Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Sarbatori fericite tuturor. Pana se face cozonacul, pun si eu o intrebare naiva.
Acum aproximativ o luna, am curatat EGR-ul care era, sau se bloca pe deschis. Operatia a reusit, dar am inceput sa banuiesc ca a intrat mizerie si la clapeta de acceleratie deoarece masina nu raspundea asa cum trebuie cand acceleram, dadea in nas, reactiona mai tarziu, etc. Am tot amanat demontarea pana cand m-a lasat electromotorul (periile). Dupa schimbarea periilor de la electromotor, a disparut problema acceleratiei. Ce nu inteleg eu, e pura intamplare, sau are vreo legaturauna cu alta? Eu cand se termina piesele si incep firele sunt total in ceata.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pura intamplare .
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca la electromotor numai periile au fost uzate...nu are nici o legatura cu mersul motorului. Daca erau si ceva conductori cu izoaltia dusa...care sa faca contact la masa..poate poate aveau o legatura...dar de natura electrica, cu simptome detectabile cu o interfata..si simptome mai grave. in mod normal electromotorul este activ numai la pornirea motorului. Dupa asta se deconecteaza inclusiv electric de la tot sistemul.
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Da, imi aduc aminte ca cel care a schimbat periile, mi-a zis de un surub slabit, dar nu am retinut unde. Asa banuiam si eu, ca electomotorul isi termina treaba odata ce motorul a pornit.
Totusi am pus intrebarea deoarece atunci cand EGR-ul era blocat, la viteze mici nu mai aveam servo la frana, ceva legat de vacum. Am zis ca e ceva si nu stiu....
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
E altceva...pompa de vacuum e la alternator, dupa cate stiu...nu la eletcromotor.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Corsa C nu are pompa de vacuum pe alternator.
Probabil cand ramanea EGR deschis admisia nu mai reusea sa faca vacuum datorita gazelor arse ( in cantitate mare ) venite pe la EGR
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Depinde de motor..dieselul are pompa de vid..benzinarele nu au.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Problema nu poate fi supravegheata si rezolvata,doar cu intrebari si pareri...,pe un tester se poate vizualiza pozitiile clapetei de acceleratie,pozitiile EGR si eventualele neconcordante intre program si real.Diagnoza,obligatoriu se va face dinamic...,altfel...! Un "inamic",precum Z12XE/2001,nu poate fi combatut decit cu arme de acelasi calibru,chiar daca e oarecum...,de generatie veche!
Skip ads

  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
livcro a scris:E altceva...pompa de vacuum e la alternator, dupa cate stiu...nu la eletcromotor.


Eu nu am facut legatura intre electromotor si vacum. Asta a fost doar un exemplu la problema cu EGR-ul de acum 1 luna si...
Acum ca am rezolvat electromotorul s-a rezolvat si acceleratia. Nu stiam daca e pura intamplare, sau are ceva legatura. Cum am scris si mai inainte, partea electrica la masini, ma depaseste.

Demult (18-19 ani), la Dacia tatalui meu se aprindea faza scurta cand calcam frana. S-a rezolvat prin schimbarea unui bec de frana. Nici acum nu-mi explic cum se poate asa ceva... atunci, ca si acum imi raspund: poate ceva legat de masa. Oare?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
La Dacie becul de frana spate avea doua filamente..unul pt pozitie si unul pt frana. Se sudasera filamentele si cand calcai frana aparea curent si pe circuitul de pozitie/faza scurta.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Chestia cu -sudatul filamentelor-,nu este posibila,filamentele se ard(intrerup) si cam atit.Din greseala sau nestiinta,unii "profesori",montau la stop-frina+pozitie,bec cu un singur plot,care facea atingere intre cele 2 lamele ale fasungului(suport bec),facind posibila aprinderea luminilor(pozitie+faruri),la calcarea pedalei de frina.Fenomenul l-am intilnit de N ori,in practica...
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
cablul de masa alimenteaza atat electromotorul cat si alte cumponente de pe motor,,slabirea sau oxidarea legaturi poate perturba mersul motorului,circuitul de masa e cel pe care il neglijeaza meseriasii,,doar e masa,,caroserie,,etc,,etc,,
da ,asa este cu becul cu 2 filamente,,au fost cazuri cand motorul a continuat sa mearga dupa intreruperea contactului,,deoarece luminile de pozitie si frana erau actionate in acelasi timp,,curentul de pe pozitii,prin circuitul de frana actiona in continuare un releu de alimentare,,motorul oprinduse dupa intreruperea lumini de pozitie,,,sa nu uitam,,stopul de frana e alimentat de un circuit de pe contact,
faza era cea descrisa de colegul ce a scris mai sus,,bec cu un filament montat in locul celui cu 2 faze,,practic un bec de semnalizare in locul celui cu pozitie+frana Smile Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''deoarece luminile de pozitie si frana erau actionate in acelasi timp,,curentul de pe pozitii,prin circuitul de frana actiona in continuare un releu de alimentare,,motorul oprinduse dupa intreruperea lumini de pozitie,,,sa nu uitam,,stopul de frana e alimentat de un circuit de pe contact'' Luminile si frina,NU erau alimentate in acelasi timp,deoarece cheia era scoasa din contact si motorul mergea atita timp cit era calcata pedala de frina. Fenomenul se petrecea prin alimentarea sistemului de dupa contact(aprindere),prin asa numita "intoarcere",prin filamentul becului STOP-frina,contact STOP-frina,alimentind tot ce se alimenteaza prin contactul cu cheie...,doar atit cit era calcata pedala de frina,luminile puteau sa ramina aprinse in continuare...
  • navarac

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Am aceasi problema la opel vectra 1,6 benzina cu electromotorul nu mai cupleaza in sarcina am schimbat bendixul degeaba tot se roteste în gol nu mai stiu ce sa fac nu se aude nici un sunet metalic ca ar vrea sa se roteasca ceva
poate ma ajutati cu vreo sugestie va multumesc la toti.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Problema este la starea sau antrenarea "furcii"(pirghie). Un bendix nu poate cupla pinionul,in planul coroanei volante,decit prin intermediul acestei pirghii,care in cazul tau nu-si face treaba...
  • crysty4ever

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.Am si eu o mica problema cu un Opel vectra b 1.6 16v cod motor x16xel.Cand e racoare afara motorul imi porneste la sfert de cheie,dar cand e foarte cald sau cand sta masina in soare nu vrea sa mai porneasca,nu se mai invarte electromotorul.Are cineva idee de ce cand sta in soare nu mai vrea sa porneasca,iar cand e mai racoare porneste imediat?Sa fie vreun releu sau vreun contact imperfect?Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu exista releu pe alimentarea electromotorului. Foarte ciudat simtomul, verifica bobina electromotorului daca zici ca nu face nimic cand dai la automat.
  • crysty4ever

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns,o sa verific si o sa va tin la curent.Dar chestia ciudata e ca face doar cand sta mult in soare si cand e foarte cald afara,cand e mai racoare nu face asa,porneste imediat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
crysty4ever a scris:Cand e racoare afara motorul imi porneste la sfert de cheie,dar cand e foarte cald sau cand sta masina in soare nu vrea sa mai porneasca,nu se mai invarte electromotorul.
Punctul fierbinte ce trebuie verificat,e la comanda solenoidului(releu de cuplare) de pe electromotor,punct in care daca exista 12v la actionarea contactului cu cheie,pe pozitia -electromotor-,se va remedia electromotorul,iar daca nu exista 12v,se va verifica instalatia inclusiv contactul cu cheie...Functie de veleitatile tale tehnice,te vei descurca...,sau nu...
  • simona1

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1994 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Vreau sa va spun ca eu am patit urmatorul lucru:Am ajuns cu masina in oras,am oprit,iar dupa ce m-am intors la masina,nu a vrut sa mai porneasca.am pus contact,s-au aprins becurile,pompa de benzina a pornit,releul a cuplat,masina nu a vrut sa porneasca.Toata lumea :ELECROMOTORUL.Mi-au impins masina niste baieti,a pornit,am dus-o la service.Nimeni nu avea chef sa dea jos electromotorul.Mi-au zis sa gasesc pe cineva.Nimeni nu avea vreme,asa ca m-am inervat,si m-am apucat singura de desfacut electromotorul.Noroc ca nu am putut desface surubul de jos,dupa ce m-am chinuit pe sub masina o ora,pe o ploaie torentiala.M-a sunat un prieten,care a venit la masina dupa alte doua ore(era la servici),si m-a intrebat daca am verificat CONTACTUL!Pai,totul parea normal.A ljuat doua fire,a facut punti in blocul de la contact,si ghiciti:electromotorul porneste!
Am stat cinci ore in ploaie,ca sa dau jos un electromotor functional.A curatat toate contactele de la electromotor,toti papucii,si nu mai am probleme!A zis ca imi face un butonas separat pt electromotor,sa il scoatem de pe butucul de contact,si nu mai am nici o problema!acum ma interesez daca e bine sa montez asa ceva!
ATENTIE!NU intotdeauna e electromotorul.Va ia si o gramada de bani,nu spune nimeni nimic,si tot nu merge!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR