Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa iti faci probleme, termostatul de dacie deschide in cateva secunde cand ajunge apa fierbinte la el, eu nu am dat gaura si pare ca isi face treaba.
Vom vedea la vara daca tine treaba dar eu zic ca va merge brici si cred ca voi auzi des ventilatorul.

As vrea sa stiu un lucru, am un buson de vas de expansiune modificat la supapa, adica e mai slabut si nu se formeaza presiune pe instalatie, poate dauna cu ceva asta ?
Skip ads

  • badluck

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@ Gigatel, stai linistit, si eu am patit EXACT ca tine, urma sa-mi montez si eu celebrul termostat de Dacia dar n-am prea avut timp si am folosit-o asa, adica i-am acoperit radiatorul cu cartoane in proportie de 100%. Apa se ridica si la 88 grade cand afara erau -3, -4 grade. Solutia mea pe care o voi adopta in primavara: scut + husa capota are in fata grilei niste gaurele mici ce-si face treaba exact cat trebuie. Pe net costa intre 50-80 ron. Mai, iunie dau jos husa si o montez oct - noie, scutul ramane acolo. Nu cred ca exista remediu la acest tip de motor, s-au cel putin la mine...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Aceleasi motoare, aceleasi probleme, nu e nimic sofisticat, orice se poate repara sau schimba.
Controlul temperaturii cu ajutorul cartoanelor in fata radiatorului nu e o rezolvare.
Si chiar daca ai cartonul acela, ti se incalzeste motorul mai greu fata de mine cu cel putin 3 ori, pentru ca e deschis tot circuitul, iar daca stam pe relantiu cred ca si mai mult de 3 ori.
Si efectele sunt : Nu se incalzeste motorul in timp util, deci nu ai nici caldura, decat dupa mai mult timp si nu trage motorul cum trebuie, vorbim de motor mic unde se simte orice calut, consumul de benzina e mai mare., motorul mai zgomotos, etc....
Iar ventilatorul cand porneste, trage aer din fata prin gaurelele radiatorului, totul e controlat cum trebuie. Aer din fata - ventilator - termostat.

Eu nu as face ce vrei tu sa faci, daca era bine asa, atunci faceau din fabrica masina in felul asta.
Daca erai prieten cu mine nici nu te-as lasa sa umbli asa.
Considera comentariul meu ca un sfat prietenesc.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Va rog sa a ma ajutati cu niste date din experienta voastra. Am postat o pagina mai in urma niste probleme pe care le aveam cu caldura prin ianuarie (motor Z16SE). Intre timp am segmentat motorul dar nu am schimbat termostatul (poate a fost o greseala) dar l-am verificat si deschidea corect. De cand a venit frigul am iar probleme in sensul ca dupa cativa km temperatura urca pana la 85 grade, sta putin apoi scade pana sub 70 grade dupa care urca pana la 70-75 de grade apoi intepeneste acolo. Deci termostatul lucreaza dar poate deschide prea devreme. In fine acum doua saptamani am pus unul de Dacia cam no name cu care nu am avut nici un rezultat in afara faptului ca nu a fost strans prea bine pe furtun cu al doilea colier si m-i l-a impins presiunea pana la stutul radiatorului. Astazi am dat furtunul jos, l-am scos cu mare greutate si am montat altul tot de Dacie pe care era stantat ca si pe cutie Calorstat by Vernet si pe care l-am verificat in apa fierbinte cu un termometru de precizie si a deschis exact la 98 grade cat era stantat si pe el. I-am dat o gaura de 1.5 mm si l-am montat dar stupoare, exact acelasi comportament. Ajuns acasa am saltat capota si furtunul de sus care intra in radiator era foarte tare, deci o presiune mare pe instalatie. Am desurubat usor busonul de la vasul de expansiune si presiunea a scazut. Nu ar fi trebuit sa lucreze supapa din capacul vasului? Cam ce presiune ar trebui sa fie pe instalatia de racire. Va rog sa-mi spuneti cum se comporta motoarele voastre (Z16SE) si poate gasesc si eu o rezolvare la problema mea.
Skip ads

  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
La Z16SE al meu temperatura este ok, in oras sta in zona 90-92 iar in afara sta tot timpu la aprox 85 grade. In schimb presiunea putin marita am observat-o si eu, chiar si urme pe vasul de expansiune de la refulare....
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am facut si eu un experiment cu un buson care l-am modificat sa nu faca presiune iar pe autostrada, vara m-am oprit intr-o parcare si toata apa a venit sus si curgea afara noroc ca m-am uitat.
Busonul original e bun asa, ca tine instalatia sub presiune si nu trebuie modicat.
Pe de alta parte..... eu am facut modificarea aceea cu termostatul de dacie, ca cel original a ramas pe deschis si nu mai risc sa il schimb, poate alta data ramane pe inchis, dar m-a tinut 1 an, acum iar am intre 70 - 80 grade maxim. Am schimbat din nou termostatul si sunt curios cum merge cel nou.
  • Naikkon

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 ze16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2014

  • Mesaj Privat
salut , mentionez ca si eu am adaptat un termostat de Dacie si merge ca uns. (nu i-am dat acea gaura de 1.5 mm)
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am desfacut termostatul si l-am departat putin de teava metalica, am observat ca a deschis mai tarziu si a ajuns apa la 89 de grade, in relantiu.
Termostatul Wahler original deschide la 92 grade, iar cel de dacie la 89.

In alta oridine de idei,...... dupa parerile unor intelepti de pe alte forumuri, romanasu e inventiv si nu trebuia sa se bage la improvizatii de genu asta.
Nu ca proiectul ar fi de tot rahatul..... si ca termostatul e ascuns dupa distributie ca sa nu il gaseasca nimeni.
Ce nu stiu ei este ca in cazul in care ramane termostatul original pe inchis, asa frumos pe un drum de munte vara, noaptea, sau pe autostrada, chiar nu ai ce sa-i mai faci pana nu vine cineva sa te remorcheze si sa te bage intr-un service si dintr-un sut sa te faca de 250 ron + transport Smile.
Iar in cazul de fata, cu termostat adaugat de dacie, daca ramane pe inchis si temperatura urca, intra GMV-ul pe treapta 2 si daca nu scade temperatura la 90, tragi pe dreapta, iei o surubelnita, scoti piesa defecta de pe teava, iar pentru completare, 2 litrii de apa plata si esti bun de mers mai departe...... mai simplu nici neamtul nu stie sa faca.
Skip ads

  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu problema mea referitor la adaugarea unui termostat de dacie. Nu merge si pace. Este al treilea termostat "Calorstat by Vernet" dupa ce primele doua au fost "Master" si al doilea "Vernet". Cu carton in fata radiatorului pe o jumatate de suprafata dupa 7-8 km apa se ridica la aproape 80 grade. Nu stiu ce sa ii mai fac. Eu banuiesc totusi ca termostatul original lucreaza totusi dar deschide prea devreme si pana sa deschida apa se incalzeste. Dupa ce deschide, apa fierbinte trece brusc spre cel de dacie care se deschide partial si astfel lucrand amandoua nu reusesc sa inchida nici unul circuitul la temperaturi mici, apa rece din radiator trecand in motor permanent si racind circuitul.
Este o parere personala asa ca daca gresesc va rog sa ma corectati.
Are cineva o schema a circuitului de racire la motorul Z16SE?
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mie imi merge.
Ala original din motor e pe deschis, ca m-am uitat pe teava si e rupt, sta intr-un picior. In loc sa fie piciorusele sudate, ele sunt nituite si se desprind. Fara cuvinte............facut ca sa se strice.
Arata asa :
Termostatul de dacie e pus pe teava si pe o distanta de 5 km se ridica la 89 grade, se deschide si apoi ramane undeva la 80, azi la -1 grad.
Asta e singura problema iarna, ca nu se duce in 90 - 92 ca si cel original, dar vara e ok, ajunge repede la 90 si ramane acolo.
Din punctul meu de vedere, totul e ok.
Am mai vorbit cu un prieten care are Vectra C benzinar si zice ca la el nici nu se misca din loc, dupa 3 km de mers linistit, dar caldura are.

Eu am facut 2 modificari si nu stiu care a dat rezultat:
1. Incearca sa indepartezi putin termostatul de teava de metal din motor.
2. In vasul de expansiune, lichidul sa fie sub 2 degete fata de normal. Acum asa e la mine.

Nu dai la maxim de la inceput aeroterma, lasi la treapta 1, ea trage aer rece de afara si sufla pe calorifer si il raceste mai mult, se incalzeste mai greu apa.
  • lord73

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Am tot citit pe forum ca Z16SE nu are o plaja stabila de temperatura si poate fluctua 80-90grade.
In bord doar la relanti l-am vazut sa stea la 90 de grade, atunci intra si ventilatorul de racire. in mers sta intre 80-85grade.
Problema a fost cand am pus astazi din curiozitate OPCOM-ul pe ea si am vazut niste temperaturi de 99-102 grade la relanti (102 scoasa din viteza si tinuta 10 secunde la 1500rpm) ce m-au speriat, iar in bord 88-90grade. + ca miroase a "incins" Ce parere aveti?
PS la ce temperatura se arde garnitura de chiuloasa?
  • Amilo2727

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Salutare dragi colegi,
Dupã ce am fãcut segmentarea motorului cu 1 sapt în urma azi m-am gândit sã verific cu Op-Com la câte grade pornesc ventilatoarele și treaba este ca la 98 spre 99 chiar 99 de grade,la relantiu sta undeva intre 92-93/94 ca sa ajung la temperatura de 99 de grade am accelerat usor, mașina nefiind în mers.

Motor Z16SE 1.6 8v

Ar trebui sa fiu îngrijorat ?

ÃŽncã ceva ce am observat dupã segmentare, este ca apa în vasul de expansiune nu circula sau doar picura la relantiu, când o accelerez ușor abia atunci apa începerea circule în vasul de expansiune.
Este corect sa funcționeze așa ?

Din ce am auzit este cã termostatul ar trebui sa deschidã undeva pe la 90 de grade.

Aștept rãspuns doar de la cei mai experimentați nu vreau rãspunsuri gen "dupã ureche"
Multumesc anticipat.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Amilo2727, temperatura la acest tip de motor este 82-85 in mers afara, in oras aglomerat sau stat pe loc urca putin peste 90. Ventilatorul la tine pornesc corect 98-100.
La ralanti trebuie sa curga slab tare in vas si turata ai debit mai serios, asta cu motor cald. La rece cat termostatul este inchis circulatia lichidului se face prin circuitul mic care poate include sau nu si cel de vas expansiune. La tine nu mai retin, fa tu o proba la rece sau urmareste furtunele, curge mai tare sau nu.
Cauza sunt depunerile de pe circuit ca s-a mers cu tot felul de apa chioara, antigel verde, albastru, mixturi savante etc. Ca sa cureti citeste http://mam.kspg.com/mc/epap...=14bef9095915a42c ca nu sunt prostii satului. Tu cum ai facut segmentare aia trebuiau sa curete toate canalele prin care circula ulei si antigel mecanic, chimic si suflate cu aer comprimat, asta face doar omul pasionat de masina lui, restul nici vorba, doar sa-ti fie prieten sau ruda care stie meserie si nu se uita la timpul alocat.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
lord73 a scris:Am tot citit pe forum ca Z16SE nu are o plaja stabila de temperatura si poate fluctua 80-90grade.
In bord doar la relanti l-am vazut sa stea la 90 de grade, atunci intra si ventilatorul de racire. in mers sta intre 80-85grade.
Problema a fost cand am pus astazi din curiozitate OPCOM-ul pe ea si am vazut niste temperaturi de 99-102 grade la relanti (102 scoasa din viteza si tinuta 10 secunde la 1500rpm) ce m-au speriat, iar in bord 88-90grade. + ca miroase a "incins" Ce parere aveti?
PS la ce temperatura se arde garnitura de chiuloasa?


Intre acul de temperatura din bord si opcom poate sa fie o mica decalare, tine-l mai mult pornit si conectat pe OPCOM si verifica. 10 secunde e prea putin ca sa vezi reactiile.
Ventilatorul are 2 trepte, daca iti intra treapta a doua la viteza maxima si sta mult asa, atunci ai o problema. Mie niciodata nu mi-a intrat treapta a doua.
E normal sa miroase a incins in blocul motor, chiar daca apa are 100 de grade, motorul se incinge mult peste si toate cauciucariile au miros la acele temperaturi.
Trebuie verificate multe chestii, cum spunea mai sus si Dan, este un circuit de lichid si trebuie sa fie curat. Mai mult decat atat, termostatul asta de pe Z16se este un rahat, sau deschide prea repede sau prea incet. In cazul meu a ramas pe deschis blocat. Al tau poate a ramas pe intredeschis. In orice caz, e greu de apreciat oricat de profesionist esti, daca nu ai problema in fata ta.
Daca tu crezi ca sunt probleme undeva, atunci ele pot fi urmatoarele: Termostat, pompa apa, circuit mare si mic, tevi infundate cu rugina sau radiator infundat, ventilator sa nu porneasca la temperaturile specifice.
Dar parerea mea este ca masina ta functioneaza in regim normal.
  • Amilo2727

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Și eu am observat aceeași "anomalie" intre temperatura din bord și temperatura care îmi este afișatã de Op-Com, verificând toate cele am constatat ca funcționeazã tot în regim normal și ce am auzit este cã este normal ca temperatura din bord cu cea de la Op-Com sa aibã decalare.
  • Amilo2727

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Dacã este vreun coleg de prin sect 5 și vrea sã îl ajut sa îi pun Op-Com pe mașinã sa-mi lase un mesaj privat. Wink
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am uitat sa spun ceva....in legatura cu lichidul de racire (antigelul).
Am incercat sa experimentez cu un buson modificat la supapa din el. Are un arc mic care l-am scurtat, sa mai elibereze din presiunea formata pe circuit si l-am uitat asa facand un drum din TM la CT pe 35 - 40 grade afara.
Pe autostrada am oprit la parcare sa mai verific cate ceva la motor si am deschis capota.
Din cauza busonului modificat, apa s-a ridicat si nefiind sub presiune a iesit, normal.......fizica de clasa a 5-a.
Apa clocotea in vasul de expansine, iar acul din bord statea la 90, noroc ca m-am uitat, ca aveam inca un buson nemodificat la mine si am reusit sa-l schimb, ca iesea apa ca din sampania agitata.
Deci e un lucru normal ca OPCOM sa arate 100 grade, pentru ca sub presiune, cred ca poate urca si mai sus de 100.
E normal.
  • aaron

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Meriva 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Buna. Am si eu aceleasi problema la Meriva A, cu motor de Z16SE. Unde ai montat mai exact termostatul si de care, de la ce Dacie?

Multumesc.

aquagen a scris:Paul, ai motor ca al meu si termostatul e praf, se blocheaza si sta pe deschis, de asta nu ti se incalzeste apa cum trebuie pe vremea asta rece.
Ai caldura, dar nu foarte si acul sta jos chiar daca mergi 100 km.
Dupa ce mi-am pus termostat, mi-am dat seama ce inseamna sa ai caldura, efectiv nici dezbracat, fara tricou nu pot sta, dupa 5 km. !
Mai citeste odata topicul atent. Eu mi-am rezolvat problema cu un termostat improvizat de dacie si asa va ramane.
Usor de demontat, usor de schimbat, in cazuri extreme.
Din pacate e un motor fiabil, bunicel, dar prost gandit din punctul asta de vedere a demontarii termostatului.

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Citeste toate paginile si vei gasi si raspunsul.
Citeste pagina 4 si 11.


Aici este termostatul de pe masina la Z16SE.
https://www.clubopel.com/vie...p=1028278#1028278

Probabil a ramas pe deschis.
  • aaron

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Meriva 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc. O zi buna sa ai!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR