Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce să votez? Ghidul Alegătorului ×


  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
si eu trebuie sa fac cam acelasi lucru...sa schimb unitatea ECM.... Sad ?
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Culmea, ieri, duminica am fost la un gratar si la un moment dat a inceput sa mearga electroventilatorul...
Pentru a ajunge la unitatea ECM trebuie desfacuta aparatoarea de noroi sau este in compartimentul motor?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Da este sub aparatoare, sub vasul de lichid spalare parbriz.
  • thrill

  • Mesaje scrise: 976
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra z18xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salutari. cred ca ar fi normal sa va impartasesc din experienta mea referitor la termocuple.am masina de vreo 5 luni si dupa o saptamana am rulat mai mult prin oras. apa crescand destul de repede, pe la 100 grade C nu pornea electroventilatorul.am vorbit cu un prieten si mi-a aratat la masina lui despre ce e vorba si mi-a spus ca termocupla nu este buna.(adevarat ca nici eu nu am lasat motorul sa ruleze la temperatura peste 100 de grade si probabil de aceea nu a pornit nici vechea termocupla) mi-a facut legatura la electroventilator cu bateria, acesta functiona.mers la magazin piese auto, cumparat una bucata termocupla (60 lei) montat pe radiator. mergand linistit si crezand ca s-a rezolvat problema..la 100 grade electroventilatorul nu a pornit. am ramas putin inlemnit si l-am sunat pe prieten sa il intreb daca e ok. mi-a raspuns sa las motoru asa sa vad daca porneste sau nu.surpriza. a pornit, si mi-a spus ca are temperatura de lucru mai ridicata . 102 grade la mine pornind de la 90 de grade temperatura. operatiunea este foarte usoara, se desface termocupla de pe radiator cu ajutorul unei chei, si monteaza piesa noua.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Rezolvat problema.... Intr-adevar, la mine de vina a fost ECM (Steuer Gerate cum spun ei). Cost manopera: 58Euro...cam mult as zice tinant cont ca am vazut acest ECM si doar se infige in conectori...toata chestia e sa ajungi la el. Il am si pe cel vechi si o sa imi bag nasul in el sa vedem ce boala avea.
Am testat masina acum dupa ce am luat-o prin service, si desi afara au fost 33 grade, in vreo 45 Km apa a ramas la sub 90 (sub linia de pe centrul cadranului indicator).
Initial crestea la aproape 100 in 10 Km in conditiile in care afara erau 25 grade...deci nu mai am nici o indoiala...si in plus martorul nu se mai aprinde (era acel radiator cu elice pe el),
...se aprindea cand iti era lumea mai draga...adica zilnic Razz.
De fapt pe testerul lor scria clar: Steuer Gerate Defekt...se pare ca au scule bune Smile.

Multumesc tuturor care au raspun pe acest thread.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Am schimbat radiatorul de ac, am reumplut instalatia cu freon si tot nu porneste ac si nici ventilatorul instalatiei de racire al motorului
Este clar ECM...am comandat unul astazi, maine imi vine
Se aprinde martorul din bord cu radiatorul iar compresorul de ac nu porneste deloc
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Mi-a venit astazi modulul ECM, l-am schimbat, nu imi mai apare martorul in bord cu radiatorul si venitilatorul...insa ce credeti, ac(compresorul si venitilatorul de ac) nu porneste
Ca sa fac un rezumat: schimbat radiator AC cu unul nou, reumplut instalatia cu freon, schimbat ECM; problemele initiale erau nepornirea electroventilatorului de racire si ac nu functiona, acum(dupa schimbarea modulului ECM) pornesc ambele ventilatoare, cel de la antigel si cel de ac cand temperatura depaseste 90 grade, deci problema cu pornitul venitilatorului de racire se pare a fi rezolvata partial(cu toate ca nu ar trebui sa porneasca decat cel de racire antigel); problemele ramase acum sunt:
1. de ce pornesc ambele ventilatoare cand trebuie sa porneasca doar cel de la racire antigel
2. de ce nu porneste ac(compresorul si ventilatorul de ac); motorul isi schimba un pic mersul, foarte putin, in nici un caz ca si atunci cand pornea compresorul de ac.
Sunt in pana de idei si de rezolvari.... Sad
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
LDivora a scris:Senzor presiune defect sau cupla scoasa (dar ar trebui in acest caz sa mearga ambele ventilatoare cum pui contactul).


a, si eu am asa ceva pe butelia de pe ratiatorul de ac...
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Baieti? ....nu mai aveti nici o solutie?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ai incercat sa faci o proba cu alta sonda de freon? Nici o eroare stocata?
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Unde este sonda de freon?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Pe filtrul acumulator (deshidrator) in stanga condensorului (cum privesti cu fata catre motor), prins de acesta.

S-ar putea ca la tine (la 1.6) sa fie montata tot in aceasi pozitie (nu mai stiu sigur), dar pe o piesa de aluminiu prinsa de condensor.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Da, stiu aceasta sonda
Cand scot mufa acestei sonde ventilatoarele merg continu pentru o perioada, mie nu mi se mai aprinde martorul in bord cu radiatorul si ventilatorul ala micut...
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
[marq=left]

Cu riscul de a ma repeta, e posibil ca din cauza respectivei sonde sa nu porneasca compresorul de ac si nici ventilatorul,mai pe scurt instalatia de ac?
Specific ca nu-mi mai apare in bord martorul cu venitilatorul si radiatorul, iar atunci cand trebuie sa porneasca ventilatorul de racire antigel porneste si cel de la aer si cel care trebuia sa porneasca in mod normal
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,251
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2004

  • Garaj Mesaj Privat
nu-mi zice si mie nimeni cum pacalesc HACM-ul sa nu-mi mai porneasca ventilatoarele nonstop... vreau sa vad daca ventilatorul de l-am cumparat porneste cand trebuie si raceste cand trebuie Smile
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
HACM este acelsai lucru cu ECM nu?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Da.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
adicojocaru a scris:[marq=left]

Cu riscul de a ma repeta, e posibil ca din cauza respectivei sonde sa nu porneasca compresorul de ac si nici ventilatorul,mai pe scurt instalatia de ac?
Specific ca nu-mi mai apare in bord martorul cu venitilatorul si radiatorul, iar atunci cand trebuie sa porneasca ventilatorul de racire antigel porneste si cel de la aer si cel care trebuia sa porneasca in mod normal


Ce ziceti? Sad
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Orice e posibil. Prin masuratori, inlocuiri, etc., se reduce aria de defect, pana cand ramane o singura componenta.
  • adicojocaru

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Am sa shimb si acea sonda in speranta ca am sa scap de sauna care o fac in masina si de curentul de la care imi vajaie capul, si mie si prietenei mele....
Mai este pe compresor un senzor am vazut....care e scopul lui?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce sa votez? Ghidul Alegatorului ×

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata