Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salut. Dupa cum se spune si in subiect, am gasit IAR Shocked ulei pe filtrul de aer. (implicit o gramada de ulei in burduful de cauciuc dintre debitmetru si corpul clapetei de acceleratie - nu chiar o gramada dar oricum destul...). Banuiesc ca acest ulei (sau mai degraba vapori de ulei) vine(vin) pe furtunul care pleaca din capacul de la culbutori si ajunge in corpul clapetei de acceleratie. Stiti cumva din ce cauza? (si cum se remediaza)
Imi scapa cumva compresie pe la vreo unul din segmenti sau ceva...?
Mentionez ca abia am facut schimbul de ulei (am pus 4 litri - 10W40). Masina nu "mananca" ulei.
Multumesc.
Skip ads

  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, sunt vapori de ulei care apoi se vor agrega in acel ulei din tub, debitmetru si, destul de rar, filtru.
Hai sa ne gandim un pic. Acei vapori de ulei nu ies din carter cu presiune prea mare. (Considerand ca segmentii de presiune sunt OK). Poti testa/vedea asta la diferite regimuri de turatie scotand acel furtun (ai grija sa astupi intrarea in galerie ca sa nu traga aer fals).
Acum, in galerie este in permanenta un curent de aer destul de puternic (ca viteza), dinspre filtru spre motor. Asta mai ales la regimuri de deschidere mai mare a clapetei de acceleratie. Acest curent de aer antreneaza in mod evident acele particule/vapori de ulei si le mixeaza cu ceea ce intra in cilindrii. Deci in mod teoretic, nu ai avea motiv sa ai acel ulei acolo daca moturul ar merge doar la turatii care sa nu scada sub 2000 ture/min.
DAR, la regimuri mici de deschidere a clapetei de acceleratie - relanti in special - se produce un fenomen si anume inversarea sensului de curgere al aerului in galeria de admisie. Si acest lucru este cel care iti impinge vaporii de ulei in sens opus. Cu toate ca pare ireal, acest fenomen pulsatoriu, exista!
De ce? Din dorinta de a apropia turatia unde cuplul motor este maxim de turatia unde si putera motorului este maxima, se recurge la mai multe artificii. Unul din ele este marirea duratei axei cu came. Din pacate asta implica si suprapunerea unei mari perioade din sfarsitul evacuarii peste inceputul admisiei.
Ei bine, in aceste momente ale suprapunerii, in anumite situatii, presiunea gazelor de evacuare este suficient de puternica ca sa genereze acel "reverse flow", cum o denumeste literatura de specialitate - inversarea sensului de curgere al gazelor in galeria de admisie.
Repet, nu este un fenomen palpabil care poate fi simtit cu mana de exemplu la intrarea in filtru deoarece este pulsatoriu si cu varfuri foarte scurte. Dar el exista. Si este suficient pentru a-ti impinge acele particule de ulei inspre debitmetru si filtru.
Pentru a preintampina acest fenomen, se procedeaza la o scadere a avansului (de catre ECU) la regimul de relanti, care produce o crestere a vitezei aerului de admisie (e o intreaga teorie aici - daca vrei o discutam in alt topic) si implicit diminueaza acel efect de "reverse flow".
La motorul tau care are o axa cu came cu o durata de 302 grade si o suprapunere de 82 grade se manifesta acest efect mai mult ca la alte motoare! Imagineazati, aproape un sfert dintr-o revolutie a arborelui cotit vei gasi si supapa de evacuare si cea de admisie deschise. Deci....
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai cred ca banuiesti bine. La motoarele mai uzate compresia scapata pe linga cilindrii antreneaza vaporii de ulei pe care ii introduce in galeria de admisie.
Remediul e simplu:
se deconecteaza furtunele de la galeria de admisie si se lasa in jos pe linga motor ca sa nu intre mizerie in ele.
De asemenea se astupa gaurile de la galerie pentru a nu trage aer fals pe acolo.
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Mai este si alt furtun in afara de cel de la capac tacheti la corpul clapetei de acceleratie pe care se produce fenomenul asta si care ar trebui scos...?
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Acela este singurul care ar trebui scos.
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Daca tot o sa il "scot" macar imi spune-ti si mie la ce foloseste respectivul? (recirculare ...ceva?)
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Este pentru reducerea poluarii.
Ceea ce avem pe masini este un sistem simplificat de "Positive Crankcase Ventilation (PCV) system".
http://www.imperialclub.com...Fuel/overview.htm
http://www.napaechlin.com/cpc7c.htm
Spun simplificat deoarece lipseste o supapa pentru determinarea sensului. In general sistemul cu supapa era folosit la masinile cu carburator. La cele pe injectie acesta a fost simplificat la ceea ce stii.
Dar scopul este acelasi: emission control - reducerea poluarii.
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Daca, pur si simplu opturez furtunul ala - in ambele sensuri, e vreo problema (ideea era sa nu se scurga vaporii aia de ulei pe jos pe undeva ci sa ramana la tacheti) sau se creeaza vreo presiune pe acolo care deranjeaza?
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Poti sa-l obturezi pe cel de la galeria de admisie, dar daca-l obturezi pe cel de la capacul de tacheti, se va crea o presiune in carter care in timp se va elibera pe la garnituri - capac tacheti, baie, etc, impreuna cu ceva ulei. No good.
Oricum, nu vei pierde mult ulei pe acolo, daca vei lasa furtunul in aer, stai linistit. Tot uleiul care iesea pe acolo era aspirat de motor sau se depunea precum ai spus pe conexiunea de la filtru, debitmetru, etc. Si ai vazut doar ca nu scade nivelul uleiului intr-o maniera sesizabila. Adica ai impresia ca motorul nu consuma ulei.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR