Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
De ce aud ca frana de motor este folositoare pe gheatza ?!?!?! Mi se pare o tampenie... NU ajuta la NIMIC decat in cazul in care soferul este dus si nu stie cat sa franeze si blocheaza rotile... dar in cazul masinilor cu ABS este mai bine sa franezi cu frana normala. De ce? pentru ca facand frana de motor franezi doar rotile din fata (sau spate) depinde de tractiune... In frana de motor nu vei bloca niciodata rotile si de aceea soferilor li se pare ca franarea e mai buna pentru ca nu aluneci...dar este deplasat sa spui ca frana de motor e mai buna decat frana de servici pe suprafete alunecoase, in special daca masina are ABS...

Voi ce credeti ?
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu prea ai dreptate. Uite si 2 motive mari si late:

1 - daca franezi cu pedala, si targi de volan, roata nu se va bloca, dar va derapa usor in fata/lateral. Daca faci frana de motor, tragand de volan, rotile chiar vor trage in directia specificata, ajutandu-te sa iei curba.

2 - poate motivul cel mai imporntant - in cazul suprafetelor cu putina adrenta, tras de volan plus soc de la frane e de ajuns sa trimita spatele la primbare. Daca faci frana de motor stresezi la minim spatele.

Parerea mea e ca e bine sa le folosesti pe ambele, asa la "simt" Instinctiv (daca ai instincte bune) o sa stii cand calci frana si cand o lasi mai moale, lasand frana de motor sa lucreze.

Ideea e ca cu frana de motor e f. greu sa pierzi controlul, orice ai face, doar in cazuri in care aplici frana de motor asa la greu (4-2)
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
1) pai nu e chiar asa... daca faci frana de motor rotile NU trag nimic... ele franeaza... cazul in care zici tu este cazul in care accelerezi nu faci frana de motor !

2) Daca franezi rotile din spate te ajuta ! sa nu derapeze spatele atata timp cat rotile spate nu se blocheaza...
  • King of the road

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am auzit ca iarna nu e indicat sa umbli cu ABS ON . Why?
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
lol ? cred ca e foarte indicat sa umbli cu ABS oricand Smile mai ales iarna cand chiar nu vrei sa ti se blocheze rotile...
  • klax187

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
mai ... nush de ce zici ca nu e buna frana de motor iarna ... eu chiar o folosesc si astfel evit sa-mi zboare fundul cu ABS cu tot.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
mai daca imi dati o explicatie accept ca gresesc dar logic nu e de folos... Poate o folosesti cu succes dar te-ai intrebat daca ai folosi frana de serviciu poate ai frana pe o distanta mai mica? intr-adevar frana de motor nu va bloca niciodata rotile dar la fel se intampla cu ABS numai ca cu ABS vei frana mai repede garantat !
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pai cum, ca daca franezi si dai de volan intr-o parte, totusi rotile VOR trage in partea resp, pe cand ABSul poate doar DEBLOCA rotile, nu le poate roti daca ele nu mai vor sa o faca Smile

Si iarna nu se merge cu ABS fiindca nu mai ai frana. Este ORIBIL sa mergi cu ABS pe zapada afanata (cum e de obicei pe la noi cand e frig si ninge). Daca ai cauciucuri de vara, problema se acccentueaza si mai mult.

Daca blochezi rotile pe zapada, se formeaza un val de zapada in fata rotilor ce te incetineste. Daca ai ABS masina merge mai departe, dar nu are pe ce sa adere ca sa franeze Smile

Adica cu blocatul rotilor faci un fel de plug ce taie in zapada Smile

Deci iarna CLAR ABSul e nasol. Cum zicea un prieten, ABSul nu te incetineste mai repede, dar te ajuta sa alegi tu in ce vrei sa te bushesti Wink
Skip ads

  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
In primul rand cu frana de motor ajuti franele in orice conditii, indiferent ca e zapada, asfalt sau nisip. Eu folosesc frana de motor si cand cobor serpentinele sau pantele abrupte de exemplu. Principalul ajutor pe care ti-l aduce frana de motor e ca nu te lasa sa blochezi rotile, chiar daca ai depasit limita aderentei, ceea ce iti permite sa recapeti mai repede controlul cand rotile respective au prins aderenta. Functia e asemanatore cu ABS-ul, cu toate ca nu are exact acelasi efect si cere ceva calitati ale soferului.
Ca tot se discuta despre ABS, o statistica de acum cativa ani scotea in evidenta ca numarul accidentelor la masinile dotate cu respectivul sistem nu e nicidecum mai mic decat numarul accidentelor masinilor ce nu il au. Exact cum spune si 4EST, "nu te opreste mai repede, dar te lasa sa alegi in ce sa intri".
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
In primul rand ABS-ul ajuta si nu face minuni. Aici cred ca suntem cu toti de acord ? Laughing

@GSI, problema e la oameni (si la mine, normal) care spun am ABS pot sa fiu mai neatent, pot sa merg mai repede. Si oricum viteza de deplasare a crescut in ultimul timp, nu ?

@4EST, chestia aia cu zapada nu prea o inghit ... , scuze. Daca e zapada pe jos mai bine o calci cu o frana de motor sau un ABS, daca nu e, ... atunci nu e.

Singura problema cu ABS-ul iarna e ca functioneaza destul de des si multi se sperie si ridica piciorul de pe frana (asa era sa patesc prima oara iarna+abs+frana). Cel mai bine cu amandoua Cool

@slick, tu cum ai vrea sa te opresti pe gheata ? Cu o parasuta ca la avion ? Sau poate ca Flintstones cu picioarele ? Laughing
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
deci... Smile frana de motor nu face altceva decat sa franeze rotile nu trag in nici un fel masina inainte decat atunci cand eventual viteza masinii este mai mica decat turatia de relanti a motorului ceea ce face motorul sa invarta rotile cu turatia de relanti sub care nu ai cum sa scazi.

Iarna daca nu ai frana cu ABS pai fi tu super sigur ca fara ABS vei avea si mai putina frana iar cu frana de motor si mai putina... Pacat ca nu e iarna ca eu si chiciuc am frana pe aceeasi suprafata (masini identice) numai ca eu sau el ar scoate siguranta de la ABS...

Nu am spus nicaieri ca frana de motor este inutila sau ca nu este folositoare. Si eu o folosesc cand cobor pante, dau a 3-a si merge in frana de motor nici nu accelereaza nici nu franeaza si totul e ok nici motorina nu folosesc nici frane... Doar am spus ca pe suprafete cu aderenta mica e mai bine sa folosesti frana de servici (eventual dotata cu ABS) in locul franei de motor pentru ca va scurta categoric distanta de franare.

chiciuc, eu nu propun metode de oprire pe gheata... doar spun ca frana masinii e mai buna decat frana de motor...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pai astia au si testat ca pe gheata ABS-ul creste distanta de franare.

Chiciuc, efectiv eu asa simt ca se intampla. Cu ABS pur si simplu nu ma pot opri uneori in conditiile descrise, efectiv frana nu tine deloc.

Cu Dacia de la servici putem sa merg MULT mai tare decat cu Vectra mea asta-iarna, pt ca nu are ABS si puteam simti mai bine limita de aderenta, si franam mai bine.

ABSul e EXCELENT pe apa sau mazga, acolo ajuta enrom. Dar in conditii de aderenta mica, nu mai are ce face

Cel mai evident e pe gheata - acolo oricum ai frana tot derapezi. ABSul insa tot incearca sa invarta roata si practic nu prea franezi deloc. Fara ABS blochezi rotile si franezi asa, neintrerupt de ABS

Iar ABSul e excelent in conditii in care o roata are mai mare aderenta. Fara ABS te invarti.
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Bine, asta o fi explicatiat cu ABS-ul dar sa revenim la thread Smile frana de motor mai buna ca frana de serviciu pe gheata? nu cred...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pai daca ai ABS, poti sa te dai jos si sa franezi ca Flinstone, ca tot aia e, nu te opresti.

Daca n-ai, habar n-am, tot aia e, tot nu te opresti Smile

Cel mai bine e sa le faci pe ambele. Dar TOT nu te opresti Smile))
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@slick, uite ce iti recomand, la iarna sa cobori o panta plina de gheata prima oara cu frana de motor si a doua oara cu piciorul pe frana sa imi spui unde ai senzatii mai tari Laughing

@4est, intre masini e diferenta de gabarit (inertie) si pret Very Happy
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc... ai incercat tu chestia asta de imi spui mie ? te asigur ca cu frana de serviciu vei opri pe distanta mai MICA daca nu blochezi rotile decat prin frana de motor. Daca vrei si pariem pe cat vrei tu... frana de motor franeaza doar rotile din fata si nu la potential maxim de franare pe cand frana de serviciu franeaza toate rotile la maximul potentialului deci frana mai buna nu vei avea niciodata...

Eu vorbesc de situatii in care vrei sa opresti NU sa mergi... cand vrei sa mergi cu viteza mica e mai comod sa o lasi in frana de motor din acceleratie decat sa apesi ambreiajul si frana de serviciu...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
bine,
sa o luam altfel, care crezi ca va opri mai repede:
- tu care mergi fara frana de motor, si pui frana
- eu care merg cu frana de motor, si pun si frana ?
  • bogdan

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Voua va arde de frana pe gheata la 30grade cate sunt afara...pastrati discutia pt iarna viitoare Smile
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
aaaaaaaaa chiciuc ai spus cuvantul magic "SI" pui frana Very Happy.
Teoretic ar trebui sa opresti in aceeasi distanta daca nu putin mai mica pentru ca nu franarea rotii conteaza, ci aderenta rotii care e aceeasi iar daca apesi pedala la maxim sa intre in functiune ABS-ul degeaba mai faci si frana de motor pe langa pentru ca forta de franare va fi aceeasi.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
bogdan a scris:Voua va arde de frana pe gheata la 30grade cate sunt afara...pastrati discutia pt iarna viitoare Smile

pai cred ca de la avatarul tau se trage Cool

@slick, indiferent de conditii ca sa opresti trebuie sa pui frana, ca doar nu vrei sa te opresti din frana de motor sau frecarea cu aerul Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR