- BlueDoggyDogg
- *
- 1 mesaje
- din 18 Nov 2008
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Timis
BlueDoggyDogg
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Enjoy4life
- *
- 6 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Astra 1996 1.7 DTL
- Bucuresti
Enjoy4life
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
salut toti posesorii de Opel!
am achizitionat de curand un astra-f/'96/1.7DTL, super intretinuta masinuta (Austria) si asi vrea sa ramana la fel si in posesia mea, asa ca am o mare rugaminte, la cei mai experimentati decat mine :
unii spun ca un motor diesel tre' turat, altii cu nu ar fi recomandat. am citit cateva pagini scrise de voi pe tema asta,dar problema mea este ca la babuta au facut economie si nu au montat turometru in bord. asa ca va rog spunetimi cam la ce intervale(km/h) ar trebuii sa schimb vitezele?
multam anticipat, si scuze pt postul (putin penibil)!
am achizitionat de curand un astra-f/'96/1.7DTL, super intretinuta masinuta (Austria) si asi vrea sa ramana la fel si in posesia mea, asa ca am o mare rugaminte, la cei mai experimentati decat mine :
unii spun ca un motor diesel tre' turat, altii cu nu ar fi recomandat. am citit cateva pagini scrise de voi pe tema asta,dar problema mea este ca la babuta au facut economie si nu au montat turometru in bord. asa ca va rog spunetimi cam la ce intervale(km/h) ar trebuii sa schimb vitezele?
multam anticipat, si scuze pt postul (putin penibil)!
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Intervalele de schimbnat vitezele (km/h) pot sa difere dupa modelul de cutie de viteza pe care o ai. Daca ai avut vreodata mountainbike cu tzashpe viteze si te-ai uitat vreoadata ce face lantul pe pinioane in timp ce tu pedalai la fel o sa iti dai seama exact despre ce vorbesc.
Astfel, vitezele se schimba "dupa ureche". Trebuie sa iti trasezi tu o diferenta clara la 1000 ture, la 2000 ture si 3000 de ture dupa sunet.
Dupa cum ai vazut, se spune ca atunci cand lichidul de racire nu a ajuns inca la temperatura optima de lucru (adica motorul inca nu e cald - aprox. 90 grade) o tii in 2000 rot/min. Dupa ce s-a incalzit te duci cu ea in 3000 rot/min si schimbi vietezele aproximativ pe acolo.
Astfel, vitezele se schimba "dupa ureche". Trebuie sa iti trasezi tu o diferenta clara la 1000 ture, la 2000 ture si 3000 de ture dupa sunet.
Dupa cum ai vazut, se spune ca atunci cand lichidul de racire nu a ajuns inca la temperatura optima de lucru (adica motorul inca nu e cald - aprox. 90 grade) o tii in 2000 rot/min. Dupa ce s-a incalzit te duci cu ea in 3000 rot/min si schimbi vietezele aproximativ pe acolo.
- Enjoy4life
- *
- 6 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Astra 1996 1.7 DTL
- Bucuresti
Enjoy4life
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mihai panfil
- *
- 16 mesaje
- din 04 Aug 2008
- Vectra 2005
- Bucuresti
mihai panfil
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
ovidiutm a scris:Se spune ca atunci cand lichidul de racire nu a ajuns inca la temperatura optima de lucru (adica motorul inca nu e cald - aprox. 90 grade) o tii in 2000 rot/min. Dupa ce s-a incalzit te duci cu ea in 3000 rot/min si schimbi vietezele aproximativ pe acolo.
Valabil la diesel.
Faptul ca tu ai 6+1 viteze si nu 5+1 viteze te avantajeaza la drum lung cand rulezi cu viteza mare in sensul ca motorul nu va fi atat de turat, avand astfel un consum mai bun.
boboris
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 ecotec1.9
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- mihai1950
- **
- 365 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Frontera 2001 y 22 dth
- Bucuresti
mihai1950
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 y 22 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
remus81
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2009
- Mesaj Privat
Am citit zeci de comentarii despre regimul de turatii al diselului si pana la urma am ajuns la concluzia ca se conduce dupa "ureche". Eu conduc Vectra cu motor de 1.9 disel in jurul plajei de 2000-2500 de ture in oras (cam treapta II) si in afata in jur de 3000 ture...o mai calc pana in 4000 in depasiri dar cu 3000 merg constant. Acestea sunt turatiile la care eu consider ca masina se simte bine...motorul se aude frumos,consumul este in parametri si nu imi consuma ulei peste limita la intervale de schimb de 10000 km. Am citit comentarii ca motorul se tine constant la 4000 ture,doamne fereste,ca urla de te sperii si in plus ai un consum foarte mare. In plus, cand sunt pieton chiar ascult masinile disel si nu aud nici una sa fie turata mai mult de 2000-2500 ture in oras (au sunetul frumos,exact ca si a mea la turatiile astea). Deci in concluzie, eu merg cam cu 2000 ture in oras si cam 3000 in afara..masina trage bine,nu da semne ca ar fi infundata,nu am becuri aprinse in bord, deci o sa merg asa in continuare. Muta bafta si un an nou plin de realizari!
- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
Tase, eu am priceput: Tony a zis sa merg fara turbo pt. ca in momentul in care intra suge din rezervor. Cam asa suna postul lui reformulat.
Si nu era ca eu nu folosesc Era vorba doar de varianta mai economica: cu putin inainte de a intra turbo sau cu putin peste prag deci cu turbo
Totul intamplandu-se la limita...
Si nu era ca eu nu folosesc Era vorba doar de varianta mai economica: cu putin inainte de a intra turbo sau cu putin peste prag deci cu turbo
Totul intamplandu-se la limita...
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Atat din punct de vedere teoretic cat si practic nu vad motivul pentru care cineva si-ar lua un diesel cu motor de pana in 2000 cc si dupa aia sa mearga subturat, la consum... Cumparati-va benzinare de 1.4, masini mici si usoare (scoateti din masina orice greutate care va impiedica sa bateti un BMW 316/318 la liniute - roata de rezerva, bancheta spate etc) si puneti-va gaz... sau si mai bine, nu le mai porniti, impingeti-le!
Asa-i romanul... vrea motor mic sa consume putin dar vrea sa il faca si pe ala cu nu stiu ce masina adusa din Germania ca prea se incoarda la semafor cu V6-le lui... sa-i dea el o lectie... si multi dintre ei ajung sa isi cumpere 1.4 MPI, 316i etc si sa ne dea lectii.
@Mifares, poti fi convins ca 1.7-le tau are o problema din cauza careia turbo isi intra in atributii atat de tarziu. Rezolva problema asta si apoi fa un test:
-fa-i plinul si du-te 100 km cu ea sub 2000 rot/min, undeva inainte sa intre turbo, adica undeva pana in 1700 rpm.
-fa-i plinul din nou si vezi cati km ai facut.
-apoi repeta testul si du-te cu masina undeva in 2100-2300 rpm tot 100km.
Fac cu oricine pariu (in afara de tonytm care are rezervorul spart ) ca masina aia consuma mai putin cand merge turbina (adica intre 2100 si 2300 rpm) decat inainte sa isi intre in drepturi si sa mergi subturat (1700 rpm). Nu mai zic de efectele negative asupra motorului la mersul subturat...
@tonytm, cand mergi cu cei 150 caluti, incearca sa nu mai apesi brusc pedala de acceleratie si sa mergi cu masina ca si cand ai 1.4 (de 60 cai de pe F) sub tine si ai sa vezi ca desi vei fi in plaja in care turbina lucreaza, nu mai suge motorina din rezervor. Daca te dai la motor normal ca consumul creste.
Asa-i romanul... vrea motor mic sa consume putin dar vrea sa il faca si pe ala cu nu stiu ce masina adusa din Germania ca prea se incoarda la semafor cu V6-le lui... sa-i dea el o lectie... si multi dintre ei ajung sa isi cumpere 1.4 MPI, 316i etc si sa ne dea lectii.
@Mifares, poti fi convins ca 1.7-le tau are o problema din cauza careia turbo isi intra in atributii atat de tarziu. Rezolva problema asta si apoi fa un test:
-fa-i plinul si du-te 100 km cu ea sub 2000 rot/min, undeva inainte sa intre turbo, adica undeva pana in 1700 rpm.
-fa-i plinul din nou si vezi cati km ai facut.
-apoi repeta testul si du-te cu masina undeva in 2100-2300 rpm tot 100km.
Fac cu oricine pariu (in afara de tonytm care are rezervorul spart ) ca masina aia consuma mai putin cand merge turbina (adica intre 2100 si 2300 rpm) decat inainte sa isi intre in drepturi si sa mergi subturat (1700 rpm). Nu mai zic de efectele negative asupra motorului la mersul subturat...
@tonytm, cand mergi cu cei 150 caluti, incearca sa nu mai apesi brusc pedala de acceleratie si sa mergi cu masina ca si cand ai 1.4 (de 60 cai de pe F) sub tine si ai sa vezi ca desi vei fi in plaja in care turbina lucreaza, nu mai suge motorina din rezervor. Daca te dai la motor normal ca consumul creste.
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Turbina merge si la 800rpm, numa ca nu aduce nici un spor de performanta.
Sustin si eu ce spune ovidiutm, orice diesel turbo consuma mai putin la o turatie de peste 2200-2300 decat la 2000rpm.
Cazuri concrete(de fiecare data mentinuta viteza constanta, nu mers in accelerare sau frana de motor): mercedes e220: viteza a 5a 90 km/h ~2100 rpm, consum 6,8%. Aceeasi viteza, treapta a 4a, ~2600rpm, consum 6.3%.
Vectra by20dth: la 80 km/h, treaba a 5a are 6%, treapta a 4a 5.5%.
Testele le-am facut cand abia imi cumparasem masina si eram curios cum sa o conduc.
Eu schimb la 2200 cand am motorul rece si in functie de caz cand am motorul cald, de obicei 3000, dar in oras si mai repede, afara in depasiri ajung si peste 4000.
Sustin si eu ce spune ovidiutm, orice diesel turbo consuma mai putin la o turatie de peste 2200-2300 decat la 2000rpm.
Cazuri concrete(de fiecare data mentinuta viteza constanta, nu mers in accelerare sau frana de motor): mercedes e220: viteza a 5a 90 km/h ~2100 rpm, consum 6,8%. Aceeasi viteza, treapta a 4a, ~2600rpm, consum 6.3%.
Vectra by20dth: la 80 km/h, treaba a 5a are 6%, treapta a 4a 5.5%.
Testele le-am facut cand abia imi cumparasem masina si eram curios cum sa o conduc.
Eu schimb la 2200 cand am motorul rece si in functie de caz cand am motorul cald, de obicei 3000, dar in oras si mai repede, afara in depasiri ajung si peste 4000.