Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
AM intampinat unele probleme in transplantul sistemului de injectie dupa cum urmeza:
Pe masina mea am injectie L-Jetronic (motor CIH 20E ). Motorul fiind praf am luat alta masina ( Rekord 22E ) sa fac transplantul.
pe CIH 20E aveam aprindere clasica platina.
pe acesta de pe rekord am aprindere electronica.
Vreau sa mut motorul de rekord pe mashina mea cu tot cu instalatie de injectie si cu tot cu aprindere. Pe rekord este o injectie LE-Jetronic in schimb si nu prea seamana cu ce aveam eu pe mashina.
Problema ar fi cum reusesc sa leg aprinderea electrionica la mine pe mashina, si dak pot sa gasesc undeva schema sau stie cineva un electrician bun sau a mai intampinat cineva asemenea probleme.
Sau ca rezumat:
Se dau
1. Ascona B (1981) CIH 20E injectie L-Jetronic - platina
2. Rekord E2 (1986) CIH 22E injectie LE-Jetronic - aprindere electronica
Se cere : transplantul motorului 22E pe ascona B cu tot cu sistemul de injectie si aprindere electronica
Skip ads

  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Iaca schema...
http://img484.imageshack.us...4/4018/22e5ay.jpg
Am decupat doar partea ce te intereseaza...

Legenda:
K31 - releu alimentare injectie
M21 - pompa injectie
K40 - regulator relanti
K15 - ECU injectie
M33 - IAC
Y7 - injectoare
P11 - debitmetru
S44 - relanti/kick-down switch
P12 - senzor temperatura lichid racire
---------
Y13 - injector pornire rece
S62 - comanda injector Y13
Y6 - bypass aer pornire la rece
---------
Astea trei (Y13, S62, Y6) s-ar putea sa nu fie la tine

L2 - bobina inductie
Y11 - distribuitor/delcou
K46 - ECU aprindere
K52 - modul comanda bobina
S66 - senzor vacuum in galeria de admisie
S74 - senzor temperatura incinta motor
S75 - senzor temperatura ulei
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am mai gasit si asta dar nu prea imi dau seama ce functie are fiecare fir
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Cel mai simplu ar fi sa studiezi cu atentie instalatia electrica a masinii care banuiesc ca e montata si in stare de functionare si sa iei cateva notite.
Schema e folositoare doar celor care au ceva cunostinte de electronica ceea ce nu e cazul de cele mai multe ori.

Daca intampini greutati dupa transplant vei putea fi oricum ajutat. Wink
Skip ads

  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Senator asta am facut astazi. Am luat fir cu fir cu multimetrul instalatia de pe ascona mea si bine am facut. Am descoperit rolul la o gramada de fire care imi atarnau mie pe acolo, care le dezactivase fostul proprietar ( de ex. plusul si masa de la plafoniera, masele de la contact usi, si firul ce se duce in bord pt semnal frana mana ridicata ).
Schema electrica mi-a spus cam 40% din ceea ce ma interesa pe mine. Poata dak aveam notatiile pt fiecare fir in parte ma lamuream din prima. Lucrul care imi da batai de cap e ca la L-JEtronic sunt 2 relee, iar la L-Jetronic este unul singur care face toata treaba cu 7 fire.
Ele sunt notate astfel:
1, 15, 50, 31, 87, 87b, 30
Releul face legatura intre instalatia masinii si instalatia de injectie.
1 - se leaga la borna - a bobinei de inductie, impreuna cu firul verde ce pleaca de la ECU
30 - "+" de la baterie
87b - se duce la pompa de benzina
15 - se duce la KI.15 care deocamdata nu imi dau seama ce reprezinta
31 - se duce la masa
50 - se duce la pin 4 la ecu si la KI.50
87 - pleaca in mai multe locuri ( debitmtru injectoare etc. ) are legatura strict cu instalatia de injectie deci nu ma intereseaza prea mult
Pe mine m-ar interesa 15 si 50 unde pleaca ele
Ma rog 15 se duce clar la KI.15 care nu imi dau seama ce este, iar 50 avand 2 trasee in primul se duce la KI.50, iar in al doilea se duce la Pin 4 de la ecu si la cold start injector.
Pin 4 la ecu reprezinta: starters M1/KI.50/releu injectie/KI.50
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Daca te-ai fi uitat cu atentie pe schema si legenda pe care le-am postat, ai fi vazut ca 15 inseamna +12v, dar dupa/prin contact, iar 50 ti-am scris acolo ca se duce la semnalul de "cranking", adica la demaror. Adica pe pinul acela se primeste +12v cand se invarte cheia de contact pana la capat - cand se invarte demarorul. Acest semnal este folositor pentru injectie pentru a injecta o usor mai mare cantitate de benzina la pornirea motorului si pentru electronica releului de injectie pentru a automentine releul anclansat pe perioada "cranking" pana primeste impulsuri de la bobina de inductie.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Releul general e legat la LE Jetronic in felul urmator :

31 - fir maro de 0,75 masa pe caroserie
87b - fir albastru/negru de 1,5 = pompa de benzina
30 - fir rosu de 4 = +12V direct la baterie
1 - fir verde de 0,75 = bobina clema 1
50 - fir negru/rosu de 1,5 = Electromotor clema 50
15 - fir negru de 0.75 = 12V de pe contact ( a nu se lua de la bobina ! )
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
gata m-am lamurit. Multumesc mult pt ajutor. azi o sa incerc sa identific firele comune la ambele masini.
O sa mai am nevoie de ajutor la aprinderea electronica dar o sa il cer cand va fi cazul.
Multumesc inca o data Very Happy !
Skip ads

  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Azi dupa ce am cautat de nebun fire am dat peste alta problema.
Pe instalatia L-Jetronic avand doua relee am un mic impas. Am gasit doua fire unul care se duce la pompa de benzina, iar altul care se duce la siguranta pompei de benzina

Sa va fac o idee si sa imi spuneti si mie dak am gresit pe undeva

Astea doua ar fi releele de la L-Jetronic. Pe mine ma intereseaza numai primul.
Din cate mi-am dat eu seama ar fi cam asha
88d - pompa benzina
86c - 12V contact
88z - 12V direct baterie
85 - masa
88y - siguranta pompa benzina
86a - electromotor

Asa vin ? Cum pot lega pompa de benzina pe LE-Jetronic din moment ce la mine exista doua fire separat
Uitati si schema de la L-Jetronic:

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Releul de pe L-Jetronic:

85 - fir maro de 0,75 = masa pe caroserie
86a - fir negru/rosu de 1,5 = clema 50 de pe electromotor
86c - fir nwegru de 0,75 = +12V de pe contact (clema 15)
88d - fir albastru de 1,5 = pompa de benzina
88y - fir rosu de 1,5 = +12V direct de la baterie
88z - fir rosu de 4,0 = +12V direct de pe baterie

Plusul pompei de benzina e firul albastru care se cupleaza cu clema din imagine.


  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Mersi sefu, iar m-ai scos din belele.
Eu la mufa de la Ecu nu am clema aia albastra. Am firul verde care se leaga la turometru si la "-" la bobina.
Hai ca maine ar trebui sa le dau de cap la amandoua. Va tin la curent, asta dak va intereseaza Very Happy.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
de ce nu montezi inst electrica de pe RECORD?este modul separat de cealalta(faruri.etc)
ai grija ca daca faci greseli poti sa iei foc
Skip ads

  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Nu e chiar separata.
Si nu stau sa iau tot manunchiul de fire la mana. E prea multa munca
Prefer sa leg astea 5 fire
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
O.K. tu decizi
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
am pornit bestia.
Functioneaza tot ( instalatie injectie, aprindere electronica, mai putin un singur lucru: Turometru.
La L-Jetronic aveam fir separat ce pleca din ECU si se ducea in turometru si in bobina, dar aici nu prea stiu ce trebuie sa fac.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vezi ca poate aprinderea nu este pt modelul asta.
eu am patit ceva asemanator cind am schimbat aprinderea am luat una de la desmenbrari putin diferita ca aspect dar care mergea si nu-mi lucra turometrul.
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
george_wap a scris: La L-Jetronic aveam fir separat ce pleca din ECU si se ducea in turometru si in bobina, dar aici nu prea stiu ce trebuie sa fac.


De fapt este cam invers... Smile Impulsurile (informatia) de la bobina (sistemul de aprindere) se duc la ECU-ul de injectie si turometru.
Si aici vei face la fel. Vei lua informatia de la bobina si o vei trimite la turometru. La bobina ai 2 fire (+) pin 15, si (-) pin 1. Firul verde care se duce la bord, il vei lega la minusul de la bobina (pinul 1 al bobinei). De fapt (-) de la bobina are tot un fir verde.
Simplu: verde la verde Smile
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
I-am dat de cap. Eu schimbasem si consola centrala cu toate ceasurile de bord de la un ascona B pe carburatie. I-am pus vechiul meu turometru si merge fara probleme.
Acum singurul lucru care nu imi merge este indicatorul de presiune de ulei. La 20E aveam sonda cu 2 fire, iar la 22E am sonda cu un singur fir. Merge ledul rosu dar presiunea nu mai este indicata de ceas. Am dat jos sonda de pe motorul vechi, dar de pe acesta nu am reusit sa o dau jos ( f f f f incomoda pozitia ). deocamdata o sa o las asa ca am alte probleme mai importante de rezolvat ( belele cu cardanul - o sa deschid un topic pe tema asta )
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ce problema ai cu cardanul? eu am unul de record 20 in 4 viteze. ramas prin beci .cind am avut record i-am schimbat cutia cu alta cu 5 viteze si a ramas cardanul acela daca poti sa-l folosesti la ceva . are si rulmentul pe el.
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
nu am ce face cu ala, mersi oricum.
Al meu e dintr-o bucata si trebuie modificat un pic
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR