Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce să votez? Ghidul Alegătorului ×


  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Senzor presiune defect sau cupla scoasa (dar ar trebui in acest caz sa mearga ambele ventilatoare cum pui contactul).

  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu stiu unde este pozitionata termocupla, pe radiator nu am nici un senzor, nici o mufa
Poate fi in alta parte?
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Langa termostat este senzorul de temperatura...nu este acelasi lucru cu termocupla nu?
  • baby4tfr

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra g din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut din nou baieti.vrea sa va spun ca problema cu ventilatorul s-a rezolvat. cum?nici eu nu stiu dar cei sigur este ca a inceput sa functioneze normal asta dupa ce am spalato la o spalatorie cu un pistol cu presiune . nu stiu ce sa zic oricum ma bucur ca in sfarsit imi merge normal masina. un prieten mecanic mia spus ca este ceva normal la opel . multumesc la toti ptr sfaturi si sper sa se rezolve problemele la toti
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Simptom de contact prost care s-a restabilit cu ajutorul apei. Poate sa se repete cand se usuca. De verificat cupla ventilatorului, eventual un spray contact.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Perfect de acord cu o posibila problema a termocuplei, dar eu nu cred ca ma termocupla la tipul meu de motor; repet, pe radiator nu am nici un senzor, nici o mufa....
Este posibil sa nu am termocupla?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 2,089
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cupla ventilatorului se refera la mufa cu fire care intra in el.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,251
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2004

  • Garaj Mesaj Privat
electroventilatoarele au pe CUTIA motorului de ventilatie, el e un motor si mai are o carcasa, care se prinde de radiator. nu ai cum s-o vezi cu ventilatorul pe radiator, doar iese mufa din ea. Ala de la apa are o mufa cu 3 pini si ala de la aer la fel. La alte motoare cum am eu, ventilatorul de la apa mai are o alimentare pe direct cu 2 fire, presupun ca pt viteza maxima.

Senzorul de presiune de la A/C daca scoti mufa din el radiatoarele merg nonstop. si se afla pe acel cilindru conectat in condenserul de A/C fix langa teava de alimentare cu freon cum te uiti la botu masinii langa farul din stanga.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Ca sa fie schimbata termocupla trebuie sa dau electoventilatorul lichidului de racire jos?
Cat despre senzorul de A/C e clar ca am sa incerc sa schimb radiatorul de A/C sau sa il duc la un centru un il pot lipii, are un por sau o gaurica destul de mica in partea stanga, unde este sudat condeserul, butelia aia mica ce se prinde de radiator; credeti ca o sa tina?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Acela este filtrul deshidrator sau acumulator. Acesta este racordat cu fiting (cupla de teava) etansat cu O-ring de cauciuc, la condensor (radiator AC). Daca porul este pe conducta sau pe aluminiu masiv, sudura in argon tine. Daca este pe o zona subtire (celula radiator) poate recidiva porul.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Am si eu o mica intrebare. Am fost cu masina la Service, pentru ca martorul care indica o proasta functionare a Klimei (ventilatoarelor), adica acel mic radiator cu elice pe el se aprinde asa cand il apuca toanele. Uneori imediat, alteori peste 5 minute alteori peste 3 ore de la pornirea motorului. Dupa o verificare "minutioasa" a masinii, mesterii au decis: am Klima steuer gerate defect si costa foarte mult...ma suna sa imi zica pretul ca trebuie intrebat la Opel. De fapt problema mea a plecat de la faptul ca in oras temperatura la apa creste foarte repede spre 100 grade, si e drept ca peste nu creste decat extraordinar de greu, dar totusi nu mi se pare normal sa se intample asta in 10km. Daca merg pe autostrada, sau pe drumuri unde pot depasi 100km/h, totul e ok, temperatura revine la 90 sau sub.
Acum stau si ma intreb ce legatura are Klima Steuer Gerate acesta cu temperatura apei de la motor ? ...oricum s-ar parea ca nu am alta problema, sau ei nu au gasit-o. Aici temperaturile nu sunt prea ridicate, rar se ajunge la 30-32grade, si am patit asta si la 25 grade in vreo 10-12km.
Vreau sa mentionez ca nu am apa in radiator, ci antigel rozaliu la culoare, asa cum cere masina mea, deci la 100 grade nu este tocmai un pericol sa fiarba...mesteri spun ca fierbe dupa 110 sau chiar 115 grade.

Atunci cand pun contactul, dupa cateva secunde unul dintre martori (cel care indica o masina cu o cheie pe el) se stinge. Nu ar fi normal sa se stinga si cel cu motorul (engine controler) ?
Pe tester nu apare nici o eroare. Nu indica eroare nici varianta cu pedala de frana si acceleratie dupa care pui contactul.

Si ca fapt divers, o verificare pe tester costa nici mai mult nici mai putin decat 19.80+69.90 Euro... primul pret e conectarea, al doilea e diagnosticarea. E drept ca au scule care arata cam ca si computerele din Star Trek, dar totusi 90euro pentru o testare e cam piperat as zice eu....
Sa nu uit sa amintesc ca eu sunt in Germania acum, si acolo am mers la service.

Trebuie totusi sa recunosc ca au facut treaba buna cu unghiul de fuga si centratul rotilor. Acum la 160km/h nu se simte nimic in volan. In tara, dupa vreo 5 operatii de reglare la 3 specialisti diferiti, la 140 km/h aveam trepidatii in volan, nu foarte tare dar totusi enervante. Aici operatia a costat 12.5 euro/roata. In tara cele 5 operatii au costat cam 3.milioane...dati degeaba.

Acest - Klima Steuer Gerate = Echipamentul de control al climei = Clima control equipment - Se pare ca se afla undeva in fata motorului, in partea stanga a masinii sub faruri...sau asta am inteles eu, pentru ca germana mea nu este inca suficient de buna Razz.

Masina este cea din semnatura.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Se numeste ECM = Electronic Cooling Module, este langa vasul cu lichid de spalare parbriz in contraaripa stanga si gestioneaza AC si racire motor, adica: Compresor AC, Ventilator AC, sezor triplu de presiune freon, senzor de temperatura exterioara, senzor de temperatura antigel, ventilator racire antigel.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Exista posibil sa nu am termocupla? si ECM sa se ocupe de managementul, pornirea electroventilatorului lichidului de racire?
Nu o vad pe radiator sub nici o forma si nu ii dau de cap acestei probleme
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Este posibil. Termocupla se utiliza la motoarele mai vechi, care nu aveau ECM, pornirea ventilatorului facandu-se de catre termocupla direct sau prin intermediul unui releu intermediar.

De ce nu pui masina in semnatura sa stim despre ce discutam?
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
astra G hatchback, 2001, 1.6 16V, Z16XE

Nu asa, intra in Profilul tau si pune in semnatura, ca postul ramane pe loc si nu-l mai vedem.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Trebuie inlocuit acel modul ECM in caz ca mi se intampla ce mi se intampla mie?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Nu neaparat. Il poti demonta si sa-l vada un electronist, poate are lipituri reci sau vreun releu perlat, blocat, etc.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
In germana se numeste Klima Steuer Gerate...probabil ca este vorba despre ECM, dar ei asa ii spun.
Da, este adevarat ca temperatura la apa creste cam usor, adica in max 10 km se cam duce spre 100 grade, dar de acolo se cam opreste... intra si ventilatoarele in functiune (si cel de la AC si cel de la radiatorul de apa). Deci dupa cum inteleg, el se ocupa si de circuitul apei, deci ar putea cauza cresterea temperaturii apei asa de usor. Mentionez ca inainte de aceasta problema nu am vazut niciodata acul sa indice mai mult de 90 grade (adica pe centru ceasului, poate doar puuuutin mai mult, dar asta dupa multi km parcursi prin oras...).

Astazi am fost sa aflu pretul. Costa 163euro piesa si inca 50-60euro montajul. Cum vi se pare ?
Despre demontat si analizat ECM-ul...nu se incurca ei cu asa ceva...sunt prea ocupati...asa ca am comandat unul nou, dupa ce i-am intrebat daca se poate repara iar raspunsul a fost un NU ferm, desi nu s-au uitat sa vada cum se prezinta... Concluzia mea este ca nici aici "mesterii" nu se omoara cu treaba...bani sa iasa...dar totusi ar parea ca e mult mai bine ca in RO (exceptand preturile...).
Cred ca e important sa mentionez ca sunt in Germania, si toata actiunea se desfasoara aici Smile.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Pretul e corect, eu am dat pe unul nou, pentru diesel, in cutie, marcat GM, 150E. Si asta in RO.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
L-am comandat astazi. De fapt ei l-au comandat la Opel. Astept sa il repare si revin cu vesti.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
#YESLAVOT pe 26 mai De ce sa votez? Ghidul Alegatorului ×

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata