Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut.Azi am schimbat cu Opcom in UEC "check control" din active in inactive si mi-a aparut mesajul cu coolant level.Am deconectat tripla de pe spate si la fel au aparut mesaje in bord corespunzatoare. Aveti idee ce index code sa setez la BID-ul meu - 002 sau 007 ? Cum aflu daca displayul meu are Bright Leds sau Standard Leds? Multumesc.
Skip ads

  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am astra H 1.4 cu CD30 ºi am avut o problemã de curând.S-a retezat un ºtuț de plastic la pompa apã ºi am pierdut lichidul din vas.Nici o semnalizare/avertizare!Am intrat în alertã deoarece pornise ventilatorul ºi nu s-a oprit la oprirea maºinii!
Am gãsit ºtuț de alamã ºi am rezolvat problema cu lichidul,dar rãmâne semnalizarea.
La voi cum ṣi unde apare semnalizarea de nivel?
Ce recomandați,schimbare vas cu unul second hand sau demontare ºi verificare/curãțare senzor?
Ce tensiune apare la conector senzor?7V?
  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ªi încã o întrebare.Am vãzut tot pe forum cã cineva zicea cã în fapt senzorul e un banal contact reed.Aº bãnui cã lucreazã cu plutitorul magnetic.
Pentru poziția de nivel minim n-ar trebui ca contactul reed sã fie fãcut?Nu s-ar putea verifica simplu cu multimetru?Asta ar spune ºi dacã contactul e bun ºi dacã plutitorul nu e blocat undeva sus.
Încã nu demontez vasul,deoarece va trebui sã ajung la un service,pentru spãlare circuite apã.
E ceva deosebit la demontare vas expansiune?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
1. Pentru semnalizare pe display, trebuie activata functia "Check Control" atat pentru Display, cat si pentru UEC.
Activarea functiei "Check Control" doar pentru Display, duce la avertizari doar pentru becuri arse.
Activarea functiei "Check Control" si pentru UEC, daca nu sunt montati senzorii pentru nivel lichid racire si lichid spalare parbriz, duce la primirea de avertizari false, continuu.

2. Da, senzorul este un simplu contact reed (contact normal deschis). Atat timp cat contactul reed nu are in apropierea lui un camp magnetic suficient de puternic, (contactul) ramane deschis si UEC va declara "nivel scazut lichid racire".
Contactul fiind foarte mic (cam 12x2mm), tind sa cred ca plutitorul (magnetic) este ridicat de lichid, apoi este limitat in ridicare de un opritor, pentru a-l tine in dreptul contactului reed. (doar cred, nu am vazut exact cum este)

3. Posibilitati pe care le vad eu:
- nu ai senzor si deci nu ai functia activata in UEC;
- plutitor blocat in dreptul contactului reed;
- senzor defect in trecut si cineva l-a "anulat" prin scurtcircuitarea firelor.

4. Trebuie dat jos acumulatorul (bateria), apoi se scoate siguranta (de plastic) care tine vasul pe suport (se trage spre fața masinii si apoi se trage vasul tot spre fașa masinii.
Skip ads

  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
sebage.Mersi de rãspuns!Maºina a fost luatã de nouã,deci totul e original pe ea.M-aº mira sã nu aibã senzor,dar mai ºtii?
Sigur nu am activatâ funcția check control,cã am avut bec ars pe faza scurtã ºi nu a semnalizat.
Interesant cã a pornit ventilatorul la motor dar nici temperatura mare motor nu a semnalizat!
Bine cã am rãmas fãrã lichid acasã,cã altfel blocam motorul!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca functia nu este activata (din fabrica), sunt aproape sigur ca nu ai senzor montat. Nu s-ar justifica economic, montarea unui senzor pe care sa nu il folosesti. Am vazut/auzit destule Astra H, fara acest senzor.
Ventilatorul/ventilatoarele sunt comandate sa porneasca la anumite praguri de temperatura iar martorul de "temperatura mare" este comandat/aprins la atingerea unui prag de temperatura, mai mare. Este posibil ca la tine sa nu fi ajuns la acel prag, tocmai pentru ca ventilatorul/ventilatoarele au pornit si si-au facut treaba si in sistem ai mai avut lichid de racire suficient pentru a face transferul de caldura.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat problema in felul următor . Daca nivelul la antigel este la nivel și tot vă arată eroarea este plutitorul blocat. Trebuie dat jos vasul și spălat bine până se aude plutitorul mișcând. De ce se blochează? Se depune cu timpul ( anilor) mizerie pe tija de la plutitor și îl blochează. Și atunci clar apare eroarea. Majoritatea dau vina pe senzor. Schimbi senzorul și tot eroarea. Atunci treci la vas: Alt vas că e simplu sa îl schimbi decât să îl speli nu ! Decizia îi aparține fiecăruia ! Eu am descris aici cum se poate rezolva problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR