Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Ca asa arata masina

Skip ads

  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
De la sfarsitul lunii trecute m-am apucat sa montez pe masina webasto termotop, asa ca am purces la scoaterea grilei, a barii fata, am reusit sa pun pe pozitie motorul, sa trag traseele pentru furtunele de antigel, pus evacuarea, admisia de aer cu filtrul aferent, tras o parte din instalatia electrica pe la motor si am reusit sa ajung si in habitaclu, am tras o parte din furtunul pentru motorina, mai am de montat pompa de dozaj si de dat rezervorul de motorina jos si montat sorbul, tras firele electrice pentru pompa, de tras un fir pentru panoul de clima, de pus pe pozitie sigurantele si de prins firele de plus si minus pe la motor.
Am sa pun si niste poze.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Bravo Andrei pentru ca ai avut curajul sa te apuci de treaba. Din ce vad eu, te-ai descurcat de minune ca un adevarat profesionist, dar as avea de facut o remarca de care sper sa tii cont. Tubul de evacuare din inox care iese din Webasto si intra in tobita (vezi penultima poza), trebuie sa treaca cat mai departe de orice obiect din plastic si mai ales de bara, deoarece se incalzeste foarte tare si topeste tot. Daca te uiti in manualul de instalare ai sa vezi ca pe acesta este montat un izolator din cauciuc siliconic care-l tine distantat de bara si pe care banuiesc ca tu nu-l ai.
In rest, totul arata excelent. Daca mai ai nevoie de ceva sau de vreun sfat, te rog sa ma contactezi, pentru ca te ajut cu cea mai mare placere si pe tine si pe oricine altcineva doreste sa-si monteze un astfel de dispozitiv, in limita posibilitatilor si a timpului meu liber.
Bafta in continuare!
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Sa fie multumesc pentru incurajare.
Din pacate nu am acele distantiere de cauciuc care sunt pe mai multe portiuni dispuse si care se gasesc ilustrate in manual, dar m-am gandit si o sa incerc sa pun niste sfoara de etansat evacuari ca distantier pe traseul de evacuare.
Daca intampin ceva probleme sau am vreo nedumerire intreb.
Skip ads

  • bobeleac

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Distantierul respectiv,izolatorul il gasesti in dezmembrari la motoarele din
grupul vag ,este de culoare rosie sau neagra !
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru indrumare bobeleac.
Azi, de fapt ieri am reusit sa dau rezervorul jos si sa montez sorbul de motorina pentru pompa de dozaj, l-am remontat la loc, am conectat si furtunul de alimentare cu motorina, am prins si pompa de caroserie.
A amorsat cu ajutorul pompei furtunul pana in fata la incalzitor.
Urmeaza sa trag si cablurile de alimentare pe sub masina pentru pompa si sa leg restul firelor pe la motor, in panoul de clima.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Am reusit sa pornesc instalatia, a pornit din prima, nu are scapari de motorina sau antigel, se comporta bine, merge aproximativ 30 de minute, cu programare.

Am reusit si am tras si firul care vine de la instalatia electrica a webastoului (negru) la modulul de clima din bord, am conectat in mufa gri cu 32 de pini, in pinul 1, si atunci cand porneste incalzitorul porneste si ventilatorul de aer din habitaclu.

Pun si niste poze

  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Pentru nickm am urmatoarele intrebari:
- ceasul programator este setat sa mearga incalzirea 30 de minute, se poate modifica acest lucru?
- cand porneste incalzirea porneste si ventilatorul din habitaclu ( acel fir negru care vine impreuna cu inca unul rosu, cel rosu nu se foloseste, cel negru se duce in pinul 1, in modulul de clima sa dea drumul la ventilator) daca imi dau seama cam pe treapta 2 din cele 7 viteze ale motorului, se poate seta si separat adica daca vrei sa incalzesti habitaclul sau nu.
- care sunt pasii care trebuie sa-i am in vedere sa nu cumva sa raman fara baterie si cam care este perioada de timp in care bateria isi recapata ce a mancat webastoul.
- clapetele de directionare a aerului din manual reiese ca trebuie orientate spre parbriz, daca nu se face aceasta selectie, pe unde se distribuie aerul.
Skip ads

  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut Andrei,
Ceasul programator nu se poate seta pentru mai mult de 30 de minute, dar nici nu cred ca ai nevoie de mai mult timp, deoarece este posibil sa nu te tina bateria daca este mai veche si nu circuli suficient timp ca sa se incarce. Eu am pus in paralel cu ceasul o telecomanda cu doua canale. Pe canalul A activez ceasul programator, iar pe canalul B, trimit un (+) de comanda in paralel cu cel trimis de programator si il tin conectat cat vreau eu.
Din ce am observat eu, ventilatorul nu conteaza pe ce viteza il lasi setat, pentru ca el tot pe viteza 2 functioneaza. Eu l-am lasat si pe 0 si tot a pornit. Din ce am observat si am inteles eu, atunci cand dai acel semnal catre clima, aceasta tine cont de setarile pentru orientarea clapetelor si pentru temperatura, nu si de viteza ventilatorului.
In manual zice sa orientezi clapetele catre parbriz si sa dai temperatura la maxim ca sa obtii cea mai eficienta degivrare, dar eu o las asa cum nimeresc (de regula pe la 22 de grade), si fara sa orientez clapetele, iar masina o gasesc destul de bine incalzita si degivrata. De fapt o las pe automat si nu am probleme.
Ca sa nu ramai fara baterie, trebuie sa circuli cu masina cel putin 30 de minute, atat cat a functionat sirocoul si cel mai bine este sa-i faci si o incarcare pe redresor o data pe luna in perioada de iarna. Foarte important este sa lasi bateria sa-si revina aproximativ 5 minute dupa ce s-a oprit sirocoul pentru ca altfel risti sa nu aiba suficienta putere sa dea motorul peste cap. Eu am patit-o. Aveam bateria noua, ochiul magic era verde, dar am incercat sa pornesc in timp ce sirocoul isi facea ventilarea camerei de ardere inainte sa se opreasca, si nu a pornit. Dupa ce am asteptat 5 minute, am dat iarasi la automat si a pornit fara probleme. De atunci o programez cu 35 de minute inainte sa plec si nu am mai avut probleme.
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salut, Andrei_JOY, webasto se poate programa sa functioneze intre 10 si 60 minute, cat ai tu nevoie. Trebuie sa faci asa : de pe butoanele programatorului tii apasat butonul set 5 secunde si in timpul asta apesi sageata stanga, ar trebui sa vezi pe ecran simbolul de ceas, cel de flacara si minutele presetate, adica 30 care vor clipi concomitent. Acum cu sagetile stanga - dreapta reglezi intervalul de timp dorit, dupa care apesi din nou set si gata ai stabilit intervalul de timp dorit. Crede-ma ca iarna la - 10 grade sau mai jos cele 30 de minute nu ajung nici macar la dezghetarea parbrizului, daramite sa mai incalzesti si habitaclul.
Din ce stiu eu la climele automate ventilatorul porneste pe treapta 1 ca sa nu-ti omoare bateria, atentie insa ca incalzirea masinii trebuie selectata pe maxim, adica aerul sa fie directionat exclusiv prin caloriferul masinii, altfel nu intra caldura in masina, iar directia aerului o sa fie cea reglata inainte de a scoate cheile din contact.
Am vazut ca ai ceva documentatie despre webasto, ma poti ajuta te rog , sunt interesat, multumesc.
@nickm, cum pot lua legatura cu tine, am din nou probleme cu webasto si imi trebuie documentatie, plus ca daca esti amabil sa-mi zici cum se urca poze pe forum ca nu ma prea descurc. Multumesc.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut @Aurelian, eu am temporizator model 1530 cu display cu lumina verde si chiar acum am incercat metoda ta de setare, dar la mine nu merge. Am intrebat si eu in toate partile cum se seteaza acest temporizator si toata lumea mi-a spus ca nu se seteaza. Cel cu display verde functioneaza 30 de minute, iar cel cu display rosu, 60 de minute.
Nu stiu de ce zici tu ca nu se dezgheata parbrizul in 30 de minute, ca au fost temperaturi si mai mici de -10 grade si eu am gasit intotdeauna parbrizul si geamurile laterale complet dezghetate si habitaclul suficient de cald. Poate sirocoul tau nu functioneaza bine si nu ajunge sa incalzeasca suficient de bine lichidul de racire. Cand o sa dea gerul, chiar am sa fac o filmare cu masina dupa ce se opreste sirocoul, in care sa se vada cat este de dezghetata, temperatura lichidului de racire si temperatura in habitaclu.
Ca sa pot sa te ajut, te rog sa-mi spui ce tip de Webasto ai si ce probleme ai cu el. Documentatie iti pot trimite pe privat, daca imi spui pentru ce tip de sirocou ai nevoie.
Ca sa urci poze pe forum trebuie sa dai click pe butonul de previzualizare a mesajului si o sa-ti apara deasupra casetei cu mesaj mai multe butoane, printre care si cel pe care trebuie sa dai click ca sa inserezi poze. Eu, de regula in timp ce scriu mesajul, deschid folderul cu pozele respective, le selectez, dau click pe ele si le trag (draghez) in caseta unde scriu.
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salut, eu am tempoeizator dintr-ala oval cu iluminare display portocalie, model 1533, la mine merg setarile descrise anterior, nici Andrei nu a zis ce fel de temporizator are.
Nu stiu ce model este webasto, dar o sa pun o poza poate iti dai tu seama. Multumesc de atentia acordata.
Skip ads

  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, intr-adevar, ala oval merge setat.
Am revazut postarile tale anterioare (de prin februarie) si de atunci ne ameninti ca pui poze cu webasto-ul tau ca sa vedem ce model este. Nu ai reusit nici pana acum sa rezolvi problema cu pornirea programata? Ce alte probleme mai ai acum?
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Problema este ca am probat sistemul cu alta baterie, a mers de vreo 3 ori dupa care nimic...Tot asa, merge doar pe manual. Am mai observat o chestie insa, cand am pus bateria cealalta de proba aceasta avea tensiunea de 13 v, iar dupa o folosire de circa 4 zile aceasta a scazut la 12,4 v de unde deduc ca ori alternatorul nu incarca bine, ori incarca dar nu are suficient timp la dispozitie, astfel incat incarcarea este insuficienta, eu facand zilnic aproximativ 3 ore de mers , 1,5 ore dus si 1,5 ore intors. Am intrat in meniul ascuns si imi arata tensiuni de incarcare ce variaza intre 13,5 si 13,9 v. Nu e cam putin ? Eu stiu ca la majoritatea masinilor tensiunea de incarcare a alternatorului este de 14,5 v.
Trag concluzia ca treaba se datoreaza tot tensiunii de alimentare, iar din setarile webasto daca aceasta este sub ''X'' volti acesta sa nu porneasca ca sa nu te lase fara baterie.
Ce vreau eu sa stiu este cum pot accesa softul acestuia, ce tine de hadrware si cum pot modifica tensiunea de pornire si alte chestii, cum ar fi interogare de posibile erori, etc.
Am facut cateva poze cu agregatul si ce mi s-a mai parut mie ca este montat after market pe masina cum ar fi ceva relee si/sau sigurante. Scuzati calitatea pozelor dar este foarte inghesuit pe acolo si mai mult de atat nu am reusit sa fotografiez. Am mai pus si o poza cu bateria ca sa va faceti o idee despre sursa de curent a masinii cand aceasta stationeaza.











  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Alea 3 sigurante din a doua poza cred ca sunt de la Webasto, dar vad ca lipseste din soclu releul care comanda clima. Asta daca ala este soclul pentru acel releu.
Tensiunea de incarcare la majoritatea masinilor este de regula 14,2V, dar la alternatoarele de generatie noua, adica inteligente, aceasta are variatii intre 12,5 V si 15,5 V in functie de temperatura exterioara, starea de descarcare a bateriei, temperatura bateriei, etc. Poate sa ai o problema de masa intre caroserie si motor, cum am avut eu de caurand, si am fost nevoit sa pun un cablu suplimentare de masa ca sa mai vad si eu incarcare de peste 14 V. Daca zici ca masina functioneaza cate 3 ore pe zi, nu are cum sa nu incarce suficient bateria, decat daca ceva nu este in regula la sistemul de incarcare, sau daca bateria nu mai este buna.
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Probabil se pune releu in cazul in care masina are clima manuala. Din moment ce a mers si din cand in cand mai merge si fara releu in acel soclu nu cred ca este necesar de vreme ce eu am clima automata.
Nu cred ca la vectra c din 2006 putem vorbi despre alternatoare inteligente si alte avioane de astea. Am vazut alternator de vectra desfacut si este cat de neinteligent posibil. Smile
Suspectez legatura la masa defectuoasa sau fulia de la alternator dusa si patineaza ambreiajul din ea.
As vrea sa vad si la alte vectre 1.9 cdti tensiunea de incarcare, dar nu prea am de unde.
Poti sa-ti dai seama ce tip de webasto am ?
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
La instalatia mea singurele lucruri care nu au fost noi, sunt ceasul programator si pompa de dozaj, in rest totul nou.

Ceasul programator este patrat 1530, iar lumina nu este nici rosie nici verde, este alba, cred ca a fost modificat pentru ca mai iese si un fir din el care nu stiu ce face.

Documentatie am primit de la nickm.Pot sa-ti trimit daca imi lasi o adresa de mail.

Daca nu merge trebuie sa mergi la cineva care are diagnoza sa vezi ce erori iti da.

Pentru incarcare poti incepe cu verificarea direct la baterie si dupa ce iti iti indica bordul.Eu mi-am facut fire de 25 mm2 daca imi aduc bine aminte, fir de la alternator la plus baterie, fir masa caroserie la borna minus, fir motor la borna minus, nu pot sa zic ca aveam probleme cu incarcarea dar s-a mai ridicat un pic, 14,4 fata de 14,2.Mie oricum nu imi scadea sub 13.9 decat cand era foarte cald afara gen 37 de grade.

Am facut comanda de mivarom de telecomanda+receptor care cica bate 60 metri, pentru a porni incalzitorul, urmeaza sa vad care sunt pasii pentru montaj si va tin la curent.
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Acum am vazut si eu pozele, pe telefon nu le vede.
Langa cele 3 sigurante trebuie sa fie un releu, eu il am, si am si clima pe masina, din releul respectiv pleaca 2 fire catre clima/ventilator in cazul masinilor cu aer conditionat se folosesc ambele fire (rosu+negru) iar in cazul climei se foloseste decat firul negru.

Dupa ce reiese din poze ar fi un termotop C sau E, din ce imi dau seama dupa forma lui.
  • Aurelian.

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Ok, hai ca devine interesant. Poti pune te rog o poza cu releul respectiv ? Ce cod are pe el si cati pini are ?
  • Andrei_JOY

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Releul are 5 pini, momentan nu am poza cu el, dar cand ajung la masina ii fac si scriu si modelul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR