Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • adyhodo

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2007

  • Mesaj Privat
tot legat de istorie..... http://www.automarket.ro/st...debut-33195.html.
Skip ads

  • granth

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Super tari Kapitan-urile.
  • cosmyk70

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Felicitari paull pentru fotografii
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc cosmyk70
Acum sa continuam:
Meriva B 2010 -

Skip ads

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Opel inchide fabrica din Belgia.
http://www.capital.ro/artic...nului-140050.html
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Opel Astra J GTC (Concept) 2010:

  • cip94

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2010

  • Mesaj Privat
foarte frumos si chiar foarte reusit,pot spune ca sunt modele de care nici nu am auzit...felicitari!
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat

La volanul istoriei Opel
Automarket a avut ocazia de a conduce trei mașini care au fãcut istorie pentru Opel în anii '60-'70. Kapitan B, Rekord Caravan D și mai ales Kadett-ul GT/E din '76 cu care Walter Rohrl a concurat în WRC.

Meseria de jurnalist auto îți dã ocazia de a testa înaintea tuturor mașini pe care le vezi pe stradã dupã câteva sãptãmâni, luni sau - în cazuri expeționale - chiar ani. Testele de presã ale modelelor nou-lansate sunt deja o regulã în industrie, materialele jurnaliștilor fiind o zonã de tampon între ceea ce cred mãrcile despre modelele proprii și ceea ce va vedea publicul în momentul lansãrii oficiale a modelelor în showroom-uri.

Finalul de octombrie mi-a pregãtit însã o mare surprizã din acest punct de vedere. Oficialii Opel România mi-au adresat o invitație la un eveniment care nu avea nicio legãturã cu ceea ce eram obișnuit pânã azi. Acesta urma sã aibã loc la Russelsheim și Dudenhofen, cele douã centre ale activitãții Opel. Dacã la Russelsheim urma sã vizitãm centrul de design și un muzeu intern al constructorului german, la Dudenhofen - acolo unde Opel și Chevrolet testeazã toate mașinile înainte de a le arunca pe piațã încã din 1966 - urma sã luãm parte la un test dinamic cu trei dintre versiunile OPC ale gamei: Corsa, Astra anterioarã și, desigur, Insignia. Evenimentul se numea, sugestiv, Opel - Design, History and Heritage.

SURPRIZA
Marea surprizã a venit însã atunci când, la trainingul dinaintea testelor de la Dudenhofen, am aflat cã vom conduce, pentru câteva minute, trei dintre cele mai reprezentative modele ale istoriei Opel. Constructorul german scosese din muzeu, pentru jurnaliștii din România și din alte trei țãri est-europene, trei exemplare ale unor modele care au ridicat Opel în ochii publicului și au îngroșat numãrul de fani ai producãtorului german. Era vorba de un Opel Kapitan din 1969, de un Opel Rekord D Caravan din 1976 și mai ales de un Kadett GT-E din 1976 care a trecut înainte prin mâinile lui Walter Rohrl prin Campionatul Mondial de Raliuri.



Cum o fi sã conduc mașini care fãceau legea pe șosele în anii în care pãrinții mei învãțau prin școala generalã? O întrebare la care aveam sã primesc un rãspuns în doar câteva minute. Oficialii Opel ne-au pregãtit un mini-circuit dreptunghiular pentru "testele" cu cele trei mașini. Iar pentru ca emoțiile sã fie și mai mari, o ploaie sâcâietoare a udat înainte asfaltul perfect pe care inginerii Opel testeazã de obicei mașini contemporane.

EMOȚII ÃŽN OPEL KAPITAN B - 1969



Primul contact cu istoria Opel a fost realizat într-un Opel Kapitan B, model pe care constructorul german l-a scos pe piațã în anul în care omul punea pentru prima datã piciorul pe lunã iar John Lennon și Yoko Ono erau în vogã prin SUA și Europa. A fost a opta și ultima generație a modelului german care era adresat oamenilor care își doreau ceva mai mult de la o mașinã. Modelul Kapitan a fost, încã de la începuturile sale (în anii '30), definiția luxului în gama Opel. Ce însemna pe la acea vreme lux și opulențã pentru Opel? Un motor de 2.8 litri care dezvolta 140 de cai putere și care îi oferea celui de la volan și familiei sale confort și spațiu cât cuprinde.



Am urcat la volan și mi s-a pãrut cã m-am așezat pe un fotoliu. Scaunele sunt moi, te afunzi efectiv în ele, iar volanul e acoperit cu pielea bleu deschis, aceeași culoare pe care o regãsim la exterior. ÃŽn dreapta, Tudor Șerban (Autoshow) - partenerul meu în testele de la Dudenhofen. Am pus contactul, motorul a pornit rãgușit, am mutat levierul lung în prima treaptã dintre cel patru ale cutiei manuale și am pornit. Primul viraj mi s-a pãrut interminabil. Sistemele care îți fac viața ușoarã la volanul modelelor de azi lipsesc cu desãvârșire, iar roțile primesc comenzile mecanic, prin coloana de direcție. Una deformabilã în caz de accident, pentru a salva pe cât se putea integritatea fizicã a celui care conduce mașina. Practic, singura mea grijã pe parcursul celor câteva sute de metri în care m-am aflat la volan a fost sã nu ies de pe traseu la finalul liniilor drepte ale "circuitului", pentru cã asfaltul umed și motorul destul de puternic pentru cele 1500 de kilograme ale mașinii puteau sã îmi rezerve surprize interesante din acest punct de vedere. Am lãsat Kapitan-ul și am urcat în urmãtorul exponat de muzeu scos de la naftalinã pentru noi...

CONFORT ȘI ELEGANȚÃ ÃŽN OPEL REKORD D CARAVAN - 1976


Venim cu șapte ani înspre zilele noastre, în 1976, pentru a urca într-o mașinã de familie adevãratã. Opel Rekord D Caravan, un break de clasã mare cu valențe premium care și-a trãit veacul într-o perioadã în care Opel reușea sã atragã clienți de la mãrcile germane plasate mai sus ca segment de piațã. Și când spun atrãgea, mã refer la faptul cã doar Rekord D a adus 1.1 milioane de clienți pentru Opel în cei șase ani de carierã de piațã. ÃŽn Rekord Caravan, Tudor s-a așezat din nou în spate, unde bancheta posterioarã s-a transformat, dupã spusele lui, într-o adevãratã canapea. "Parcã sunt Mao Tze-tung", spune Tudor. Și o nimerește: dictatorul chinez s-a stins din viațã exact în anul în care mașina pe care o conduceam era produsã. Sub capota am un motor cu patru cilindri de 2068 de centimetri cubi și cu transmisie manualã. Levierul nu se mai aflã însã pe podea, ci lângã volan - un element pe care Opel l-a scos în fațã la acea vreme ca pe un adevãrat avantaj la capitolul confort.




ÃŽn Rekord D Caravan miroase a vechi. Nu e însã mirosul vechi dintr-o Dacie 1300 lãsatã în fața blocului, ci un iz interesant care cere respect. Pornesc, dar de aceastã datã motorul se lasã înduplecat mai greu. E cam frig la Dudenhofen, iar motorul ãsta a fost produs cu niște ani înainte ca eu sã fiu produs. Pleacã. De aceastã datã nu mai am probleme, pare-se cã m-am obișnuit cu regimul cazon și pe al circuitului simplu pregãtit de Opel. Am probleme cu gãsirea treptelor de vitezã, pentru cã levierul de la volan e cu totul altfel decât ceea ce știu eu. Dar merge, chiar dacã la un moment dat am intrat, ca începãtorii, într-a-ntâia în loc de a treia. Inginerul Opel care ne asista de pe margine a zâmbit înțelegãtor. Nu eram primul. De la padelele din spatele volanului la soluția manualã e cale lungã.

SPORTIVITATE ÃŽN MAȘINA LUI ROHRL - KADETT GT/E DIN 1976



Am pãstrat adevãrata vedetã a zilei pentru ultimul cartuș. Kadett GT/E. A treia generație a lui Kadett în versiune coupe de competitie, o mașinã pe care astãzi nu o gãsești prin Germania decât în mâinile pasionaților mãrcii. Motivul: Modelul care în serie are un motor de 1897 de centimetri cubi cu injecție de directã a fost pilotat de Walter Rohrl prin WRC. Celebrul pilot german - dublu campion mondial în Campionatul Mondial de Raliuri în 1980 și 1982 - a pilotat în sezoanele 1976 și 1977 acest model. Și când spun acest model, mã refer la exemplarul pe care am avut onoarea de a-l conduce pentru cîteva minute la Dudenhofen.



Echipat cu un motor de 240 de cai putere omologat pentru Grupa 4 în WRC, Kadett-ul GT/E al lui Rohrl m-a întâmpinat complet diferit decât o fãcuserã celelalte douã mașini. Miros nu existã, probabil cã simțul olfactiv mi-a dispãrut din cauza emoției. Scaun dur, centurã cu prindere în șase puncte care nu mi-a dat voie sã respir și o direcție care pãrea prinsã direct la roți. Nu am mai trãit sentimentul unui feedback atît de natural al direcției niciodatã. Simțeam cã învârt roțile cu mâinile pe asfalt și simțeam cã mașina poate duce mult. De fapt, nu doar eu simțeam asta, deoarece abțibildul "MAX 6500" lipit cu forța de inginerii Opel pe turometrul mașinii era indiciul clar cã încercãri eroice au mai fost la bordul acesteia. Kadett GT/E era echipat cu diferențial blocabil, dar nu am avut ocazia de a testa cu adevãrat capacitãțile sale din cauza condițiilor complet nefavorabile. Era puțin care mult sã încerci manevre sportive cu o astfel de mașinã.



Cert e cã virajele au pãrut mult mai ușor de abordat și cã un unghi de 90 de grade luat cu 60 de kilometri pe orã nu se simte. Nu pare mult, dar pe o pistã a cãrei lãțime este de o mașinã și jumãtate conteazã. Mai ales când ai de-a face cu un model care tocmai a împlinit în acest an 35 de ani. Am coborât din Kadett GT/E la fel cum am urcat, cu picioarele tremurând, dar cu ceva în plus: febrã muscularã la mâini. Chiar dacã nu a fost un test în toatã puterea cuvântului. Istoria te doboarã și nu ai cum sã te împotrivești firii.

•"Vã veți numãra printre cei puținii care au avut ocazia de a conduce aceste mașini. Oricât de ofertante ar pãrea, ele fac parte din istoria Opel și din patrimoniul nostru. Așa cã aveți grijã cum le conduceți, nimeni nu vrea ca ele sã pãțeascã ceva. Mult succes!" - inginerul Opel care ne-a coordonat în cadrul testului cu modelele istorice Opel.

sursa:
http://www.automarket.ro/st...i-opel-34242.html
Skip ads

  • bet

  • Mesaje scrise: 499
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2006 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Si inca ceva legat de istoria opel in Romania.

http://volganeagra.blogspot...an-cabriolet.html
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Fabrica Opel din Russelsheim, sau mai bine zis oraºul Opel, se îndinde pe o suprafaþã de 1.154.750 metrii pãtrãþi ºi are 3.300 de angajaþi. Fabrica din Russelsheim are un statul special în rândul fabricilor Opel, aici Adam Opel a pus bazele primei linii de producþie Opel. Practic, ceea ce este astãzi la Russelsheim este continuarea succesului ºi afacerii pãrintelui brandului Opel.






Opel produce maºini la Russelsheim din 1899, când Adam Opel a fondat o afacere care a ajuns sã producã un total de 60.000.000 de maºini în cele 12 fabrici din Europa. În prezent, fabrica din Russelsheim produce modelul emblematic al "noului Opel", Insignia, pentru care a ºi fost modernizatã în 2008. În 2010, de pe linia de producþie de la Rüsselsheim a ieºit modelul Opel cu numãrul 16 milioane fabicat în acest spaþiu. Pe zi la fabrica din Russelsheim se produc aproximativ 400 de maºini pe schimb graþie unui Sistemului Global Manufacturing, un sistem standardizat de producþie cu un nivel înalt de calitate. Pe lângã acest sistem factorul uman joacã un rol foarte important, practic fiecare om are postul lui în care face o serie de operaþiuni, precum montarea circuitului de frânare sau prinderea protecþiilor de sub aripã.






Russelsheim este locul unde bate inima Opel. Spaþiul constã în sediul central al companiei ºi brandului, Centrul Internaþional de Dezvoltare Tehnologicã, ITDC, cu 7.000 de ingineri ºi tehnicieni ºi una dintre cele mai eficiente fabrici din lume, cu 3.300 de angajaþi. Tot aici este localizat ºi Centrul de Design. Mai mult, un centru de testare ºi un centru pentru propulsie alternativã sunt conectate cu complexul de la Rüsselsheim.







În acelaºi spaþiu funcþioneazã Opel Classic, un atelier pentru modele Opel oldtimer, maºini mai vechi de 30 de ani, cu o selecþie impresionantã de 500 de vehicule istorice Opel.

Uzina din Rüsselsheim face legãtura dintre istorie ºi cele mai moderne utilaje de producþie. În 1862 Adam Opel ºi-a construit aici prima maºinã de cusut, care a fost urmatã de primele autovehicule: Opel Patent Motor Car, "maºina Doctorului", "Laubfrosch", Kapitän ºi Admiral sunt doar câteva dintre principalele modele fabricate în cei 111 ani de construcþie de autovehicule la Russelsheim.






Posesorii de Opel sau cei pasionaþi de marca germanã interesaþi de o introducere în culisele automobilului pot vizita fabrica Opel de lângã Frankfurt. Spaþiul este deschis vizitatorilor de luni pânã vineri, în intervalul 11.00 - 15.00, iar grupurile de peste 10 persoane pot solicita un tur de la orele 10:00, 10:30, 13:00 ºi 14:00. Excepþiile de vizitare sunt 17-31 decembrie ºi de sãrbãtorile legale ale landului Hessen, de care þine din punct de vedere administrativ oraºul Rüsselsheim.

Costurile unui tur a fabricii Opel sunt de 4,5 euro pentru adulþi ºi copiii de peste 13 ani, în timp ce vizitatorii între 6 ºi 12 ani au bilete de 2,5 Euro. Cei sub ºase ani nu au acces în fabricã, iar intrarea se face în baza unui act de identitate. Persoanele cu dizabilitãºi beneficiazã de un tarif de intrare de 2,5 Euro.


ISTORIE:
•1862 Dupã mai mulþi ani de activitate ca muncitor calificat în metalurgie, Adam Opel îºi porneºte propria afacere în oraºul sãu natal Rüsselsheim: construieºte prima maºinã de cusut, punând fundaþia companiei Opel.
•1863 Compania se extinde: Adam Opel are primul angajat, iar doi ani mai târziu va avea primul ucenic.
•1886 Opel începe sã construiascã biciclete.
•1899 "Opel Patent Motor Car, System Lutzmann" este numele primit de primul automobil Opel. Acesta marcheazã începutul producþiei de automobile la Rüsselsheim ºi constituie baza pentru construcþia de autovehicule utilitare. ÃŽn decurs de un an, compania îºi face debutul internaþional în sportul cu motor.
•1902 Primele ºasiuri Darracq sunt echipate cu caroserii Opel la Rüsselsheim. Autovehiculele sunt comercializate sub numele de marcã Opel Darracq. Primul model construit complet de Opel, cu un motor nou dezvoltat de 10/12 CP, cu doi cilindri, este finalizat în toamna aceluiaºi an.
•1909 Opel lanseazã un autovehicul compact la un preþ accesibil. Modelul cu 4/8 CP cu douã locuri, proiectat pentru clienþii care acordã multã importanþã siguranþei, devine cunoscut sub denumirea de "Doktorwagen" (Maºina doctorului).
•1924 Investind un milion de mãrci din aur, Opel modernizeazã complet producþia de automobile. Fabrica de la Rüsselsheim este prima unitate de producþie germanã care introduce metodele de producþie de mare volum ale viitorului, incluzând procesele pentru linia de asamblare. Primul autovehicul care pãrãseºte Fabrica modernizatã: legendarul model cu 4/12 CP, cunoscut mai bine sub denumirea de "Laubfrosch" (Broasca de copac), datoritã vopselei caroseriei de culoare verde ºi a farurilor proeminente.
•1929 General Motors achiziþioneazã primul pachet de acþiuni Opel, de 80%, devenind proprierar unic 2 ani mai târziu.
•1935 Opel prezintã modelul Olympia, primul autovehicul produs în masã din Germania, cu caroserie ºi cadru fabricate integral din oþel. Avantaje: greutate redusã, un nivel mai înalt siguranþã pasivã ºi caracteristici aerodinamice îmbunãtãþite. ÃŽn acelaºi timp, este introdus un nou proces de producþie dezvoltat ºi patentat de inginerii din Rüsselsheim: aºa-numitul "mariaj" care uneºte caroseria prefabricatã cu ºasiul ºi ansamblurile mecanice.
•1937 Compania se concentreazã pe producþia de automobile, vânzând fabrica de biciclete dupã ce a construit 2,6 milioane de unitãþi.
•1940 Automobilul cu numãrul un milion a fost un model Kapitän. ÃŽn octombrie, o directivã a regimului nazist interzice continuarea producþiei de autoturisme. Pe lângã diferite modele de camioane sunt produse echipamente militare precum trenuri de aterizare pentru avioane etc.
•ÃŽn 1950 producþia este reluatã la capacitate maximã.
•1956 Este deschisã o fabricã de componente presate ºi de caroserii nou construitã (K40), fiind cea mai mare construcþie industrialã din Germania.
•1971 Autovehiculul Opel cu numãrul zece milioane, un model Rekord C Caravan, pãrãseºte linia de asamblare.
•1981 Este deschis un nou atelier de vopsitorie, prin care Opel devine prima companie auto care utilizeazã vopsea ecologicã pe bazã de apã. Roboþii, tehnicile modulare ºi introducerea lucrului în echipã reprezintã tendinþele viitoare.
•1989 Autovehiculul Opel cu numãrul 25 de milioane, un Omega A, pãrãseºte linia de producþie
•1999 Opel sãrbãtoreºte 100 de ani de producþie auto. Este construit autovehiculul Opel cu numãrul 50 de milioane, un Omega.
•2002 ÃŽntr-o uzinã nou construitã, care este consideratã una dintre cele mai moderne uzine din lume, sunt asamblate modelele Opel Vectra ºi Signum.
•2008 Intrã în producþie noile modele Insignia, versiunile hatchback ºi sedan, care au fost dezvoltat la Centrul Internaþional de Dezvoltare Tehnicã din Rüsselsheim.
•2009 Modelele Insignia Sports Tourer ºi Insignia OPC întregesc portofoliul.
•2010 Modelul Buick Regal, care are la bazã Insignia, este construit pentru piaþa nord-americanã.
•2010 Luna octombrie aduce celebrarea automobilului cu nr. 16.000.000 produs de fabrica de la Russelsheim, în timp ce producþia totalã a mãrcii este de 60.000.000 de automobile.

La începutul activitãþilor sale antreprenoriale, Opel a muncit pentru a deveni cel mai mare producãtor de maºini de cusut din Europa ºi, dupã aceea, cel mai mare producãtor mondial de biciclete. Dar compania a avut, de asemenea, de depãºit momente de crizã ºi vremuri dificile în timpul îndelungatei sale istorii, inclusiv incendii, perioade de recesiune economicã ºi douã rãzboaie care au schimbat structura lumii. Menþinerea în viaþã a trecutului, ca o punte cãtre viitor este scopul Opel Classic, un departament împãrþit în trei zone: vehicule istorice, arhivã ºi evenimente.






Începând din 1928, Opel a început sã-ºi exporte automobilele în întreaga lume, din ceea ce a era la acel moment cea mai mare garã de marfã din Europa. Sala, care are aproximativ 160 de metri lungime ºi o suprafaþã de 7.000 de metri pãtraþi, gãzduieºte în prezent aproximativ 130 de vehicule - de la primul autoturism Opel, din 1899, la Doktorwagen (aºa-numita Maºina doctorului), Rekord, Manta ºi GT, pânã la maºini de raliu.






Prototipurile ºi vehiculele utilitare sunt, de asemenea, incluse ºi, în ultima vreme, ºi ultimul model din fiecare serie de producþie. Cinci angajaþi foarte bine pregãtiþi au grijã de flota istoricã într-un atelier de lucru integrat, ºi desfac de multe ori maºinile în pãrþile lor componentele înainte de restaurarea lor - uneori folosind piese de schimb realizate manual. Tot ei se ocupã de pregãtirea lor pentru raliuri oldtimer, show-uri ºi evenimente similare.






Uneori, proprietari privaþi doneazã comorile lor iubite colecþiei Opel Classic. Alte ori, acestea sunt achiziþionate. Un Opel 1.2 litri din 1935 a fost în posesia familiei unui medic din Munchen timp de 60 de ani. În 1995, anul în care masina a fost predatã, documentaþia sa era completã - de la contractul de cumpãrare original ºi fotografii de înaltã rezoluþie pânã la amenzi pentru diferite infracþiuni de trafic - a adus vremuri apuse la viaþã din nou într-un mod, deosebit de personal.

În jur de 50.000 de vizitatori exploreazã halele gigantice în fiecare an. Tururile încep de la Opel Forum ºi includ o privire într-una dintre cele mai moderne fabrici auto din Europa. Se terminã la colecþia de 500 de maºini clasice.






Un nou muzeu de 8.000 mp este construit în prezent pe spaþiul fostelor fabrici, acolo unde a început povestea automobilisticã a Opel. Deschidere oficialã a "Opel Classic ºi Lumea Mãrcii Opel", în care istoria companiei va fi adusã la viaþã într-un mod special, este plãnuitã pentru viitorul apropiat.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai pun piciorul in germania fara sa vizitez uzina!
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Opel a fost primul producator german care a introdus un convertor catalitic
In anii 1980, Opel a fost primul producator german care a introdus un convertor catalitic pe toate modelele sale alimentate cu benzina.
Opel a fost primul producator de automobile german care a introdus un sistem de siguranta cu tetiere active pentru scaunele din fata ale modelelor sale. A fost vorba de Astra, Zafira, Vectra si Omega.
Opel este primul producator german care si-a dechis o fabrica de asamblare in Polonia, fiind urmat ulterior de catre alti producatori din Germania.
Opel a creat un nou segment de nisa in anul 2000, cand a inceput productia modelului Agila. La acea vreme, Opel Agila era un microvan, primul model de acest gen din Germania. Opel Agila A este derivat din modelul Suzuki Wagon R.
Sloganul "Das Auto", utilizat astazi de Volkswagen, a fost folosit pentru prima data de Opel si se referea la Opel Kadett B, model lansat in anii '60.
http://www.istoricauto.ro/s...or_catalitic.html
Skip ads

  • mari22

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Sunt tote superbe, modele deosbite
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Ar fi interesant daca cineva ar vorbi despre motoarele care au propulsat modelele opel.Si care propulseaza.Nu pot accepta ideea ca motoarele Fiat sunt puse pe Opel.
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
LIVIU RS a scris:Nu pot accepta ideea ca motoarele Fiat sunt puse pe Opel.


De fapt, din cate stiu (nu cred ca gresesc), motoarele astea nu-s nici Fiat, ci sunt facute in colaborare Fiat-Opel de o alta uzina specializata in fabricarea de motoare. Globalizarea... Opel Omega cu motor de BMW, Opel Astra cu motor de Isuzu, Renault-Peugeot-Citroen foloseau intr-o vreme cam aceleasi motoare/caroserii, Audi-VW, la fel, si cred ca exemplele pot continua.
  • ale7x

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Foarte tare cum e facuta ! Felicitari !
  • dragoshionel

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Frumoasa prezentare! Felicitari!
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
1935 Opel 6 Zylinder Cabrio


torpedo 1910

prototip

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Sigla OPEL in timp


Opel 4/12 PS Laubfrosch 1924


Opel Patentwagen System Lutzmann 1899 green


Opel LKW 10-40 1,5t 1927


1952 Opel Blitz Ambulance


1982 Opel Monza 3.0E


OPEL ROYAL CAR

  • gvd22

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Evolutia siglei: http://www.opel.co.in/conte...NDSITE/trivia.htm

cu explicatii si detalii Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR