Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • DAN POPS

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
in timpul mersului masina s-a oprit. in service s-a constatat ca axa cu came pt evacuare s-a rupt. Maine primesc lista cu iesele si codurile acestora. MAsina are motor de 1.o litri si este din 2000 cu aer conditionat
Skip ads

  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
am patit-o azi-dimineata... am ramas pe o straduta, am chemat pe cineva cu o platforma si am dus-o la service.
acolo am constatat, pe langa treaba cu axul o chestie destul de ciudata: suruburile de prindere a cuzinetilor aproape ca nu erau stranse iar ultimul cuzinet (acolo unde s-a rupt axul) era slabit surubul cam jumatate din cursa si bucata rupta din ax statea stramba intr-o parte...
nu erau urme de fortare pe filetul surubului era pur si simplu desurubat, iar pe alezaj nici urma de uzuri; ungerea de asemenea in regula...
motorul nu a mai avut nici o problema pana acum in afara de niste coduri 0300 0304 misfire la cil. 4 care au reaparut acum bineinteles
masina a rulat pana in prezent 43 000
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am auzit de problema ta de la M. Se pare ca e un defect de fabricatie, surub insuficient strins cu mizerie pe filet si fara pasta blocare. Astfel capatul axului era "in aer" si in timp a cedat.
Am mai intilnit la came surub care nu era strins suficient si asta din intimplare, faceam o distributie si fumam o tigara, cum aveam cheia in mina am inceput sa ma joc aiurea la suruburi si am gasit unul care a mers strins suspect de usor, dupa ce am verificat pe toate am mai gasit unul. De atunci le verific obligatoriu, care este slabit il scot, curat filet, pun pasta blocare si il string. Surub desfiletat si chiar cazut am gasit la tabla antival din baie ulei, aici si altii au avut asa surpriza, la admisie dar macar aici nu era o problema chiar daca era desfiletat 1cm, la pompa de apa, la capac distributie, la baie ulei...zone in care nu a umblat nimeni de cind a iesit masina pe poarta fabricii. Orice surub care are inceput de desfiletare se simte la mina, cind intervii la el nu "pocneste" ci se desfileteaza usor.
Suruburi strinse in disperare, filete terminate, strinse insuficient am mai gasit dar se vedea clar ca acolo s-a intervenit de un "mecanic".

Bine ca ai scapat cu supape/piston intregi. Pe linga ax care nu e chiar ieftin iti mai trebuie si suruburi, garnituri, ulei, antigel, solutii de curatare...mai discut eu cu M ca sa nu uite ceva.
Nu te ieftini la suruburi ca treaba cu ele nu e chiar simpla cum crede tot romanul :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5070
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=27040
Atita timp cit ei spun (TIS) replace/renew asa sa faci !

Multi ar spune ca este inadmisibil sa se intimple asa ceva dar sa nu uitam ieftineala mondiala in domeniu, la motoarele diesel de la Fiat (Z13DTx) se intimpla curent rupere axe came, sarit lant etc.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Si cum poti verifica asta fara prea mari batai de cap? Musai desfacut capacul?
Skip ads

  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
pai altfel cum?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verificarea e simpla, se scoate rampa bobine inductie si pe urma capacul negru, banal !

Acum cu montarea axului, se poate si fara demontarea distributiei, prin gaurile din pinion se trec 2 tije ca el sa nu fie tras in jos de lant, doi oameni inventivi o rezolva lejer. Se pune surub nou la pinion, degresat si pasta blocare, se pune la semn distributia si treaba nu dureaza mai mult de 1 ora.
Mai este varianta demontarii distributiei care costa semnificativ ca manopera si piese, singurul avantaj e ca poti verifica daca restul suruburilor sunt strinse bine si sa intinzi putin arcul din intinzator lant.
Am gasit o poza si am marcat pe ea cu rosu zona in care s-a rupt axul si cu galben cuzinetul si suruburile desfiletate (asa cred ca s-a gasit) :

Acum atentie ca respectivii cuzineti nu par identici, ce scrie pe ei difera asa ca grija sa fie pusi la fel. Ultimul cuzinet a scapat intreg ? Filetul posibil sa fie putin afectat de la bataie dar cu pasta de blocare se rezolva lejer.
  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Da asa este, iata poze:




sorry, nu sunt asa clare pozele .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cuzinetul are urme dar se poate refolosi fara probleme.
In rest e chestiunea clasica, se curata de span cit se poate, se unge axul nou si cuzinetii, s curata filete si se pune pasta blocare, se schimba ulei si filtru dupa pornire motor si lasat sa mearga 30min.
Ai scapat "ieftin", se putea si mai rau daca indoia supape...
Skip ads

  • Merlucius

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
hm, sa ma intrebi pe mine ce ar fi insemnat : http://www.clubcorsa.ro/ind...topic,1183.0.html

acolo aveam si viteza (autostrada) si 3 copii in masina

acum nu mai am mari probleme si au trecut de atunci 14k km rulati
  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
si cum ai rezolvat-o cu reparatia? ti-a platit ceva Opel sau ai suportat tu cheltuiala?
ti-au dat sau ti-au aratat piesa rupta? ma intereseaza locul de unde s-a rupt si care dintre axe (evac. sau adm.)
cauza care a fost la tine (la mine se pare ca suruburi stranse insuficient... ce rasol au dat la fabricatie, mama lor..)
  • Merlucius

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu am avut timp de cei de la Opel, am scos bani din buzunar - 1000E m-a costat cu totul. Am vrut masina SH si asta am avut, macar cu diferenta data pe reparatie imi luam un Golf 4 si stateam in banca mea.
S-a rupt cel de evacuare, ca si la tine, pe undeva pe la mijloc - defect de fabricatie a fost parerea unanima. Treaba e ca inca nu imi place cum suna motorul si nu stiu pe nimeni in Bucuresti care sa stie motoare Opel profesional si sa ma linisteasca, desi masina merge bine de aproape un an . Am luat-o cu credit pe 10 ani si vreau sa stiu ca ma tine cat mai aproape de data achitarii imprumutului, ca tot omul...
  • f1specialfx

  • Mesaje scrise: 610
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1.4 90HP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Sa stiti ca nu sunteti singurii am vazut pe un forum englez si un britanic care patise acelasi lucru la o Corsa D.
As vrea si eu sa imi verfic surubaraia si am urmatoarea nelamurire..
Cand scot capacul de la motor la remontare trebuie garnitura nou la capac?
Skip ads

  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Depinde, daca este rigid garnitura ar fi bine sa schimbi, de obicei nu trebuie schimbat.
Daca nu schimbi garnitura ar fi bine sa pui silicon pt garnitura (neagra (cu discretie))pe garnitura.
  • f1specialfx

  • Mesaje scrise: 610
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1.4 90HP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred sa fie imbatranita garnitura la 35.000 de km ..
Silicon din acela am pus la masina precedenta cand aveam supuratii de ulei pe la capac.
Din pacate nu reusesc sa gasesc cheie dinamometrica sub 30 Nm .
  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
nu e imbatranita la 35k
al meu avea 43k si 3 ani 1/2 si nu a trebuit inlocuita
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
S-a mai rupt un ax, deci boala cronica mai ales la seria XEP. Eu zic sa verificati, strangere 8Nm.
  • ovidiu.SB

  • Mesaje scrise: 462
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am cautat si eu pe net asa fugitiv si am ajuns la concluzia ca au fost afectate doar corsa c fabricate in 2005 avand acest motor. Nu am gasit nici o corsa d, am gasit vreo 3 corsa c avand toate in comun - 2005 an fabricatie. In Romania vad ca sunt 2 corsa c ambele din 2005 cu aceasta problema.
Parerea mea ca nu trebuie sa ne panicam, nu cred ca e "boala cronica" . Sper sa am dreptate Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu am gasit suruburi slabe si la altele, altii au gasit la patina mica (mai avea putin si iesea complet), nu e vrajeala sau bau-bau.
  • sconckss

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salat corsari!
Astazi dupa 4 ani fara probleme ma lasat motorul un z12xep.
Pe drum la intoarcerea catre casa la viteza de 120 km/h am pierdut putere la motor.
Am tras pe dreapta sa vad ce se imtampla motorul sa oprit.Am pus sotia sa-l porneasca si am constatat ca se aude un tacanit metalic undeva sub capacul de la axele cu came pe partea cu debimetru.Mentionez ca de 2 luni se auzeau tachetii numai dimineata cand porneam vreo 3-4 secunde.
Am incercat sa plec cu ea dar motorul se oprea nu avea forta plus trepideaza
Poate imi da cineva o ideede unde sa incep catatul problemei.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Primul pas ar fi sa nu mai circuli cu ea. Risti sa-l distrugi de tot.
Al 2-lea ar fi sa-l contactezi pe maiandrei pentru o diagnoza.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR