Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sergiu, in legatura cu partea tocita din poza nu imi dau seama din ce cauza e. Oricum ceea ce stiu este ca pistonasul (singurul care culiseaza si putea sa toceasca ceva) are diametrul mult mai mic decat gaura principala. Asa cum spune si poe important este sa etanjeze corect pistonasul pe EGR nu pe ciuperca de la motor. Iar in legatura cu erorile, ai incercat test pseudo-agrafa? Daca nu se poate face ceea ce putin probabil daca ai motor Z16XE, pune-o iar pe tester si vezi erorile. Incearca sa cureti clapeta de acceleratie (throttle body) pentru o accelerare si deaccelerare uniforma, nu cred ca au legatura injectoarele. Iar mirosul de gaze nearse este din cauza motorului rece.
Skip ads

  • sergiu2008

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
da am facut testul cu pseudo agrafa si am doar o eroare stocata de cand am pornit masina fara cipu-l din cheie in rest nimic la tester cand l-am facut nu mi gasit alte probleme decat valva egr inactiva dar am inteles ca interfata de diagnoza op -com asa o arata si intrerupatorul de la ambreaj dar nu stiu exact daca modelul asta are asa ceva pt ca eu nu am vazut nimic la pedala de ambreaj m-am uitat si pe deasupra peste tot dar nu l am gasit cineva imi zisese ca de asata mai e posibil sa faca asa.am curatat si throtte body odata cu egr intradevar mergea mai bine tragea dar tot "smucea" asa si decelerarea era tot neuniforma! Question
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ce eroare ai mai exact ? 10 blincaniri inseamna 0, restul e la fel. ex 3 blincari = 3. Daca nu ai nici o eroare stocata in afara de cea de la cheie inseamna ca EGR-ul functioneaza in parametrii. Daca ai o problema la EGR mai mult ca sigur o sa apara o eroare cu atat mai mult ca e Vectra C.
  • sergiu2008

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
asta e eroarea 1614 - Wrong Transponder Key inainte cand puneam contactul in cateva secunde se stingea masinuta cu cheia acum se stinge doar cand pornesc motorul!
Skip ads

  • Andrei WPX

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2009

  • Mesaj Privat
[quote="georulz"]Nu scoate mufa ca stochezi eroare care trebuie stearsa cu testerul. Mai bine il desfaci si vezi care e treaba (scoti borna de la baterie inainte sa fii sigur ca nu se stocheaza vreo eroare). Vezi ca are o garnitura de otel care trebuie sa pui in aceeasi pozitie cand o montezi la loc. Pentru curatat foloseste carbusolv sau orice alta solutie de curatat carburatoare.
Aici ai informatii despre cum se face aceasta manevra: Curatare EGR[/quote


Salut.imi spui si mie care este +/- pe mufa egr ului ? si cum se face numerotarea pinilor.
Multumesc
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Arunca un ochi aici.
In principiul mufa e la fel si la z16xe tot 5 pini are. Oricum daca ai face o cautare pe forum nu ai cum sa nu gasesti. Pt search aici.
Eu numai tin minte exact dar tot pe forum am gasit informatia.
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare
Pinii de alimentare ai valvei EGR sunt la extremitati. Nu conteaza cum pui + sau - e doar o bobina NU? Parerea mea.
Eu pana acum am curatat Valva EGR de vreo 3 ori (de doua ori ca mi-a aparut eroarea si o data preventiv cand am curatat admisia), din 6000 in 6000 de Km. Asta deoarece aveam consum de ulei. Acum sa vad cand o sa mai apara eroarea
Daca apare eroare, la motor Z16XE aceste se pot sterge doar pe tester, si DA la OP-COM la EGR acesta apare ca inactiv(sunt niste setari care trebuie facute dar nu am avut timp sa le caut si sa vad ce si cum).
Valva EGR trebuie curatata temeinic mai ales in zona unde se inchide, frecat cu carpa betisoare de lemn si solutie de curatat carburatoare, trebuie sa luceasca uniform. Daca motorul merge la fel dupa curatare insemna ca acesta nu a fost facuta cum trebuie. Eu la sfarsit dau un pic si cu WD40 si-l las sa se usuce pina curat si partea de la motor.

O zi buna, si drum intins.
  • Andrei WPX

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cristian.capra a scris:Salutare
Pinii de alimentare ai valvei EGR sunt la extremitati. Nu conteaza cum pui + sau - e doar o bobina NU? Parerea mea.
Eu pana acum am curatat Valva EGR de vreo 3 ori (de doua ori ca mi-a aparut eroarea si o data preventiv cand am curatat admisia), din 6000 in 6000 de Km. Asta deoarece aveam consum de ulei. Acum sa vad cand o sa mai apara eroarea
Daca apare eroare, la motor Z16XE aceste se pot sterge doar pe tester, si DA la OP-COM la EGR acesta apare ca inactiv(sunt niste setari care trebuie facute dar nu am avut timp sa le caut si sa vad ce si cum).
Valva EGR trebuie curatata temeinic mai ales in zona unde se inchide, frecat cu carpa betisoare de lemn si solutie de curatat carburatoare, trebuie sa luceasca uniform. Daca motorul merge la fel dupa curatare insemna ca acesta nu a fost facuta cum trebuie. Eu la sfarsit dau un pic si cu WD40 si-l las sa se usuce pina curat si partea de la motor.

O zi buna, si drum intins.


Tot ce mi-ai spus aici am facut si masina pare sa se comporte mai bine la acceleratie si la rulaj.Intr adevar cred ca din cauza ca nu am catalizator valva egr si sondele lambda se afuma mult mai repede.Aveam foarte multa calamina depusa pe supapa dar am curatat cat am putut de bine.Sper ca o data cu calamina sa fi disparut si pb opririi motorului in mers.Alt lucru care l am observat odata cu venirea frigului este ca atunci cand rulez si schimb vitezele motorul pare sa se tureze 100/200 rpm timp de o secunda dupa care revine la normal (cand motorul este rece) ,iar cand e cald motorul cand schimb vitezele turometrul ramane in pozitia initiala tot la fel timp de o secunda pana schimb sau o pun pe liber unde incepe sa scada.Poate e ceva normal si eu n am sesizat pana acum.O zi deosebita si multumesc ptr sfaturi.
Skip ads

  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nu este normal sa faca asa. Asta este problema de la EGR.
Cred ca nu este curatat bine, cand se alimenteaza pentru teste el trebuie sa actioneze de fiecare data, eu fac asta cu o sursa de PC si pun si la 12 V si la 5v si trebuie sa actioneze la ambele(bineinteles mai putin cand se pune la cea de 5 V).
Si foarte important, daca ai eroare EGR, aceasta trebuie stearsa cu testerul.
Ar mai putea fi de la throtle body, recomand si o curatare a lui.

O zi buna, si drum intins.
  • Andrei WPX

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cristian.capra a scris:Nu este normal sa faca asa. Asta este problema de la EGR.
Cred ca nu este curatat bine, cand se alimenteaza pentru teste el trebuie sa actioneze de fiecare data, eu fac asta cu o sursa de PC si pun si la 12 V si la 5v si trebuie sa actioneze la ambele(bineinteles mai putin cand se pune la cea de 5 V).
Si foarte important, daca ai eroare EGR, aceasta trebuie stearsa cu testerul.
Ar mai putea fi de la throtle body, recomand si o curatare a lui.

O zi buna, si drum intins.


Nu am nici o eroare in bord,este curatat si throtle body ul.cineva mi a zis ca atunci cand motorul este rece si se tureaza 100 200 rpm cand schimb vitezele poate sa fie datorita socului electric care isi face treaba.atunci cand motorul este cald in intervalul dintre schimbarea vitezelor turatia ramane apx constanta.daca tin ambreiajul apasat scade usor

O sugestie ?
  • colvalcea

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
va rog help-me, am cumparat si eu o supapa egr, am un vectra b 1.6i 16V, din 1996, tip X16XEL, si mecanicul a zis ca nu e buna, e electrica, dar mecanicul a zis ca nu se potriveste, ca trebuie mecanica, sau ceva de genul acesta. va rog, spuneti-mi e buna supapa pe care am cumparato? si unde este situata?
multumesc anticipat
  • deleted-50226

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua, la X20Xev, a facut cineva operatiunea? eu am omega, si e pusa rau acolo in spatele motorului, si trebuie sa ma chinui ceva sa o dau jos...Mersi
Skip ads

  • nimo23g

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am incercat sa o curat insa nu a mers mult timp. problema s-a rezolvat numai cu una noua. am un z16xe!
  • milu florian

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut,sunt nou in acest club asa ca nu stiu daca postez unde trebuie.am o vectra b sh din 2001,si am constatat ca am un consum de aprox. 10 % mediu.am pus masina pe tester si mi-a dat egr inactiv,am incercat sa-l deblochez dar degeaba,nici nu se clinteste,asa ca mi-am comandat unul nou.vreau sa stiu daca egr influenteaza consumul?poate cineva sa-mi spuna ce inseamna insemnele de pe laterale AS si SH.multumesc anticipat pentru un raspuns!
  • viuli

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2012

  • Mesaj Privat
multumesc foarte mult ptr. informatii
foarte interesante
  • tudorelu88

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2011

  • Mesaj Privat
salut..sunt nou in acest club si sper sa ma ajute cineva. am o vectra b 1.6 16v din 2001 cod motor z16xe si am o problema, la pornire cand e cald motorul porneste mai greu si scade relantiul, aproape da sa moara motorul apoi se stabilizeaza.am curatat egr,i-am dat impulsuri si functioneaza, am curatat throtle body ,am schimbat senzor temperatura lichid racire.tot la fel face.la testul cu agrafa nu da nici o eroare..e posibil sa fie stricat la egr traductorul de pozitie(pinii din mijloc)? daca scot egr, il conectez la mufa si pun contactul nu se intampla nimic. am inteles ca ar trebui sa culiseze pistonasul
  • anton-astra

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2012

  • Mesaj Privat
aceeasi problema am si eu cu egr-ul.mi-e blocat pistonasul.l-am curatat cu decarburol 2 zile,dar degeaba,nu se intampla nimic,inafara de un bazait usor in interiorul lui,in momentul in care ii dau impulsuri de la baterie.oare ce as putea sa-i fac.ajuta la ceva daca as lovi usor in capul pistonasului?
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
colvalcea a scris:va rog help-me, am cumparat si eu o supapa egr, am un vectra b 1.6i 16V, din 1996, tip X16XEL, si mecanicul a zis ca nu e buna, e electrica, dar mecanicul a zis ca nu se potriveste, ca trebuie mecanica, sau ceva de genul acesta. va rog, spuneti-mi e buna supapa pe care am cumparato? si unde este situata?
multumesc anticipat


Ai poza cu valva egr in primul post. La X16XEL din ce am vazut pe net difera putin valva EGR.

milu florian a scris:salut,sunt nou in acest club asa ca nu stiu daca postez unde trebuie.am o vectra b sh din 2001,si am constatat ca am un consum de aprox. 10 % mediu.am pus masina pe tester si mi-a dat egr inactiv,am incercat sa-l deblochez dar degeaba,nici nu se clinteste,asa ca mi-am comandat unul nou.vreau sa stiu daca egr influenteaza consumul?poate cineva sa-mi spuna ce inseamna insemnele de pe laterale AS si SH.multumesc anticipat pentru un raspuns!


Da influenteaza consumul dar nu foarte mult. Cat despre consum la Z16XE in oras eu am 10-11 iar afara 7 cu EGR blind-uit.

tudorelu88 a scris:salut..sunt nou in acest club si sper sa ma ajute cineva. am o vectra b 1.6 16v din 2001 cod motor z16xe si am o problema, la pornire cand e cald motorul porneste mai greu si scade relantiul, aproape da sa moara motorul apoi se stabilizeaza.am curatat egr,i-am dat impulsuri si functioneaza, am curatat throtle body ,am schimbat senzor temperatura lichid racire.tot la fel face.la testul cu agrafa nu da nici o eroare..e posibil sa fie stricat la egr traductorul de pozitie(pinii din mijloc)? daca scot egr, il conectez la mufa si pun contactul nu se intampla nimic. am inteles ca ar trebui sa culiseze pistonasul


Ai putea sa incerci sa faci un test de egr cu op-com sau sa scoti pur si simplu mufa din el si sa mergi asa sa vezi daca se manifesta la fel. Pistonasul culiseaza doar cand este motorul in sarcina.

@anton-astra

I-ai dat impulsuri direct de la baterie sau printr-un bec de 12v? Lasa-l la inmuiat mai mult in decarbusolv si incearca sa cureti toate depunerile. Nu il lovi pentru ca el culiseaza spre exterior si nu are rost.
  • ctxxtig

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Va salut opelisti,
In luna august am achizitionat un Vectra B Caravan 2001 1.6 16v z16xe, luna aceasta am avut probleme cu EGR`ul si anume masina nu statea la ralanti. Am constatat cu stupoare ca era anulat mecanic, din garnitura, am mers cateva zile cu mufa scoasa fara probleme dar cu martorul aprins in bord. Astazi l-am curatat temeinic cu decarbusolv l-am montat, masina sta acum la ralanti dar porneste cam greu la a 2`a cheie. Pe tester Opcom am sters eroarea dar continua sa porneasca greu. In parametri motorului la ralanti feedback`ul egr`ului este 2.43 V. Din cate am citit pe aici pe forum valoarea de referinta ar fi 1.31~1.60 V. Imi poate spune cineva daca mai trebuie insistat in curatirea lui sau trebuie schimbat? Mentionez ca acum el nu este anulat mecanic.(I-am facut o noua garnitura din cupru cu ambele decupari)
  • sappk

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2009

  • Mesaj Privat
salutare... toata lumea spune ce are motorul.. nimeni ceva exact cum se poate repara toti isi da cu presepusul.( nu va enervati ) . vreau ca cineva care a reparat si totul a fost ok sa ne spuna si noua.. Eu am o astra g 1.6 16 v z16xe si tot aceste simptome le am : cand ajunge la 70 grade ,se opreste motorul in mers, nu sta la relanti, pe tester imi arata egr cod eroare p1405 am curatat 2 egr si nush ce sa ii mai fac.. alt senzor de relanti, sau de turatie exista ? daca DA se poate o poza , unde este situata... stima
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR