Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Ioani

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Acum o luna mi-am cumparat garnitura pt capac motor, l-am schimbat. La inceput nu era nici un pic de ulei pe langa garnitura, dar sapt asta am obs ca iara au aparut scurgeri de ulei. Am inteles ca este o anumita ordine la strangerea surbelor....am cautat dar nu am gasit nimic. Acuma o sa mi-l scimb din nou si de data asa pun si silicon. Dar mah intereseaza ordinea Shocked
Skip ads

  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am schimbat garnitura(ai grija sa nu strangi prea tare ca strici filetul) si totul a fost ok pt o luna. Dupa iar au aparut pete de ulei. Am lasat-o asa. In manual nu gasesc o anumita ordine de strangere dar din cate stiu se strang din centru spre exterior ca sa nu flambeze garnitura.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Vin cam tarziu dar poate o sa ajute pe alcineva care o sa aiba nevoie sa stranga suruburi

NOTA: in schema nu sunt exact ca la opel ca nu stiu exact cate suruburi are dar ordinea de strangere este identica ca in schema indiferent daca sunt 6, 8, 10 sau mai multe suruburi

PS Sa nu radeti de schema ca nu am avut timp sa o fac calumea am facuto in graba in PAINT Very Happy

  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Nu radem deloc. E destul de simplu de inteles schema facuta de tine, cred ca nu se putea mai simplu.
Cred ca o sa ajute pe multi.
Skip ads

  • cosminbyk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da, ai dreptate, asta este ordinea. Ioani, incearca fara silicon. Contrar unelor pareri (printre care si a mea), ar trebui sa etanseze mai bine daca suprafata este perfect plana.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
cosminbyk a scris:da, ai dreptate, asta este ordinea. Ioani, incearca fara silicon. Contrar unelor pareri (printre care si a mea), ar trebui sa etanseze mai bine daca suprafata este perfect plana.


Ce bine ma simt ca va place schema Very Happy

Mai si eu vreau sa imi schimb garnitura si chiar ma gandeam ca o sa ii trag si eu o pelicula de silicon rosu ... la multe servisuri am observat ca se practica si chiar si eu am pus dar nu la masina mea nu vad ce ar fi daca ii pui putintel silicon, eu sunt de parere ca daca nu faci exces de silicon va fi OK
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu tot am probleme cu acea garnitura, am schimbat vreo 3 si din ce am mai citit pe forum, ar fi o problema generala la astra F; ce-i drept, nu am respectat acea ordine de strangere a suruburilor. Silicon am pus si eu.
Acum intrebare: exista anumite garnituri mai bune in sensul asta, ma refer la grosime, material? Eu am tot pus din pluta...dar nu dau randament.
  • cosminbyk

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
De vreo doi ani lucrez intr-un magazin de piese auto si am auzit destul de multe despre garnituri.
Exista o anume pasta pentru garnituri care se foloseste cam la toate motoarele cu doua sau mai multe corpuri de chiuloasa, cica asta ar fi eficace si la capacul de culbutori, insa numai cu garnitura de pluta, fiindca nu se preseaza atat de tare cat cele de cauciuc sau silicon iar pasta are o priza mai buna. Dar acum mai vine inca o intrebare: daca face pasta asta sau siliconul obisnuit o asa de buna treaba de ce nu se pune si la starea noua? Raspuns: daca capacul de la culbutori este perfect plan si este strans corespunzator nu e nevoie.
Skip ads

  • vectrangiu

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2008

  • Mesaj Privat
din cate cunosc eu in capacul culbutorilor(cel putin la c16nz)in interiorul capacului este un ''filtru'' metalic.
iar acesta in timp se inbacseste cu asa zisul ''pamant''si trebuie curatat altfel se poate inlocui garnitura iar dupa putin timp are scurgeri de ulei tocmai din cauza ca filtrul respectiv este inbacsit
deci in concluzie cred ca cauza scurgeri de ulei se datoreaza asa zisului filtru nu faptului ca capacul nu a fost strans intr-o anumita ordine sau ca garnitura respectiva nu a fost montata cu silicon
spor la treaba
  • Bogdan87

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Manta 1987 20E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2008

  • Mesaj Privat
RaresSDT a scris:Vin cam tarziu dar poate o sa ajute pe alcineva care o sa aiba nevoie sa stranga suruburi

NOTA: in schema nu sunt exact ca la opel ca nu stiu exact cate suruburi are dar ordinea de strangere este identica ca in schema indiferent daca sunt 6, 8, 10 sau mai multe suruburi

PS Sa nu radeti de schema ca nu am avut timp sa o fac calumea am facuto in graba in PAINT Very Happy

salut. ai cam gresit schema

cu toate ca aia este chiulasa la capacul culbutorilor este acelasi lucru. va sfatuiesc din propria experienta sa trangeti cu simtz surubele eu al strans ca ghiolbanu si am shimbat 2 garnituri si pe nici una nu am pus-o bine ca se umfla inauntru daca o strangi prea tare si se mai deformeaza si capacu, ca edoar o tabla si ala.in legatura cu siliconu si eu zic ca-i bun da intins subtire. si cica ala negru de motoare e mai bun decat ala rosu ca rezista si la temperaturi de 300 grade.am mai auzit pe la unii ca mai puneau garniturile cu vaselina. A si inca ceva suprafetzele trebuie sa fie curate, fara urme de ulei si uscate.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Bogdan87 a scris:salut. ai cam gresit schema
.


Dupa un concediu superb am revenit la servici si am vazut ce ai postat tu si am inceput sa caut despre strangerea controlata a suruburilor si am gasit chesti care imi intaresc regula mea.... cu toate ca ce ai postat tu nu pot sa zic ca ii rau dar nici aia postata de mine nu este rea ca tot cam aia este



  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ca sa nu mai fie discutii:


Sursa: Etzold (Manual reparatii AstraG/Zafira) pagina 186.

poate o sa mai foloseasca la altcineva in caz ca a fost rezolvata problema intre timp.
Skip ads

  • pod_tzu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
SALUT Am si eu aceasi problema la o ASTRA F din 93 motor 1.6i X16SZ si nu gasesc o solutie sau o garnitura din alt material am auzit ca sunt garnituri din aluminiu sau din clingerit dar nu gasesc! poate aveti o solutie sau poate stiti o firma care au garnituri de aluminiu sau alceva .......
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
pod_tzu a scris:SALUT Am si eu aceasi problema la o ASTRA F din 93 motor 1.6i X16SZ si nu gasesc o solutie sau o garnitura din alt material am auzit ca sunt garnituri din aluminiu sau din clingerit dar nu gasesc! poate aveti o solutie sau poate stiti o firma care au garnituri de aluminiu sau alceva .......


Poti sa incerci cu garnitura normala si dupa o curatare fff buna pune si o pelicula de silicon ROSU
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
incercati cu garnituri de capac de la DAEWOO pentru cei cu c14nz sau c16nz se potriveste cea de cielo iar pentru diesel si c18nz cau c20ne se potriveste de espero 1.8. Garniturile sa le luati originale si sunt negre din pluta cauciucate pe deasupra sau din cauciuc ..........cea de cielo costa cam 13 lei iar cea de espero cam 23 lei si vin de obicei ambalate in punga cu cod GM ...........bafta
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ordinea de strangere este din ce stiu eu (si nu numai la Opel), cea afisata de RaresSDT si l_stoian79, adica din interior in spirala, spre exterior.
Referitor la strangerea propriu-zisa a prezoanelor, asta se face cu cheia dinamometrica dupa specificatiile producatorului. Nu e o operatiune extrem de complicata, daca esti atent la ce demontezi si stii sa pui distributia la punct.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca faceti teoria chibritului paros. Ceea ce descrieti voi in diverse feluri si sensuri, este modul de strangere al chiulasei. Capacul de la culbutori nu are ordine de strangere. Verificati planeitatea lui si daca nu o puteti corecta, puneti silicon pentru garnituri.
  • vgv21

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2007

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:Cred ca faceti teoria chibritului paros.


Zici bine. N-am fost atent la ce vroia omul, m-am pierdut in desene.
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:Cred ca faceti teoria chibritului paros. Ceea ce descrieti voi in diverse feluri si sensuri, este modul de strangere al chiulasei. Capacul de la culbutori nu are ordine de strangere. Verificati planeitatea lui si daca nu o puteti corecta, puneti silicon pentru garnituri.


Nu vreau sa fiu "smercer" dar eu lucrez la o firma care ne ocupam de tot felul de scule si echipamente si printre astea ne ocupam si de echipamente de STRANGERE CONTROLATA si vreau sa spun ca orce chestie de genul capacului de culbutori trebuie stansa din centru spre extremitati .... nu are rost sa intru in prea multe detali despre strangere controlata .... FACETI SI STRANGERI CUM VRETI daca credeti ca nu ii bine cum am zis .... daca o sa vedeti mici deformari sau scurgeri chiar mai mari decat cele anterioare sa nu urlati

BAFTA
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
OK, eu strang cum stiu eu si promit sa nu urlu!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR