- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salutare.
Asa cum a venit iarna, cu frig sub 0 grade, au aparut si problemele la MID, adica pixeli lipsa, la un MID reparat acu' cativa ani.......
Le-am rezolvat, pana la urma, gratie calitatii foarte bune a foliei. MID-ul meu e varza, adica tandari din toate punctele de vedere si totusi, nu am nici un pixel lipsa. Se vede chiar si prin folie, iar placuta cu cipul grafic e mai mult rupta decat lipita, noroc ca nu sunt electrozii intrerupti.
Iar pentru cei care au pixeli aprinsi aiurea in locurile unde nu este afisaj, cu un feon cu aer cald, de la distanta de circa 20 cm se sufla pe ecran si se remediaza in cateva minute. (Am patit-o si eu).
Pentru ca nu traiesc din reparat MID-uri, va pot spune ca metodele de reparare sunt 2.
1. Kitul acela cu panglica, presa si lipici special, cu care defapt se poate realiza o reparatie exact ca din fabrica, care se va dezlipi in timp de la ciclurile cald (adica foarte cald vara, canicula, sau chiar de la beculetele care ilumineaza MID-ul care se supraincalzesc) si iarna (foarte frig), depinde de calitatea adezivului.
2. Presa speciala formata din 2 parti , care se poate realiza din aluminiu sau alte materiale rigide, poate fi si un plastic de 5mm pe 10 mm, conditia e sa fie rigid pentru a presa uniform folia de la ecran peste placuta cu cipul care vine de pe placa de baza.
In ambele cazuri, trebuie curatate cu atentie suprafetele de contact, defapt degresat de lipiciul vechi cu spirt sau o solutie care nu deterioareaza folia.
La metoda 1 e destul de simplu, se pune putin adeziv pe capatul foliei unde sunt contactele si cu presa se apasa apoi pe folia pe placuta, necesita doar atentie si ochi foarte buni, daca se poate sub lupa, pentru a alinia electrozii de pe folie cu contactele de pe placuta.
La metoda 2, trebuie fabricata presa, care e compusa din 2 parti, partea de jos si partea de sus. Trebuie sa fie perfect drepte din toate punctele de vedere, pentru ca suprafata va apasa egal folia de placuta. Pe partea de jos se lipeste un plastic subtire, sa nu atinga piesele, iar pe partea de sus se lipeste un buretel, asemeanator cu buretele dublu adeziv, care preseaza folia. Cele 2 parti sunt prinse una de alta in capeti, cu 2 suruburi, formand astfel o presa, gen menghina, trebuie cautat un loc bun pentru a face 2 gaurele in placuta de baza ca sa nu se intrerupa circuitul. Atentie enorma la placuta cu cipul grafic, sau controler, ce-o fi.......e facut de handicapati si se rupe foarte usor ca o frunza uscata toamna....
Aceste metode se pot aplica la orice model de MID, GID, TID si la orice model de masina.
Atentie la detalii. Sper sa intelegi ceva din desen, a doua imagine este vederea dintr-o parte....... Spor la munca.
Asa cum a venit iarna, cu frig sub 0 grade, au aparut si problemele la MID, adica pixeli lipsa, la un MID reparat acu' cativa ani.......
Le-am rezolvat, pana la urma, gratie calitatii foarte bune a foliei. MID-ul meu e varza, adica tandari din toate punctele de vedere si totusi, nu am nici un pixel lipsa. Se vede chiar si prin folie, iar placuta cu cipul grafic e mai mult rupta decat lipita, noroc ca nu sunt electrozii intrerupti.
Iar pentru cei care au pixeli aprinsi aiurea in locurile unde nu este afisaj, cu un feon cu aer cald, de la distanta de circa 20 cm se sufla pe ecran si se remediaza in cateva minute. (Am patit-o si eu).
Pentru ca nu traiesc din reparat MID-uri, va pot spune ca metodele de reparare sunt 2.
1. Kitul acela cu panglica, presa si lipici special, cu care defapt se poate realiza o reparatie exact ca din fabrica, care se va dezlipi in timp de la ciclurile cald (adica foarte cald vara, canicula, sau chiar de la beculetele care ilumineaza MID-ul care se supraincalzesc) si iarna (foarte frig), depinde de calitatea adezivului.
2. Presa speciala formata din 2 parti , care se poate realiza din aluminiu sau alte materiale rigide, poate fi si un plastic de 5mm pe 10 mm, conditia e sa fie rigid pentru a presa uniform folia de la ecran peste placuta cu cipul care vine de pe placa de baza.
In ambele cazuri, trebuie curatate cu atentie suprafetele de contact, defapt degresat de lipiciul vechi cu spirt sau o solutie care nu deterioareaza folia.
La metoda 1 e destul de simplu, se pune putin adeziv pe capatul foliei unde sunt contactele si cu presa se apasa apoi pe folia pe placuta, necesita doar atentie si ochi foarte buni, daca se poate sub lupa, pentru a alinia electrozii de pe folie cu contactele de pe placuta.
La metoda 2, trebuie fabricata presa, care e compusa din 2 parti, partea de jos si partea de sus. Trebuie sa fie perfect drepte din toate punctele de vedere, pentru ca suprafata va apasa egal folia de placuta. Pe partea de jos se lipeste un plastic subtire, sa nu atinga piesele, iar pe partea de sus se lipeste un buretel, asemeanator cu buretele dublu adeziv, care preseaza folia. Cele 2 parti sunt prinse una de alta in capeti, cu 2 suruburi, formand astfel o presa, gen menghina, trebuie cautat un loc bun pentru a face 2 gaurele in placuta de baza ca sa nu se intrerupa circuitul. Atentie enorma la placuta cu cipul grafic, sau controler, ce-o fi.......e facut de handicapati si se rupe foarte usor ca o frunza uscata toamna....
Aceste metode se pot aplica la orice model de MID, GID, TID si la orice model de masina.
Atentie la detalii. Sper sa intelegi ceva din desen, a doua imagine este vederea dintr-o parte....... Spor la munca.
- gaby_opc
- **
- 424 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2004 y22dtr
- Constanta
gaby_opc
- Mesaje scrise: 424
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Acel dispersor galben are un sistem de presare cu silicon a foliei de ecran si tine fixat ecranul in niste ghiare de plastic sa nu se miste din loc. Daca il scoti afara, trebuie sa faci un sistem care sa il inlocuiasca. Cauta un dispersor alb, daca vrei sa iluminezi ecranul cu alb sau albastru. Nu stiu daca nu s-ar potrivi dispersorul de la TID. Trebuie sa cauti si sa vezi.
- gaby_opc
- **
- 424 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2004 y22dtr
- Constanta
gaby_opc
- Mesaje scrise: 424
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut.
Stie cumva cineva cati miliamperi consuma un MID in standby ?
Pentru ca eu am masurat bateria in serie cu ampermetrul si cu MID conectat imi da 0,10 miliamperi si fara MID imi da 0,02 miliamperi.
Pe corsa c am TID si consumul e de 0,02 miliamperi.
E bine de stiut consumatorii in regim stand by, pentru binele acumulatorului.....
Stiu ca nu e topicul corespunzator, dar are legatura cu MID-ul.....
Stie cumva cineva cati miliamperi consuma un MID in standby ?
Pentru ca eu am masurat bateria in serie cu ampermetrul si cu MID conectat imi da 0,10 miliamperi si fara MID imi da 0,02 miliamperi.
Pe corsa c am TID si consumul e de 0,02 miliamperi.
E bine de stiut consumatorii in regim stand by, pentru binele acumulatorului.....
Stiu ca nu e topicul corespunzator, dar are legatura cu MID-ul.....
- m.nyck
- **
- 322 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Crezi ca e defect ceva la MID-ul meu ca am consum de 0,08 miliamperi in plus ?
L-am alimentat separat, pe direct si tot asa imi arata.
Bateria oricum, nu pot sa ma plang, Varta E11 74AH, m-a tinut 6 ani, cu CarPC, 2 amplifuri si 1 subwoofer, 90 %, drumuri scurte de 6 km, pana la lucru.., Ieri mi-am luat un Bosch S5 77AH....
Ce parere ai Nyck, sa-mi fac griji cu privire la consumul acela de MID, sau sa-i dau pace... ?
Mersi anticipat......
L-am alimentat separat, pe direct si tot asa imi arata.
Bateria oricum, nu pot sa ma plang, Varta E11 74AH, m-a tinut 6 ani, cu CarPC, 2 amplifuri si 1 subwoofer, 90 %, drumuri scurte de 6 km, pana la lucru.., Ieri mi-am luat un Bosch S5 77AH....
Ce parere ai Nyck, sa-mi fac griji cu privire la consumul acela de MID, sau sa-i dau pace... ?
Mersi anticipat......
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
ayo_tech
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2015
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
kheelo
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1999 x16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2015
- Mesaj Privat
- nuta narcis
- *
- 2 mesaje
- din 11 Nov 2015
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
nuta narcis
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2015
- Mesaj Privat
- tonypsg
- ****
- 1,556 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Brasov
tonypsg
- Mesaje scrise: 1,556
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- nuta narcis
- *
- 2 mesaje
- din 11 Nov 2015
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
nuta narcis
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2015
- Mesaj Privat
- Claudiu Mihocas
- *
- 4 mesaje
- din 03 Jun 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Arad
Claudiu Mihocas
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2015
- Mesaj Privat
Va salut domnilor.Sunt nou pe forum si as dori sa ma ajutati daca se poate.Am un Opel Astra G 1.7 dti,motor Isuzu,masina are computer de bord dar am nevoie de un NCDR 1100 pe care nu il gasesc la dezmembrari.Mentionez ca sunt din Arad.Daca aveti careva dintre voi si nu il folositi si vrea sa-l vanda va rog sa ma anuntati si pe mine.Va multumesc.
- john_doe200616
- **
- 447 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Vectra 1996 X16SZR
- Brasov
john_doe200616
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
@Claudiu Mihocas- de ce nu scrii aici: https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=13 ? Ai mai multe sanse sa cumperi ceea ce vrei.