Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mai omule,tu chiar insisti,iti da omul schema tehnica,se vede clar insa ca nu stii s-o citesti,iti spun ca am mers fara lampi(ce mama naibii,este vre-o diferenta daca ai lampi fara becuri sau nu ai lampi deloc?) dar to" tot inainte",ca pionierii.Prea multe filme SF strica! Smile Ceea ce spui despre calcatul franei si acceleratul simultan,este o aberatie chiar.Este chiar atat de greu sa-ti dai seama ca piciorul stang nu este acomodat cu frana?Oricine ar vrea sa incerce experienta asta ,cu calcatul franei cu piciorul stang,o sa vada cat de brusc si necontrolat o face,precum cel ce calca frana pentru prima data-n viata lui.Studiaza matalutza putin Tis-ul,Autodata,ToleranceData ,etc,si pe urma lumineaza-ne si pe noi,astia care am facut-o deja,care pin al ECU primeste semnal de la becurile frana Smile Hai ca ma amuza!

Uite!Ai aici schema ECU la masina ta.Arata tu cu degetul unde este pinul acela,si eu promit sa nu te mai contrazic ,indiferent de aroganta si insistenta ta de a reinventa principiul de functionare.Chiar asa naivi ne crezi?... Smile
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Off
Aoleu! Chit ca o sa mi-o iau pentru postare repetata,dar nu ma pot abtine!Este 5 dimineata:vad /gandesc mai clar?Am recitit ultima ta postare,si mi-a sarit o chestie-n ochi care m-a facut sa-mi amintesc o "poveste" cu vecinul meu,electrician auto.Vine un tip cu o Octavia,ca nu se aprind ambele stopuri de frana.Dan,vecinul,schimba becul(asta pe strada,noi ..."spargeam seminte",duminica fiind.) apoi i-l pune pe tip sa verifice,el stand in spatele masinii:"Calca frana,asa...,da-i drumul,asa...,aprinde pozitia,da...,acum tine frana calcata si calca ambreiajul,asa... da drumul la ambreiaj,asa....,da drumul la frana,da....,hai ca e bine!"Se intelege cu tipul la lovele,ala pleaca,apoi,normal,ma bag in seama,nedumerit,ce legatura are ambreiajul cu frana?..."Nici una!"-mi raspunde Dan."Doar ca asa-i verific pe astia cat de tolomaci sunt,ca sa stiu cum sa-i taxez!"Am ras atunci,rad si acum!
Senzori ABS ai pe fiecare roata.Patru la numar.(rezerva nu are...)Senzori la diferentiar avem noi ,astia cu propulsie spate.Daca se" buleste" unul,in pomul de craciun din spatele volanului,se aprinde un globulet pe care scrie ABS.Sistemul ABS se "dezarmeaza".De la senzorii ABS centrala ABS calculeaza impulsurile primite ,determinand si viteza,si transmite mai departe prin Odometer Signal informatia ceasurilor de bord,servotronic-ului,CC-ului,ECU,clima... etc.Pe cutie,acest sistem este prezent in echiparea Dacia,cu un senzor tip sarma multifilar,care pleaca din cutie si se roteste pana-n ceasurile de bord,mai exact la acel calculator cu un display tip ac variabil,ce da un impuls acului intre 0 si 120 km/h(restul pana la 160,sunt asa,"la oha"),numit VITEzometru.Aveau si la Opel sistemul asta pana-n anii 80...Tehnica a evoluat,Dacia ...nu!Cam asa sta treaba.
Si,... DA! Daca apas pedala de frana ,doar cat sa se aprinda becurile semnalizare frana si simultan accelerez,accelerez bine-merci,fara nici o problema,afara doar de uzura cat de cat a placutelor.Testat,verificat!
Cred ca ar trebui mutata discutia asta la "Sa ne descretim fruntile"... nu?
On
Switch-ul frana,este intradevar monitorizat de CC ,Tempomat,Pilot,cum vrei sa-i spui,fiind conditie in functionarea respectivului sistem,pe langa switch-ul pedalei ambreiaj, sau pozitie maneta in cazul cutiei automate.Functie de tehnica folosita,ele pot fi in starea stand/by permanent deschise sau permanent inchise.La noi,la frana avem permanent deschis,iar la ambreiaj permanent inchis.Actionarea pedalelor schimba /modifica pozitia switch-urilor respective,dezactivand sistemul "pilot automat".Pilotul poate fi de doua tipuri:integrat ECU,la echiparile cu pedala acceleratie electronica,sau cu modul actuator,in echiparile cu cablu de acceleratie(fara legaturi la ECU).In primul caz,ECU monitorizeaza switch-urile sus amintite pentru functiile activare/dezactivare CC.In celalalt caz,modulul face aceasta monitorizare.Daca se "buleste" switch-ul pedala frana,si totusi pedala este actionata,CC-ul va continua sa "accelereze" motorul in incercarea de a compensa rezistenta la inaintare aparuta si a mentine viteza presetata.Daca se "buleste" in sensul ca ramane inchis(lumini frana aprinse) toata baza de a pilota masina,ramane in tine ... Smile
  • maryan08

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salut, imi poate spune si mie cineva unde gasesc switchul de ambreiaj la opel astra g si cum ajung la el?
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
micky001 a scris:Off
......sistemul "pilot automat".Pilotul poate fi de doua tipuri:integrat ECU....,sau cu modul actuator,in echiparile cu cablu de acceleratie(fara legaturi la ECU).In primul caz,ECU monitorizeaza switch-urile ..........In celalalt caz,modulul face aceasta monitorizare......


Unde vine montat, de unde stie ce sa monitorizeze (cu ce trebuie legat) si cum arata acest modul? Poze ceva? Eventual denumire si de unde se poate achizitiona?
Multumesc!
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Functie de motorizare,pozitia unde este amplasat difera,dar nu este conditionata de nimic altceva decat un punct fix.mai exact la el(modul)ajung/pleaca cablurile si cablul de acceleratie,cablu al carui capat(celalalt.. Smile ) ajunge la clapeta acceleratie si este legata in paralel cu cablul de acceleratie.
Sistemul este simplu,in interiorul modulului este un actuator care angreneaza cablul inainte sau inapoi,accelerand sau decelerand motorul.La modul ajunge un semnal ABS sau "odometer signal",firul albastru/rosu de la ABS,MID,etc,fir pe care vine informatia legata de viteza masinii.Tu-i dai o comanda de activare la un moment dat,calculatorul primeste comanda si viteza acelui moment,si incepe sa lucreze actuatorul accelerand sau decelerand,pentru a mentine acea viteza data.
Acest modul este valabil numai in cazul acceleratiei pe cablu,indiferent de motorizare (atata timp cat este,cum am spus,pe cablu).Nu are nici o legatura cu ECU,doar optional se duce fir spre mufa diagnoza,daca vrei neaparat acest lucru.
Poze nu am,iar maine dimineata plec in voiaj,deci nici timp sa fac.O sa te pun insa in legatura cu un prieten.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am luat legatura, multumesc frumos!
  • cont-sters-76855

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut! Am si eu o Meriva y17dt 2004.Am cumparat masina cu maneta tempomat pe ea dar nu mergea(cred ca era pusa la vrajeala sa imi ia ochii).Am pus swich-uri noi pe frana si ambreiaj si am activat si tempomatul pe tester.Nu stiu de ce nu merge nici acum.Multumesc!
.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
micky001 a scris:Studiaza matalutza putin Tis-ul,Autodata,ToleranceData ,etc,si pe urma lumineaza-ne si pe noi,astia care am facut-o deja,care pin al ECU primeste semnal de la becurile frana Smile Hai ca ma amuza
Eu stiu ca becurile nu emit semnale electrice...! In schimb becurile de frina si ECU(pin B5),primesc semnal(12V),din acelasi contact normal deschis al senzorului de positie(comutator) pedala frina,S14. PROBABIL,colegul apostrofat de tine,voia sa spuna ca atunci cind unul din cele doua contacte din senzorul de pozitie,nu lucreaza,ECU vede acest lucru ca o anomalie si limiteaza performantele motorului.
Skip ads

  • dragosdimitrescu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2014

  • Mesaj Privat
salut!

detin o corsa d din 2010 motor 1.4 benzina.
simptomele sunt urmatoarele:
- tempomatul nu se mai cupleaza;
- cand schimb viteza, ridic piciorul de pe acceleratie, apas ambreiajul, dar contiuna sa se mai accelereze singura inca 1 secunda (300-400rpm), si apoi incepe sa scada turatia la normal.

vi s-a mai intamplat si voua ceva asemanator?
aveti vreo solutie? indicatie?

multumesc!
  • cyp82

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2012

  • Mesaj Privat
salut
am si eu o problema cu tempomatul daca ma poate ajuta cineva : am o vectra 1.8 din 2001 si nu mi mai functioneaza tempomatul...doar cate o data dar si at nu tine mult se decupleaza singur.Mentionez ca nu imi apar martori in bord in afara de senzorul abs ;care mi se aprinde din cand in cand cu mult timp de a mi se strica tempomatul .Am fost la un tester si imi zicea ca s ar putea sa fie pedala de acceleratie ca nu imi vede ambele valori ale ei.Are rost sa mi cumpar un senzor de acceleratie?daca ma poate ajuta cineva
ms
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
buceag ionut a scris:Sal. Nu am apucat sã fac probã cu altã manetã ca am încercat sal activez în mers si am bãgat piciorul sub pedalã si sã activat.
Stie careva cum pot sã reglez swuiciul alã de la pedalã de frâna?
Multumesc

taxi43edy a scris:Mai e o varianta, baga mana sub pedalier si apasa pe partea metalica spre pedala de frana si se rezolva, eu am patit-o inainte sa pun CC , si aveam stopurile aprinse permanent, (partea metalica in care intra sw )

buceag ionut a scris:Am avut si eu problemã asta la zafira A. Am pus o frâna mai bruscã si nu mai fãcea contact calumea pargia de la senzorul alã din spatele pedalei. Încearcã în mers sã bagi piciorul sub pedale sã le ridici în sus si actioneazã butonul de pilot,vezi dacã se schimba cv.

Vezi daca te ajuta.
Atat la pedala de frana cat si la pedala de ambreiaj - eventual verifici si switch-urile, parghia care apasa pe capul lor la amandoua pedale.
Vezi care este rezolvarea...
Vad ca ei au reusit...
  • cyp82

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Pe tester imi arata amandoua pozitiile la frana...am sa ma uit si la ambreiaj
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
De unde stie ECU pozitia pedalelor, de frana si ambreiaj, nu prin pozita switch-ul?
Asa ca verifica la amndoua switch-uri, parghia care le apasa - sa nu fie deplasata sau unul din switch-uri defect.
Vezi si becurile de frana cum sunt - cu frana apasata si ne apasata, baga mai multe pedale poate face cateodata?
Sau maneta defecta - aici este bine sa masori daca vine curent la ea - verifica continuitate fire.


Ultima modificare facuta de T.ion la Mie 26 Aug, 2015 6:18 pm
  • cyp82

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2012

  • Mesaj Privat
K am sa verific ms
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Amandoua switch-urile au reglare "automata"

Daca te bagi... sub pedalier, Smile ai sa gasesti asa ceva la ambreiaj, si tot asa ceva la frana,doar ca-i negru.
"Chestiuta" aia rosie,se trage de ea putin,spre exteror,(chestiuta aia blocheaza cursa tijei) apoi tragi de tija pana la maxim.Toata treaba asta se face cu pedala apasata.Dupa ce ai scos tija pe cat posibil,impingi la loc "chestiuta" rosie,apoi dai drumul pedalei.Pedala va impinge in tija,lasand-o afara exact cat sa-i permita o cursa normala functionarii switch-ului.Ambele switch-uri arata identic,singura deosebire este ca unul la actionare inchide un circuit (frana) ,iar celalalt deschide un circuit (ambreiaj).In functionarea CC-ului,ambele switch-uri insa sunt conditii,oricare din ele n-ar lucra,CC-ul nu se activeaza.La unele modele,chiar este musai conditie sa apesi pedala frana inainte de activare.Mai exact,daca pleci de pe loc si n-ai calcat frana deloc in prealabil,nu se va activa CC-ul.Abea dupa ce calci o data pedala,"vede" in sistem switch-ul ca lucreaza,si-abea atunci permite activarea... Smile ... Asta e!...Uneori,la o eliberare mai brusca a pedalei,gen pedala "stearsa",tija intra mai mult decat necesar si nu mai inchide circuitul atunci cand pedala este relaxata.Cel mai des,la ambreiaj se intampla treaba asta.Switch-ul frana-l verifici cel mai lejer... Smile Daca se aprind lampile frana la actionarea pedalei,e OK!
  • cyp82

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Frana se aprinde am verificat de mai multe ori si se aprinde de fiecare data...mai tre sa verific ambreiajul...
  • liviucon

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Revitalizare. Am un Astra G care are maneta cu CC dar nu are switch ambreiaj. Am verificat la podul pedalier si fanta aceea unde trebuia sa intre switchul este goala. Am verificat sa vad daca am mufa lui macar..dar nici aceea nu este de gasit. O sa mai caut mai adanc poate o gasesc prinsa pe sus pe undeva de fostul proprietar. Ce credeti.....este posibil CC fara switch ambreiaj?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Este simplu!... Smile Daca-ti functioneaza,cine a montata maneta,a pus switch-ul "pe direct".Daca nu-ti functioneaza CC-ul,atunci iti trebuie switch-ul.N-are cum sa fie "mai sus",ori este in pozitie,actionat de pedala,ori nu este decat mufa undeva pe acolo,prinsa cumva,insemnand ca vechiul proprietar a schimbat efectiv maneta cu una ce are si comenzi CC,din motive doar de el stiute... Unii cresc pretul prin "dotari" de ei stiute.Si mie vroia unul sa-mi vanda o Meriva "cu CC",si-mi tot arata comenzile volan,plus/minus,explicandu-mi ca de acolo se accelereaza ori decelereaza...Ascultam zambind,cu o figura interesata...Evident ca n-avea CC...! Smile
  • liviucon

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2013

  • Mesaj Privat
De functionat nu functioneaza. Ma gandesc ca am mufa prinsa pe sus sau doar maneta schimbata.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Daca ar fi functionat inainte si ar fi avut "anteriorul" probleme doar cu switch-ul,nu cred ca doar l-ar fi dat jos,l-ar fi schimbat,ca nu-i cine stie ce ,nici ca pret,nici ca raritate,categoric mufa insa nu l-ar fi "incurcat" pe acolo ca s-o lege undeva mai sus.Mai mult ca sigur,n-ai asa ceva.Switch-ul i-l gasesti intre 30 si 50 lei la SH.Restul... http://www.youtube.com/watch?v=BATYvuzzsSE ,forum,discutii de pe la altii.. Smile Succes!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR