Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • dfainis

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am reusit astazi sa desfac sonda Lamda si am vazut ca era afumata rau si plina de funingine neagra. Asta este datorata benzinei care nu se arde ???
Unul din furtunele de vacuum (cred), unul mic si colorat care vine pe sub filtrul de aer era spart. L-am inlocuit dar nu este o schimbare foarte mare.
Skip ads

  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat de curand sonda lambda (cea care se afla sub masina pe teava de la toba imediat sub motor).

Dupa ce am facut vreo 200km am facut si eu consumul...ca asa fac mai mereu...
Am avut o surpriza ...consumul a cam crescut....cu vreo 2l/100km...

Se poate ca sa creasca consumul de la sonda lambda ?....
daca da, ce pot face sa-la aduc la normal (initial, cu ea defecta sa zic asa, consuma sub 7 in afara si cam 9.5-10 in oras...cu ac pornit si ceva mai putin cu ac oprit... - eu sunt mai calduros de fel si folosesc ac si acum cand e mai frig Very Happy -)
Precizez ca nu s-a aprins nici un martor (inainte de a schimba era aprins cel cu emisia de noxe...motorasul verde).

Care e de fapt scopul aceste sonde...si cum influenteaza ea consumul ?

Benzina am bagat de la petrom de 99+ (asa bag de mai mult timp si de la acelasi peco).

Am dat cautare pe forum...dar nu am reusit sa ma lamuresc asupra acestui aspect....


Multumesc.


Ultima modificare facuta de kiby la Sam 25 Nov, 2006 3:23 pm, modificat de 2 ori in total
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Va rog daca ma puteti lamuri si pe mine sa stiu ce e de facut....

Multumesc.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Din cite stiu eu, rolul ei este pur ecologic.
Este un element din zirconiu, imbracat in platina care in prezenta oxigenului genereaza un anumit voltaj...

Cind amestecul de benzina este bogat, inseamna lipsa de O2, deci va avea un voltaj scazut (0.1-0.3 V).
Daca amestecul respectiv contine mai mult O2, va creste si voltajul cam pe la 0.8-09 V.

Voltajul ajunge la ECM, care comanda mai mult sau mai putin amestec, dupa cum am spus mai sus...

Ce e foarte important, o sonda defecta, duce la defectarea catalizatorului...

E adevarat ca ajuta la economia combustibilului, cam in proportie de 10-15 %...

La tine e posibil sa fi fost sonda cea noua, un pic defecta... sau murdara, sau nepotrivita...

Niciodata nu pui sonda universala pe Opel, ca pot fi dimensiuni diferite ale heaterului... deci viteza de raspuns sa fie diferita...

Nu mai faceti greseala sa intrebati vinzatorul de la piese daca e buna pentru voi respectiva piesa...
Ala n-o fi prost sa zica :
- Nu e buna, domne, nu cumpara de la mine...
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Si eu de cand am schimbat sonda lambda (am pus Beru), mi-a crescut consumul cu aproximativ 2 litri la suta. Sa fie oare asta cauza?
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Foarte probabil...
De ce ai schimbat-o ?
Era defecta, sau murdara ?

Daca doar murdara, poti s-o pui pe cealalta la loc si sa masori tensiunea pe ea.
Apoi pui beru si masori la fel, garantez ca o sa-ti arate mult mai multa tensiune (ma refer la zecimi de volti, deci aveti grija cu ce aparat masurati) ...

In acest fel, calculatorul crede ca este O2 mult si da drumul la mai multa benzina decit e nevoie...
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
A mea nu era murdara ci era stricata, afisa cifre haotice intr 0.1 si 1.0 pe tester....

Am pus una universala...la naiba...nici nu stiu ce firma e....
O sa vad cat costa una speciala pentru opel...
Ce firma ar trebui sa caut (producatorii...)...?

Vad totusi ca @gabriel spune ca proportia e de 10-15%...or la mine ar fi cam 30% (vreo 2 l in plus fata de sub 7 initial...)...

O sa mai fac o data proba plin la plin sa vad din nou...adevarul ca s-a mai racit si afara, si apoi o las si vreo 5 min sa se incalzeasca de vreo 4-5 ori pe zii...

Cam cat consuma la relanti masina mea ?...nu am comp de bord Sad ...

Multumesc.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Alea nu erau haotice, erau normale, in conditiile in care sonda exact asta face : detecteaza O2.

Cind aveai 0.1 nu era O2 in amestec si computerul oprea alimentarea cu benzina, apoi, logic, crestea O2...

Uite aici ceva ce poate sa confirme ca mecanicii aia care au schimbat sonda au vrut doar sa-si vinda piesele...

http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
Skip ads

  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Alea nu erau haotice, erau normale, in conditiile in care sonda exact asta face : detecteaza O2.

Cind aveai 0.1 nu era O2 in amestec si computerul oprea alimentarea cu benzina, apoi, logic, crestea O2...

Uite aici ceva ce poate sa confirme ca mecanicii aia care au schimbat sonda au vrut doar sa-si vinda piesele...

http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html


De acord cu tine, dar totusi sonda mea afisa foarte haoutic...iar curba pe care o afisa softul (a fost pusa pe mai multe softuri) era foarte foarte ciudata (departe de a semana cu o sinusoida ca in link-ul dat de tine)...
Si in afara de asta mai era si indicatorul din bord care era aprins...il resetam si dupa ce faceam vreo 50 km se aprindea din nou...iar sonda mea arata jalnic si mufa sondei era aproape rupta Sad (m-am jucat eu putin cu ea facand pe eroul sa o curat ...si s-a rupt Crying or Very sad ) ...
Prostia mea a fost ca am vrut sa pun una universala...care era mult mai ieftina....1.8 mil fata de 3.7 mil una bosch ...
Asa imi trebuie...
Cand o sa am bani o sa cumpar una originala si o montez singur...

Trebuie calibrata sau facut altceva special in afara de a o monta acolo si a o conecta la mufa respectiva ?

Si inca ceva...am facut din nou consumul, si cred ca a mai scazut cu vreo 0.5L..tind sa cred ca de fapt se datoreaza temperaturilor de afara si a faptului ca eu trebuie sa incalzesc motorul de vreo 3-4-5 ori pe zi (cate 5 min asta inseamna vreo de 20 min pe zi si in 3 zile 1 ora ... deci cred ca vreo 1.5-2l in plus la consum...tinand cont si de faptul ca eu fac 150 km cam intr-o saptamana cand nu plec din oras...)

Imi poate spune cineva cat consum la relanti masina din semnatura ?

Multumesc tuturot pentru raspunsurile date.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La relanti consumi maxim 2 l.
Cu sonda, nu trebuie calibrata, dar e bine sa eviti sa atingi cu mina elementul, deorece grasimea de pe mina, poate sa prduca depuneri, prin ardere...

Consumul nu e o cifra exacta, poate urca sau cobori, asa cum spui si tu, in functie de multe variabile, frigul e cunoscut pentru marirea consumului.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:La relanti consumi maxim 2 l.
Cu sonda, nu trebuie calibrata, dar e bine sa eviti sa atingi cu mina elementul, deorece grasimea de pe mina, poate sa prduca depuneri, prin ardere...

Consumul nu e o cifra exacta, poate urca sau cobori, asa cum spui si tu, in functie de multe variabile, frigul e cunoscut pentru marirea consumului.


Multumesc @gabrield.

Tin sa precizez ca inainte de a schimba sonda, masina mai avea tendinta de a 'da in nas'. Dupa ce am schimbat-o nu mai face asa, merge foarte bine si parca are si mai multa putere...(dar asta poate fi doar o parere...psihologica Very Happy)
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
o sonda defecta mareste sigur consumul masinii.
una buna regleaza motorul in parametrii normali de functionare.nu cred ca consumul crescut are legatura cu sonda.la mine a scazut consumul odata cu inlocuirea sondei defecte, plus ca merge perfect motorul fara variatii la relantiu sau alta fente.
Skip ads

  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Asa este...doar ca eu am pus una universala si este posibil sa indice un nivel crescut/scazut de oxigen si astfel sa comande un amestec mai bogat.
In vreo 2 zile fac plinul din nou sa vad rezultatele.
Cert este ca a crescut consumul dar poate cauza este si temperatura de afara care a scazut....
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
si eu am universala. iar daca nivelele sunt admise da calculator inseamna ca functioneaza bine.
diferenta intre cele de firma si cele universale este d.p.d.v.al numarului de km de functionare.
normal ca un produs GM este mai bun decit un inlocuitor, dar asa cum acum si Skoda este masina, iar in materie de televizoare si alte electronice nu prea mai conteaza firma ca toate merg bine asa si la piese auto tehnologia a ajuns in toate colturile lumii si se pot face piese de calitate sensibil egala cu originalele.
un alt exemplu este catalizatorul, care, original este vreo 25 de milioane iar acum au aparut firme care aduc din Italia si Spania la 2-4 milioane.
poate nu te tine 200.000 km ca cel original dar 100 tot merge.
  • bujie

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
la schimbarea sondei de oxigen (sonda lambda) se monteaza una originala nu una universala pentru ca va da aberatii calc..... motorului si automat vei avea consum mare sau va merge prost motorul si lipsa de putere
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Putere are destula la mine si merge mult mai bine decat inainte de schimbare (nu mai da in nas si trage mai bine)...dar consumul a crescut ...cred ca poate sa fie totusi (dupa calculele mele) si din cauza ca incalzesc motorul zilnic de cateva ori si s-a mai racit si vreamea...
Despre aberatii la caclulator... nu stiu ce sa zic...dar nu se aprinde nici un martor(inainte de schimare se aprindea si nu se mai stingea decat cu resetare pe tester la vreo 100km) si masina merge foarte bine (exceptand micul consum in plus care ar putea veni de la sonda...)
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
un alt motiv al cresterii consumului poate fi si blocarea etrierilor sau o reglare proasta a franei de mana.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este de la frana de mana deoarece nu se incalzesc deloc jentile...sunt chiar foarte reci Sad ...si in plus am un indicator pe bord care nu ma lasa sa ridic deloc frana de mana fara sa se aprinda (cand zic deloc...inseamna chiar deloc...chiar trebuie sa fie pusa jos de tot ca sa nu se aprinda Sad ).
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Rog posesorii de Astra G Caravan 1.6 16V Z16XE ECOTEC sa isi exprime opinia referitor la consumul meu :

Consum urban (doar oras, aglomeratie uneori, incalzire motor inainte de plecare, drumuri scurte de 5-10 km, caldura pornita - climatronic) de 12.5L/100km.
Extraurban : 6.8-7L/100km.

Facut proba plin-la-plin ...

Mie imi pare cam mare...asta vara era sub 10 in oras... Sad

Multumesc.
  • monica

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
am un opel agila din 2001 si acum doua zile am schimbat sonda lambda pentru ca la calculator imi arata defectiune la motor din cauza ei.Azi iar s-a aprins beculetul cu motorasul.Cine a mai avut o astfel de defectiune? Astept sugestii
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR