Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • alextim

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina: Zafira 2001 2000dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2007

  • Mesaj Privat
creste temperatura la motor peste 90 de grade, este normal sa sunt pe moarte Crying or Very sad
Skip ads

  • cul15

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Normal ar trebuii dupa ce creste temperatura sa plece electroventilatoarele din jurul radiatorului.Verifica termostatul sa nu o fi ramas blocat pe INCHIS-e grav buleste chiuloasa.
  • alextim

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina: Zafira 2001 2000dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2007

  • Mesaj Privat
dupa ce creste temperatura pleaca electroventilatoarele dar degeaba tot nu scade temperatura, cred ca deschide prea tarziu termostatul am verificat si antigelul
  • cul15

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Dar ce se intampla cand creste? Se aprinde ceva un bec la apa sare temperatura de 90 grade?
Skip ads

  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
auzi?nu cumva tu ai radiatorul infundat? ia verific pt ca sar putea sa iti fie infundat si atunci antigelul nu isi face tot circuitul,la mine era la fel dar io il aveam infundat
  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am probleme cu circuitul de racire. Iata povestea:
In luna iulie, Zafira mea a facut o tura de Croatia cu familia cumnatului meu (noua lor masina avea nr rosii si nu putea iesi din tara). Aproape de destinatie ii apare in bord mesajul "coolant level" si vede temperatura aproape de 95 grd. pe ceas. Trage capota si vede borcanul gol. Dupa o examinare mai atenta constata ca sub vasul de expansiune este umed. Isi da seama ca furtunul care iese din vas prin partea inferioara este fisurat si scoate vasul apoi inveleste furtunul in prima faza cu leuoplast din trusa medicala (care nu tine) apoi cu banda de izolat. Completeaza apa si face cei 100 de km ramasi mai incet, oprind din cand in cand sa mai puna apa. Ajuns la destinatie merge la un service BMW (asta era in micuta localitate unde au tras ei), iar meseriasul de acolo ii comanda furtunasul la Opel, dupa cod, il aduce si i-l monteaza in 3 ore. Vine acasa fara probleme. Nu am schimbat lichidul de racire (care era foarte diluat probabil) in ideea ca voi spala instalatia si voi completa amestecul inainte de venirea frigului. In urmatoarea luna am facut doar drumuri scurte, prin oras, insa am circulat zilnic cu ea. Nu am mai fost avertizat deloc, cu nici un mesaj.
O luna dupa aceea plecam si noi in vacanta in Croatia, 4 adulti cu 2 copii si bagaje la greu. La dus am mers mai mult pe noapte, dar la vreo 300 km de la plecare, aproape de Nadlac, imi da prima oara mesajul cu nivelul lichidului de racire. Mai vad mesajul de vreo 3 ori pana la destinatie (in total vreo 1200 km) si completez apa de fiecare data. La intors, dupa vreo 200 km facuti in 32 de grade celsius imi fierbe apa, a fost prima data cand am vazut crescand instantaneu temperatura de pe ceas de la 95 la peste 100 de grade, in 20 de secunde, apoi apare si mesajul "coolant level" din nou. Tragem dreapta, cu motorul pornit si ne uitam pe sub ea, dar nu gasim nici urma de ud. Dupa ce stam putin reusim sa desfacem capacul vasului de expansiune fara sa ne improaste cu apa fierbinte si completam cu apa. Pana am ajuns acasa acul de pe indicatorul de temperatura a oscilat de la nivelul minim pana la 95 de grade de nenumarate ori, in conditiile in care am mers relativ constant, fara sa o forjam pe anumite portiuni sau sa o lasam mai moale pe altele, dar am completat cel putin 15 l de apa.
Ajunsi acasa am circulat cu ea doar prin oras asteptad sa-mi vina mecanicul din concediu. Din nou nu a mai facut probleme, si am neglijat ceva timp instalatia de racire, fiind prins cu alte treburi. Fac un drum de Bucuresti saptamana trecuta si apare mesajul din nou, de unde deduc ca la drumuri lungi exista o pierdere importanta de lichid, cel mai probabil sub forma de vapori. Mentionez ca am scos covorasele si am apasat pe mocheta, in interior nu e ud nimic. Afara, de asemenea, nici urma de pata. In conditiile astea mi se pare foarte putin probabil sa pierzi atat de multa apa sub forma de vapori, dar pt orice eventualitate am bagat ieri in instalatie un flacon de Leak stopper pt fisuri de radiatoare. Astept primul drum lung sa vad ce zice, dar mecanicul care ma ajuta cand am probleme (e coleg de forum cu noi, tot Zafirist, si lucreaza la Opel) crede ca buba ar putea fi garnitura de chiuloasa care s-ar fi prajit atunci cand ne-a fiert apa la cele doua drumuri de Croatia), lasand astfel vaporii sa se scurga direct in evacuare. Nici nu vreau sa ma gandesc ce "distractiv" va fi daca are dreptate...
Alte pareri?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tevile care ies din vaul de expansiune nu cumva sunt de alama ? Daca e asa iti trebuie vas de expansiune, curge putin si se evapora la teava-corp vas expansiune.
  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu, sunt tuburi de cauciuc prinse cu coliere-clema.
Cum crezi ca as putea verifica daca e garnitura de chiuloasa sau nu? Asta ca sa nu ma apuc sa desfac totul si sa constat ca nu era nevoie...
Inca ceva, am observat de vreo trei zile incoace ca apa din vasul de expansiune are o culoare ca si cand ar fi spalat rugina de undeva. E un maro, altceva decat portocaliul acela al antigelului. Oricum, despre antigel cred ca mai sunt doar urme de el, pt ca am completat la apa... la greu, asa ca am diluat amestecul rau de tot. Cred ca din cauza asta se evapora acum mult mai usor decat imediat dupa ce am avut prima data problema asta, in iulie.
Skip ads

  • djcosminu'

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2004 2.0dti 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La catzi km se schimba cureaua de transmisie si pompa de apa.motoru e 2.0DTi16V MASINA E DIN 2004 distributia o am pe lantz si am auzit ca trebuie schimbate POMPA DE APA si CUREAUA DE TRANSMISIE masina are 117.000km
  • Dorin.Opel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Iti recomand sa faci o verificare a intregii instalatii de racire (vas, furtune, coliere de etansare si radiator racire). Se poate face cu un lichid marcher (apa distilata + colorant, iar acolo pe unde iese se vede culoarea respectiva), dupa care remediezi problema si nu trebuie sa uiti sa speli si instalatia la final....
Verificarea se face pe "incalzire" habitaclu.....
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Se schimba atunci cand se constata o functionare defectuoasa, nu este barem de km. Cureaua se poate inspecta vizual si vedea daca are crapaturi, pare imbatranita, etc.
  • Bughy

  • Mesaje scrise: 237
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
salut! am avut si eu scurgeri de lichid si nu i-am dat de cap. tot puneam apa distilata: la o saptamana 1 litru. i-am pus o data jumatate de litru de apa de la robinet si am observat ca lichidul nu s-a mai pierdut. cred ca aveam un mic por pe undeva si din cauza pietrei din apa s-a inchis. incearca si tu asa. de atunci nu am mai avut probleme, numai ca acum trebuie sa schimb antigelul ca s-a diluat destul de mult. numai bine!
Skip ads

  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc Bughi pt sugestie. Eu am bagat apa de robinet de la bun inceput... In plus,
pt orice eventualitate am bagat ieri in instalatie un flacon de Leak stopper pt fisuri de radiatoare
dar se pare ca nu ajuta nici asta. La drumuri lungi pierde apa, ca si inainte.
Cred ca o duc la mecanic sa o desfaca, pt ca e din ce in ce mai rece afara si trebuie sa remediez odata problema.
  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am ajuns cu masina la mecanic. Dupa toate verificarile (furtune, coliere, pompa de apa etc) am ajuns la concluzia ca nu mai poate pierde decat pe la garnitura de chiulasa pe care am banuit-o a fi "ciupita". A desfacut-o mesterul si SURPRIZA: garnitura era intreaga. Ne-am orientat atentia catre chiulasa, pe care am dus-o la verificat la o firma din Tg. Mures (ca sa nu se considere ca fac reclama nu o sa-i dau numele, cine are nevoie de astfel de verificari sa-mi dea un pm, ii recomand cu caldura). Verifica oamenii chiulasa (am ajuns sa ma rog sa gaseasca ceva, o fisura cat de mica, dar remediabila) si o gasesc intreaga! Deja nu mai inteleg nimic. Au rectificat chiulasa, au facut tot ce era de facut prin ea (supapele, scaunele de supape, au schimbat semeringurile de supape) si am adus-o acasa. Astept sa o puna mesteru la loc si trag nadejde ca in urma rectificarii scap de problema...
Va tin la curent. Sper ca pana joi va fi in stare de functionare.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Se mai poate sa mai fie o problema destul de grava care se poate determina numai prin desfacerea chiulasei. Chiulasa fisurata in zona dintre supape. Am patit asa ceva la o alta masina si fenomenul se manifesta prin cresterea temperaturii lichidului de racire undeva pe la 110 km / h pana la fierbere. Cum coborai pe la 100 nu mai aveai nici o problema.
Ca sa zic asa aveai limitator de viteza fara sa vrei...
Probabil ca firma de la Tg Mures asta si fac descopera fisura , o sudeaza si rectifica chiulasa. Nu vreau sa fiu rau dar cred ca mai bine te orientai catre o chiulasa noua. Dupa parerea mea fisura se deschide la o dilatare indusa de turatie/viteza mai mare.
  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, asta fac, dar verificarea se face in conditii de temperatura ridicata, adica simuleaza pe un stand conditiile de lucru ale motorului la diverse temperaturi. Cert este ca nu au descoperit nici o fisura, desi mi-as fi dorit, pt ca atunci as fi stiut clar care e cauza. In conditiile in care nu au gasit nimic, nu pot decat sa banuiesc ca chiulasa nu mai era plana la contactul cu garnitura si la temperaturi ridicate, garnitura fiind din tabla si chiulasa din duraluminiu, aparea o mica fanta intre cele doua, pe unde se strecurau aburii. Poate aberez, dar nu mai vad alta solutie...
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
asta in cel mai bun caz!
  • cristi_ilie

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2012 A17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sa nu fie vreu furtun fisurat si cand creste temperatura sa scape caci odata cu temp creste si presiunuea.Si apropo cum se curata instalatia de racire?
  • Mitica_SB

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2012 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am impachetat masina si am luat-o de la mecanic. El a finalizat treaba vineri dar eu nu am apucat sa o iau de acolo decat sambata. Mi-a spus ca a pornit-o mai greu (era de asteptat, am inteles ca e ceva legat de filtrul de motorina), dar a pornit-o. Mi-a lasat-o la atelier, de unde am luat-o eu sambata. Toata ziua a mers foarte bine, fara nici o problema. Duminica dimineata insa, surpriza, nu a mai vrut sa porneasca. I-am dat la automat pana era sa se duca bateria cu totul. Am tras-o apoi cu o alta masina si a pornit. Am lasat-o pornita vreo 20 de minute, am oprit-o si a pornit apoi la cheie de mai multe ori. Am plecat dupa amiaza intr-o mica excursie prin marginime si a pornit la fiecare oprire, cu exceptia ultimeia, la o pensiune unde am stat vreo 2 ore si am mancat. Am pornit-o din nou trasa si i-am "livrat-o" mecanicului, ca sa stea la el peste noapte si sa vada si el simptomele la pornirea de dimineata. Astept sa vad ce zice...
Ceva pareri?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
trage aer pe circuitul de motorina, verifica filtrul si furtunasele de retur
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR