Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Saptamana trecuta am schimbat amortizoarele pe fata la masina mea.
Am cumparat SACHS - 252 RON/buc.
Skip ads

  • Freakdriver

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
As avea si eu cateva nelamuriri...implicit cateva intrebari.Pentru ca am descoperit ca aveam un arc pe spare rupt(spirala mica de jos) am hotarat sa imi cumpar o pereche de arcuri noi pe spate.Am fost la cateva magazine, am intrebat de pretzuri...si in cele din urma am luat o pereche de arcuri de la Kayaba(Kyb) -standard( am inteles ca ar fi destul de bune si oarecum mai rigide,pret 125 lei bucata).Astazi la mecanic...le'am dat jos pe alea vechi(scria JP pe ele) le'am comparat cu astea noi, si ce sa vezi...arcurile noi erau ceva mai scurte(deja ma ingrijoram ca o sa atinga rotile cand o sa am greutate pe spate).Dupa ce le'am montat pe cele noi...surpriza fundul masinii sta mult mai sus decat statea cu cele vechi.
Acum as vrea sa intreb daca cu timpul o sa se mai aseze/comprime arcurile...si daca o sa mai coboare garda pe spate?Si daca m'ar ajuta cu ceva sa schimb arcurile si pe fata...sa iau tot de la Kayaba...poate se aseaza masina si nu mai sta ridicata de fund?

Multumesc anticipat!
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ia kAiaba 100/100
am eu pe fata la zafira,fac toti banii


Ultima modificare facuta de deleted-18977 la Sam 19 Feb, 2011 9:34 pm
  • adrian1984

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2009

  • Mesaj Privat
ieri am pus la masina mea pe fata BILSTEIN 180 RON bucata
Skip ads

  • Kodatu Sep

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2004 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Cum ti se par Bilstein? Momentan am Sachs pe masina dar as vrea sa le schimb cum da caldura. Inclusiv arcurile, care vor fi K&N. E buna combinatia? Voi ce arcuri aveti?
  • Freakdriver

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Victor...la ce te'ai referit 100/100? lungimea arcului sau rezistenta? tu de ce le'ai schimbat...sunt tot standard?
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
da scuze.ma cam grabeam ieri. am eu pe zafira kayaba de aproape 1 an, o spun cu mana pe inima ca sunt peste sachs,bilstein.
ca marimi nu ma pricep ,dar la ,,publicitate,, te vor lamuri colegii.de arcuri nu-mi dau cu parerea nu am schimbat niciodata.
  • Freakdriver

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
daca tot am pus acum arcuri Kayaba pe spate...am sa vad ce pot in urmatorii 2000-3000 km...iar daca am sa fiu multumit..am sa pun si pe fata!am intrbat pt fata de pret si mi'a zis intr'un loc 168 lei bucata...sa vedem ce'o mai fi.
Skip ads

  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
De KILEN a auzit cineva impresii ? cand am vb la dealer acesta "m-a aburit" ca sunt marca premium de nivel mondial etc etc.. cam acelasi lucru cu lejosfors... eu nu am avut rabdare sa iau pe spate arcuri KYB si am luat KILEN... aveam nevoie de masina in stare ok... pana acum masina se comporta OK... masina are pachet drumuri grele... arcurile venite sunt mai mici cu o spira insa sunt mai dure... asta verificat manual Smile... primele impresii sunt ca masina sta ok pe drum , parca spatele e mai stabil si fuge mai putin in curbe si la demaraj s-a mai redus din balans..
  • vladutzz

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2006

  • Mesaj Privat
am cumparat si eu arcuri kayaba pentru spate, insa nu le`am montat inca. surpriza a fost ca atunci cand m`am bagat sub masina sa vad daca se "lovesc" la lungime cu cele originale, am observat ca au 1 spira si jumate mai putin decat cele originale Rolling Eyes adica exact ce spune Freakdriver. sunt putin nedumerit...poate ma ajuta cineva?
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salut,

si cele Kilen(Lejofors) au o spira mai putin... insa se pare ca au alta elasticitate.. mai dure cum am spus mai sus.
  • costache

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Un sfat de la un coleg care a schimbat arcurile fata la Zafira A . Nu stiu de care sa montez. GM sunt cam scumpe iar aftermarket nu stiu de care sa montez in ideea sa nu isi schimbe garda .
Skip ads

  • merutzu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salutare tuturor!

am si eu o nelamurire... am schimbat arcurile de pe fata la masina din semnatura cu o pereche de arcuri luate de la schrott, iar cele "noi" pareau mai scurte cu o spirala decat cele vechi (aceste arcuri sunt luate de pe o berlina cu aceiasi motorizare). Masina mi se pare ca sta normal, putin aplecata in fata, dar asa sunt majoritatea masinilor din cate am obs. E posibil ca fiind mai scurte sa fie mai rigide?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca mai urmareste careva topicul asta, dar incerc si eu.

Sun pus in postura de a schimba arcurile spate la masina din semnatura (hatchback), unul avand un capat rupt, si oricum erau ambele foarte moi.

Vreau sa iau kayaba, dar nu stiu de care avand 3 variante:


RX5135 - arc standard, nu stiu daca e progresiv sau liniar
RJ5125 - arc in format minibloc (http://www.kyb-europe.com/kyb-romania/images/template/coil-springs3.jpg)
RX5418 - zice in catalogul lor ca ar fi HEAVY DUTY... nu stiu ce inseamna asta, probabil ceva mai tare si inalta spatele cativa cm. La fel, nu stiu daca e linear sau progresiv.

Eu tind sa iau RJ5125 - cel progresiv in format minibloc, din ce am inteles de la ei de pe site ar fi unul din cele mai confortabile, dar nu stiu daca rezista la drumurile patriei...

voi ce parere aveti?


La LESJOFORDS au la4 variante... normal (42 634 37) si pentru sasiu coborat (42 634 90) si heavy duty (42 634 65) si inca o varianta sport -40mm care iese din discutie.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
XCUSEME , incearca sa iei ultima varianta cea Heavy Duty. Pentru confort e cea mai buna.
Si eu vreau sa schimb arcurile spate , sa o mai inalt putin neaparat. Caut arcuri mai tari si un pic mai inaltute , macar 2-4 cm.

Varianta de mijloc o sa fie joasa si prea moale.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Deja am comandat varianta miniblock de la kayaba. Din ce am inteles sunt recomandate ca OEM.
Masina si asa mi se pare cam rigida, trancane rau la denivelarile din asfaltul iesean.

HD nu as pune, nu vreau sa inalt masina, nici sa o fac mai rigida.
  • ucae

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Le-ai montat? Cum ti se par ca si comfort in comparatie cu cele vechi? Vreau sa schimb si eu arcurile pe spate si m-am gandit la aceleasi ca si tine. Din cate am inteles ti-ai comandat KAYABA RJ 5135. Ma intereseaza mai mult ca confort nu vreau sa inalt masina. Trebuie sa merg la ITP nu peste mult timp si mi-e teama ca ma va respinge, deoarece sunt ambele arcuri de pe spate cu o spira lipsa (cea de sus). Oare ma va respinge sau nu?
Voi ce parere aveti?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Da, le-am montat. S-a schimbat tinuta de drum in bine. Din pacate cred ca si amortizoarele sunt cam obosite, la denivelari luate in viteza masina se compreseaza pe spate uneori pana in capat, se lovesc opritoarele intre ele. As fi totusi curios si cum ar fi fost cele normale sau HD, dar de-acum nu mai am ce face. Ma declar multumit, avand in vedere ca de obicei merg singur...foarte rar cu mai mult de 2 pers in masina.

Cat despre ITP... nu vad sa fie asta singurul motiv sa schimbi arcurile... schimba-le pentru siguranta ta.
  • ucae

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca ai pus Kayaba RJ 5135. Cum sta masina(spatele) pe plan drept, fata de cum statea inainte? Cineva zicea mai sus ca atat Lesjofors cat si Kilen au o cu o spira mai putin decat originalul (dar probabil au o duritate ceva mai mare, si eu nu-mi doresc acest lucru deoarece merg mai mult singur in masina); ai observat acest lucru la ale tale (Kayaba RJ 5135)? Ziceai ca esti curios cum se comporta cu cele standard (probabil te referi la RX 5135) sau HD, dar daca ai amortizoarele duse atunci nu poti sa stii adevarata lor potenta (la ale tale). Intr-adevar era o alternativa de a pune HD in cazul tau, pentru a intari ceva suspensia avand amortizoarele pe duca, dar era o solutie temporara, dupa care daca schimbai amortizoarele aveai o suspensie tare, ceea ce zici ca nu-ti doreai.
Nici eu inca nu m-am decis ce sa iau, si sunt presat de timp pentru ca se apropie ITP-ul. Din cate am studiat, cel mai mult se apropie de cele originale (ca numar de spire 7 parca) marcile Suplex si Triscan, ambele fiind costructie minibloc si cu diametrul sarmei progresiv, dar au un pret de cca. 250 lei/buc. De aceea m-am orientat spre Kayaba RJ 5135(153 lei/buc), care sunt tot constructie minibloc cu sarma pregresiva, insa ce ma ingrijoreaza e faptul ca sunt mai scurte si ar putea fi mai rigide, lucru de care ma feresc.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pai faptul ca sunt progresive - in primii cm de compresie sunt destul de moi... si pe masura ce e compresat mai tare arcul devine mai dur.
Eu unul sunt multumit de ele. Avand in vedere haosul si dezastrul care e acum pe drumurile din Iasi nu cred ca puteam nimeri mai bine. Probabil la anu voi pune si amortizoare Kayaba. Am in plan sa trec si pe fata integral pe KYB - amortizoare / arc / flanse / rulment. Dar sa repare astia nenorocirea din oras.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR