Ai uitat parola?


  • ionut_silviu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Oct 2016

Salutare,
Aceeasi problema si la mine, tija cazuta. Am preferat inlocuirea capacelelor de plastic cu unele de alama, asta pentru ca nu am joc la clapete. Ideea e ca scotea fum la fiecare pornire, acum dupa ce am pus tija nu mai scoate. O sa vad la primul drum mai lung cum se comporta. Cateva imagini.

  • horaa

  • Mesaje scrise: 2,154
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

Vezi ca jocul e pe verticala. Daca nu ai tras in sus de ele nu stii daca au joc sau nu. Ideea e ca ai luat teapa cu acele bucsi de alama daca au costat mai mult de 15 lei. Si zic 15 lei ca atat te-ar fi costat lipiciul sa le pui pe deshis
  • ionut_silviu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Oct 2016

Salut Horaa,
Au costat 25 de lei, nu am joc pe verticala si nici nu au fost blocate, oricum o sa incarc desenul acestor bucsi a.i. cine are un prieten strungar sa le poata face. Masina o am de o luna si primul lucru a fost sa ma uit la tija care evident ca a fost picata, le-am comandat din China bucsile pentru ca la noi costa 150 de lei, am asteptat 30 de zile dar daca le gaseam pe la 50-60 de lei le luam de aici pentru ca pierzi, cel putin, 1 ora la posta si la vama, oricum pentru mine a meritat investitia:) si pe moment pare in regula.
  • ryoku

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Apr 2010

daca circul o perioada asa, fara tija si cu una din clapete scoasa, sunt probleme?
  • bame

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Feb 2009

se poate forta turbina sa faca presiune in galerie dar teoretic ar trebui sa intre in limp mode.
  • maddyunicat2011

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1.9 zdth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2011

Salutare.Luna trecuta am schimbat tija,era cazuta..Eu fiind in Spania am gasit-o pe un site,nu stiu daca am voie sa fac reclama,dar tin sa spun ca m-a costat 32 de euro,si vine doar sa o montezi..Merge foarte bine..
  • Alzheimer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2016

Salut, am si eu problema asta cu tija swirl, motor Z19DTH am comandat niste "capacele" le`am montat pe tija aceea si ce sa vezi cand le pun pe "moturile" de pe galerie are joc, cade la loc nu vrea sa stea deloc ma gandesc ca s`au tocit si alea?

PS: Era sa uit! am avut si o mica problema cu acel capacel care este in poze pentru ca prindea doar 2 filete pe tija si a trebuit sa caut un alt surubel Evil or Very Mad
  • ionut_silviu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Oct 2016

Salut, poti verifica vizual daca sunt tocite, in mod normal ar sta acolo pe pozitie, eu am 2000 de km si tija e la locul ei. Verifica garniturile sa fie la locul lor poate cand ai incercat montarea a iesit una si nu lasa tija sa se aseze cum trebuie, am vazut ca e suficient una sa nu se aseze cum trebuie ca sa pice la loc. Eu am comandat capacele din China, am schita la serviciu si sper ca saptamana viitoare sa ii fac desenul sa il incarc aici, am luat 2 seturi si al doilea a fost montat pe un sabb si totul a fost in regula.
Succes!
  • Alzheimer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2016

azi am reusit sa o pun pe pozitie a intrat doar doua capacele pe acele moate doar cele din exterior 1 si 4 la 2 si 3 sta ridicata putin nu se asaza cum trebuie am mers cca 100 metri si a cazut Neutral diferenta este semnificativa cu tija pusa...imi da teroare problema asta Evil or Very Mad
  • ionut_silviu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Oct 2016

Mai incearca pentru ca trebuie sa intre, pozitia este data de clapeta nr 3 plecand de la distributie, nr 3 este actionata de motorasul swirl, eu le-am potrivit in functie de ea si a fost in regula, acum verifica si fara tija daca clapeta nr 3 se misca in momentul in care accelerezi motorul, eu cat am avut tija cazuta le- am pozitionat la ora 11, daca esti din craiova poate ne intalnim si te ajut.
  • Alzheimer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2016

Sunt din Bucuresti, am mai incercat azi si am observat ca este stramba , intra pe cele 2 capacele din dreapta iar in stanga sta ridicata, am incercat sa o mai indoi cumva nu prea am reusit sa le nimeresc, o sa incerc si cu spita de bicicleta sa vad ce fac...
  • ionut_silviu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Oct 2016

Succes, cam aiurea ca ai tija stramba.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra z19dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Oct 2010

Raman la parerea(confirmata deja de multi utilizatori) ca anularea clapetelor este cea mai buna solutie.
  • Alzheimer

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jul 2016

Arachnid ști pe cineva care a anulat acea tija și a pus capace la admisie cum merge și ce consum are?
  • 20lxu

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2014

Intra pe topicul de prezentare al colegului Horaa si ai sa vezi. Eventual poti vb cu el direct.
Si eu vreau sa fac acelasi lucru, urmeaza sa iau dopurile.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra z19dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Oct 2010

Alzheimer a scris:Arachnid ști pe cineva care a anulat acea tija și a pus capace la admisie cum merge și ce consum are?

Sunt foarte multi, inclusiv eu!
S-a scris pe forum despre asta. Sunt foarte multumit. Consumul a scazut sensibil, iar puterea motorului a crescut fata de galeria cu clapete si tija functionala, mai ales demarajul dupa 2000 turatii este o frumusete!( precizez ca am mers cca. 1 an de zile cu tija fixata pe clapete cu ajutorul unei spite). In plus motorul nu mai balbaie deloc la relanti, asa cum mai facea din cand in cand inainte!
Pentru a scapa de probleme, e cea mai buna solutie!
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Y19dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2008

anutzu21us a scris:Cu alte cuvinte, mirosul de monoxid se pare ca e de la tija.

Opel Vectra 2004 1.9 cdti 110kw 150cp 320mii km
Va salut, cred ca sunt dator cu o explicatie

Mirosul de gaze in masina il aveam de la injectoare, se pare ca am gresit, cand m-am uitat mai atent, si eram pe punctual de a schimba galeria, am vazut negru, smoala, in jurul unui injector, cand se incalzea motorul, se topea si mirosea urat cu draci, am desfacut injectorul si am schimbat garnitura, deja.... alta viata, nu mai mirosea a fum.
Asta a fost acum 2-3 luni.
In masina se mai simtea putin miros, dar... putin, si asta doar cand eram pe relanti pe loc mai mult de 2-3 min.

Acum vreo saptamana, dupa ce am dat curent la cineva si am tractat o masina, ... deodata masina nu mai avea putere, ajungea mai greu la un 60 la ora si apoi.... Dzeu cu mila pana la 80, fum pe evacuare, spuneai ca merg pe carbuni, si cand o acceleram putin, ma inura lumea... mult fum negru si bucati de funingine pe evacuare.
Cand ma uit la tija, nu m-ai aveam doua supape din 4. Am zis, clar asta trebuie sa fie. Aveam o galerie acasa identica sh, asa ca am curatat-o si am bagat dopuri, si hopa la mecanic.
Ca sa schimbe galeria, e o adevarata distractie, trebuie umblat la distributie, la pompa de apa.... munca... aproape o zi...

Si ... probleme....
Eu am pus dopuri la cele 4 locasuri de sus plus in locasul de jos la clapeta 3, asa ca a trebuit sa las motorasul swirl sa functioneze liber, nu mai aveam de ce sa il prind .... Asa trebuia?Trebuia scos ceva si din calculator, se face vreo schimbare in calculator la acel motoras?
Dupa ce a pus totul la loc, prin nu stiu ce minune, nu a ramas nimic pe langa masina, am dat sa pornesc motorul, m-i s-a aprins in bord, cheita si masina, am facut o tura asa cu masina si ghinion, aceleasi simptome, tot nu trage, defapt tragea mai bine dar nu cum trebuia, miros in masina foarte putin, cred ca scapa pe la evacuare, intre evacuare si turbo poate, dar am aprins in bord un beculet cu motorul, nu se mai aprinde check engine, decat o sec la pornire si atat, dar ramane apoi aprins martorul cu motorul.
Pe langa aceste probleme, a inceput sa fluiere putin si turbina, si intr-un final aflu ca EGR-ul e mort, total, nu vrea sa deschida sau inchida nici din calculator, mi-a zis ca e ars egr-ul, functional 0%, turat motor 1500-2000... , egr 0%.
Ca sa fac o rezumare :
Miros neplacut necacios a fum puternic in masina => garnitura injectoare, smoala in jurul lor (la 2 din 4) - Rezolvat
Miros putin neplacut doar pe relanti daca o las mai mult de 10 min => Inca nu am rezolvat, poate fi fisura la evacuare, sau DPF cu probleme in urma celor mentionate sus
Tija swirl => schimbat admisie cu dopuri, fara clapete, o adevarata distractie... distributie .... Se putea si fara sa dea jos cureaua si pompa de apa? Clapetele rupte le-a gasit usor mecanicul, noroc ca nu au fost facute bucati si trase mai departe.
Fum negru => rezolvat, nu mai scoate aproape deloc, mai vedem
Egr mort electronic => am comandat unul sh, maine sunt la mecanic . Daca schimb egr, trebuie facuta modificare in calculator?
Fluierat turbina, cum accelerez putin peste 1500 ture, incepe fluieratu, nu tare, proportional cu accelerarea, dar... de ce oare?

Chiar daca masina are 300 mii de km, inainte sa moara egr-ul, ajungea la 150 km/h foarte usor si repede, sper sa o fac mai repede ca m-am saturat sa am doar 50 de cai, sau ponei.
Consumul este putin schimbat.
pana acum o doua luni, aveam 5 ext si 7 int, acum am 6 ext si 9 int.
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Y19dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2008

Cateva poze :
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra z19dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Oct 2010

Salut! Dupa anularea tijei si ambutisarea gaurilor la galeria de admisie nu trebuie facuta nicio modificare un ECU, privitor la motoras, intrucat acesta va functiona (in gol) in continuare. Din cate stiu eu nu se poate da jos galeria fara a demonta distributia. Mecanicul care mi a realizat lucrarea a terminat-o in cca. 5 ore (demontare, scoatere clapete, curatare de calamina, ambutisare si montare).
Nici daca schimbi EGR nu trebuie modificari in soft, ci doar daca nu-l schimbi si il scoti din functie printr un blindaj.(eu am ales intr- un final ultima varianta).Totusi eu cred ca EGR ul tau n-are nimic la partea electronica ci este foarte infundat cu calamina si blocat pe deschis. De regula egr ul se demonteaza si se curata destul de usor (cu ani in urma faceam operatiunea singur, timp de lucru maxim o ora> demontat, curatat cu diluant si montat la loc).
In ce priveste suieratul turbinei, exista 2 posibilitati (care pot fi , sau nu concomitente)>
- axul acesteia are joc lateral si longitudinal existand riscul ca paletii fixati de ax sa atinga peretii si sa se rupa partial sau total (urmarea ar fi dezastruasa pentru motor!).
- este fisurata galeria de evacuare care e prinsa de turbina si care colecteaza gazele ce ies din aceasta.
In ambele cazuri trebuie demontata turbina si remediata situatia fie prin schimbarea cu alta turbina (preferabil noua), fie prin reconditionarea turbinei vechi , adica inlocuirea componentelor vechi (ax, paleti) cu unele noi. Din nou eu am ales ultima varianta si dupa 2 ani sunt foarte multumi!
In final, dar nu in ultimul rand, DACA masina este dotata cu DPF, iar acesta este infundat, atunci da contrapresiune gazelor care nu mai pot iesi pe evacuare , contrapresiune ce a determinat exact problemele mentionate de tine, adica atat EGR ul cat si galeria de admisie s au infundat si blocat cu funingine si calamina , iar la turbina s-a dezechilibrat axul cu paleti, ori s a fisurat.
In acest caz, curatarea galeriei si schimbarea EGR ului fara rezolvarea DPF ului, nu ar rezolva mare lucru.
  • anutzu21us

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Y19dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2008

Problema:
Imi da open circuit la egr. Si la cel de pe masina si la cel luat.
Egr are o mufa cu 2 pini, il el din el se conecteaza o mufa cu 4 cabluri. Care e faza.

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide