Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • alexone

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salut!

Eu mi-am montat o instalatie de GPL pe masina mea: Tomasetto cu o butelie un pic mai ciudata pentru loc de bagaje.
De cand am instalatia am facut vreo 2500 km.
Tin sa precizez ca pana sa fac revizia de 1000 km se intampla ceva foarte ciudat.
Masina tragea mult mai bine pe GPL. Am fost la service si intr-adevar au spus ca asa era ... eu vorbisem in momentul montajului cu un domn inginer de acolo sa imi faca in asa fel incat sa nu se simta diferenta. Probabil acesta a facut mai mult decat trebuia iar masina tragea foarte bine.
Totusi m-am gandit ca daca trage mai bine pe GPL inseamna ca are si un consum pe masura asa ca la revizia de 1000 km (revizie speciala pentru mici reglaje si verificare scurgeri si etanseitate) am vorbit sa imi regleze instalatia astefl incat sa nu simt diferenta de putere.
Domnul inginer (foarte amabil si profesionist ... ii multumesc si pe aceasta cale) mi-a reglat masina (bineinteles din softul care il avea pe laptop ca e instalatie pentru injectie EURO4 ) exact cum am vrut.
Acum singura diferenta pe care o mai simt este decat in buzunar.
Consumul a crescut ca cifra cu 10-15% iar diferenta de putere zero. GPL=2,49 RON/litru - concluzia o trageti singuri.
Nu m-am ferit sa pun GPL intrucat am cateva cunostinte taximetristi si toti au spus ca nu au avut probleme cu motorul din cauza GPL.
Cel mai mult avea cineva 210.000 km dintre care 140.000 km facuti pe GPL cu un Z22SE motor identic - lucru care mi-a dat cel mai mult curaj intrucat eram mai reticent la GPL (din auzite).

Interesant e ca poti sa montezi o instalatie GPL, sa o reglezi sa traga mult mai bine ca pe benzina si totusi sa faci si o oarecare economie pe deasupra.

Daca mai are cineva vreo parere dar nu "din auzite " sa posteze impresia lui despre GPL.

Va multumesc si imi cer scuze pentru un post asa lung.
Skip ads

  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Eu am z18xe si am gpl de 80.000 km si nu am nici o problema. E reglata sa traga mai tare, dar reglajul nu il dai din laptop, ci il dai din vaporizator, de acolo ii dai presiune gpl, si in functiune de presiune regleaza timpul injectoarelor si trage mai tare sau nu.
Mie imi consuma 15% in oras si 10% in afara, la un mers acceptabil, nici forjat, nici batraneste.
Eu sunt foarte multumit. Daca ar fii sa merg pe benzina mi-ar lua cu 2 litri mai putin.
Ideea de baza e ca nu vei putea niciodata sa faci consumu exact, caci gazul se dilata la cald si se contracta la rece. Implicit, daca va fi frig afara va intra mai mult si daca va fi cald mai putin.
La un drum de Bucuresti cu mers pana in 110-120, frumos, cu clima non-stop mi-a luat 9.5% gaz care e echivalentul a 5.8% benzina. Deci cu 2 l benzina mai putin la suta, adica un drum Timisoara-Bucuresti si intors am economisit aproximativ 88 lei. Echitabil zic eu!
Numa` bine!
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am facut 50.000 de km pe GPL la un Espero pe care l-am avut la un moment dat .
Confirm ca reglajele nu se fac din laptop , chiar daca instalatia este cu injectie directa sau din aceea clasica . Eventual din laptop isi dadea seama de noxe pt a face un regalj cat mai aproape de cerinta clientului .
Mie-mi consuma masina cu 2 litri mai mult gpl decat benzina , la aceeasi distanta .
Probleme la motor n-am avut .
Probleme la buzunar , nici atat Laughing ( era litru de gpl vreo 15.000 lei )
  • alexone

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
La mine la revizia de 1000 km toate reglajele le-a facut numai din laptop ... si au fost doar reglaje de putere.
Poate le-au facut si din alta parte si nu am fost eu atent, oricum nu e asta important.
Important e ca masina merge OK.
Precizez ca eu am instalatie Tomasetto ... dumneavoastra de care aveti?
Ma bucur ca mai aud de oameni multumiti de GPL.

Ca metoda de calculat consumul.
1. Masina rezervor gol GPL - trece automat pe benzina.
2. plin GPL
3. mers pana consuma tot GPL - ma uit iar la kilometraj cand sare pe benzina
4. calcule

Sa ne auzim cu bine!


Ultima modificare facuta de alexone la Vin 08 Aug, 2008 9:26 am
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cumva merge reglata si din laptop.numai la cele cu electronica minim stag 100.
trebuie sa ii faci o mapa mai agresiva.la reglaje ecu gpl invata din mersul de benzina.
gasiti mai multe pe forumul dedicat.
eu am 100 k pe gpl cu dacia si fara probleme si 30k cu vectra din dotare.motor de 2000 cu 115 cp.
eu zic ca cel mai mult se merita gpl la motoare puternice.la aceste motoare simti mai putin pierderea de putere daca exista.
a mea consuma cam 15-18 oras si 9-11 afara.
eu sunt multumit de prestatii chiar daca am o instalatie mai putin performanta.
  • alexone

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Exact asa am vazut eu.

Era un "grafic" din acela cu 2 functii ascendente. Una GPL si una benzina ... reglajele au fost facute pe anumite noduri.

La mine e reglata ca la 5000 ture sa intre pe benzina iar ... la voi cum e?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
a mea nu permite reglaje din laptop.
doar din surub ca la dacie.din cauza asta e neperformanta si consuma mai mult.
am in plan o electronica desteapta cu reglase din laptop,programul e pe net free si schema la fel.momentan lipsesc finantele.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
am vazut Mercedes S320 pe GPL, model din 2005. daca ala nu a avut nici o greata atunci fii sigur ca merge si pe Opel si in principiu pe orice masina. instalatia trebuie sa fie de calitate.
Skip ads

  • mark

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
alexone a scris:Masina tragea mult mai bine pe GPL .... am vorbit sa imi regleze instalatia astfel incat sa nu simt diferenta de putere.


Unii baga gramezi de bani in masini sa aiba putere mai multa si alexone al nostru l-a rugat pe nenea ingineru sa o faca sa traga mai incet ... Laughing
Cat despre GPL ... se poarta si la case mai mari ...




  • alexone

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Ma deranja ca tragea mai bine decat pe benzina ... am pus GPL pentru economie. Vreau putere comut pe benzina. Daca vroiam mai mult nu o mai treceam pe GPL, faceam un cip si altele ce se mai practica.
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
La stag 200 si 300 nu se poate face nici o harta agresiva. Reglarea GPL se face pe timpii de injectie benzina. In turatii ii trebe presiune de gaz (logic), presiunea fiind data mecanic din vaporizator. Eu am tomasseto stag 200, dvs avand motor mai puternic aveti stag 300. Daca vreti va pot ajuta cu o interfata pt gaz foarte ieftin sa va jucati si dvs pe ea cum vreti. Wink
Aia cu harta era la Mistraluri, dar alea erau un jeg de instalatii. Tomasseto is cele mai bune de pe piata comparativ cu pretul.
  • alexone

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Tomasseto am si eu ... cu tot respectul
Skip ads

  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Buna
Este primul meu post pe acest forum si in primul rand doresc sa multumesc comunitatii de aici pentru informatiile pe care le-am gasit. Asa am reusit sa ma decid ce masina sa imi cumpar si sunt proaspat posesor de Vectra GTS cu motor Z22SE. Am masina de o luna, am facut deja 5000 km si sunt foarte multumit de ea.
Un singur aspect ma deranjeaza momentan si anume costul/km. Consumul nu mi se pare mare pentru o masina de dimensiunea asta (am scos 8.5 % cu 4 persoane si full de bagaje pe autostrada cu media de 120 km/h) dar fiind fost posesor de diesel as vrea sa gasesc o modalitate de a reduce acest cost/km si singura la care ma pot gandi este o instalatie de GPL.
In TM eu am gasit momentan doar Romano la 1200 Euro si ceva BRC la 3000 Ron.
Stie cineva un atelier in Tm unde se monteaza instalatii tomassetto?

Patru intrebari pt alexone:
-priza de alimentare pt GPL ti-au montat-o langa busonul de benzina?
-ce electronica ai(stagxxx)?
-cat te-a costat pe tine instalatia?
-ce fel de butelie ti-au montat? Stiu ca in principiu sunt de 2 tipuri: cilindrica mai mare sau mai mica, toroidala pt interior (in locul rotii de rezerva) si pt exterior (sub masina daca e posibil asa ceva, ne e cazul la Vectra)


Alta intrebare cam offtopic: stiu ca la RAR e mare nebunie acuma, stie cineva cam in cat timp se face programare pt omologarea instalatiei?
  • alexone

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salut!

1. Priza o am montata asa (asta e un exemplu, nu e asta masina mea)


2. Electronica ... nu stiu sa raspund acum. Am actele instalatiei in masina.
3. Cost instalare instalatie=2100 RON.
4. Cilindrica mai mica: marime 55 l. La oalimentare intra maxim 44-45 litri. Automomie (in functie de viteza) - la mine in jur de 400 km mediu.

Pentru alte informatii citeste si aici:

Economic.

Atat datorita faptului ca GPL este un combustibil care se obtine la un cost relativ scazut, cat si datorita faptului ca este un carburant de viitor (ecologic) pretul final de vanzare la statiile de alimentare este fara accize si alte taxe suplimentare fiind aproximativ la jumatatea pretului benzinei.
Consumul litric de GPL pentru un motor este cu maxim 10% mai mare decat consumul de benzina, fapt datorat densitatii GPL care este mai mica decat cea a benzinei.
Luand in considerare aspectele prezentate anterior, se realizeaza o economie reala de aproximativ 40-50%.
Datorita acestui fapt, amortizarea investitiei pentru montarea instalatiei GPL se face relativ usor (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenta de cost benzina-GPL.



Sigur
Contrar a ceea ce se crede, instalatia de alimentare cu GPL este mult mai sigura decât cea de benzina, deoarece componentele sunt supuse unor severe verificari fiind omologate international.
Rezervorul este realizat din material special tratat chimic pentru a evita fisurile in caz de accident, este dotat cu un grup de supape care împiedica umplerea cu mai mult de 80% din capacitate, permitând astfel gazului o expandare in caz de temperaturi înalte sau accidente. Todata in cazul ruperii in mod accidental a unei conducte de gaz aceasta sesizeaza debitul crescut de gaz si opreste automat alimentarea.

Testele au demonstrat ca o masina avand montata o instalatie GPL conform regulamentului R 67 ECE-ONU nu explodeaza!



Ecologic
Pentru ca foloseste un carburant fara sulf, benzen, plumb, sau alte substante cancerigene, GPL-ul se amesteca foarte bine cu aerul realizându-se un amestec carburant mai omogen si o ardere imbunatatita fara depuneri de calamina si hidrocarburi, noxele emise de motor cu carburator încadrandu-se in normativele EURO2.

De altfel marile companii de autoturisme sunt direct implicate in dezvoltarea si producerea de motoare ultra ecologice, una dintre solutiile imediat aplicabile fiind echiparea autovehiculelor cu motoare alimentate cu GPL (Volvo, Opel, Fiat, Renault, Dacia, Daewoo,…etc. sunt echipate optional din fabrica cu sistem AUTO GPL).
Dezavantajele cum ar fi reducerea spatiului din porbagaj, pretul initial al instalatiei, performantele dinamice ale masinii cu cca. 10% mai scazute, sunt pe deplin compensate de avantajele economice, ecologice si de siguranta oferite in exploatare.

Eu am tot un Z22SE si am facut spre 18.000 km de cand o am si "doamne fereste" nici o problema pana acum; de fapt una minora: un bec ars.

Sa ne auzim cu bine si sa ne spui ce instalatie ai luat si cu cat.
  • alex977

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
pentru Cristi C

te rog detaliaza cum se face reglarea din vaporizator

mentiune: am z18xe si cateodata la ralanti trece pe benzina
din discutiile de pe forumul GPLClub ar fi vorba de reglarea vaporizatorului la sensibilitate sau debit vacum
inastalatie Koltec
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@Cristi si @Alexone
Ce respectuosi sunteti unu cu altu ...numa cu apelative gen dumneavoastra Smile

Unde mai e acum gpl-ul mai bun? Pe "vremea mea " alimentam numa de la Butan Gas .. era cel mai calitativ atunci . Chiar aveam si o harta cu Butan gas cand plecam in tara
  • alexone

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salut!

Eu alimentez cu GPL de preferinta de la Rompetrol. Cum alimentez din alta parte se simte o calitate scazuta a gazului.

O zi buna la toata lumea!
  • jolyro

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am GPL pe Vectra C z18xe 2004 de apx 3 luni 5000 km instalatie Tomasetti STAG 300 si sant f multumit de alegerea facuta , consumul mixt calculat la un plin de 41 L este de 10,7% iar cel de pe CB arata 10.2% , aproape ca nu se cunoaste diferenta de putere intre gpl/benzina
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Intrebare: cum ai facut sa iti arate computerul de bord consumul si atunci cand mergi pe GPL?

Pt ca daca mergi pe GPL, computerul teoretic ar trebuii sa iti arate consum 0 deoarece calculul in body controler la consumul de benzina se face in functie de presiunea din pompa de injectie si timpii de injectie
  • jolyro

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
titro a scris:Intrebare: cum ai facut sa iti arate computerul de bord consumul si atunci cand mergi pe GPL?

Pt ca daca mergi pe GPL, computerul teoretic ar trebuii sa iti arate consum 0 deoarece calculul in body controler la consumul de benzina se face in functie de presiunea din pompa de injectie si timpii de injectie

Da ,nu am facut eu nimic , dar asta imi arata CB 10,2 iar 10,7 am calculat eu cu km facuti cu un plin de gaz. Chiar nu ma pricep sa-ti dau o explicatie ,alimentarea se face pe fiecare injector in parte , nu stiu daca asta e explicatia .

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR