Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • geoe

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
sal gherasimmarian! sper si eu sa fie rulmentul de presiune....si ms pt parere
Skip ads

  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
urmaresc cu interes subiectul deoarece ma aflu in aceiasi situatie zgomotoasa!
diferenta este ca la mine cind se incalzeste afara sau motorul bine dispare zgomotul aproape total!
in urma studierii unei cutii de viteze data jos si a rulmentului hidraulic de presiune tind sa cred ca rulmentul este de vina. ce se intampla dupa parerea mea,rulmentul cind pedala de ambreiaj este libera sta atacat pe soarele placii dar fara sa impinga si se invarte cu ansamblu ambreiaj dar doar partea de atac a rulmentului . altfel la debreiere daca rulmentul este oprit si ansamblu ambreiaj se invarte va aparea o uzura majora pe carcasa lui sau pe soarele placii de presiune cind vor intra in contact.rulmentul studiat de mine avea ceva joc iar daca il sdranganeai si bitiiai zgomotul scos se apropia de cel care ne sacaie pe noi! deci cind apesi ambreiajul zgomotul dispare deoarece rulmentul sta atacat total si bilele din el presate si nu libere si zdranganitoare si zgomotoase! nu luati ideea de buna mai ginditi si studiati
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
flopem a scris:Cine ma ajuta cu un raspuns?
Rulmentul de presiune de la ambreaj se invarte si cand e lasata pedala de ambreaj sau doar cand e calcata si relativ acesta actioneaza pe placa de presiune?...Deci cand rulmentul este in liber se invarte?..sau se invarte odata cu placa doar ca nu o apasa?

Spun asta pt ca la masina mea a inceput sa se auda un huruit (mai degraba un fluierash de rotatie )care dispare atunci cand calc putin ambreajul si reapare cand las ambreajul si banuiesc ca este rulmentul de presiune sau ceva rulment din cutia de viteze si as vrea sa aflu care din ele (sigur e sunet de rulment)
Acest sunet se aude si cand masiana este scoasa din viteze si mi-e frica sa nu fie ceva rulment din cutie pentru ca stiu ca trenul principal al cutiei se invarte si cand masina e scoasa din viteza.
Ce ziceti?


Cu suieratul la relanti pe liber ce dispare cand calc ambreiajul merg de cand am luat masina (cca 60000 km). Si eu am intrebat intr-o doara un mecanic daca e problema deosebita si mi-a spus sa nu bag in seama si asa am facut. Oricum cred ca e ceva din cutie. M-am saturat sa o tot caut in ..... portbagaj (masina) pentru orice asa ca o sa vad ce are/a avut cand crapa.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
exact stiu masina care a mers trei ani asa si cu ambreiajul patinid!
cam 50k
Skip ads

  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:urmaresc cu interes subiectul deoarece ma aflu in aceiasi situatie zgomotoasa!
diferenta este ca la mine cind se incalzeste afara sau motorul bine dispare zgomotul aproape total!
in urma studierii unei cutii de viteze data jos si a rulmentului hidraulic de presiune tind sa cred ca rulmentul este de vina. ce se intampla dupa parerea mea,rulmentul cind pedala de ambreiaj este libera sta atacat pe soarele placii dar fara sa impinga si se invarte cu ansamblu ambreiaj dar doar partea de atac a rulmentului . altfel la debreiere daca rulmentul este oprit si ansamblu ambreiaj se invarte va aparea o uzura majora pe carcasa lui sau pe soarele placii de presiune cind vor intra in contact.rulmentul studiat de mine avea ceva joc iar daca il sdranganeai si bitiiai zgomotul scos se apropia de cel care ne sacaie pe noi! deci cind apesi ambreiajul zgomotul dispare deoarece rulmentul sta atacat total si bilele din el presate si nu libere si zdranganitoare si zgomotoase! nu luati ideea de buna mai ginditi si studiati


Stai linistit ca nu esti singurul in situatia asta si ceea ce auzi nu este rulmentul de presiune ( in 50 000 de km s-ar face praf ) .Este priza ,cea care intra in discul de ambreiaj care "bate " avand joc in busca sau rulmentul de ghidaj din capatul arborelui.De aceea in momentul in care este calcata pedala de ambreiaj este eliberat discul ( nu se invarte ) care antreneaza trenul fix al cv. si aceasta nu se mai invarte deci nu mai produce zgomot .Situatia asta am intalnit-o la mai multe masini , nu numai la opel . Se poate merge mult si bine in situatia de fata !
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Atentie la [aceasta situatie] poate fi chiar lipsa de ulei la cutie!
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
lipsa de ulei duce la alt zgomot mult mai deranjant si asta destul de repede lucru care se intampla in mers nu stand pe loc la relanti
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am crezut ca am lipsa ulei in cutie. Nu am putut sa verific nivelul deoarece s-a stricat hexagonul dopului lateral, asa ca am bãgat pe deasupra aproape 2 litrii de ulei de transmisie si asa merg de 3 ani.
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Si nu da cu ulei pe nicaieri?Ai incercat sa pui mana pe cutie dupa un drum mai lung( sigur face temperatura) Smile
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Temperatura cred ca face oricum (aluminiul este un foarte bun conductor termic al caldurii de la motor). Am mai zis, m-am saturat sa ma tot stresez pentru orice chichita. Cand crapa, atunci vad care a fost problema. Singurele lucruri la care nu fac niciun compromis sunt cele care privesc siguranta (anvelope cele mai bune si achizitionate numai noi, sistem franare si directie, airbaguri) si pe locul doi este motorul.
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am si eu aceeasi problema la un x16xel
am schimbat rulmentul de presiune dar absolut degeaba.
la un moment dat voi schimba cutia, dar deocamdata merg asa
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu o problema la ambreaj.Dimineata si nu numai pedala de la ambreaj a devenit foarte moale intra in viteza normal numai ca ambreajul tinea foarte jos,dupa cativa km si-a revenit iar ambreajul tinea normal la jumatatea cursei.Dupa cateva zile iar pedala a devenit moale intra greu in viteza,trebuie sa accelerez pe liber, tin schimbatorul tensionat iar cand turatia revine pe la 2000 rpm atunci intra in viteza.In marsalier pot baga doar cu motorul oprit altfel huruie.
Astazi dimineata am avut un chin pana s aplec din parcare,intr-a doua am reusit sa bag intr-un final si asa am mers pana la servici.Aproape sa ajung, ambreajul iar si-a revenit,pedala s-a intarit si merge normal. Este vorba de Vectra B 1996 motor x16xel.
Credeti ca e dus rulmentul de presiune? Va multumesc mult pentru pareri.
Skip ads

  • dragoshionel

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2009

  • Mesaj Privat
sal aceeasi problema o am si eu la x1.6 xel, dupa 20-30 km/h se aude un huruit atat in viteza cat si pe liber, dar mai accentuat cand este in viteza. credeti k e rulmentu? va multumesc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@CosmineLis - sigur ai probleme la rulmentul de presiune de la ambreiaj. Poate sa fie doar mizerie sau poate sa fie dus...
@dragoshionel - la tine este ceva din cutie... un rulment sau o bucsa... mergi la un mecanic sau cauta o cutie de viteza second...
Pentru toata lumea care a postat aici: fratilor voi mai schimbati lichidul de frana? Asa cum se stie acesta este higroscopic si deci se umple cu apa dupa un anumit timp... ceea ce duce la depunderi de rugina in timp atat la nivelul sistemului de frana (cilindrii de frana) cat si la nivelul rulmentului de presiune (hidraulic si foloseste acelasi lichid in acelasi vas) de unde apar si problemele... Nu degeaba au scris nemtii in cartea de service ca se schimba lichidul de frana odata la 2 ani... Daca la o masina nu faceti intretinerea la timp asa cum scrie cartea se intampla numai "minuni"... O masina e ca o femeie: trebuie mereu intretinuta si ingrijita altfel te lasa cand iti este lumea mai draga Wink
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:@"... O masina e ca o femeie: trebuie mereu intretinuta si ingrijita altfel te lasa cand iti este lumea mai draga Wink

Cum spune si actorul din Transporter.."sa ai grija de masina ta ca si ea va avea grija de tine atunci cand ai nevoie" Very Happy
  • sorynel65

  • Mesaje scrise: 475
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2007 z1,4xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
@mikyboy, ca mare adevar graiesti. Unii considera ca lichidul de frina se schimba odata cu masina asa cum i-si mentin pantofii cu crema fabricii. Niciodata, dar NICIODATA un rulment de presiune nu are voie sa se roteasca odata ce ambreiajul nu e apasat. Rolul rulmentului de presiune e sa actioneze soarele placii care la rindul ei [placa] elibereaza discul deci cuplajul dintr-e motor si cutie atunci facindu-se si schimbarea de viteza.

Drumuri bune !
  • badoimarian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Va salut,,, am schimbat rulmentul de presiune in vara asta iar acum trebuie sa il schimb din nou ( cel din vara a fost nou dar NO-NAME,, mai ieftin dar prost de tot)... cand plecam de pe loc dupa vreo 2-300 m aparea un vajait-rontait la pedala... nu mai apasam nimic si in 3-4 secunde isi revenea.. am mers asa vreo 2 luni pana cand am apasat pedala de ambreiaj in timpul vajaitului-rontaitului... si sa rupt din nou rulmentul (simptome: pedala moale, lichid de frana care se prelingea din cutie)... tin sa precizez ca la relanti nu se auzea nimic suspect

acum am o intrebare: pe motor x12xe se potriveste rulmentul de la alte tipuri de motoare?
as vrea sa iau unul de la dezmembrari (vechi dar cel putin e original) si nu as vrea sa am alte probleme..
  • sorynel65

  • Mesaje scrise: 475
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2007 z1,4xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
@badoimarian- as vrea sa iau unul de la dezmembrari (vechi dar cel putin e original) si nu as vrea sa am alte probleme..

E relativa treaba cu sh-ul ptr. ca te poate tine multi km dar foarte bine poate sa te lase si-n scurt timp.Asa am patit eu cu un amortizor. Am luat unul sh dar original si in o saptamina [max 300 km] a cedat si asta fara mers sportiv si alte alea.Asa ca...e la ghici.
Drumuri bune!
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sorynel65 a scris:@badoimarian- as vrea sa iau unul de la dezmembrari (vechi dar cel putin e original) si nu as vrea sa am alte probleme..

E relativa treaba cu sh-ul ptr. ca te poate tine multi km dar foarte bine poate sa te lase si-n scurt timp.Asa am patit eu cu un amortizor. Am luat unul sh dar original si in o saptamina [max 300 km] a cedat si asta fara mers sportiv si alte alea.Asa ca...e la ghici.
Drumuri bune!


depinde Sorynel
daca ti-as da niste exemple de piese s.h achizitionate de mine in timp.....
si daca ti-as mai zice si cati km . m-au dus....
un mic exemplu : rulment roata fata de la PEDDRO [buc.] , a atins venerabila varsta de 75.000km
depinde de noroc, vizavi de un rulment de presiune ,accept ca ar fi o decizie mai grea.
nu orice iei s.h
  • badoimarian

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Pe cel din vara am dat 600 lei...nou nout (dar fara factura ,deci fara garantie+300 manopera in service+50 lei la mecanic ca asa se face ) si ma tinut vreo 1000 km cu aproximatie... unul sh sper sa fie mai ieftin si sa ma tina mai mult.... Problema mea este daca se potriveste rulmentul de pe alte motorizari... nu cred ca sunt foarte multe opel astra g cu motorul de tip x12xe in Romania (mai ales la dezmembrari)...
Nu prea am timp sa ajung la reprezentanta din Pitesti zilele astea sa intreb asa ca poate o sa aflu de aici.. se potriveste sau nu?

sanatate,numai bine
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR