- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
Sarbatori fericite tuturor. Pana se face cozonacul, pun si eu o intrebare naiva.
Acum aproximativ o luna, am curatat EGR-ul care era, sau se bloca pe deschis. Operatia a reusit, dar am inceput sa banuiesc ca a intrat mizerie si la clapeta de acceleratie deoarece masina nu raspundea asa cum trebuie cand acceleram, dadea in nas, reactiona mai tarziu, etc. Am tot amanat demontarea pana cand m-a lasat electromotorul (periile). Dupa schimbarea periilor de la electromotor, a disparut problema acceleratiei. Ce nu inteleg eu, e pura intamplare, sau are vreo legaturauna cu alta? Eu cand se termina piesele si incep firele sunt total in ceata.
Acum aproximativ o luna, am curatat EGR-ul care era, sau se bloca pe deschis. Operatia a reusit, dar am inceput sa banuiesc ca a intrat mizerie si la clapeta de acceleratie deoarece masina nu raspundea asa cum trebuie cand acceleram, dadea in nas, reactiona mai tarziu, etc. Am tot amanat demontarea pana cand m-a lasat electromotorul (periile). Dupa schimbarea periilor de la electromotor, a disparut problema acceleratiei. Ce nu inteleg eu, e pura intamplare, sau are vreo legaturauna cu alta? Eu cand se termina piesele si incep firele sunt total in ceata.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,538 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,538
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Daca la electromotor numai periile au fost uzate...nu are nici o legatura cu mersul motorului. Daca erau si ceva conductori cu izoaltia dusa...care sa faca contact la masa..poate poate aveau o legatura...dar de natura electrica, cu simptome detectabile cu o interfata..si simptome mai grave. in mod normal electromotorul este activ numai la pornirea motorului. Dupa asta se deconecteaza inclusiv electric de la tot sistemul.
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
Da, imi aduc aminte ca cel care a schimbat periile, mi-a zis de un surub slabit, dar nu am retinut unde. Asa banuiam si eu, ca electomotorul isi termina treaba odata ce motorul a pornit.
Totusi am pus intrebarea deoarece atunci cand EGR-ul era blocat, la viteze mici nu mai aveam servo la frana, ceva legat de vacum. Am zis ca e ceva si nu stiu....
Totusi am pus intrebarea deoarece atunci cand EGR-ul era blocat, la viteze mici nu mai aveam servo la frana, ceva legat de vacum. Am zis ca e ceva si nu stiu....
- livcro
- ******
- 4,538 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,538
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,538 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,538
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Problema nu poate fi supravegheata si rezolvata,doar cu intrebari si pareri...,pe un tester se poate vizualiza pozitiile clapetei de acceleratie,pozitiile EGR si eventualele neconcordante intre program si real.Diagnoza,obligatoriu se va face dinamic...,altfel...! Un "inamic",precum Z12XE/2001,nu poate fi combatut decit cu arme de acelasi calibru,chiar daca e oarecum...,de generatie veche!
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
livcro a scris:E altceva...pompa de vacuum e la alternator, dupa cate stiu...nu la eletcromotor.
Eu nu am facut legatura intre electromotor si vacum. Asta a fost doar un exemplu la problema cu EGR-ul de acum 1 luna si...
Acum ca am rezolvat electromotorul s-a rezolvat si acceleratia. Nu stiam daca e pura intamplare, sau are ceva legatura. Cum am scris si mai inainte, partea electrica la masini, ma depaseste.
Demult (18-19 ani), la Dacia tatalui meu se aprindea faza scurta cand calcam frana. S-a rezolvat prin schimbarea unui bec de frana. Nici acum nu-mi explic cum se poate asa ceva... atunci, ca si acum imi raspund: poate ceva legat de masa.
- livcro
- ******
- 4,538 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,538
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Chestia cu -sudatul filamentelor-,nu este posibila,filamentele se ard(intrerup) si cam atit.Din greseala sau nestiinta,unii "profesori",montau la stop-frina+pozitie,bec cu un singur plot,care facea atingere intre cele 2 lamele ale fasungului(suport bec),facind posibila aprinderea luminilor(pozitie+faruri),la calcarea pedalei de frina.Fenomenul l-am intilnit de N ori,in practica...
- florinelxxl
- **
- 50 mesaje
- din 21 Mai 2015
- Astra 2005
- Olt
florinelxxl
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2015
- Mesaj Privat
cablul de masa alimenteaza atat electromotorul cat si alte cumponente de pe motor,,slabirea sau oxidarea legaturi poate perturba mersul motorului,circuitul de masa e cel pe care il neglijeaza meseriasii,,doar e masa,,caroserie,,etc,,etc,,
da ,asa este cu becul cu 2 filamente,,au fost cazuri cand motorul a continuat sa mearga dupa intreruperea contactului,,deoarece luminile de pozitie si frana erau actionate in acelasi timp,,curentul de pe pozitii,prin circuitul de frana actiona in continuare un releu de alimentare,,motorul oprinduse dupa intreruperea lumini de pozitie,,,sa nu uitam,,stopul de frana e alimentat de un circuit de pe contact,
faza era cea descrisa de colegul ce a scris mai sus,,bec cu un filament montat in locul celui cu 2 faze,,practic un bec de semnalizare in locul celui cu pozitie+frana
da ,asa este cu becul cu 2 filamente,,au fost cazuri cand motorul a continuat sa mearga dupa intreruperea contactului,,deoarece luminile de pozitie si frana erau actionate in acelasi timp,,curentul de pe pozitii,prin circuitul de frana actiona in continuare un releu de alimentare,,motorul oprinduse dupa intreruperea lumini de pozitie,,,sa nu uitam,,stopul de frana e alimentat de un circuit de pe contact,
faza era cea descrisa de colegul ce a scris mai sus,,bec cu un filament montat in locul celui cu 2 faze,,practic un bec de semnalizare in locul celui cu pozitie+frana
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
''deoarece luminile de pozitie si frana erau actionate in acelasi timp,,curentul de pe pozitii,prin circuitul de frana actiona in continuare un releu de alimentare,,motorul oprinduse dupa intreruperea lumini de pozitie,,,sa nu uitam,,stopul de frana e alimentat de un circuit de pe contact'' Luminile si frina,NU erau alimentate in acelasi timp,deoarece cheia era scoasa din contact si motorul mergea atita timp cit era calcata pedala de frina. Fenomenul se petrecea prin alimentarea sistemului de dupa contact(aprindere),prin asa numita "intoarcere",prin filamentul becului STOP-frina,contact STOP-frina,alimentind tot ce se alimenteaza prin contactul cu cheie...,doar atit cit era calcata pedala de frina,luminile puteau sa ramina aprinse in continuare...
navarac
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2016
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- crysty4ever
- *
- 8 mesaje
- din 01 Mar 2011
- Vectra 1996 x16xel
- Valcea
crysty4ever
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.Am si eu o mica problema cu un Opel vectra b 1.6 16v cod motor x16xel.Cand e racoare afara motorul imi porneste la sfert de cheie,dar cand e foarte cald sau cand sta masina in soare nu vrea sa mai porneasca,nu se mai invarte electromotorul.Are cineva idee de ce cand sta in soare nu mai vrea sa porneasca,iar cand e mai racoare porneste imediat?Sa fie vreun releu sau vreun contact imperfect?Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
- bgdrom
- **
- 228 mesaje
- din 20 Apr 2012
- Vectra 1991 c 16nz
- Constanta
bgdrom
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 c 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2012
- Mesaj Privat
- crysty4ever
- *
- 8 mesaje
- din 01 Mar 2011
- Vectra 1996 x16xel
- Valcea
crysty4ever
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
crysty4ever a scris:Cand e racoare afara motorul imi porneste la sfert de cheie,dar cand e foarte cald sau cand sta masina in soare nu vrea sa mai porneasca,nu se mai invarte electromotorul.
Punctul fierbinte ce trebuie verificat,e la comanda solenoidului(releu de cuplare) de pe electromotor,punct in care daca exista 12v la actionarea contactului cu cheie,pe pozitia -electromotor-,se va remedia electromotorul,iar daca nu exista 12v,se va verifica instalatia inclusiv contactul cu cheie...Functie de veleitatile tale tehnice,te vei descurca...,sau nu...
simona1
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1994 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
Vreau sa va spun ca eu am patit urmatorul lucru:Am ajuns cu masina in oras,am oprit,iar dupa ce m-am intors la masina,nu a vrut sa mai porneasca.am pus contact,s-au aprins becurile,pompa de benzina a pornit,releul a cuplat,masina nu a vrut sa porneasca.Toata lumea :ELECROMOTORUL.Mi-au impins masina niste baieti,a pornit,am dus-o la service.Nimeni nu avea chef sa dea jos electromotorul.Mi-au zis sa gasesc pe cineva.Nimeni nu avea vreme,asa ca m-am inervat,si m-am apucat singura de desfacut electromotorul.Noroc ca nu am putut desface surubul de jos,dupa ce m-am chinuit pe sub masina o ora,pe o ploaie torentiala.M-a sunat un prieten,care a venit la masina dupa alte doua ore(era la servici),si m-a intrebat daca am verificat CONTACTUL!Pai,totul parea normal.A ljuat doua fire,a facut punti in blocul de la contact,si ghiciti:electromotorul porneste!
Am stat cinci ore in ploaie,ca sa dau jos un electromotor functional.A curatat toate contactele de la electromotor,toti papucii,si nu mai am probleme!A zis ca imi face un butonas separat pt electromotor,sa il scoatem de pe butucul de contact,si nu mai am nici o problema!acum ma interesez daca e bine sa montez asa ceva!
ATENTIE!NU intotdeauna e electromotorul.Va ia si o gramada de bani,nu spune nimeni nimic,si tot nu merge!
Am stat cinci ore in ploaie,ca sa dau jos un electromotor functional.A curatat toate contactele de la electromotor,toti papucii,si nu mai am probleme!A zis ca imi face un butonas separat pt electromotor,sa il scoatem de pe butucul de contact,si nu mai am nici o problema!acum ma interesez daca e bine sa montez asa ceva!
ATENTIE!NU intotdeauna e electromotorul.Va ia si o gramada de bani,nu spune nimeni nimic,si tot nu merge!