Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
De curand mi-am achizitionat si eu un Opel Astra H Caravan 1,7 CDTI (Z17DTH). Mentionez ca masina este din anul 2005 si are 190.000 km. Masina merge foarte bine, porneste, trage nu se aud zgomote suspecte la trenul de rulare. Problema este alta:
- se aude un tacanit la motor, (asemanator cu cel care se aude atunci cand pui o bucata de plastic la spitele unei biciclete), tacanit care creste in ritmicitate odata cu acceleratia motorului. El dispare la frana de motor si peste 3000 de turatii (dispare nu se confunda cu zgomotul motorului). Am fost la multe serviceuri, inclusiv reprezentanta opel unde s-au facut verificari la injectoare si unde s-a facut si schimbul distributiei si a filtrelor, uleiului, etc.
Sunt disperat pt. ca mai nou aud din ce in ce mai des ca este un zgomot specific acestui motor, insa tacanitul este prea deranjant.
Mai mentionez ca dimineata pana se incalzeste motorul sta aprins martorul de bord reprezentant masina strapunsa de o cheie si ca in perioada aceasta acel zgomot (tacanit) se aude foarte tare si la relanti. Mai nou am observat ca dimineata cand e motorul rece, simt acel tacanit si la pedala de ambreiaj cand este cam pe la jumatate.
Va rog mult sa postati daca a-ti avut problema asemanatoare sau aveti idee ce poate fi.
Skip ads

  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Daca ti-a aparut martorul in bord, mergi fa o diagnoza, vezi ce cod de eroare ai stocat si posteaza aici.

Este cel mai indicat! Astazi la ora 18 este intalnire la Sala Polivalenta, mergi si vorbeste cu baietii, poate vine cineva cu un tester, te mai ajuta cu un sfat.
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc mult!
Cu siguranta astazi am sa merg la Polivalenta. Se pare ca beculetul aprins nu are nici o legatura cu tacanitul. Este ceva electric, ori bujie, ori releul, asa zice eroarea aia.
  • raduovidiu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Injectoarele?
Skip ads

  • sergiucherman

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
din pacate a mai aparut cineva cu aceeasi problema ca si mine tot la CDTI . nu stiu ce sa zic despre injectoare , nu cred ca sunt ele pt. ca si la mine au fost verificate si sunt ok si la colegu' de forum mariuseu la fel . dar va rog , cine afla solutia sa ma anunte si pe mine pt. ca si eu ma lupt cu problema sata de 3 -4 luni.

MARIUSEU daca cumva afli cauza te rog sa ma anunti si pe mine pentru ca sunt disperat . E-mail sergiucherman@yahoo.com
Tel: 0770. 152. 900 RDS
0740. 138. 980 (momentan telefonul acasa si eu la serviciu) Rolling Eyes

multumesc
  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
si la mine a inceput un mic tacanit la motor, dar mai mult la rece.Asta se intampla dupa ce am schimbat senzorul de turatii( arbore cotit).Am mai avut si un furtun iesit de la vacum, acum urmeaza sa schimb senzorul temperatura lichid racire.Acest senzor mi-a iesit la diagnoza, dar nu la erori, l-a verificat tipul pe tester si nu este in parametri.

Intr-adevar si mie imi scapa pe la un injector motorina, dar probabil trebuie sa-i schimb oringurile.
  • sergiucherman

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
edyionut a scris:si la mine a inceput un mic tacanit la motor, dar mai mult la rece.Asta se intampla dupa ce am schimbat senzorul de turatii( arbore cotit).Am mai avut si un furtun iesit de la vacum, acum urmeaza sa schimb senzorul temperatura lichid racire.Acest senzor mi-a iesit la diagnoza, dar nu la erori, l-a verificat tipul pe tester si nu este in parametri.

Intr-adevar si mie imi scapa pe la un injector motorina, dar probabil trebuie sa-i schimb oringurile.


Edyionut <= tu ai alt tip de motor, este el tot 1.7 dar difera o gramada deci zgomotul tau si al nostru poate sa fie provocat de cauze total diferite , (injectoare total diferite, la noi motorul este cu rampa comuna, pompa de injectie total diferita.......).


Mariuseu <= la tine "tacanitul" nu se aude parca din partea dreapta a masinii? mie mi-se pare ca daca deschid geamul din dreapta se aude din partea aia
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred ca imi pot da seama din ce parte a masinii se aude, cert este ca e foarte deranjant. Eu am fost pana acum la 4 service-uri diferite si toti mi-au spus la fel. Mai mult decat atat, am fost la intalnirea de joi unde am cunoscut niste tipi super de treaba care aproape la unison au spus la fel : INJECTOARELE.
Cineva mi-a dat un nr. de tel. de la un tip din Sinaia care se pare ca s-ar ocupa cu testarea si eventuala reparatie a lor. Eu am de gand sa le dau jos si sa merg cu ele la testare. Incep prin eliminare si incep cu injectoarele ca ar fi cam cea mai "ieftina solutie".
Va tin la "curent" .
Skip ads

  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut baieti.
Nu ma pot abtine si sunt un pic off-topic pentru inceput. Ati verificat sa nu fi ramas mecanicul sub capota de la ultima vizita la service.
Am si eu un TACANIT dar nu la motor ci la volan, mai ales cind sunt singur in masina.
On-topic. Acel zgomot la CDTi-uri provine de la injectoare datorita motorinei de foarte buna calitate din romanica. E specific motoarelor common rail datorita presiunii de injectie foarte mare la care lucreaza acestea.
Incercati sa schimbati statia de unde alimentati, sau sa puneti o motorina mai superioara, sau sa folositi un aditiv.
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
D-le Dumitrache Marius
Ca sa incep si eu tot cu o gluma, va zic ca mai bine va abtineati, desi stiu ca abstinenta dauneaza. In ce priveste mecanicul ramas sub capota, nu am verificat, insa va invit oricand sa o faceti dvs. care probabil aveti mai multa experienta decat mine (eu nu prea am avut masini care sa necesite interventia mecanicului). Referitor la motorina nu pot decat sa va dau dreptate: intradevar motorina "noastra" este de o calitate indoielnica, de aceea de cand conduc diesel tot timpul pun aditiv, dar nu cred ca acel tacanit in discutie este doar de la motorina. Sunt absolut convins ca masina chiar are o problema si din ce in ce mai sigur sunt ca aceasta problema este de la unul din injectoare. Din pacate am inteles ca injectoarele Bosch nu prea se pot repara, asadar singura solutie ar fi altele. (1400 lei / buc. Sad
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sunt sanse destul de mici, dar poti incerca o curatare chimica a injectoarelor. Daca ai sistem de injectie Delphi exista intradevar o firma in Sinaia sau prin zona care repara astfel de injectoare. La cati km are masina ta si la cat de pretentioase sunt sistemele de injectie Common Rail (indiferent de ce aditivi pui tu in motorina) motorina romaneasca distruge orice sistem Comon Rail. Aditivii in general pot face si mai rau, deoarece pot dizolva depunerile sulfuroase din rezervor sau instalatie si ai sanse sa le depuna in injectoare.

PS. http://www.electromecanicaop.ro/ - serviceul de injectoare Delphi
http://www.servicediesel.ro/
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
D-le moderator, am sa va multumesc in primul rand pt. post. Apoi am sa va adresez o intrebare: Din cate am inteles, curatarea injectoarleor, mai ales cea chimica, poate aduce alte necazuri. Va rog sa imi spuneti ce riscuri implica. Multumesc.
Skip ads

  • raduovidiu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Acelasi tacanit de care spuneti mai apare si din avansul de injectie.
Parerea mae este ca ar trebui sa schimbati in primul rind motorina si sa folositi euro5 si incercati cea de la petrom
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@mariuseu- curatarea cu ultrasunete la injectoarele diesel poate dauna, cea chimica nu.
@raduovidiu - ai intrat pe acest forum de cateva zile si emiti teorii si solutii(la fel ca in topicul cu turbine) fara macar sa citesti continutul topicului. Aici vorbim de injectie Comon Raill, de pompa de inalta presiune, de rampa de injectie si de alte chestii care nu sunt deloc valabile la ceea ce spui tu. Exista un singur sambure de adevar in ceea ce spui tu si anume ca la astfel de tip de injectie e bine de folosit o motorina cu un continut cat mai mic in sulf (exista si motorine Euro 4 cu aceasta proprietate, nu numai euro5), dar din cate stiu eu petrom nu face motorina Euro5. Te rog sa faci o poza cu eticheta de la petrom pe care scrie euro5. Top premium diesel e o motorina euro4 aditivata suplimentar. Te rog sa ma corectezi daca gresesc.
PS. Daca nu esti bine informat abtine-te sa mai dai sfaturi la altii, dar nu de alta isi strica masinile si te pun pe toaca. Smile
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@popescu iulian - multumesc pt. raspuns, am se refuz categoric curatarea cu ultrasunete;
- in ce-l priveste pe dl. raduovidiu, sunt perfect de acord, mai ales ca eu in "disperarea" cauzata de aceasta problema sunt dispus sa schib sau sa fac orice numai sa rezolv, dar, eu o pun pe seama faptului ca omul a vrut chiar sa ne fie de ajutor, prin urmare ii multumesc frumos.
- mentionez ca am incercat si cu aditiv de curatat injectoare pe care l-am pus la un plin si am incercat si metoda cu "forjatul" la 4000 - 4500 ture pe distante considerabile :NICI O SCHIMBARE.
PS - luni fac curatarea chimica si va tin "la curent"
  • Samarghitan ciprian

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2004 17 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut
am un corsa cu motor de 17 cdti 101 cp si am fost cu el la nnn mecanici si nu am reusit nimic. la rece porneste usor dar nu tine relantiu, iar la cald porneste foarte greu. diagnostic injectoarele? Am pus alte injectoare si tot asa face. ce ma sfatuitii Mersii
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut Ciprinan.
Cat ai dat pe injectoare?
Ai verificat tachetii, din cate stiu eu tu ai tacheti hidrauluici.
Mai am o intrebare generala:
Este adevarat ca daca un injector nu functioneaza corect, respectiv in loc sa pulverizeze carburantul il da sub forma de jet, exista riscul gauririi cilindrului respectiv?
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ciprian - foloseste functia "cautare" - s-a mai discutat problema ta. Este regulatorul de presiune din capul rampei de injectie. Cine ti-a schimbat injectoarele pentru asta, a vrut (si a reusit) sa te pacaleasca. Un astfel de regulator e aprox 200 euro.
  • raduovidiu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Eu mi-am exprimat o parare si referitor la euro5 petrm cred ca ai dreptate dar euro5 nu se refera numai la concentratia de sulf din motorine cred ca si la aditivare dupa cum spui o aditivare buna ducind la o crestere a randamentului arderii adica o ardere cit mai completa si referitor la pompele de inalta injectie care contribuie la realizarea pulverizarii combustibilului la presiuni de 1300-1600 bari am ideea si stiu ce se intimpla cu un combustibil mai slab aditivat cind il duci la presini de acest gen adica s-ar putea sa apara fenomenul de detonatie nu?
Germanii si poate si altt au trecut pe motorine fara continut de sulf datorita protectiei mediului in primul rind pentru ca au fost astfel eliminate emisiile otravitoare de sulf si compusi ai acestuia care sunt otraviitoare si in al doilea rind pentru motoare.
Sulful din combustibil duce pe timp indelungat la aparitia de cavitati pe peretii cilindrilor si are un impact negativ asupra pompelor de injectie injectoareleo si filtrelor
Nu am poze la dispozitie sa arat ce face sulful in cilindrii dar am vazut efectele lui la motoarele de locomotive si la cele navale si credeti-ma apar cavitati de marimea unui mar normal ca si suprafata dar cu adincime mai mica
  • mariuseu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2008

  • Mesaj Privat
In primul rand trebe sa-mi cer scuze pt. post-ul anterior, referitor la tachetii hidrauluici care nu aveau nici o legatura cu problema lui Ciprian.
Apoi, asa cum am promis revin cu problema mea. Dupa cum am spus astazi am mers pentru o curatare chimica a injectoarelor. Drept sa va spun mie tacanitul acela mi-a ramas pe cortex Very Happy, dar este evidenta ameliorarea. Practic se mai aude acel tacanit foarte vag, infundat, aproape impercetibil. Asaar tuturor celor cu tacanit la injectoare le recomand cu caldura inainte sa le schimbe sau duca la reparat sa faca o curatare. In 60% din cazuri se pare ca din acest motiv se aude acel "tacanit".
Urmeaza 3 plinuri cu un aditiv special dat de mecanicul care mi-a facut curatarea (inclus in pret) si cateva sute de km cu masina la drum intins si la turatii de 3 - 4000.
REPET: Prima impresie este o ameliorare a acelui tacanit in proportie de 95%.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR