Ai uitat parola?


  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra y1,7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2009

am rezolvat pana la urma problema. am lasat sa mearga motorul cateva minute, am desfacut capacul vasului de expansiune, am mai completat cu antigel, si am mai repetat inca odata operatiunea, si acum e in regula, baga cald Smile Multumesc tuturor colegilor care au postat sfaturi utile, si au deschis acest topic!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Poate mai ajuta pe cineva.
Web Page Name
Web Page Name
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2008

ce rola are acesta mufa care e prinsa in H-ul din caloriferul de la astra G 1,7 dty ?
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,443
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

Sunt în plin proces de înlocuire oringuri. Nu am acel H. Chinul de pe lume cu scoaterea celor doua sigurante.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Pune si tu poze sa vedem ce sigurante are.
Poate ai sistem DELPHI.
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,443
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

Am sistemul Behr.
Intrucat nu am acel H din plastic intre calorifer si conducte, m-am intrebuintat putin pana l-am scos. Problema cea mai mare a fost sa scot sigurantele intrucat nu am avut loc de manevra. Pana la urma le-am "lamurit" sa iasa, urmand sa le pun de jos in sus.
Problema cea mai mare a fost ca nu am mai reusit sa montez caloriferul astfel incat sa nu curga antigel. Am incercat si doar cu oringurile, dar si cu oringurile plus silicon. Dupa trei incercari nereusite, am renuntat si am luat o pauza pana luni.
Am incercat sa indrept urechile caloriferului si agrafele, dar degeaba. Ori nu le-am indreptat destul de bine, ori, ..... nu stiu ce sa spun.
Cu ocazia asta m-am ales si cu niste antigel prelins pe mocheta. Sad
Am mai descoperit circa 1kg de mizerie in spatele fitrului de polen. Sad
Am mai descoperit si ca motorasul de la recirculare abia se mai misca. Aeroterma fluiera deja de o vreme.
Am mai descoperit si niste pete umede pe burdufurile de la caseta de directie.
O zi plina de realizari. Ce mai. Sad

Primul lucru, am dat drumul la antigel. Acesta este robinetul. Se ajunge la el pe dedesubt, pe langa proiectorul din dreapta. A nu se uita slabirea busonului de la vasul de expansiune. Altfel, antigelul nu curge.

Consola.


Tavita de sub calorifer, prinsa cu acele cleme metalice.


Si acum caloriferul si agrafele:


Conductele:


Scula de verificat antigelul. aveam -35 de grade, dar la cat s-a scurt, sigur trebuie sa completez si sa verific iar nivelul si temperatura de inghet.


Eticheta de pe plicul cu oringurile:


Revin luni seara cu noutati.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Daca citesti de la paginile 1,6,7,8. ar trebui sa te descurci.
Nu dispera ridicati moralul (am trecut si eu prin starea asta) cine pui mei ma pus si uite ca am reusit.
"detaliile fac diferenta"

Ce nu inteleg eu, daca caloriferul de caldura nu are H , a fost montat direct pe conducte?
Atunci trebuie sa cauti, un Calorifer cu H cineva a improvizat ceva acolo cred.


Ultima modificare facuta de catre T.ion la Sam 24 Jan, 2015 8:36 pm, modificat 1 data in total
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,443
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

Se pare ca acel H din plastic apare la motoarele de 2000 cmc. Eu am 1.7DTI
Ce ma nedumereste este faptul ca oringurile mele au alt cod decat ce am vazut in topicul asta.
Ale mele au codul 93178964.
In topicam vazut ca pentru Behr, codul este 9117294.
Am comparat oringurile vechi cu cele noi si pareau la fel.


Ultima modificare facuta de catre libra la Sam 24 Jan, 2015 8:59 pm, modificat 1 data in total
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Pentru BEHR este 9117284
Compara dimesiunea cu cele care au fost pe masina, poate sunt bune.
Sincer nu inteleg cum au fost prinse sigurantele bagate pe sus, ceva nu bate, ceva lipseste.
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,443
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

Am lamurit deja problema. Se pare ca exista garnituri o-ring diferite.
Cei care au acel H din plastic, folosesc setul de 4 garnituri care sunt o idee mai subtiri. Doua intre calorifer si H, doua intre H si tevile de la antigel.
Cei care nu au acel H din plastic (cazul meu), folosesc un set de doua garnituri, ceva mai groase. Intre calorifer si tevile pe unde vine si pleaca antigelul.
Eu am incercat degeaba sa rezolv problema punand oringuri mai subtiri. O sa vad cum gasesc repede un set de oringuri groase.

In privinta pozitiei sigurantelor (agrafele de aluminiu), cred ca la montajul din fabrica, ele sunt puse de sus in jos sa nu cumva sa cada. Nu s-au mai gandit ca in timp trebuie umblat pe acolo si ca ar fi bine sa fie loc de manevra. Probabil ca la montajul pe masina se vine cu tot subansamblul, cu conductele gata montate si atunci nu se pune problema de acces la acele agrafe.
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,443
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

In sfarsit am rezolvat problema oringurilor.
Deci, codul pentru oringurile pe care le-am pus eu, este 93178964. Am postat mai sus poza cu ambalajul si eticheta. Masina este un opel Astra G din 2002 cu motor Y17DT si instalatie de AC Behr.
Problema care m-a tinut in loc a fost ca si la a treia montare a caloriferului, imi curgea antigel pe la oringuri.
Am rezolvat-o. Analizand mai bine caloriferul, am constatat ca cele doua "guri" erau indoite in lateral. Eu sunt cel care le-a indoit la demontarea initiala a caloriferului. Atunci a trebuit sa fortez in ele si in conducte sa pot scoate sigurantele.
Din cauza ca erau indoite, nu se mai aliniau cu conductele si in consecinta, nu mai etansau.
Am comandat calorifer nou. De fapt, am comandat chiar doua. Pana la urma, am ales sa-l repar pe al meu. Am tras cu grija de cele doua "guri" pana cand le-am pus din nou pe pozitie. Am aranjat putin cu un patent si "urechile" pentru sigurante. fiind din aluminiu, am putut face astea relativ usor.
Intrucat acele benzi de burete erau mancate de vreme, am tras in locul lui cateva fasii din banda izolatoare textila.
Am pus oringurile pe conducte, putin silicon pe "gaurile" din calorifer si am pus caloriferul la locul lui. A intrat foarte usor. Am pus sigurantele, am pus antigelul, am lasat vreo 15 minute sa se intareasca, am pornit motorul si am urmarit daca nu se prelinge antigel pe la oringuri.
Totul a fost "brici".
Asa ca am montat restul coclenderelor.
Am profitat de ocazie si am mai sters sau chiar spalat jegul care s-a adunat in timp prin locurile care pana acum au fost inaccesibile.
Tot cu ocazia asta am schimbat si antigelul. Daca e mai proaspat, poate merge mai bine motorul. Smile
Mi-au ramas cateva seturi de oringuri. Daca vrea cineva sa le cumpere, le pot da.
La final de operatiune, concluziile mele sunt:
- sunt bucuros ca am scos-o la capat, pe baza informatiilor din acest topic si din manualul de reparatii;
- a fost de foarte mare ajutor faptul ca niste prieteni (BH07PKD si colegii lui) m-au lasat sa lucrez intr-un service. De fapt m-au ajutat si cu elevator, scule, piese, sfaturi, si chiar munca efectiva cand a fost nevoie. In curte sau in spatele blocului, pe ploaie, sigur nu as fi reusit.
- celor care doar se cred mecanici dar nu sunt, nu le recomand sa se apuce de operatiunea asta. Teoretic, nu e mare lucru. Problema este ca ai multe de desfacut pana la oringuri si caloriferul este intr-o pozitie foarte greu accesibila.

Acum a mai ramas e schimbat motorasul de la recirculare. E obosit si nu mai lucreaza cum trebuie.

Sa auzim e bine.


  • Remyxu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Mar 2015

Cum se numeste acel robinet care vine pe acel H din plastic ?(pricezez tot gasesc 'robinet electric') dar nimic de gen pe site-urile mari de piese
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Pune si tu o poza la ce anume de referi si datele la masina: model masina | motor (cum se numeste) | an fabricatie.
Si ce instalatie de incalzire are motat pe ea (de cine este produs.) si cam ce scrie pe piesa.
Asa numa vreau sa stiu, nu prea merge...
  • Remyxu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Mar 2015

M-a ajutat un coleg tot din forum aceasta este imaginea piesei cine o are astept oferta precizez zafira a din 2001 benzina 1,6 are si ac pe eau
  • ciniparu

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra YDTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2010

am un set de garnituri, patru la nr., cumparat de vreo 2 ani cod gm 93178964. este codul pentru behr? pe masina am ac behr si am probleme cu aceste minuni. poate reusesc sa le schimb, dar suneti-mi daca stiti acest cod?multumesc! Question
  • libra

  • Mesaje scrise: 3,443
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra Y17DTI din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2005

Răspunsul este da. Il gasesti puțin mai sus, pe pagina asta. Dacă ai răbdare să citești.
  • astra g 1.7 caravan

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jan 2014

Salutare, imi puteti recomanda in Bucuresti un mecanic bun sau un service unde sa-mi inlocuiasca oringurile de la calorifer, multumesc!
  • D@N

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: zalau
  • Masina: Zafira 2000 din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mar 2007

Salutare, am si eu o problema legata de antigel sub covorul de la sofer, am urmat sfaturile postate aici insa cand am ajuns sa desfac cutia in care se afla radiatorul (ce-a prinsa cu cleme) abia a iesit si ....surpriza, am gasit acolo 2 radiatoare , cel despre care vorbim aici si unul alimentat electric, stie cineva ce si cum e cu acesta?
Am apasat toate butoanele dar nu s-a intamplat nimic cu el Smile
Mentionez ca am o Zafira diesel din 2001 cu motor de 2 litrii.
  • ovidaxen

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Salutare! Ma ajuta cineva cu un sfat? La Astra G,motor Z16SE(8 valve,an 2001),ce fel de sistem este,Delphi sau Behr? Nu stiu ce o-ringuri sa comand.Multumesc!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,065
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

Desfa si vezi, scrie pe plastic,
La Behr scrie pe carcasa pe lateral de plastic catre pasager dreapta.
Pune poze cu carcasa de la calorifer si iti spun baieti.

- daca are prindere cu suruburi este Delphi
- daca are prindere cu clame este Behr

Pune poze si te lamuresc baieti.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide