Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • FeS

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am reusit cu putina vaselina pe tevile alea de plastic si bineinteles doi oameni sa putem impinge din ambele parti.
Multumesc de sfaturi!
Skip ads

  • bybycu2

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
urmareste nivelul la antigel ca eu dupa 2 sapt am pierdut tot antigelul in 2 ore din cauza ca si eu am crezut ca s-au fixat bine.poate sa curga dupa ce ajunge motorul la 90 grade chiar si dupa ce opreste motorul.
  • FeS

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
L-am urmarit stai linistit!
Deja a trecut o saptamana si am ajuns de mai multe ori la 90 de grade.
Oricum merci de indicatie!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salutare colegi, se pare ca am intrat si eu in randul vostru...
Cu cateva zile inainte de craciun am observat si eu antigel sub presuri si o scadere mica a nivelului de lichid de racire din vasul de expansiune. Am reusit cu ajutorul lui Eduard de la Bucuresti caruia ii multumesc si pe aceasta cale sa obtin in data de 23 decembrie acele oring-uri buclucase. M-am apucat de lucru la ora 20.30 si va trebuie neaparat elevator sau groapa ca altfel nu prea poti desface suruburile cele 2 din compartimentul motor. Cel putin la motorul Y20DTH care este mare si inghesuit nu ai nici o alta sansa.
Am terminat toata lucrarea la ora 22.30. Cel mai greu este la montatul caloriferului la loc in cel doua tevi de aluminiu de sub bord. Aici trebuie sa puneti O-ringurile pe tevi nu in suportul de plastic negru (la varianta Delphi) ca altfel patiti ca si colegul de mai sus care a stricat vreo 2 perechi... In set va vin si sigurantele dar eu am preferat sa le pun pe cele vechi ca erau mai de incredere si ceva mai tari... Sa le introduceti ferm si sigur ca altfel aveti scurgeri.
Eu am intampinat probleme la aerisirea instalatiei in sensul ca nu mi se deschidea circuitul cu capacul de la vasul de expansiune deschis. Doar dupa ce am inchis capacul si accelerat succesiv cu apa la 95°C s-a deschis complet si a scazul nivelul si a venit apa in caloriferul interior. Apoi montarea inversa asa cum foarte bine este prezentat in acest tutorial. Mai greu a fost invartirea suruburilor celor 2 ca nu prea e spatiu si nu prea incape nici o scula cum trebuie dar cu niste scule potrivite am reusit. Garniturile mele erau super crapate... si au cedat cand a dat frigul ala de -15°C. Una peste asta am rezolvat problema si sper sa nu mai am prea curand.
Skip ads

  • Victor Musat

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2007

  • Mesaj Privat
salutare tuturor celor care au postat in aceasta discutie. incepand din iarna aceasta ma numar si eu printre cei care se pare ca au probleme cu faimosul calorifer. am citit posturile de pana acum si am urmarit cu atentie tutorialul despre schimbarea oringurilor. intrebarea mea este: la zafira oare se procedeaza in mod similar? aparent partea de sub consola mi se pare identica - pentru ca am desfacut-o in vara, descoperind presul din dreapta fata ud si trezindu-ma cu vapori din cand in cand la ac pus un pic pe incalzire - dar o fi valabila si partea cu suruburile torx care tin teava de evacuare a condensului? m-am uitat astazi pe sus pe la motor si nu am vazut mare lucru. asta poate si pentru ca zafira are compartimentul motor mai inghesuit?
ce stiti? se procedeaza in mod similar ca la astra 1.7?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Atentie mare la montatul sigurantelor. Eu le montam si nu curgea nimic pana nu intram pe un drum neasfaltat. Problema era ca nu bagam corect sigurantele. Dupa ce am analizat cu atentie problema, am rezolvat-o. Trebuie sa tii contra in teava de aluminiu care intra in calorifer. Altfel, cand impingi de siguranta, teava se duce in spate. Ca si metoda de control, capetele sigurantei trebuie sa iasa pe cealalta parte a H-ului de plastic in care intra tevile.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La Zafira ar trebuie teoretic sa fie exact la fel schimbarea si de asemenea si partea cu suruburile buclucase din compartimentul motor. La motorul Y20DTH este imposibil de desfacut pe sus asa cum am inteles de la un amic ca a reusit la o Astra G cu motor de 1.7 diesel. Fara sacht (groapa) sau elevator nu sunt sanse sa le desfaci si iti trebuie si chei potrivite ca nu prea ai acces din cauza furtunelor de la servodirectie si ce mai este pe acolo prin zona. Dar cu putina dibacie merge... si intradevar mare atentie la montatul sigurantelor... asa cum spunea si Daniel sa iasa varfurile pe partea cealalta si sa tragi de calorifer si sa nu iasa.
O alta recomandare nu montati totul la loc (plasticele si alte chestii) pana nu a-ti bagat antigel, a-ti pornit masina si a ajuns apa la temperatura de lucru si sa verificati sa nu aveti scurgeri ca altfel aveti iar de desfacut si refacut. Pe garnituri puneti putin antigel ca sa alunece nu altceva si puneti, la legatura cu tevile ce vin din compartimentul motor, garniturile intai pe teava apoi bagati radiatorul cu partea de plastic altfel e aproape imposibil si riscati ciupirea garniturilor.... Bafta si cei care mai au intrebari sa le puna si ii vom ajuta cu sfaturi din experienta propie.
  • Victor Musat

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2007

  • Mesaj Privat
multumesc foarte mult pentru raspunsul prompt. o sa ma apuc de indata ce prind niste timp liber la ai mei la curte (si ceva vreme mai calda, bineinteles). In urma cu doua saptamani, fiind in pana de idei si ca destul de mult condens in masina am adaugat un 2+2 de radiatoare. parca s-a mai redus condensul si a scazut si cantitatea de antigel pierdut. sper sa nu fi facut prea mult rau cu asta. oricum, cand o sa ma puc de demontat as vrea sa fac o "clatire" a instalatiei cu apa distilata inainte de a pune antigelul la loc.
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am facut si eu operatiunea azi ... sistem behr ... dar eu nu am acel H de plastic, caloriferul intra direct in tevile alea de aluminiu. sigurantele veneau prinse de sus in jos dar m-am chinuit 2 ore sa le scot ca nu aveam loc sa le scot in sus. dupa ce le-am strambat am reusit sa le scot. la final le-am prins de jos in sus ca invers nu aveam nici o sansa. au intrat pana la capat si au iesit putin pe partea cealalta. acum sper ca de la vibratii sa nu cada vreuna. daca o sa mai am probleme cred ca o sa urmez un sfat. tai putin din tevile alea de aluminiu si le sudez de calorifer. dupa aia pun 2 furtune groase si coliere sa le unesc si 100% nu mai curge.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@bazare - daca faci acea modificare cu furtune si coliere vezi sa fie rezistente la coroziune si temperatura minim 100°C ca altfel faci lac in masina... pe instalatie cand este in mers motorul la temperatura normala se formeaza presiune mare aproape 3 bari deci trebuie facuta etanseizarea super bine... sper si eu sa nu ti se desfaca acele cleme elastice ca le-ai pus invers de jos in sus...
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
solutia o are aplicata cumnatul meu pe masina si el zice ca nu a mai avut treaba. Oricum cred ca fostul proprietar a mai umblat pe acolo ptr ca lipseste H-ul de plastic
  • pvidican

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Corsa 1996 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salutare baieti

Am si eu o corsa b din 96 si am vazut ca mi se umezesc presurile din fata si dupa cate am vazut eu scapa lichid in interior...deci numai de la calorifer poate fi. Operatiunea de schimbare a oringurilor este identica ca si la Astra G sau difera? Poate ma lamureste careva care a mai schimbat la o Corsa B.
Skip ads

  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut

Are cineva idee, poate a masurat totusi cineva dimensiunile interioare ale orificiului de calorifer unde intra oringurile si diametrul esterior al tevii, eram curios cat sunt, se gasesc o gramada oringuri la magazinele de instalatii sanitare, parca sunt cam scumpe cele ''originale''...





Daca are totusi le-a masurat vreun coleg, il rog sa-mi spuna si mie dimensiunile.

PS: Pozele sunt ale colegului roadrunner79.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
mai am 2 oringuri originale in masina ... daca iti trebuie cand vin pe la ploiesti sunt ale tale. te costa o punga de seminte la intalnire:D
  • flores_astra

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z18 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
nu pune altele decat cele originale ca se vor sparge dinou
eu la fosta masina am pus unele dintr-o trusa speciala de oringuri fabricata de cei de la wurt si au rezistat jumatate de an
in conditile in care indivizi spun ca rezista la 110 grade minim si 150 maxim in orice mediu ar fi utilizate
azi am schimbat la un coleg si am filosit origuri originale iar pt 40 de lei cat costa mai mare e complicatia
asta este sfatul meu acum fiecare cum se descurca
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
bazare a scris:mai am 2 oringuri originale in masina ... daca iti trebuie cand vin pe la ploiesti sunt ale tale. te costa o punga de seminte la intalnire:D


Ok, ms mult ptr generozitate, dar nu-mi ajung, asa ca le-as lua degeaba, as recurge la varianta pe care a facut-o cumnatul tau, parca e cea mai fara de moarte.

@flores_astra -ce poate fi asa special la acel cauciuc, asta ma tot intreb, mi se pare cam exagerat pretul ptr cateva inele de cauciuc, mai ales pe praful asta...
PS: La Ploiesti sare de 50lei/set
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Da cu prima ocazie cand imi curge caloriferul fac direct ca el. Nu mai imi bat capu cu garnituri si altele ... Daca pun un furtun de calitate acolo si coliere bune sunt sigur ca nu o sa mai fiu nevoit sa desfac niciodata.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@G_S_C - special la acele o-ringuri este exact cauciucul din care sunt facute. Eu un cauciuc care rezista atata la temperatura dar mai ales la antigel si la contractii si dilatatii diferite si repetate...
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Asa
Azi am reusit sa schimb oringurile, ca si colegul bazare, nici eu nu am acel H dintre calorifer si tevi, deci implicit doar doua garnituri, munca multa ca nu nimeream pe pozitie sigurantele, am reusit cu greu sa le pun la loc, n-a mers de sus in jos, ca si colegul, le-am bagat de jos in sus, se cam misca am vazut, dar apa vad ca nu mai curge, e uscata zona, in schimb am avut surpriza sa constat ca nu-mi face caldura decat cand e motorul turat la min 2000rot/min, daca e la relanti nu mai sufla decat rece; are cineva idee de la ce poate fi acest comportament neadecvat? Oare?
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,753
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Aer in instalatie.
Dupa un drum mai lung, probabil isi va reveni (se aeriseste circuitul)
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR