Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Problema sta in felul urmator:
masina porneste dimineata, dar in momentul in care am de facut drumuri prin oras si motorul se incinge la 90 de grade s-a terminat povestea. Incep sa pierd din acceleratie, daca o spritez si o tin si din ambreiaj sa nu moara se aud rateuri mari in toba, ca in cele din urma sa imi moara de tot si nici nu mai porneste.
Mai nou am observat ca daca dupa ce imi face toate astea, daca apas pe supapa de la injectoare imi iese aer-benzina-aer-benzina si tot asa. Si trebuie aerisit de fiecare data.



Dupa ce fac aerisirea propriu-zisa mai merg vreo 2-300 metri si iar incepe balbaiala.
In rezervor mai aveam vreo 10 litri de benzina.
Prima oara cand m-am lovit de problema asta cineva mi-a spus ca e pompa si am schimbat-o, dar la scurt timp a inceput sa faca la fel.
Azi dimineata mi-a facut la fel si cu motorul rece. Pana acum am zis ca e o problema cand se incinge motorul dar azi dimineata nici 500m nu am facut si aceleasi simptome.
De la ce poate sa apara aer pe instalatie?
Sa fie sorbul de vina sau conductele tur-retur sa fie cu probleme?
Sau macar ce sa le spun alora cand o duc in service, ce sa schimbe sau ce sa verifice?
Multumesc.
Skip ads

  • dj04xpx

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Calibra 1991 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
avem acelasi tip de motor dar probleme diferite. la mien nu vrea sa porneasca delok in schimb la tine problema e de la furtune. verifica furtunele tur -retur , verifica daca legaturile sunt perfect etanse, verifica furtunul care pleacaa de la rezervor catre pompa ( e tare greu sa ajungi pina acolo daca nu ai unde sa o sui pe o rampa ). oricum problema ta e ca trage aer pe undeva. ptr inceput verifica furtunele si schimba colierele daca este nevoie la toate imbinarile furtunelor. nu pierzi nimic daca le schimbi.. tot ce se poate sa fi avut vre-un furtun crapat iar acum cu venirea timpului rece sa traga aer , si chiar instalatia de tur sa se dezamorseze. apoi vezi cum se comporta .! bafta .
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Merci, am mai gasit intr-un topic, cineva spunea ca odata cu schimbarea pompei de combustibil trebuie inlocuit si sorbul. Ai idee cum arata si unde este amplasat?
Multumesc.
  • dj04xpx

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Calibra 1991 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
da . la fel e foarte greu sa ajungi la sorb. ai nevoie de o rampa sa o sui apoi trebuie sa dai jos rezervorul . sorbul se gaseste pe deasupra rezervorului in el . nu stiu daca ai inteles locatia exacta. oricum , trebuie dat jos rezervorul. e ceva de munca mai ales pe frigul asta . bafta multa si sper sa o rezolvi mai rpd decit te astepti .c20xe sunt motoare bune dar din cind in cind iti mai pun cite un ghimpe in spate , asha ca sa nu uiti de ele .
Skip ads

  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Merci de sfaturi, oricum pe la sfarsitul saptamanii o duc in service caci singur nu am unde sa o fac, si dupa ce o iau, postez cum se comporta.
Multa bafta.
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am fost azi la service. Astia ori nu se pricep ori sunt prosti, pe diagnoza cica nu le apare nimic.
Cica nu stiu ce are, pot fi mai multe cauze. Una dintre ele ar fi acest vacuum (sageata verde). Apropos daca stie cineva ce face acel vacuum, sa-mi spuna si mie macar sa ma lamuresc si eu.

Alta chestie ce mi-au mai spus:
1. eu cica nu am sorb la rezervor. Masinile cu pompa submersibila au sorb, eu nu am pentru ca am filtru de benzina si pompa in exterior. Este adevarat?
2. pot fi mai multe cauze (vacuumuri, vreo 2 cica) de la pompa de benzina pana in rampa injectoarelor, printre care si releul pompei de benzina (asta le-am sugerat eu).
Maine ma duc din nou sa vad daca s-au sfatuit si au gasit ceva.
Sincer nu stiu ce sa fac, daca ei nu stiu care sunt SERVICE, atunci unde naiba sa te mai duci?
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am fost azi la service, caci in timpul saptamanii nu am avut cand din cauza serviciului, si am luat masina in aceeasi stare.
Nu stiu care ar fi problema.
Deci daca cineva stie care ar fi cauza si vrea sa ma ajute ii multumesc.
Singurul inconvenient e ca nu o pot plimba de colo colo fara a avea surpriza de a ma lasa in drum.
Multumesc anticipat.
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
la sageata verde este regulatorul de presiune la rampa de
injectoare eu asa vad daca gresesc pot fi corectat ca nu ma
supar regulatorul asta are rolul sa mentina presiune constanta
pe fiecare injector iar surplusul se duce pe retur in rezervor daca
presiunea nu este sa zicem de 3 bari si este de 1bar motorul nu
porneste sau se opreste atunci trebuie sa vezi bujiile si sigur sint
pline de benzina pt ca injectoarele numai pulverizeaza ori picura
benzina ori injectorul se blocheaza.
acum tu trebuie sa verifici sau sa schimbi filtrul de benzina daca nu
l-ai schimbat de mult pasul 2 trebuie sa verifici presiunea pompei
de benzina 3 acum ajungi la regulatorul de presiune cel putin eu
asa procedez.
Skip ads

  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
stefy_726 a scris:
acum tu trebuie sa verifici sau sa schimbi filtrul de benzina daca nu
l-ai schimbat de mult pasul 2 trebuie sa verifici presiunea pompei
de benzina 3 acum ajungi la regulatorul de presiune cel putin eu
asa procedez.

pompa de benzina si filtrul sunt noi, deci ar ramane regulatorul de presiune.
Numai ca nu stiu daca se poate face ceva la el, eventual curata, sau doar inlocuit?
Multumesc.
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
e capsulat nu poti face nimic daca ai bani cumpara
unul reglabil si nu vei regreta.
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
daca zici ca iese aer amestcat cu benzina pe la ventil este clar ca i ti intra aer ori pe tur ori pe retur undeva, o gaurica un colier neetans,eu sincer desfaceam complet tot traseul tur retur pana la cel mai mic surub ,si l refaceam cu furtune+coliere noi.Daca presiune in rampa nu e,nimic nu e Very Happy
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
razvu77 a scris:daca zici ca iese aer amestcat cu benzina pe la ventil este clar ca i ti intra aer ori pe tur ori pe retur undeva, o gaurica un colier neetans,eu sincer desfaceam complet tot traseul tur retur pana la cel mai mic surub ,si l refaceam cu furtune+coliere noi.Daca presiune in rampa nu e,nimic nu e Very Happy

nu e de la furtune, dar tot nu se stie de la ce e. E aiurea ca nici nu am timp sa ma ocup de ea din cauza serviciului, azi in schimb cand am ajuns acasa bateria era moarta. In fine am reusit s-o pornesc, mi-a dat curent cineva, sa-i fac testul cu agrafa si a rezultat :
61 - Fuel Tank Vent Valve (FTVV) - low voltage
73 - air flow sensor (AFS) - low voltage

Ce reprezinta erorile si daca sunt din cauza bateriei ca era descarcata sau din alta cauza?
Inainte de a face testul am lasat-o sa mearga cam 5-10min.
Skip ads

  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am fost astazi la diagnoza si mi-a gasit un senzor dus (cel incercuit)

Respectivul senzor cica nu vine separat ci cu tot cu partea metalica de dupa capacul distribuitor. Senzorul s-ar numi cica Hall Effect Sensor.(corectati-ma daca gresesc.)
Am sa incerc sa vad cat ma costa si va tin la curent.
Acum mi l-a decuplat si imi merge masina mai bine, bineinteles cu acel Check Engine in bord aprins.
Sper sa nu afecteze si altceva cat voi mai merge cu ea asa.
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat senzorul acum o saptamana Hall Effect Sensor. Pret 4.5mil original pe Bosch cu tot cu transport. Cam asa arata pt cine mai are probleme de genul asta. Al meu era praf adica carbunele dinspre exterior era rupt si lipit cu poxipol daca va puteti imagina.



In fine a mers masina bine cam o saptamana.
Acum stau cu ea pe dreapta pt ca face la fel.
La testul cu agrafa apare eroarea 94 - Hall Effect Switch (HES) - High voltage.
Ce mai poate avea acum?
Incep sa ma satur de cate probleme poate avea masina asta...
Nu stiu daca am avut parte de ea de cand am, parca e blestemata fratilor, acum schimb una pica alta.
Parca mi-am luat masina de tocat bani.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
eu cred ca ai stricat debitmetrul. aceasi problema o am si eu
cand e motorul rece merge dar consuma mult, cand se incalzeste se opreste;
ce mai poti verifica este senzorul rpm, si ala face figuri cand se incalzeste motorul la 90 grd.
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@boaska daca ar fi fost debitmetrul ar fi dat ceva erori la testul agrafa, dar nu apare nimic, plus ca a mers perfect timp de o saptamana.
Ceva e. Ce? Nu stiu.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
pai nu ai spus mai sus ca ti-a dat eroarea 73?
asa patesc si eu, merge pana se incalzeste apa, si cand ajunge la 90 incepe sa piarda putere si se opreste
tb sa-i scot borna si dupa cateva min porneste si din nou aceleasi probleme
debitmetrul este un senzor principal, chiar daca mai se taraste fara motorul merge jalnic;
fa-i testul cu agrafa dupa ce o pornesti si incepe sa o ia razna; exact atunci o sa vezi ce erori iti da
si ca sa fie testul complet incearca intr-o noapte cu grade pe minus
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Scuze de intarziere, dar gata, s-a rezolvat. Era de la un o-ring de la rezervor. Pe acolo tragea aer fals. Insa tot am ramas cu niste dubii: de ce imi facea figuri numai cand ajungea motorul la temperatura de 90 grade? Shocked Dupa ce a fost inlocuit o-ringul am mers pana a atins motorul temperatura de 90 grade si a functionat in regim normal. Am spus ca daca imi face la fel sigur e de la senzorul crankshaft si l-as fi schimbat imediat. E singurul (cred) care la temperaturi ridicate nu mai trimite valori corecte la computer de unde si mers defectuos al motorului, probleme alimentare s.a.m.d.
Multumesc pt sfaturi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR