Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • raluca buinceanu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am schimbat rotile de vara cu cele de iarna iar pe cele de iarna cred ca nu am senzori de presiune ptr ca mi sa aprins martorul galben in bord . Puteti sa imi spuneti daca este vreo problema sa merg cu martorul aprins pana la primavara cand le pun din nou p cele de vara ? Multumesc !
Skip ads

  • danutz40

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Poti merge dar sa te inarmezi cu multa rabdare caci te te vor stresa erorile de la lipsa senzorilor , dar poti sa ii anulezi .
  • dr_tzyghe

  • Mesaje scrise: 408
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Nu da nicio eroare...garantez. Eu am senzori de presiune pe jantele de vara..pe celede iarna nu am si nu da nicio eroare, desi am activat check control.
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Revin dupa aproape 2 ani si tin sa spun ca au cedat senzorii. Pur si simplu s-au distrus. Cred ca s-au rupt de pe partea metalica pe unde se umfla roata. Am vrut sa pun rotile de vara si inauntru e galagie. Se invarte senzorul in anvelopa. Am sa vad la vulcanizare. Ori iau altii ori zic pas la aceasta functie ca nu prea merita din cate bag seama.
Skip ads

  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Anul trecut cand am schimbat jantele de vara cu cele de iarna, n-am mai marcat pe ele care de unde au fost date jos ( gen drapta fata, stanga spate, etc ) pentru ca stiam oricum ca voi schimba anvelopele de vara acum, martie/aprilie.
Tot sezonul de iarna am mers cu jante fara senzori, si ma avertiza la fiecare pornire ca e o pb cu TPMS, si ramanea martorul aprins in bord.
Nu a fost nicio pb.
Am veni vremea buna, am montat anvelopele, si jantele au fost puse sus, intr-o cu totul alta ordine fata de cum au fost date jos, nemaistiind care de unde vine.
Inainte de sa plec de la service, cu masina pornita, in P, am resetat senzorii, sa se reinvete.
Mi-au aparut liniute pret de aprox 2-3min si max 1km, dupa care totul a intrat in "normal", adica afisau valorile in bord.
Am crezut ca totul e ok.
Dupa 2-3 zile, au inceput sa imi tot arate tot cate o roata cu pb, adica cu presiune scazuta. Le umflasem la 230pka ( +/- ), dar dupa 2-3 zile imi aratau valori intre 180 si 200kpa.
Ok, am mers la un MOL, si mi-am bagat singur aer in ele. Intr-adevar, daca si umflatorul de la MOL arata bine, cam fiecare roata avea cam 200kpa.
Am umflat intai partea dreapta, dar im bord imi arata presiune crescuta la una de pe stanga fata si una de pe dreapta spate, si atunci mi-am dat seama ca totusi nu s-au reinvatat cu noua locatie...
Le-am umflat pe toate, si acum erorile din bord au disparut, le-am mai resetat inca odata, dar sincer nu sunt f convins ca s-au "reinvatat" cu pozitia corecta.
Poate nu am procedat eu corect cu resetarea senzorilor?

am gasit acest text, scris de un coleg aici pe forum :

https://www.clubopel.com/vie...p=1919460#1919460

Further TPMS equipment features in Astra-J, Insignia

A feature by the name of "Adaptive Threshold" allows the system to detect automatically when the customer has intentionally increased the tyre pressure (such as before going on holiday with a heavily laden car). The nominal pressures and all warning thresholds are then adapted automatically to the higher value. If the tyre pressure is intentionally reduced again after this heavily laden journey, one ignition cycle must take place so that the system can reset the original nominal values. Note: the pressure must not be reduced with the ignition switched on.

The "Auto Learn" feature permits automatic learning of the correct tyre pressure sensor position. If a sensor has previously been moved on the vehicle (tyre rotation), it is necessary to wait 20 minutes following a change of tyre/sensor or tyre exchange (e.g. from front to rear) until this sensor is again in repositioning mode. Therefore, once a sensor has been moving, it has to be at rest for 20 minutes until its position can be relearnt. The automatic learning of the TPMS sensors and their new position may take place over up to 10 minutes of driving at speeds in excess of 20 km/h. If lines appear in the display instead of the pressure values, this may indicate that the sensors are learning the new values."

Teoretic prima data sigur am condus 15-20min cu masina de la service pana am oprit-o, dar mie nu mi-a durat mai mult de 2-3minute pana sa-mi afiseze din liniute presiunea din roti...
  • Signum`06

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Signum 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare. Iarna asta dupa ce am pus cauciucurile de iarna, la vulcanizarea respectiva un destept mi-a pus capacele de metal pe valve(la 2 din ele), iar in primavara, prin martie cand am trecut pe cauciucurile de vara(pe aceleasi jante) capacelele metalice la desfacere au rupt cu totul din filetul valvei(datorita nisipului, mizeriei si sarea care se aplica iarna pe drumuri, capacelele metalice s-au "sudat" de valve). Am mers pe la strungari, care mi-au spus mai toti acelasi lucru, filetul interior pt cuiventil e ft greu de gasit si nu-mi garanteaza ca va mai avea cuiul ventil suficient spatiu pt a fi introdus.
In fine, am pus cruce la senzorii cu problema si am cautat si gasit pe net second. I-am montat si nu-mi afiºau nimic initial dupa 10-15 min de mers prin oras. Am tras pe dreapta si am scos borna la baterie pt 2-3 min. dupa care am plecat si in 5 min de mers au raspuns si senzorii "noi" afiºând valorile corecte..
Deci mare grija la ce meseriasi schimbati cauciucurile. Bafta.
  • mariushas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Schimbare baterie senzor GM13327259 - pe Opel Insignia ST

Dupa cum se vede in poza este din 09/2009 (sageata arata luna iar 0 si 9 pe o parte si de alta a sagetii semnifica anul.
Asta m-a tinut pana in iulie 2017, aproape 8 ani. Celelalte inca mai tin.
La prima incercare de inlocuire baterie,adica primul senzor, mi-a iesit cel mai bine.
Am inceput sa scot izolatia neagra de pe spatele senzorului. Pare a fi ceva cauciucat dar se sfarama. Este ca un silicon care s-a lipit bine de placuta electronica. Asta este si motivul pentru care am rupt antena de 433MHz care este pozitionata intr-un colt si nu rezista la forta cu care incerc sa dezlipesc acea izolatie.(asa cum arat in Film 6 din playlistul de pe youtube - pozitia antenei si a pinilor bateriei )
Apoi am incercat sa incalzesc bine inainte de a face operatia de dezlipire dar a iesit mai prost. Asta deoarece s-au incalzit micile componente SMD si m-am trezit ca s-au dezlipit si micile rezitente sau condensatori de pe placa electronica.
Nu stiu ce erau pentru ca nu le-am finalizat inlocuirea bateriilor la acelea.
In fine, la primul senzor am reusit sa gasesc o antena de la un magazin de reparat chei auto.
10 lei prima antena, dupa care s-a prins omul ca e de jumulit si a inceput sa fabuleze. Am renuntat sa insist. Stiu ca noi sunt si 50RON ... nu merita.
Am lipit antena si apoi bateria noua, RENATA CR2450N PCB (am taiat unul din cele trei picioruse), cumparata de la CONEXELECTRONIC .
Dupa aceasta am folosit silicon sa izolez circuitele electronice si am prins placuta cu surubul care apare in poze cositorit.
Este cea mai buna cale de a inlocui bateria.
Am realizat ca nu merge altfel pentru ca viteza mare a rotii va arunca componentele lipite de carcasa sau prinse intr-o gaura a carcasei, idei la care ma tot gandeam ca sunt mai simplu de pus in practica.

Daca se pastreaza modelul initial (fara a gauri carcasa), partea cu silicon este tinuta de janta.
Ma gandesc acum ca ar merge una din ideile mele cu baterie suplimentara dar, un model plat, pe care sa il pot prinde intre senzor si janta. Bateria trebuie sa fie de 3V si minim 600mA cu rezistenta la temperatura -20 +70 (similar caracteristicilor RENATA)

Senzorul cu bateria schimbata imi merge foarte bine din iulie 2017.

Aveti aici niste filmulete Senzor Presiune GM
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR