Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca am gasit problema...
Am desfacut pedala de acceleratie si am constatat ca nu are absolut nicio problema. In afara de o uzura normala, se pare ca nu este nimic special. Am scos si placuta aceea despre care Dan a postat o poza am curatat sub conectori, verificat si acei conectori mobili (de care trebuie sa am grija) si totul este in ordine.


Nu sunt absolut sigur, dar problema pare sa se standardizeze.
Am fost pana la Turda (din Cj), la Salina (v-o recomand), si tot drumul, problema (dezagilizare) se pare ca s-a intamplat numai si numai in localitati - cu drumurile aiurea.
Dupa scurt timp de la aparitia dezagilizarii, se aude - si se simte - un fel de poc in pedala de frana (mai ales daca pun frana, se simte). Dupa aceea ii dau restart si masina merge bine in continuare. Am verificat sistemul de prindere a pedalei care este de fapt o placa de otel, in care sunt puse suruburile, pe care apoi se pun piulitele.

Pararea mea este, inca nu am confirmat-o, ca problema vine de la acea placa care din cauza la gropi se desprinde intr-un fel, facand acei conectori mobili sa se deplaseze. Nu stiu insa, unde si cum as putea verifica acest lucru, care mi se pare un pic SF.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Revin la una din explicatiile mentionate initial pe aici, tinand cont de similitudinea simptomelor de la tine cu cele de la Ikocska.
Scoate mufa de la debitmetru (stii tu, aia in care incercam eu sa masor tensiune, ca dobitocu') si vezi cum merge masina. Daca merge mult mai naspa... excludem varianta asta
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intrebare aditionala: miscarea haotica a indicatoarelor de bord (tii minte, rezervorul plin, motorul fierband, etc) ti-a mai aparut, inainte sau dupa?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu suspectez la el throttle body. Eu am avut la fel, calcam pedala si de la ralanti se citeodata poticnea sa se tureze. Am curatat throttle si totusi arareori intre 2000 si 3000 mai aveam poticneli, atunci am curatat si inauntru (desfacut capac negru) si am scapat definitiv de ele. Ce si cum este aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Hello,
Am desfacut si eu cutia neagra de la throttle body, dar nu prea a avut efect.
Dar de pocnitura aceea pe care o aud de la pedale, nu zice nimeni nimic? Ca eu cred ca de acolo se trage totul. Si problema se manifesta numai pe drum aiurea (gropi, denivelari etc.).
Eu oricum o sa incerc urmatorul lucru:
o sa pun niste saibe mai groase de cauciuc la suruburile acelea de prindere a pedalei de acceleratie sa vad daca problema ii din vibratii.
Eroarea pe care o primim (jE poate confirma acest lucru) era P1120 care tine de circuitul nr. 1 a pedalei de acceleratie.
As mai avea o rugaminte catre cei care posedati TIS sau Autodata. Am incercat si eu sa le dau jos de pe net, dar nicicum nu reusesc sa le rulez (cu tot cu instructiunile din crack, fara rezultat).
As avea nevoie de schema electrica a cablurilor care merg spre pedala de acceleratie, sa curat toate mufele.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=30137 Laughing
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pot sa zic ca s-a stabilizat problema, adica nu se mai manifesta in niciun fel. Am scos acel circuit din lacasul de plastic si am curatat absolut tot, din nou, cu alcool. Dupa operatiunea asta si-a mai facut de cap de vreo doua ori (cred ca s-a asezat placuta) si de atunci nu mai apare problema. Multumesc tuturor pentru ajutor.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare...
Cred ca cam toti am uitat acest topic....dar...se pare ca masinuta nu...
Dezagilizarea completa nu mai apare.
Insa apare o semi-agilizare. Adica: masina raspunde la acceleratie, dar nu cu asa raspuns concret si agil cum facea inainte.
Asta se intampla din cand in cand si de obicei DUPA ce franez.
Turatia masinii in aceste situatii nu am vazut sa depaseasca 3000 de ture (daca se mai intampla odata, o sa-i dau pana poate, sa vad, pana la ce turatie merge exact).

Problema pare dubioasa, insa pare sa semene cu problema unui coleg de care are Audi A4 S-Line quattro 3.0TDI (avion, adica) din 2007 care a avut o problema asemanatoare - masina nu accelera peste 3000 de ture, oricat de mult i-ar fi dat. Masina lui, in general merge brici.
A dus-o la service si i-au zis ca ceva nu facea contact calumea la sistemul de franare, si ca sa protejeze pasagerii, masina nu s-a lasat accelerata prea tare.

Eu m-am uitat prin Autodata pentru ceva beavior asemanator, dar nu am gasit nimic - adica cum influenteaza sistemul de franare sistemul ECU. Daca cineva are vreo idee, aceasta este binevenita.

Merci
Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat pana la urma. Am masurat optiunile: sa bag un bat de chibrit sub tentaculele rezistentei din pedala, sau sa dau 179eur+tva pe o pedala noua, si am ales varianta A. Dezagilizarea a aparut de atunci (de 2 luni) de 2 ori.
Multumesc tuturor pentru sustinere.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De ce nu cumperi o pedala acceleratie cu 50lei ? Evil or Very Mad Iti plac cirpeli a la Nea Vasile?
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=agila
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ai dreptate. Trebuie sa vorbesc cu omul. Merci de notificare.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Si inca ceva. Noua ne place sa numim autorii carpelilor "Dorel" din reclama de la Unirea (unde-s multi, puterea creste).
Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare inca odata.
A revenit problema, insa se manifesta altfel. Mi se pare interesant dat fiind faptul ca impreuna cu domnul jE am pus masina pe tester (vezi prima pagina rezultatele) si atunci domnul jE a gasit si o eroare de la ABS. Noi am neglijat aceasta eroare (am pus (noi) in categoria asa fac toate) de la ABS.
Manifestarea problemei. Se manifesta si la apasarea pedalei de acc sau la apasarea franii (se simte - adica nu se simte acceleratia, sau se simte doar partial) si la urmatoarea apasare a acceleratiei pierde acceleratia pana la urmatorul restart (ce tare, a ajuns masina ca si Windows-ul).
Insa - mare atentie. LA urmatoarea franare PANA OPRIRE se simte in pedala de frana o pocnitura asemanatoare cu pocniturile cand actioneaza ABS-ul).
As duce masina pana in reprezentanta daca as sti sigur ca pot sa rezolve. Am eliminat posibilitatea functionarii defectuoase a pedalei de acceleratie pentru aceasta faza, si ma intreb cum functioneaza ABS-ul si daca are asemenea efecte asupra managementului de motor.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

Se pare - inca odata - ca i-am dat de cap problemei. Pana nu confirm ca sigur a trecut problema, nu va zic ce a fost, dar pana atunci puteti da cu parerea, si cel care ghiceste, are o bere de la mine la localul Monte Carlo din Apahida, jud. Cluj.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cum v-am promis va zic care a fost problema.
Vad ca nu vrea nimeni bere, foarte bine, contine alcool si din aceasta cauza nu-i bine la condus.

Problema deci a fost urmatoarea.
Pe caroseria masinii, pe peretele care delimiteaza habitaclul de compartimentul motor, este prins cu suruburi o tabla mai groasa, acesta fiind si lipit de acel perete cu ceva lipici care seamana cu burete (ca sa absoarbe vibratiile). Nu mai stiu exact in cate suruburi este prinsa, cert este ca piulitele din cealalta parte (compartimentul motor) sunt de 13.
In urma impactului (am avut un accident acum un an si) aceasta tabla sa dizlocat putin si s-au slabit suruburile, intrand in vibratie din cauza drumurilor netede si fara gropi a patriei, schimbandu-se planul locului unde este montat pedala de acceleratie. Pedala de acceleratie este o chestie FOARTE sensibila, si din cauza constructiei (partea unde sunt trasate liniile rezistoare nu este pe acelasi modul pe care sunt firicelele pe partea mobila a pedalei) din cauza schimbari planului suportului pe care este prins ansamblul pedala acceleratie, aceste firicele se miscau si in directie laterala, parasind zona rezistorului liniar. Si atunci aparea masinutza cu cheita pe bord, si aparea fie eroarea P1122 sau P1120 (unul este de corelare, cealalta de intrerupere circuit pedala de acceleratie).

Faptul ca se auzea o pocnitura cand franam masina pana la oprire era cauzata de tabla asta groasa pe care este montata si pedala de frana si pedala de ambreiaj "sarea" la locul lui si filetul surubului freca in tabla (nu stiu exact care, ori caroseria, ori tabla care tine ansamblul pedalier). Aceasta "saritura" modifica geometria traiectorie pedalei de frana si aceasta pocnitura se simtie si in efectul de franare (masina isi dadea un pic drumul).

Solutia a fost sa slabesc apoi sa strang aceste suruburi care tin aceasta bucata de tabla de caroserie.

Va multumesc tuturor, care ati fost alaturi de mine la aceasta problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Adevarul e ca nu s-ar fi gindit nimeni la asa ceva deoarece nu e o chestie de uzura ci una provocata posibil de cei care au lucrat la masina, nu au mai strins suficient.
  • om

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Doresc mai intai sa va salut si sa va felicit pentru comunitatea extraordinara pe care am gasit-o pe acest forum.
Discutiile pe care le-am citit aici m-au determinat sa aleg prima mea masina, si, mai mult - intamplator...sau nu- am luat-o chiar de la un forumist.

Dar as dori sa trec direct la miezul problemei: Sunt incepator, avand carnetul de o saptamana. Am facut scoala pe un lenes si greoi Logan.

Trecerea pe Agila a fost o incantare, insa si o experienta generatoare de probleme: am facut 70 km prin oras in doua zile, insa parcarile si pornirile de pe loc ma termina.

Mi se pare mie, sau masina pur si simplu tasneste? Daca nu sunt foarte atent, intru din plin in ceea ce imi sta inainte (pana acum doar un gard viu, insa m-am oprit milimetric fata de un Audi ultimul tip Sad )

Asadar, intrebare mea pentru dvs. este urmatoarea: cum as putea sa temperez demarajul extraordinar al masinii? Daca nu sunt atent si las prea repede ambreiajul (cand pornesc de pe loc), Agila pur si simplu zboara. Sa nu mai spun daca ating si acceleratia....

Va multumesc anticipat pentru raspuns si va felicit inca odata pentru forum (pe care il citesc cu acrivie inca de saptamana trecuta. Si, cum va spuneam, am avut norocul sa il intalnesc si pe propretarul masinii, care e forumist). Orice alt sfat pentru un incepator ca mine e extrem de binevenit...
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut si bine ai venit printre noi. Sa stapanesti sanatos si fara evenimente buburuza. Cred ca trebuie sa-ti revizuiesti stilul de conducere pe care ai apucat sa-l inveti de pe alta masina. Agila are acceleratie drive by wire ceea ce inseamna ca pedala de acceleratie este sensibila la cursa. Dupa cum ai citit probabil, ea nu actioneaza cablu ci un potentiometru. Ori la cablu ai o oarecare rezistenta si tendinta este sa apesi mai tare. Cu timpul o sa te obisnuiesti cu masina. Trebuie sa corelezi bine debreierea cu acceleratia. Eu acuma nu stiu cum are Logan-ul acceleratia dar daca este pe cablu, se explica. Daca este tot cu potentiometru atunci este o relicva prost reglata si intretinuta. Nu ne-ai spus de ce nu te-a pus in tema fostul proprietar daca zici ca e forumist Club Opel. Este bine ca citesti ce s-a scris despre aceasta masina, vei afla lucruri interesante si uneori salvatoare. Bafta.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut om-ule,

Problema la tine se pare ca este ca lasi prea repede ambreiajul. Si loganul, se pare ca este pe cablu, cel putin asa zic baietii de pe DaciaClub dar ei se plang ca e prea moale. La Agila este si o alta chestie, fiind drive-by-wire, masina are o "vointa proprie" adica corecteaza micile scapari ale soferului (iti cade piciorul de pe acceleratie si nu ti-o taie din prima). Eu mai nou pornesc fara sa-i dau acceleratie, pur si simplu las usurel ambreiajul pana masina porneste de pe loc si cand am lasat pedala de tot, atunci ma ating de pedala de acceleratie. Cred (nu sunt sigur, dar rog pe ceilalti forumisti sa confirme) ca astfel solicit mai putin ambreiajul.

Sa ai noroc de noua achizitie. Ai ales bine!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masina nu are nimic, mai invata jocul de pedale si verifica reglajul ambreiajului, se face in 10 secunde cu mina.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR