Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • CATYON
  • OP
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
motorul masinii din semnatura se accelera greu in viteza 1 si 2 pina ajungea la 2500 rpm, astazi verificind electrovalvele am descoperit ca cea care comanda voletii din admisie nu mai lucreaza.
in aceasta situatie am pus furtunasele de vacum pe direct si supapa aceea vacumatica de pe admisie a inceput sa functioneze in sensul ca tija de sub ea a intrat la maxim in corpul supapei si a ramas asa pe timpul functionarii motorului.
am plecat cu masina de pe loc si se simte mult mai sprintena pina la 2500 rpm decit inainte, as fi curios ce rol are aceasta supapa si daca o las pe direct-adica sa ramina electrovalva dezactivata-se poate intimpla ceva rau cu motorul ori cu turbina ?
Skip ads

  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Este posibil sa poluezi stratul de ozon, dar sa si iti strici motorul fiindca motorul e posibil sa se innece cu noxe. Nu stiu exact, dar e posibil!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
"Smecheria" foloseste fenomenul de unda, adica are grija ca la deschiderea supapei de admisie presinuea coloanei de aer sa permita o umplere a cilindrului cat mai buna.
Si aceasta, din lungimea galeriei, mica, la turatii mari, mare, la turatii mici, se creeaza un fel de rezonanta... (din motive practice, nu exista decat doua lungimi, deci 2 turatii intr-adevar "optime" )
  • CATYON
  • OP
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pe timpul functionarii motorului aceasta supapa de pe admisie este actionata permanent ? sau la diverse turatii se mai dezactiveaza ?
pozitia acesteia are rol in puterea motorului sau este pusa doar pt atenuarea vibratiilor la pornire-oprire ?
Skip ads

  • ciobi sib

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut am si eu ,cred ,aceasi problema tot motor de 2.0 la un vectra b,demareaza cam greoi pana in 2500 de turatii.Poti sa-mi spui care electrovalva ai anulat sau pe unde se afla sa fac si eu proba.mersi
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
daca vorbesti de 'intake air manifold' ,la vectra c electrovalva asta e comandata la pornire, am pus un bec in loc de ea si la pornire lumineaza puternic. ea nu lucreaza on/off ci este ajustabila, e alimentata in pwm(pulse with modulation) si am inteles ca are rolul de a ajusta presiunea aerului pt protectia turbinei.
  • CATYON
  • OP
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat

am anulat nr 5 din poza si acum nr 6 sta actionat permanent. mentionez ca am facut acest lucru deoarece nr 6 nu mai tragea tija in sus, acest lucru se verifica cu motorul pornit, se baga mina sub nr 6 si se incearca apasarea tijei, daca se apasa atunci inseamna ca nu este actionata de nr 5 ( lucru care s-a intimplat la mine la orice regim de turatie de la 800 la 4000 rpm) , daca este atrasa complet in interior atunci inseamna ca nr 5 functioneaza normal.

SEVER IULIAN daca vorbesti de acest nr 6 nu stiu cum ai pus acolo un bec pt. ca el este actionat prin vacum. Raportat la schema de mai sus te rog sa-mi spui daca nr 6 influenteaza cumva buna functionare a turbinei daca sta actionat permanent.

Intrebarea era daca acest nr 6 trebuie sa stea atras complet la toate regimurile de turatie sau la anumite turatii acea tija se mai deplaseaza ?
  • ciobi sib

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nici la mine nu se schimba nimic doar cand o anulez se trage tija,ca tensiune electrovalva primeste 8v dar nu modifica deloc pozitia la tija se poate sa fie defecta.ma ocup saptamana asta sa vedem si cat cost sau daca se poate repara,daca a mai facut cineva operatiunea asta sa ne anunte si pe noi.mersi
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
am pus bec la nr 5 care e o electrovalva care comanda nr 6(e un piston). eu am vectra c si la mine sunt asezate diferit dar principiul e acelasi. rolul valvei nr 6 e de a proteja turbina, de exemplu cand ea functioneaza la turatii mari si tu franezi brusc valva asta reduce presiunea pt ca mecanic vorbind turbinei ii trebuie cateva secunde sa reduca turatia care poate ajunge la cateva zeci de mii de rotatii pe minut. (scuza-mi explicatiile nu sunt mecanic, explicatiile le-am gasit pe net Very Happy ) .
pistonul nr 6 actioneaza niste clapete care obtureaza niste orificii pe fiecare cilindru in admisie. la mine am dat egr jos(e electric) si pe acolo am vazut toate clapetele care sunt in pozitie normala pe deschis. cand actionez pistonul nr 6 clapetele se inchid. cred ca tu daca ai pus pe direct nr 6 le ai tot timpul inchise. cred ca un mecanic ar trebui sa ne explice exact, eu doar am constatat cum lucreaza.
  • CATYON
  • OP
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns, la masina unui prieten care este similara cu a mea ca si motorizare acest pistonas 6 sta actionat permanent si mentionez ca lui ii functioneaza electrovalva 5. de aici am avut curajul sa o pun pe direct.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Functionarea este in felul urmator:
Cat timp turatia motorului este sub turatia de intrare a turbinei, cei 4 voleti sunt inchisi si admisia se face prin 4 supape ca la un motor cu 8 valve. In momentul cresterii turatiei, ECU comanda electrovalva de comanda a Wastegate, care actioneaza parghia de comanda a turbinei si simultan se comanda electrovalva 5 care comanda la randul ei capsula pneumatica 6 ce ridica voletii in pozitie verticala astfel incat admisia sa se faca pe 8 supape, motorul trecand in regim de 16 valve.
Deci electrovalva actionata electric, inseamna cale deschisa din punct de vedere pneumatic, deci depresiune creata de pompa de vacuum, deci capsula pneumatica trage parghia de actionare.
  • ciobi sib

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2008

  • Mesaj Privat
am vazut ca si la mine la anumite turatii cand se tureaza brusc de la 900-3000 de ture este actionat deci parerea mea este ca nu are voie sa fie actionat permanent la turatii de 3000-3500 daca este actionat nu se aude prea bine motoru,deci este o protectie cum ati spus.cred ca functioneaza Smile
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
la mine clapetele respective stau deschise in mod firesc, se inchid doar cand 6 este actionat dar asta se intampla foarte rar, atunci cand ii dai socuri din acceleratie si cred ca si la oprirea motorului, la y20dth ar trebui sa fie la fel deci nu vad motiv de ingrijorare daca nu se observa miscare, din ce am inteles eu nenea le-a blocat in pozitia inchis (nefiresc), adica 6 actionat, posibil ca eroarea stocata sa fie chiar din cauza asta.

as mai spune ca daca faci asta aerul nu mai intra decat prin 4 orificii in loc de 8 iar evident turbina o sa se forteze mai greu pentru aceeasi presiune, nu stium cum ti se pare tie mai sprintena dar eu as spune ca e tocmai invers
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
si la mine stau deschise(vectra c y 20 dth), am actionat clapeta manual si nu am sesizat nici o schimbare.
  • CATYON
  • OP
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dupa cele spuse de turculetz am pus inapoi electrovalva in circuit si am pus pe altcineva sa accelereze motorul, am observat ca are momente cind trage tija aceea dar de scurta durata, nu stiu ce sa mai cred.

turculetz nu vreau sa te plictisesc dar nefunctionarea electrovalvei cu nr 5 duce la intreruperea functionarii EGR si la scaderea puterii? daca da inseamna ca asta ar fi rezolvarea problemelor mele, am sa incerc o alta electrovalva de la un prieten.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@CATYON: Gresit! Vezi poza postata mai sus. EGR este comandata de Solenoid Valve nr. 4. Valva 5 comanda capsula pneumatica a voletilor. Switchover valves se traduce voleti (sau capace, discuri basculante supape).


Ultima modificare facuta de LDivora la Joi 08 Jan, 2009 2:30 am
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Actionarea permanenta a acestor voleti ( pe direct ) duce la un consum mai mare si implicit motorul nu functioneaza in parametrii normali ! Nu mai faceti experimente si schimbati solenoidul !
In regim normal cand motorul nu este supraalimentat , mentinerea voletilor deschisi ( clapelor ) , volumul de aer admis este mult prea mare fata de valorile standard ( mai mult aer cu forta aspirat - cantitatea de motorina injectata aceasi )
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@fnf bogdan fnf: Asta inseamna ca imi confirmi explicatia privind functionarea. Chiar nu vedeam logica pentru care sa functioneze altfel.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Stiu D-nu` LDivora , dar am incercat sa mai detaliez un pic pentru ceilalti colegi , care nu au sesizat nici o schimbare .
Nu vroiam sa frustrez pe nimeni .

Numai bine
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la vectra c voletii sunt permanet deschisi. actionarea lor duce la inchidere. la turculetz si la mine sunt deschisi in pozitie fireasca. la vectra b stie cineva?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR