Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai De ce să votez? Ghidul Alegătorului ×


  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 10,001
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
probabil s-or fi gandit ca la motoarele astea cu 16v e nevoie de debit suplimentar de aer in sarcina si stand pe loc nu e nevoie (sa nu fie amestecul cu prea mult aer).
poate o iesi un oarece consum mai mic in anumite situatii...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,055
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Toate motorizarile dizel de generatie euro4 incoace(daca nu ma insel) au clapete sub o forma sau alta. Ideal ar fi ca acele clapete imping aerul fortat in camera de ardere. Probabil ca in primii 2-3 ani se simt clapetele dar dupa aceea sunt fix zero barat
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 10,001
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
z19dt (8 valve) nu are acele clapete.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,055
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Trebuie sa aiba dar sunt in interior ma gandesc ca la 1.7
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 10,001
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2010

  • Garaj Mesaj Privat
unde in interior?
in galeria de admisie?
http://www.motorteiledirekt.../p/1/p1200769.jpg
http://www.motorteiledirekt.../p/1/p1200770.jpg
eu zic ca nu are,,,

tija swirl sigur nu are.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra z19dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Intr adevar z19dt nu are clapete. La z19dth au adaugat acele clapete nu pentru a diminua consumul, ci chipurile, pentru a da un plus de forta la demaraj, ca sa creeze o presiune mai mare de aer in galerie cand apesi pe aceleratie. O bagatela inutila.
  • ilie23

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,
Dupa multe zile citind zecile de pagini mi-a ramas o chestie in cap.Nu a incercat nimeni sa schimbe acele o-ring-uri de la clapete de admisie?
Am tot cautat daca a schimbat cineva alea si pe alte forum-uri da' nu am gasit nimic.Majoritatea ori schimba admisia complet ori scot clapetele.
Curiozitatea mea ii daca se pot schimba doar acele o-ring-uri care teoretic doar ele asigura etanseitatea si fixarea clapetei in galerie.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra z19dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Raspunsul este simplu> Nu a incercat nimeni sa schimbe oringurile din galerie deoarece nu ele sunt problema, ci tija swirl care actioneaza clapetele pana la un moment dat cand cade. Si, ca o observatie, nu se scot doar clapetele ci si acele oringuri precum le zici tu, pentru ca altfel nu poti pune dopurile definitive din aluminium.
  • ilie23

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Asa-i si tija ii problema dar clapetele cand incep sa aiba joc si sa scape presiune nu ii din cauza acelor garnituri/o ringuri de cauciuc care se tocesc de la frecare cu admisia?
Adica ce anume le tine fixe sa nu aiba joc si sa fie etanse?
La tija ii simpla treaba comanzi acele bucse de metal si ai rezolvat oarecum problema.
Pe mine ma intereseaza daca se pot schimba acele garnituri ca sa numai arunce ulei si sa scape presiune pe langa clapete.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,055
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Nu se pot inlocui o-ring-urile din cate stiu eu. Si daca s-ar putea schimba probabil ca tot va trebui sa o demontezi si problema va persista in timp, adica tigan munco' cum se spune. Cel mai simplu si metoda permanenta: se demonteaza in acelasi timp cu distributia, se curata egr, clapeta, senzori, bidon gaze carter, admisie, se demonteaza si admisia in 2 bucati pentru a facilita curatarea, se pune silicon pentru temperaturi inalte la imbinare, se pun suruburi/stift filetat/dopuri (desi cu stifturi te costa 10 lei si se executa la fata locului) si se inlocuieste garnitura de admisie daca este necesar. Nu e sfarsitul lumii doar ca masina ramane in service 1-2 zile.
  • pentea

  • Mesaje scrise: 896
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra c20ne din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Horaa unde in oradea ai facut reparatia?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,055
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am dopuit-o la atelierul de pe clujului.
Aici:
https://goo.gl/maps/az4GphA9oxN2
  • pentea

  • Mesaje scrise: 896
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra c20ne din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
ms , o sa apelez si eu
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 1,292
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut!
Intrebare intrebatoare, daca clapetele alea au ramas blocate pe inchis ce se intampla?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,055
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Nimic, mai putin aer in admisie cu o posibila eroare in bord. Ma indoiesc ca au ramas blocate pe inchis. Dai tija jos si pui clapetele pe deschis
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 1,292
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
mie mi-au ramas blocate 2 pe inchis. si cred ca din motivul asta am eroare pe clapeta de acceleratie. Tin sa precizez ca am o clapeta de acceleratie noua.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,055
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Nu are treaba cu clapeta de acceleratie. Ai incercat sa le misti cu o surubelnita?
  • pika1460

  • Mesaje scrise: 1,292
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
momentan am galeria la sudat, le-am anulat. Sper sa nu mai am probleme.... galeria era plina de funingine, am lucrat 3 ore sa o curat.
  • Florin Luca

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Signum Y20DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Dec 2014

  • Garaj Mesaj Privat
arachnid a scris:Salut! Dupa anularea tijei si ambutisarea gaurilor la galeria de admisie nu trebuie facuta nicio modificare un ECU, privitor la motoras, intrucat acesta va functiona (in gol) in continuare. Din cate stiu eu nu se poate da jos galeria fara a demonta distributia. Mecanicul care mi a realizat lucrarea a terminat-o in cca. 5 ore (demontare, scoatere clapete, curatare de calamina, ambutisare si montare).
Nici daca schimbi EGR nu trebuie modificari in soft, ci doar daca nu-l schimbi si il scoti din functie printr un blindaj.(eu am ales intr- un final ultima varianta).Totusi eu cred ca EGR ul tau n-are nimic la partea electronica ci este foarte infundat cu calamina si blocat pe deschis. De regula egr ul se demonteaza si se curata destul de usor (cu ani in urma faceam operatiunea singur, timp de lucru maxim o ora> demontat, curatat cu diluant si montat la loc).
In ce priveste suieratul turbinei, exista 2 posibilitati (care pot fi , sau nu concomitente)>
- axul acesteia are joc lateral si longitudinal existand riscul ca paletii fixati de ax sa atinga peretii si sa se rupa partial sau total (urmarea ar fi dezastruasa pentru motor!).
- este fisurata galeria de evacuare care e prinsa de turbina si care colecteaza gazele ce ies din aceasta.
In ambele cazuri trebuie demontata turbina si remediata situatia fie prin schimbarea cu alta turbina (preferabil noua), fie prin reconditionarea turbinei vechi , adica inlocuirea componentelor vechi (ax, paleti) cu unele noi. Din nou eu am ales ultima varianta si dupa 2 ani sunt foarte multumi!
In final, dar nu in ultimul rand, DACA masina este dotata cu DPF, iar acesta este infundat, atunci da contrapresiune gazelor care nu mai pot iesi pe evacuare , contrapresiune ce a determinat exact problemele mentionate de tine, adica atat EGR ul cat si galeria de admisie s au infundat si blocat cu funingine si calamina , iar la turbina s-a dezechilibrat axul cu paleti, ori s a fisurat.
In acest caz, curatarea galeriei si schimbarea EGR ului fara rezolvarea DPF ului, nu ar rezolva mare lucru.


se poate da jos galeria fara a demonta distributia
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra z19dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
La mine mecanicii au demontat si la distributie, pompa de apa parca. Mi au zis ca nu se poate altfel, ca nu au loc sa desfaca niste suruburi. Dar daca zici tu ca se poate...asa o fi. Mor fi pacalit sa mi ia bani mai multi la manopera! Crying or Very sad Laughing
#YESLAVOT pe 26 mai De ce sa votez? Ghidul Alegatorului ×

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata