Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor !
am si eu o mare problema la care incerc sa-i gasesc raspuns de ceva timp .
Am un opel vectra gts 2005 ,z19dth si probleme cu VOLANTA .Am auzit ca volanta se schimba fara a se da motorul si cutia jos .
Are cineva idee ?! Este adevarat ? Este greu de schimbat ?
Spuneti-mi si mie care este treaba , VA ROG !
Skip ads

  • marius_cret

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Frate
Volanta este prinsa de blocu motor.Pe ia calca discu de ambreiaj.Dupa disc vine placa de presiune si dupa vine cutia deci nu ai cum sa schimbi fara sa dai jos macar cutia.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
marius_cret a scris:Frate
Volanta este prinsa de blocul motor.

Gresit . Volanta este prinsa de arborele cotit Embarassed si intr-adevar nu poate fi data jos fara sa demontezi macar cutia de viteze.
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am un prieten care mi-a zis ca la Espero asa se schimba volanta . Este un loc intre cutie si motor(Espero cica are motor de opel).
Cel care mi-a zis stie teorie la maxim , tot ce tine de documentatie masini are tot ,numai ca nu dau de el de o saptamana incoa'
Rog pe cineva care are documentatie sau a vazut cu ochii lui cum se schima volanta la z19dth sa-mi confirme fie ca este asa fie ca e asa .
P.S
-Si mie mi se pare imposibil ,dar, "nemtii astia" ....
- Intr-un service de pe langa mine (trafic greu ) mi-a zis directorul de acolo ca m-ar costa 280 ron mana de lucru cu volanta mea (SH) ,iar daca ma duc ma duc cu ea noua nu mi-o schimba pe motiv ca el ar lucra cu piesele lui(acelasi producator SACHS). Va dati seama ce adaosuri la piese ...... Sad
Skip ads

  • mind_hunter

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1982 13s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
nu ai cum sa o dai jos fara sa dai cutia pentru ca are suruburi care trebuiesc desfacute..deci si practis si teoretic este imposibil..poate prietenul tau se referea la rola de la distributie...altfel nu pot sa ma gandesc la altceva..si nu e asa greu sa iti schimbi volanta tu..iti trebuie doar un canal sau o rampa
  • marius_cret

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
De dat jos o da desi nui asa de usor cat de pus inapoi se pune si ea cu cap,se strang suruburile cu cheia manometrica deci nu e treaba de nea......Ma indoiesc ca se poate schimba fara sa dai jos una din cele doua parti esentiale.Cat despre arbore stiu MARIUS mersi dar incercam sa il fac sa inteleaga sistemu.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Adica, dinamometrica, vrei sa zici. Iar de pus la loc nu e nici o problema, de regula toate volantele au numar de suruburi impar, ca sa se poata strange unul da, unul nu, astfel incat dupa doua ture sa fie toate stranse.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
bucifer85 a scris:Am un prieten care mi-a zis ca la Espero asa se schimba volanta . Este un loc intre cutie si motor(Espero cica are motor de opel).
Cel care mi-a zis stie teorie la maxim , tot ce tine de documentatie masini are tot .....Sad


Hai sa-ti explic cum sta treaba cu volanta si cutia de viteze.
Priza (arborele) de intrare in cutie, care preia miscarea de la motor si o transmite la cutie prin intermediul ambreiajului, se sprijina la capatul dinspre cutie pe un rulment iar la capatul dinspre motor, de regula, intro bucsa de bronz grafitat introdusa in arborele cotit. Ghici pe unde trece aceasta priza ca sa se sprijine in arborele cotit ? Prin centrul volantei. Cum scoti volanta daca nu demontezi acest arbore? Doar daca o tai in doua. Iar acest arbore e solidar cu cutia si nu se poate demonta separat fara sa desfaci cutia.
Asta a fost un pic de teorie dar......praftica ne omoara.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Se pare ca ceva stie, dar nu tot. Espero are (parca) fereastra in carterul cutiei pentru schimbul kit-ului de ambreiaj (ca si alte masini), pentru a putea lucra fara desfacerea cutiei de blocul motor. O data demontat ambreiajul, e posibil de demontat si volanta, cred.
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru explicatii !
Dar 280 ron pentru schimbatul volantei (cu una SH pe care as avea-o eu) intr-un service in care am calcat prima oara , fara discount ,fara nimic pentru a da motor /cutie jos , nu vi se pare cam putin ?! Shocked
  • mind_hunter

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1982 13s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mie mi se pare mult Very Happy dar na fiecare cu finantele lui..si mai mult de o ora nu cred sa dureze operatiunea daca au scule fainute; mie mi-au luat intr-un service 400 ron pt segmentare motor
  • ZRM

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sal
o curiozitate am si eu pt ca masina ta pare destul de noua, ce probleme ai la volanta? eu am schimbat doar 2 pina acum dar masinile aveau 10-12 ani vechime si minim 300.000 km, deci esti sigur ca este volanta?
Skip ads

  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
@mind_hunter, ti se pare mult 280 lei sa schimbe volanta? Mie imi cere Bosh Car Service 600 lei sa-mi schimbe ambreiajul si volanta!
  • mind_hunter

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1982 13s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pai eu mi le schimb singur..numai sa gasesc un canal sau rampa Very Happy ce edrept si masina mea e mai veche si mai simpla...dar cand am s-o schimb tot eu am sa imi fac reparatiile si mai bine merg un week-end la munte cu banii Very Happy
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@G.i.M.: Pai ca sa demontezi volanta, oricum se da jos ambreiajul. 280 e un pret putin peste rezonabil, 600 e mult supradimensionat.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
280 ron e superb..Daca e ca la Espero, trebuie departata cutia macar, daca nu data jos, ca volanta n-are loc prin capacul pe unde iese discul si placa...Si asta daca ai cleme! Probabil ca ei traiesc cu impresia asta pentru ca altfel nu se explica un asa scor mic.
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:@G.i.M.: Pai ca sa demontezi volanta, oricum se da jos ambreiajul. 280 e un pret putin peste rezonabil, 600 e mult supradimensionat.

Este vorba de RON si nu de EURO , daca era sa fie euro o dadeam in paguba totala Very Happy
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ZRM a scris:sal
o curiozitate am si eu pt ca masina ta pare destul de noua, ce probleme ai la volanta? eu am schimbat doar 2 pina acum dar masinile aveau 10-12 ani vechime si minim 300.000 km, deci esti sigur ca este volanta?

In afara faptului ca am citit pe forum ca asta este problema lor , mi-au zis si 3 mecanici.
Cand o turez incet pana in 1800-2000 rpm trepideaza , nu merge rotund(asta cu ambreiajul sus) , cu ambreiajul calcat turez pana la 1800-2000 rpm si merge mai rotund , nu mai trepideaza .
La plecarea dupa loc am niste trepidatii.
In relantiu, cu ambreiaju sus se aude un zgomot sacaitor rau iar daca apas ambreiajul nu se mai aude
139.000 km ....
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Din cele descrise de tine in ultimul post pare a fi discul de ambreiaj cu probleme si nu volanta. Nu stiu cum o fi volanta construita la modelul asta si ce ar putea sa se dezechilibreze la ea ca apoi sa se echilibreze cind calci ambreiajul. Vibratiile la plecarea de pe loc sunt date de discul de ambreiaj cu elementele elstice de cuplaj defecte adica arc rupt sau tampon de cauciuc cazut. De aici si dezechilibrarea care apare fara ambreiaj calcat, adica disc antrenat, si disparitia vibratiilor cu ambreiajul calcat, adica discul de ambreiaj decuplat.
Cu riscul de a sta cu masina blocata, mai bine desfaci, vezi ce e, si apoi te apuci de cumparat piese.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...highlight=volanta
Aruncati un ochi si pe aici, problema s-a tot discutat si se discuta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR