dau jos şi să curăţ furtunul care este sub vas, dar am observat că este conectat cu returul radiatorului (şi parcă mai e un furtun) iar colierul care prinde acest furtun gros este inaccesibil, cred că trebuie să dau jos radiatorul, nu ştiu sigur, cert e că antigelul (sau ce mai e din el!) se "evaporă" şi nu-mi dau seama pe unde. Ştie cineva cam de unde ar fi problema? MS anticipat!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@nelutzul40: Racitorul de ulei (termoflot).
  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Crestera turatie duce la cresterea compresiei in cilindrii deci cresc fortele ce actoineaza asupra garniturii de chiulasa si daca are un por fisura aceasta se dechide si scapa compresie in circiutul de racire.
Deci schimba garnitura de chiulasa
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu inca astept devizu` , tare curios sunt care este cu adevarat problema ! Inca imi sustin parerea " Garnitura de Chiuloasa !

Numai bine !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR