Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
De ieri mi-am pus azot in roti si parca simt toate pietricelele...
E normal ??
Am mers pe un drum neasfaltat si parca se rupea in doua.(am crezut ca imi iesise planetara ...)
Recunosc ca ar cam trebui sa-mi schimb si amortizoarele ... dar totusi ...
Skip ads

  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Mai scoate din presiunea din pneuri
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am 2.1 pe fata si pe spate ... pana in 1.8 - 1.9
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu am azot in pneuri si pot spune ca nu am sesizat nici o diferenta in sensul unei inrautatiri.
Este posibil ca inainte sa introduci azotul presiunea in anvelopele de pe fata sa fi fost mai mica decat este acum...
Skip ads

  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai poate cind mergi se incing rotile si azotul din interior se incalzeste si creste presiunea din pneuri, creste rigiditatea lor.

Care e motivul de ai umplut rotile cu azot.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris:Pai poate cind mergi se incing rotile si azotul din interior se incalzeste si creste presiunea din pneuri, creste rigiditatea lor.

Care e motivul de ai umplut rotile cu azot.


LOL Azot se baga in roti si este excelent pe timp de vara din cauza proprietatilor speciale alea lui....adik nu se mai mareste presiunea din cauza temperaturii exterioare+cea de rulare si in plus au o actiunea mai buna asupra cauciucurilor Wink

Ca raspuns la intrebare consider ca ceea ce a zis roBERT e posibil...nu are cum sa fie decat din cauza presiunii....rotile sunt umflate totusi cu un aer....
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pentru a elimina orice suspiciuni, uitati ce am gasit pe net referitor la acest subiect:
" Cauciucuri umflate cu azot.....

Pneuri pline cu azot
Azotul este recomandat mai ales în timpul verii, cînd temperaturile sînt ridicate iar un pneu cu aer se încinge. Titlul este unul adevãrat ºi nu se referã la tehnologia folositã în Formula1, ci la una asemãnãtoare, pusã în practicã ºi în România. Deºi azotul este folosit de mai mult timp de ªama Service pentru umplerea pneurilor, acest lucru nu a fost mediatizat. Ce-i drept, accentul a început sã se punã pe acest gaz abia de cîþiva ani, de cînd au început sã aparã ºi la noi maºini din ce în ce mai performante.
O sã vã întrebaþi de ce azot în loc de aer. Rãspunsul este unul foarte simplu: datoritã calitãþilor sale. Azotul este un gaz care nu îºi modificã temperatura, indiferent de cît de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafaþa carosabilã, iar presiunea sa rãmîne constantã. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeþei de rulare se ating temperaturi între 60 ºi 80 de grade Celsius, care încing pneul ºi aerul din interiorul sãu. În cazul azotului, în cauciuc temperatura este undeva la jumãtate, între 30 ºi 40 de grade Celsius. Astfel, se reduce pînã aproape de zero ºi pericolul unei explozii.
Presiunea rãmîne constantã mereu
În acelaºi timp, molecula de azot este mai mare decît una de aer. Spre exemplu, în cazul unui por sau al unui obiect tãios ce intrã în cauciuc (cui, ciob etc.) nu se face panã sau, în cel mai rãu caz, pneul se dezumflã mult mai greu.
Procedura de umplere este una foarte simplã. Se ridicã maºina pe rampã ºi se scoate mai întîi aerul din cauciucuri, iar apoi acestea sînt umplute cu azot, dintr-un tub cu reductor de presiune. De altfel, întreaga operaþiune o puteþi vedea la emisiunea Auto Club, ce va difuzatã pe TVR 2 în seara zilei de vineri, 30 iulie.
Acest gaz este inert, fãrã impuritãþi, astfel încît nici nu corodeazã janta. ÃŽn plus, creºte ºi durata de viaþã a anvelopei cu 30-40%. “Din mãsurãtorile efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit cã o presiune fãcutã în pneuri primãvara a rãmas la fel pînã iarna, diferenþa fiind cel mult de ordinul a cîtorva zecimi”, a declarat pentru ProSport Cãtãlin Stoican, director executiv al ªama Service. ÃŽn acelaºi timp, se poate bãga ºi aer peste azot fãrã nici o problemã, în cazul în care o urgenþã necesitã acest lucru. O asemenea operaþiune costã aproximativ 250.000-300.000 de lei pentru o maºinã cu pneuri normale, de 13 sau 14 inch. Dacã roþile sînt mai mari, preþul creºte, însã nu depãºeºte 500.000 sau 600.000 de lei.
Deocamdatã, acest serviciu este disponibil doar la ªama Service în Bucureºti, pe strada Dimitrie Pompeiu 2A (telefon 021 - 233.15.96, 021 - 233.15.97). laurentiu.mandu@prosport.ro"
articolul postat original aici http://www.onlinesport.ro/f...thread.php?t=3880
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ma enerva ca mi se dezumflau in timp ... probabil un por ... ceva ..
Oricum mi-a spus cineva ca ar fi mai bine sa le umflu cu azot (cica nu se mai comprima la fel ca aerul si stau rotile mai umflate dar nici nu se dilata usor)
Skip ads

  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Mai sunt unii pe sos Fundeni care au azot ... la ei am fost.
Oricum ma gandesc ca sunt rotile mai rigide decat daca as fi avut aer in ele .
Daca le-as pune amortizoare noi ... oare ???
Da-ti-mi si mie niste sfaturi pentru amortizoare ... eventual niste marci/preturi sau poate un link ceva ... pentru Opelul meu Very Happy
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai vad ca are efecte favorabile chiar si in reducerea rezistentei la rulare prin comrimarea mai slaba a axotului. Ceea ce e foarte bine atit la demaraj cit si la consumul de combustibil.
Desi la amortizoare si la frinare treaba sta exact invers.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si eu am azot, pus la IPSO Baneasa (de fapt este o mixtura aer-azot)
avantaje: n-am mai facut presiunea de aproape 2 luni!!!!
o verific si tot 2.2 este...
mai mult, inainte daca mergeam prin oras la prinz, presiunea ajungea cam 2.6-2.7 (fata de 2.2 normal)
acum nu sare de 2.4...
nici mie nu mi s-a parut mai rigida masina...

a, si m-a costat 200000 pt toate 4 caucioacele..
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Se poate rupe ceva la roata ... ex pivor / planetara ...
Din cauza vitezei ... (160-165)??? In linie dreapta.
M-am luat cu un clio ... sii ........ Twisted Evil
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
rotile sunt mai usoare cu azot...deci sunt imbunatatite si demarajul si franarea (nu cea scartaita) ..implicit, uzura in articulatii e mai mica....poate o sa spuneti ca 100-200 g sunt nesemnificative dar la momentul de rotatie dezvoltat de roata...sunt de luat in considerare
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cu azot se umfla rotile de la avioane tocmai pentru ca nu-si mareste volumul si nici nu se contracta la temperaturi extreme si in plus nu explodeaza. Poate se merita sa pui la rotile de la masina, poate ca nu... Nu stiu cat de mult te ajuta pentru ca procentul de dilatare sau contractare este foarte mic la un cauciuc de autoturism; la un volum mai mare este semnificativ. Pierderile de aer din roti se datoreaza porilor sau penelelor sau a garniturilor de cauciuc de la supape. Bafta!
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am verificat presiunea ... 2,1 pe toate 4 rotile ... (jenti de 13) Cauciucuri 175/70/13
Oricum s-e simte destul de ciudat. Parca as avea amortizoare noi. Este foarte rigida.
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Hmmm... Nu ar fi mai bine roti de 14?
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ba da ... chiar si de 15 da de unde ???
Ca nu am gasit decat de 16 SH 240 EURO setul (aliaj ... ) si nu cred ca incape decat cu caucioace cu garda joasa ... etc (prea mare durerea de cap)
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Hmmm, alea de Cielo/Espero nu merg?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pt profil de 70 nu se merita efortul sa pui azot. bani aruncati.
pt un profil mai mic de 55 azotul incepe sa faca diferenta, in sensul ca isi pastreaza volumul indiferent de conditii atmosferice si asta de simte cand ai un profil mic.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ce vrei sa zici ca se face diferenta cand ai un profil mic? deltaV e mai mare cu cat V e mai mare, parca asa era pe la fizici...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Chestionar

Folositi azotul pentru umflarea pneurilor?
Da 36%
Nu 63%
95 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR