Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
consumul mediu, dar mai mult in oras, as putea zice. Locuiesc intr-o comuna la cativa km de arad. Fac zilnic vreo 25 km din care vreo 6-7 intre localitati.
Skip ads

  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pai consum mixt daca zici , e cam maricel Sad.

Eu in oras ii buba mare , pun 10 l benzina , fac 50-60 km si se aprinde becu.
Pana nu fac metoda plin-plin nu vad exact.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Si mie mi se pare maricel... mai ales ca nu umblu prin oras la ore de varf.
In dec am facut un drum dus-intors pana la munte de vreo 470km si am avut consum 6.36, destul de mic avand in vedere ca la intoarcere am venit incet, pe zapada. Am facut plinul inainte sa plec si dupa ce m-am intors.
Probabil consumul mare e si din cauza drumurilor dese si scurte, facute cu motorul rece.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
in afara localitatii daca merg in limite 80-90-100 constant am consum maxim 5,5 , 6 in cel mai rau caz (turatie + viteza).
In oras e toata buba.
Mi-a mai ramas sa schimb filtru de aer , in rest am tot schimbat nou.
Skip ads

  • Danut82

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut tuturor! o parere neavizata, e ca iarna chiar si atunci cand motorul ajunge la temperatura optima,toata suma de senzori termici pot da unele mici erori,erori care pot fi consecinta culegerii unor date de sub capota atunci cand masina e in mers si temparatura e mai scazuta in compartimentul motor.deci relanti mai mare. la stationare,mi se pare normal ca relantiul sa fie mai mic cu motorul deja incalzit si compartimentul unde acesta se afla, ne mai primind acel suflu forta de aer rece,senzori citint temperaturi mai apropiate de adevar. imi cer scuze pt.lungimea postului.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salve,
Am observat si eu acelasi comportament cand erau sub 0 grade si faceam drumuri scurte urmate de frecus prin parcarea de la Carrefour, Mall sau ce mai era....
Am facut un test: pornit cu motor cald la 90 - relanti 1000rpm. Mers din Bucuresti pana in Balotesti constant 2500-3000rpm si inapoi. La intoarcere relantiul si-a revenit la 750 si a ramas asa pana la urmatorul episod de mers aiurea prin oras si frecat prin parcari de Mall sau Supermarket. Eu nu imi mai bat capul si trec faza asta la "normale".

@gheo_s: daca la 15 grade statea relantiul la 1000 cred ca ai o problema. In mod normal trebuie sa stea intre 600 si 800....cred. Chiar si la VW Polo 1.2 sta la 800, si ala are 3 cilindri.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
a venit iar frigul: -13 grade... relantiul iar mai sus cu vreo 200 rpm Smile
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare
Am avut si eu o problema asemanatoare, relanti la 1000rpm indiferent de temperatura exterioara. Aleator statea la 750 sau la 1000, indiferent de stilul de condus.
Acum cateva zile am scos conectorul de la senzorul de temperatura (se afla in zona termostatului, chiar pe el daca nu ma insel), apoi l-am pus la loc.
Concluzia (dupa cateva zile de mers):
la pornire indiferent de temperatura exterioara relanti la 1000 1100 rpm,
dupa aproximativ 1km de mers, relanti la 750 rpm.
La mine problema a fost de la contacte la senzor.
Poate si la voi e la fel.

O zi buna si drum intins
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Are cineva niste date oficiale cat ar trebui sa fie relantiul la Z16XE? citisem undeva ca ar trebui sa fie intre 710 si 930 rpm. La mine dintotdeauna a fost pe la 630 la cald si putin sub 1000 la rece...
  • calyyn80

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2011

  • Mesaj Privat
cred ca asa functioneaza acest tip de motor la temperaturi scazute ,in special de la -5 grade,eu am schimbat senzor de temperatura,baterie,bujii,filtretoate,am pus-o si pe tester dar nici o eroare si a fost testata cand era la relanti 1000 rpm,temperatura apei nu urca neregulat,curatat si EGR,clapeta acceleratie,dar tot cum vrea el functioneaza,..........
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
calyyn80 a scris:am schimbat senzor de temperatura,baterie,bujii,filtretoate,am pus-o si pe tester

ai facut toate astea doar pentru ca statea relantiul mai sus la temperaturi scazute? Shocked
  • calyyn80

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salutare,...............da
Skip ads

  • victor_n

  • Mesaje scrise: 983
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu in seama ptr ca am un Z16XE de ceva anisori deja , consumul tine foarte mult de modul in care este condusa masina ,greutatea (suplimentara) . Iarna consumul mediu este undeva de 8 % (poate un pic sub) in conditii acceptabile de trafic ,vara( sau extra iarna mai bine zis ) scade undeva la 7 % . Mers normal cu schimbare undeva intre 2500-3000 rpm fara "bivolisme" . Uneori cand situatia o impune si imi pun niste cornite (foarte rar in ultima vreme mai ales din cauza pretului benzinei) si merg un pic mai sportiv consumul este undeva la 9 (iarna) cu 8 (extra iarna:)) . Cu adevarat ai un consum maricel daca este cel care il spuneai , dar daca mergi pe zapada ,polei ,sau trafic intens , daca ai climatronic toate astea pot duce la acel consum .
Nu poti sa ai pretentia sa ai aiba un consum de 3-4 % ptr ca este aberant , este totusi un motor care trage bine si mai ales o masina care nu prea ridica probleme tehnice ( exceptand bobina de inductie care mai are momentele ei ) .
Toate cele bune si drum uscat .
Ps , doar ce vin dupa un drum de la Iasi , starea drumurilor in Iasi , Vaslui lasa MULTTTT de dorit , asta ca sa nu fiu foarte rautacios.
  • PALLL

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
@victor_n.....ca off-topic....intradevar , drumurile (nu majoritatea) din Iasi lasa de dorit. Dar nici in Constanta nu-i ca-n palma.Si acum mi-a ramas intiparit in minte craterul (din centrul intersectiei) de la semaforul de la intrarea in Constanta (langa vaporas) care a stat neastupat un sejur intreg.
On-topic....Eu am diminuat consumul , punand un carton in fata radiatorului (obturat complet). Am mers asa si la temp. de +5 gr.C de afara (cu ochii pe ceas ).
  • victor_n

  • Mesaje scrise: 983
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nimic de zis (off-topic) , e un drum extrem (extreeeem de circulat si e o zona unde se strange apa multa ) de solicitat , o groapa nimic de zis dar pe drumul Iasi Vaslui daca ma apucam sa numar gropile cred ca numarul era destul de mare Smile).

Revenind on-topic , cartonul la radiator e ca o femeie urata dar care din spate pare frumoasa , deci ma abtin de la comentarii , nu poti sa ai pretentii la consum mic iarna (intreaba posesori de diesel si o sa ramai surprins , desigur cei care vor recunoaste ) cand datele problemei sunt altele , din cate vad ai un X16XEL aici discutam despre Z16XE care are ceva anisori mai putini .
  • crysty30

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am si eu o corsa cu motor de 1000 si am facut cunsumul in urma cu 2 saptamani de la plin la plin si am un conum de 6,8l la %. mie mi se pare cam mare nu credeti?
  • CRISTIetz

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Brook a scris:cand o sa dispun si ceva cash , o sa fac si metoda plin-plin.

Am incercat o data sa fac metoda asta , iar cu juma de rezervor facusem vreo 200 si ceva km.

juma de rezervor insemnand 25 l nu? parerea mea..e putin cam mult. Acum nu stiu cum e prin Iasi pe la tine... eu scot cam 10 % in Bucuresti. Mentionez ca am astra g x16xel.
In ceea ce priveste bujiile... si eu am cu 4 electrozi, beru ultrax si sincer... nu sunt foarte incantat de ele. La urmatorul schimb voi pune cu 2 electrozi ( sfatul unui mecanic bun)
  • cristisan55

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Verifica avansul ca ceva nu este in regula
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da ce e dacie? sau cum reglezi tu avansul la z16xe?
  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Caz concret - masini personale :

Z16SE 2001 Astra G 2001 - temperaturi - sub -4-5 grade - relanti 1000
- peste -2 grade - relanti 750-800

Z17DTL - Astra H 2005 - temperaturi sub 0 grade - relanti creste la 1100
- temp peste 0 grade - relanti revine pe la 850

Parerea mea este ca la anumite temperaturi sub 0 grade, calculatorul masinii creste relantiul ( nu stiu daca m-am exprimat corect stiintific).
Dupa ce am vazut ca sunt atatea Astra G care au aceleasi simptome, tind sa cred ca este un lucru normal.
Legat de consum, nu am vazut sa creasca dupa ce relantiul creste la temperaturi scazute.
Din punctul meu de vedere nu cred ca simptomele de mai sus sunt o problema, asa ca nu vad necesare interventiile asupra motorului.

Cu stima si o iarna usoara.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR